Plazma Panasonic TX-P42GW10 problemy z tunerami DVB-S i DVB-T

Data: 2012-01-31 06:37:07
Autor: Arkadiusz Mizerski
Plazma Panasonic TX-P42GW10 problemy z tunerami DVB-S i DVB-T
Witam

Mam od 1,5 roku telewizir plazmowy Panasonic TX-P42GW10. GW - na rynek niemiecki, ale kupiony w Łodzi. Specjalnie chciałem ten model, gdyż posiada on DVB-S. Zależało mi aby nie mieć dodatkowego pudełka w postaci dekodera SAT i nie lubię mieć za dużo pilotów - chciałem zmieniać kanały SAT pilotem TV. :) Kupiłem sobie antenę SAT, moduł CI/CAM do Cyfry+. I zainastalowałem. Oczywiście okazało się, że gdy ustawi się w TV jako kraj Polskę, to tuner DVB-S jest nieczynny. Tak więc poczytawszy tu i ówdzie ustawiłem kraj Niemcy i ładnie mi znalazł wszystkie programy SAT, w tym kodowane Cyfry+. I tak sobie oglądam te 1,5 roku. Wymyśliłem jednak, że chciałbym spróbować odebrać u siebie w bloku naziemną DVB-T. Kupiłem taką antenkę ze wzmacniaczem (tzw. "mydelniczkę), zamontowałem na balkonie, pociągnąłem na skróty próbny przewód, podłączyłem zasilacz wzmacniacza i uruchomiłem w TV skanowanie DVB-
T. Znalazł wszsytkie MUX-y. Niestety słychać tylko dźwięk, obrazu brak. :( Przestraszyłem się, że może tuner DVB-T w TV jest uszkodzony. Zacząłem mieszać, babrać w ustawieniach i nic. Nagle wpadłem na pomysł, aby przestawić kraj na Polskę. I zadziałało. Po zeskanowaniu pojawił się obraz. :) No więc jest tak:
1. Kraj Niemcy: działa DVB-S, DVB-T brak obrazu
2. Kraj Polska: DVB-S nieaktywny, DVB-T OK
Czy z tego wynika, że odbiór DVB-T dla Niemiec jest w jakimś innym systemie? Jeśli tak to czy:
1. Da się coś zmienić (np. przez menu serwisowe) aby DVB-T dla Niemiec odbierało nasze DVB-T?
2. A może da się aktywować tuner DVB-S dla kraju Polska?
3. A może jest jakiś kraj, który ma aktywny DVB-S i DVB-T w polskim standardzie?

Pomożecie? :)

Data: 2012-01-31 09:08:11
Autor: Marx
Plazma Panasonic TX-P42GW10 problemy z tunerami DVB-S i DVB-T
Stawiam na kompresję, Polska ma mpeg4 a Niemcy pewnie mpeg2
Marx

Data: 2012-01-31 09:22:34
Autor: yabba
Użytkownik "Arkadiusz Mizerski" <arekmiz@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jg826j$nh4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak. Najogólniej mówiąc obraz w Niemczech jest kodowany w standardzie MPEG-2, a u nas MPEG-4.

[...]

Sprawdź czy producent nie udostępnia nowego softu do tego modelu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-01-31 11:19:51
Autor: nom
[...]

No to musisz sam poszukać w ustawieniach zmienając kraj. Np. Słowacja, Czechy też mają DVB-T w MPEG4, ale może nie działać DVB-S. :-)
Albo poszukać serwisówkę i ustawić na stałe włączenie obu tunerów, jak się da. :-)
Najlepiej to napisz maila do Panasłonika, w końcu w Polsce też można odbierać sygnał z satelity.

Data: 2012-01-31 22:15:54
Autor: jerzu
Plazma Panasonic TX-P42GW10 problemy z tunerami DVB-S i DVB-T
On Tue, 31 Jan 2012 06:37:07 +0000 (UTC), "Arkadiusz Mizerski"
<arekmiz@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

1. Kraj Niemcy: działa DVB-S, DVB-T brak obrazu
2. Kraj Polska: DVB-S nieaktywny, DVB-T OK

To jest jakaś głupota programistów (?) Panasonica. U mnie to samo -
Polska - działa analog i dvb-t, ale nie ma dvb-c. Po ustawieniu
(chyba) Szwecji mam jedno i drugie. Ale za to np. ustawienia
telegazety są dla Szwedów, i nie wyświetlają się polskie literki. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-02-01 06:20:10
Autor: Arkadiusz Mizerski
> [...]

(chyba) Szwecji mam jedno i drugie. Ale za to np. ustawienia
telegazety są dla Szwedów, i nie wyświetlają się polskie literki.

Nie głupota, tylko celowe działanie. Panasonic "nie wspiera" DVB-S/C" na Polskę. :-) A ja już sobie poradziłem:
Dla kraju Niemcy w menu "strojenie DVB-T" włączyłem opcję "dodaj kanały HD". Przeszukało cały zakres od nowa i obraz jest. Czyli przestawiło na MPEG-4.

I chyba jest też opcja "Dodaj kanały DVB-C". Czyli Niemcy mają wszystkie tunery czynne. :-)

Data: 2012-02-01 12:35:54
Autor: nom

Użytkownik "Arkadiusz Mizerski" <arekmiz@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jgaliq$9t0$1inews.gazeta.pl...

I chyba jest też opcja "Dodaj kanały DVB-C". Czyli Niemcy mają wszystkie
tunery czynne. :-)

Znaczy się, żę Polska jest dyskrminowana. :-)

Plazma Panasonic TX-P42GW10 problemy z tunerami DVB-S i DVB-T