Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)

Data: 2010-01-05 18:06:36
Autor: Jacek 'Jacoj' Jakubowski
Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)
Mario wrote:
Witam Wszystkich.

Uparłem się na plazmę Panasonica. Problem jaki mam to który z tych dwóch
wybrać:
46" FHD
50" HDready

Bierz Full HD, kupowanie dziś dużego TV bez FHD to nieporozumienie, no chyba ze ktoś
robi to pełną premedytacją i jest świadomy tego co robi, np. będzie oglądał wyłączne
kablówke lub "antenówkę".

Ja mam 42" HDready - kupiony kilka lat temu oglądany z 3-3,5m), teraz gdy FHD są
takie tanie nawet nie pomyślałbym o kupowaniu TV HDready. Pamietaj, że plazma
wyświetla kolory poprzez  dithering i przy malej rozdzielczości a dużym ekranie
to widać (takie latające "mroczki") - im większy piksel tym bardziej widać...

Piszesz, że będziesz podłączać TV do komputera, więc większa rozdzielczośc na pewno
przyda się do oglądania zdjęć, uwierz mi, że na plaźmie 1024x768 zdjęcia
wyglądają słabo, mimo iż kolory są bardzo dobre. Ja zdjęcia wolę oglądać na o wiele
mniejszym ale wysokiej rozdzielczości 24" monitorze (1920 x 1200), niż na 42" plaźmie
(1024 x 768).

Pozdrawiam --
Jacoj - Jacek Jakubowski  [ e-mail: j a c o j j @ p o c z t a . f m ]
Prawo Murphy'ego:
Każdy klient wie dokładnie czego nie chce.

Data: 2010-01-05 19:33:24
Autor: Mario
Jacek 'Jacoj' Jakubowski pisze:
Mario wrote:
[...]

Aa tego nie wiedziałem. To cenna uwaga zwłaszcza że TV będzie stał "blisko". Max 3.2m dla 50" to raczej blisko :-)

[...]

Tak, nawet mam już dwuprocesorowy sprzęcik do tego, brakuje mi grafiki porządnej i karty muz. Zdjęcia owszem ale bardziej myślę o graniu, filmach, różnych, DVD, blueray pewnie też, tymbardziej że czytnik BR do pceta jest tańszy niż stacjonarny odtwarzacz.

Z drugiej strony obraz ze zwykłej kablówki będzie gorszy na FHD prawda? Nie ukrywam że nie samym kinem domowym będe żył ;-)

pozdrawiam
mario

Data: 2010-01-05 21:29:02
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2010-01-05 19:33, Mario pisze:

Z drugiej strony obraz ze zwykłej kablówki będzie gorszy na FHD prawda?
Nie ukrywam że nie samym kinem domowym będe żył ;-)

A ile jeszcze lat będziesz oglądał zwykłą analogową kablówkę? Akurat ostatnio operatorzy prześcigają się w pomysłach jak tu każdemu wcisnąć cyfrowy dekoder (nawet najtańszy, o rozdzielczości SD). Poza tym po pełnym wejściu DVB-T niekoniecznie operatorzy będą chcieli dokładać sprzęt do dekodowania każdego programu - łatwiej retransmitować dokładnie to, co otrzymają od nadawcy.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2010-01-05 23:28:42
Autor: Simon
Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)

> Z drugiej strony obraz ze zwykłej kablówki będzie gorszy na FHD
> prawda?
> Nie ukrywam że nie samym kinem domowym będe żył ;-)
Raczej lepszy będzie. Czemu? Jak łatwiej zrobić kółko? Z 2x2 pikseli czy 20x20 pikseli na tej samej powierzchni?
--
Pozdro
Simon

Data: 2010-01-05 23:43:28
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2010-01-05 23:28, Simon pisze:

 > Z drugiej strony obraz ze zwykłej kablĂłwki będzie gorszy na FHD
 > prawda?
 > Nie ukrywam Ĺźe nie samym kinem domowym będe Ĺźył ;-)

Raczej lepszy będzie. Czemu? Jak łatwiej zrobić kółko? Z 2x2 pikseli czy
20x20 pikseli na tej samej powierzchni?

Heh, tylko skąd wiesz, że ma wyjść kółko mając na wejściu 1x1 piksel?
Obecnie plazmy 1024x768 lepiej radzą sobie z obrazem SD (subiektywne odczucie podczas oglądania) niż plazmy FullHD. Obraz wydaje się bardziej wyraźny (mniej rozmyty).

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2010-01-06 07:35:05
Autor: nom

Użytkownik "Adam Dybkowski" <adybkows12@45wp.pl> napisał w wiadomości news:hi0fa4$33b$1news.onet.pl...

Obecnie plazmy 1024x768 lepiej radzą sobie z obrazem SD (subiektywne odczucie podczas oglądania) niż plazmy FullHD. Obraz wydaje się bardziej wyraźny (mniej rozmyty).

No i więcej danych do przetworzenia, tak więc w HDReady procek może wykonać więcej operacji polepszającej obraz. :-)
To taki żart, ale faktem jest, że mam kompa Pentium III 600MHz podłączonego pod plazmę 42" jako odtwarzacz i ustawioną rozdzielczość 1280x720 (720p) i filmy Xvid, DVD, RMVB (w VLC) idą płynnie, a jak przestawię na 1080p to już nie jest tak różowo. :-)
Co ciekawe mam też stary DVD CyberHome 462 i jak dla mnie (subiektywne odczucie) tes same filmy z Xvid czy DVD lepiej wyglądają po RGB niż pod DVI-HDMI z komputera. Z tym, że odtwarzacz nie czyta mi RMVB i niektóre Xvid mają przesunięty głos z obrazem, wtedy zmuszony jestem na PCeta. :-)

Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)