Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)

Data: 2010-01-10 17:57:06
Autor: Mario
Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)
Mario pisze:
Witam Wszystkich.

Uparłem się na plazmę Panasonica. Problem jaki mam to który z tych dwóch wybrać:
46" FHD
50" HDready
Odległość z jakiej będę oglądał to 3-3.2m. Googlałem po różnych "kalkulatorach" i żaden nie mówi jednoznacznie.
Z jednej strony boję się że 46" będzie za mały, z drugiej jednak, czy nie będzie widocznych pixeli przy 50", czy nie jest za blisko? Sygnał myślę, będzie mieszany na początku więcej SD, HD gdyż planuję podłączyć PC który spokojnie da nawet 1080p.
Napiszcie z jakiej mniej więcej odległości oglądacie i jakie cale.

pozdrawiam
MARIO

dziękuje Wszystkim za wypowiedzi,
cóż.. nie wiem czy jestem "bliżej" wyboru? ;-)
Planuję poprostu pojechać do MM, podłączyć swoje laptopa po kolei do obu TV, odsunąć się na wymierzoną odległość i zobaczyć, jak wygląda sygnał SD, HDr i FHD. :-)

pozdrawiam
MARIO

Data: 2010-01-10 18:46:04
Autor: Dariusz Zygmunt
Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)
W niedziela, 10 stycznia 2010 17:57, Mario wyraził następujacą opinię:

[...]
 Bardzo dużo zależy od ustawień TV, żeby uzyskać obraz dobrej jakości musiałem sporo pokombinować - żadne ustawienie standardowe, a już szczególnie z włączonym "poprawiaczami" obrazu {a w ustawieniach sklepowych wszystkie są włączone ma maksa} nie nadawało się do oglądania. I jeszcze jedna sprawa - obraz z laptopa, nawet puszczony po HDMI, wygląda inaczej niż z tunera.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-01-10 21:40:03
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2010-01-10 18:46, Dariusz Zygmunt pisze:

jedna sprawa - obraz z laptopa, nawet puszczony po HDMI, wygląda inaczej niż
z tunera.

:-o To ciekawe, nie zauważyłem do tej pory takiej "przypadłości". Możesz rozwinąć myśl?

Przecież podczas odtwarzania filmu wynik dekompresji strumienia np. MPEG4 jest w każdym urządzeniu identyczny (co do bitu, niezależnie czy odtwarza to laptop, tani BD Manty czy drogi BD Denon). Taki obraz przesyłany przez wyjście HDMI również powinien być co do bitu identyczny w każdym z urządzeń.

A co do tunera - jeżeli mówimy o DVB-T MPEG4 to jest tak samo (o ile nie ma zakłóceń odbioru) jak w strumieniu MPEG4 z innego źródła, o tej samej przepływności bitowej.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2010-01-11 00:04:25
Autor: Dariusz Zygmunt
Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)
W niedziela, 10 stycznia 2010 21:40, Adam Dybkowski wyraził następujacą opinię:
[...]

 Może to jedynie przypadłość mojej karty graficznej, że jakoś nie chce się zgrać z TV? Wyświetlając obraz 720p z N-ki w trybie pixel-pixel u góry i na dole ekranu mam wąskie marginesy {matryca 768 linii}. Niezależnie od trybu wybranego na karcie grafiki i rodzaju połączenia {RGB, HDMI} nie udaje mi się tego efektu uzyskać z laptopa.
[...]
 Po interpolacji z 720 na 768 linii nie jest to już to samo co 720 na 720. Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-01-11 23:53:21
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2010-01-11 00:04, Dariusz Zygmunt pisze:

[...]

Spróbuj przez HDMI na innym komputerze. Niektóre karty graficzne mają dziwne ograniczenia, chociaż jeżeli komputer ma wyjście HDMI to nie powinny robić problemu z obrazem 720p. Inna sprawa, że jeżeli masz matrycę 768-liniową w telewizorze i chcesz mieć obraz na całym ekranie, lepszą jakość może dać (ale nie zawsze!) przesyłanie przez HDMI sygnału 1080-liniowego. Po prostu przy skalowania w dół 1080->768 obraz będzie miał więcej szczegółów niż przy powiększaniu 720->768.

[...]

Oczywiście. Pisałem o tym co leci przez HDMI.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2010-01-12 13:43:52
Autor: Dariusz Zygmunt
Adam Dybkowski pisze:
[...]

Nie chcę  :-)

lepszą jakość może dać (ale nie zawsze!) przesyłanie przez HDMI sygnału 1080-liniowego. Po prostu przy skalowania w dół 1080->768 obraz będzie miał więcej szczegółów niż przy powiększaniu 720->768.

Może jestem uparty, ale chciałbym mieć dokładnie 720 bez żadnego skalowania a skoro się nie daje to po prostu nie podłączam laptopa do TV   :-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-01-12 22:39:16
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2010-01-12 13:43, Dariusz Zygmunt pisze:

Inna sprawa, że jeżeli masz
matrycę 768-liniową w telewizorze i chcesz mieć obraz na całym ekranie,

Nie chcę :-)

[...]

Najlepszą jakość obrazu otrzymasz, gdy laptop będzie wysyłał obraz w rozdzielczości dokładnie takiej, jaką ma matryca. Np. w przypadku mojego telewizora HD Ready jest to 1366x768 - komputer podłączony przez VGA wykrywa pożądaną rozdzielczość (przez DDC) i taką można wybrać (a dokładnie to 1360x768). Przez HDMI też można przesyłać praktycznie dowolne rozdzielczości (aż do FullHD przy kablu single-link) w trybie DVI (wtedy wyjście HDMI laptopa pracuje tak jakby było DVI), nie ma ograniczenia tylko do trybów HD.

Jak już uda Ci się ustawić wysyłanie z laptopa sygnału 768-liniowego (czyli o tylu liniach obrazu, ile ma matryca telewizora), będzie już łatwo wyłączyć skalowanie w odtwarzaczu filmów (aby film 720p rzeczywiście zajmował max. 720 linii na ekranie, w praktyce jeszcze mniej bo filmy są często szersze niż 16:9, np. 2,35:1).

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2010-01-15 14:50:36
Autor: nom

Użytkownik "Adam Dybkowski" <adybkows12@45wp.pl> napisał w wiadomości news:hiiq63$gid$1news.onet.pl...

[...]

No i TV obsługuję 1:1 pixel mapping :-)

Data: 2010-01-11 07:44:37
Autor: nom

Użytkownik "Adam Dybkowski" <adybkows12@45wp.pl> napisał w wiadomości news:hidduk$mlc$1news.onet.pl...
[...]

Ja też to zauważyłem. :-)
Odtwarzam filmy XviD na starym DVD Cyberhome po RGB i bardzo ładnie wygląda to na Plaźmie 42". Podłączyłem ostatnio laptopa po HDMI z kartą ATI Radeon 4570 (chyba :-) ) i obraz jest jakby "nieciągły", na szybko poruszających się obiektach widać poziome nieciągłości, trudno to opisać, trzeba to zobaczyć. :-)
Nie jest to wina filmu, bo na DVD odtwarza płynnie. Popróbuję jeszcze inne odtwarzacze, bo teraz używam VLC Playera, może to problem z usuwaniem przeplotu. Widziałem podobny efekt na monitorze LCD podłączonym do komputera przy odtwarzaniu płyty DVD z wesela w PAL. :-) Wyraźnie widać było nieciągłości obrazu na "szybkich" scenach, czegoś takiego nie ma na DVD stacjonarnym i plaźmie.

Data: 2010-01-11 23:48:46
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2010-01-11 07:44, nom pisze:

[...]

A to już inne zagadnienie. Bardzo wiele telewizorów wszystkie "poprawiacze" i "wygładzacze" obrazu ma włączone tylko dla trybów analogowych (RGB, komponent) a przy sygnale wejściowym cyfrowym (HDMI/DVI) pokazuje dokładnie to, co przychodzi. Widać to wyraźnie np. w tunerze n'ki i LCDkach Samsunga - wiele osób chwali sobie podłączenie tunera do TV analogowym komponentem (YPbPr) z zauważalnie ładniejszym obrazem niż przez HDMI. No ale to jest możliwe tylko jeżeli nie ogląda się filmów VOD w HD, bo takie mogą być wysyłane z tunera w pełnej rozdzielczości tylko przez HDMI (ze względu na HDCP).

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2010-01-11 07:49:34
Autor: minstal
Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)
Mario pisze:
cut

[...]

Tylko sprawdź w jakim trybie pracuje plazma, bo są dwa: sklepowy i normalny. :)

Btw.

Ja wybrałem HDready 50"

Data: 2010-01-11 12:21:28
Autor: Mario
Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)
minstal pisze:
Mario pisze:
cut

[...]

przypuszczalnie w normalnym, gdyż na sklepowych ustawieniach "chodzą" LCDki, po to żeby się lepiej sprzedawały, prawda to? ;-)

pozdrawiam
mario

Data: 2010-01-11 13:42:50
Autor: Moltisanti
Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)

Użytkownik "Mario":

przypuszczalnie w normalnym, gdyż na sklepowych ustawieniach "chodzą" LCDki, po to żeby się lepiej sprzedawały, prawda to? ;-)

To zalezy, niektore tv poustawiane maja tryby w ktorych,
lepiej prezentuje sie obraz w warunkach sklepowych,
podkrecone kolory, kontrast itp. W domu taki tryb, zwyczajnie
by meczyl.
W sumie o niczym to nie swiadczy, ot mocno podkrecone
parametry.

To tak jakby podkrecic basy i soprany w sprzecie audio
w sklepie w korym nie ma absolutnej ciszy, w takich warunkach
niektorym klientom  trzeba pokazac
ze sprzet potrafi zejsc nisko chociazby w przypadku niskich tonow,
a w domu i tak kazdy kalbibruje sobie przynajmniej kilka dni.

M.

Data: 2010-01-11 22:50:51
Autor: Dariusz Zygmunt
Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)
W poniedziałek, 11 stycznia 2010 12:21, Mario wyraził następujacą opinię:

[...]
 Tryb sklepowy mają i plazmy i LCD, jest on zawsze włączony gdy TV jest wystawiony w sklepie, jedną z jego cech jest to że cokolwiek byś pozmieniał w ustawieniach to i tak zostanie zresetowane za jakiś czas.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Plazma Panasonica... znowu (HDready-fullHD)