Plazma a konsola

Data: 2009-04-15 13:13:45
Autor: Kenjiro
Plazma a konsola
Witam

Kupiłem konsolę PS3, mam tv plazmowy Panasonica 42".
Czytam ostrzeżenia o tym, by nie pozostawiać nieruchomego obrazu zbyt długo na plazmie, nigdzie jednak nie mogę doczytać, co oznacza owo zbyt długo: czy obraz może się utrwalić po 15min? godzinie? 5 godzinach?

Jak to jest?

Data: 2009-04-15 14:26:03
Autor: Ormianin
Plazma a konsola
Wed, 15 Apr 2009 13:13:45 +0200, na pl.rec.telewizja, Kenjiro napisał(a):

[...]

Obecnie sa to mity... przynajmniej ja sie nie spotkalem ze wspolczesnymi...
to glownie chodzilo o te stare odbiorniki plazmowe

Data: 2009-04-15 14:34:30
Autor: Kell a
Plazma a konsola
Ormianin <ormianin@ciach.epf.pl> napisał(a):

Obecnie sa to mity... przynajmniej ja sie nie spotkalem ze wspolczesnymi...
to glownie chodzilo o te stare odbiorniki plazmowe

Testowales czy powtarzasz wiadomosci po kims?

Data: 2009-04-15 14:45:14
Autor: Ormianin
Plazma a konsola
Wed, 15 Apr 2009 14:34:30 +0200, na pl.rec.telewizja, Kell a napisał(a):

Ormianin <ormianin@ciach.epf.pl> napisał(a):

Obecnie sa to mity... przynajmniej ja sie nie spotkalem ze wspolczesnymi...
to glownie chodzilo o te stare odbiorniki plazmowe

Testowales czy powtarzasz wiadomosci po kims?

Testuje... mam m.in. tak prace gdzie wyswietla sie statyczne obrazy i
plansze na plazmie... przez dobre 3-4 godziny, inna para kaloszy, ze to
porzadny odbiornik Pioneer Kyro 42 cale... ktos zapyta dlaczego nie LCD?
ano taki ktos z organizacyjnego wybral i kupil...

Data: 2009-04-15 15:51:25
Autor: Padre
Plazma a konsola
Kell a pisze:
Ormianin <ormianin@ciach.epf.pl> napisał(a):

Obecnie sa to mity... przynajmniej ja sie nie spotkalem ze wspolczesnymi...
to glownie chodzilo o te stare odbiorniki plazmowe

Testowales czy powtarzasz wiadomosci po kims?

Wypalanie na stałe to już raczej przeszłość o ile względnie normalnie korzysta sie z ekranu natomiast zanikające powidoki dalej występują choć   w niczym nie przeszkadzają. U mnie na całkiem czarnym tle przy uważnym przyglądaniu sie z pół metra można dostrzec cień paska informacyjnego TVN24 włączonego max. 1,5 godziny dziennie, ten sam cień z okresu kiedy TVN24 nadawany był 4:3 całkowicie znikł w kilka dni po zmianie formatu.

Niemniej nie jest to w żadnym stopniu wada plazmy bo podczas oglądania jakiegokolwiek obrazu nawet najciemniejszego cień jest całkowicie niedostrzegalny. W zasadzie występuje on wyłącznie jako miejsca nieco ciemniejsze wyłącznie przy szczątkowej poświacie komórek plazmowych kiedy na przykład nie jest podany żaden sygnał video.

Problem wypalania jest wyłącznie istotny przy używaniu ekranu plazmowego przy maksymalnej jasności czyli na przykład do celów prezentacyjnych w jasno oświetlonych pomieszczeniach. Dla tego plazmy nigdy nie kupił bym działającego ze sklepowej ekspozycji w przeciwieństwie do LCD który wygrzany ma mniejsze szanse na problemy z pikselami.

Data: 2009-04-16 00:20:02
Autor: chy
Plazma a konsola
Padre pisze:
Kell a pisze:
[...]

No i jeszcze kwestia ustawień
U mnie w samsungu co 2 minuty bodajże ekran się przesuwa lewo/praw/góra/dół

Data: 2009-04-24 22:01:59
Autor: zorby
Plazma a konsola

No i jeszcze kwestia ustawień
U mnie w samsungu co 2 minuty bodajże ekran się przesuwa lewo/praw/góra/dół\\

po co??

jesli to widzisz to znaczy ze np Ci przeszkadza w ogladaniu filmu :( a to juz zle

Plazma a konsola