Plazma do grania + jak podłączyć X360?

Data: 2009-11-11 12:40:06
Autor: Wooyek
Plazma do grania + jak podłączyć X360?
Jako totalny amator konsolowy mam dwa pytania sprzętowe:

1) Czy plazma nadaje się do grania na X360?
Stoję przez zakupem telewizora i za plazmą przemawia jakość obrazu przy oglądaniu TV/filmów, ale trochę martwi mnie wizja "wypalania" na ekranie stałych elementów, jak np. HUD w grach, czy paski Windowsa przy wyświetlaniu obrazu z PC. Jak to jest w praktyce?

2) Jak najlepiej podłączyć X360?
Mam starą wersję X360 bez HDMI. Jakich wejść powinienem szukać w nowym telewizorze, żeby uzyskać możliwie najlepszą jakość obrazu?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Data: 2009-11-11 11:51:43
Autor: kamil

"Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote in message news:hde7qq$2ab$1inews.gazeta.pl...
[...]

W praktyce w pracy mam 3 plazmy 50' Samsunga (moge sprawdzic model jesli to istotne) uzywane 95% czasu do prezentacji powerpointa, i paski czy ikony windowsowe sa na nich mocno wypalone po kilkudziesieciu godzinach pracy. Czesto ludzie po prostu prostu wlaczaja je przed rozpoczeciem prezentacji i statyczny obraz siedzi tak sobie przez pol godziny-godzine.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-11 13:27:18
Autor: Wooyek
> [...]

kilkudziesieciu godzinach pracy. Czesto ludzie po prostu prostu
wlaczaja je przed rozpoczeciem prezentacji i statyczny obraz siedzi

Czyli rozumiem, że te elementy są już wypalone na stałe i nie zanikają z czasem?

No i pytanie, jak takie używanie do ppt ma się do grania na X360 ;)

Data: 2009-11-11 12:30:05
Autor: kamil
"Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote in message news:hdeaja$ct2$1inews.gazeta.pl...

Czyli rozumiem, że te elementy są już wypalone na stałe i nie zanikają z czasem?

Widac je nawet przy wylaczonym TV.

No i pytanie, jak takie używanie do ppt ma się do grania na X360 ;)

Pewnie tak, ze grzebiac po dashboard godzine dziennie, spora szansa ze po miesiacu mordke avatara bedziesz mogl podziwiac na kazdym obrazie. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-11 14:21:54
Autor: Zdzicho
[...]

________

Jak stare te plazmy bo wlasnie chcialem kupic jakiego samsunga ?
Jaka to seria moze 7 ?

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4595 (20091111) __________

Data: 2009-11-11 16:27:08
Autor: Moltisanti
Plazma do grania + jak podłączyć X360?

Uzytkownik "kamil" :

Jak stare te plazmy bo wlasnie chcialem kupic jakiego samsunga ?
Jaka to seria moze 7 ?

PS50Q97HDX

Swojego czasu to bardzo dobry tv, natomiast dzis mimo wszystko jest to juz model z przed kilku lat (z tego co pamietam jakies 2lata) i sila rzeczy w wielu kwestiach (w tym wypalanie) zostal juz w tyle wgledem nowym modeli. Moltisanti

Data: 2009-11-11 22:16:21
Autor: Zdzicho
[...]

Sluchaj a co bys powiedzial o takiej plazmie  PS-63B680

Bo ewentualnie zastanawiam sie jeszcze nad takim LEDem Samsung UE55B7000

Domyslam sie ze generalnie to jest subiektywna sprawa ale twoim okiem co bardziej sie nadaje? zastosowanie  glownie konsola

Pytam sie ciebie bo zauwazylem ze masz niezle rozeznanie w tym temacie __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4597 (20091111) __________

Data: 2009-11-12 00:50:14
Autor: Moltisanti
Plazma do grania + jak podłączyć X360?

Uzytkownik "Zdzicho" :

[...]

Ja tutaj nie zastanawialbym sie zbyt dlugo, generalnie jestem zwollenikiem cali, 55" vs 63" mowi samo za siebie. Sam caly czas mysle na zamiana na wiekszy, (bawilem sie 65" panasa ale jednak jeszcze za drogi) natomiast led ktory posiadam 55" jest w odleglosci 3.5m-4m i przy sygnale HD ciezko sie to czasami oglada - glownie konsole.
Oczywiscie sa tacy co ogladaja 1080p na 42" z 4m i uznaja to za komfortowe ogladanie, ale nie zamierzam z tym polemizowac.

Aby "poczuc" dla przykladu ModernWarfare2 fotel ustawilem w odleglosci ok. 2m i jest bajka, z ok.3.5-4m to calkiem inne odczucia. Strasznie to wkurzajace. Uruchamianie znowu projekcji jest klopotliwe. Tak wiec idealem jest jak najwiekszy tv. Generalnie trzymaj sie z daleka od tych co odradzaja duze przekatne. B680 znam z "widzenia" na zywo dosyc dobrze ale bez testow, czyli przepinania sygnalow itp, co moge powiedziec to ze kazdy cal na wage zlota, obraz w hd rewelacja. Ten tv to cos ok. 7k netto, za 65" to swietna cena. B7000 kazdy w temacie zna. Osobiscie wole obraz generowany z paneli lcd, w kwesti wszelakich animacji, czyli konsole, bajki itp. Chodzi glownie o stabilnosc obrazu, czyli brak migotania, w pdp wiele osob to widzi w tym ja, no i nasycenie kolorow, momentami w lepszych panelach obraz zaskakuje. Ale jak wspomnialem przekatna to podstawa. Mimo iz posiadam projekcje to taki 63-65" robi niesamowite wrazenie i jest stworzony do materialu HD przy odleglosciach jakie mamy w pokojach.

Moltsianti

Data: 2009-11-12 00:48:11
Autor: neuro
Plazma do grania + jak podłączyć X360?

    Nieco OT, ale gdybyś jednak rozważał LED zamiast PDP, to
motionflow (200HZ) w nowych Braviach
to rewelacyjna rzecz, szczególnie w grach. Płynnie, że aż boli ;)

pozdr,
p.

Data: 2009-11-12 11:42:41
Autor: Mirek Ptak
Plazma do grania + jak pod³¹czyÌ X360?
Dnia 2009-11-12 09:48,  *neuro* napisał, a mnie coś podkusiło, Ĺźeby odpisać:

     Nieco OT, ale gdybyś jednak rozwaĹźał LED zamiast PDP, to
motionflow (200HZ) w nowych Braviach
to rewelacyjna rzecz, szczególnie w grach. Płynnie, że aż boli ;)

Zawsze mnie te poprawiacze denerwowały i chyba słusznie - odwiedziłem w ubiegły weekend znajomych - PS3 i LCD Samsunga 52 cale około 1 -1,5 roczny, niestety nie pamiętam modelu - charakterystyczne miał to, że z prawej strony na dole przy włączaniu kolejno zapalały się diody przy dotykowych przyciskach sterowania (coś jak LE52F96BD, ale 100Hz) - no ale do rzeczy :)
Włączyłem Battlefield 1943 i bardzo źle sie działo z obrazem w czasie lotu samolotem - śmigło wprowadzało straszny zamęt na środku obrazu - ciężko było grac momentami. Sprawdź jak to jest u Ciebie jeśli możesz (są wersje Battlefield na PC i XO więc chyba nie powinno być kłopotu :) ).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-11-12 14:47:33
Autor: Moltisanti
Plazma do grania + jak pod³¹ czyÌ X360?

UĹźytkownik "Mirek Ptak":

[...]

Wspomniana bravia ma sie nijak do starszego samsunga (pytanie
jeszcze ktory to model) ,
tak samo wyglada smiglo na niej jak na kuro czy jakimkolwiek tv
ze sredniej polki i nie ma zadnego "zametu", bo rozumiem ze
chodzi o smuzenie?

Samsung F9 to stary ledowy tv juz z 2007r. zreszta dobry tv,
wiec jezeli cos z tych lat pytanie jeszcze co, to smuzenie bylo standartem.

To samo w takim dla przykladu Sharpie 52x20e, smuzy az boli.

Moltisanti

Data: 2009-11-12 13:09:15
Autor: Wooyek
Plazma do grania + jak pod³¹ czyÌ X360?
    Nieco OT, ale gdybyś jednak rozwaĹźał LED zamiast PDP, to
motionflow (200HZ) w nowych Braviach
to rewelacyjna rzecz, szczególnie w grach. Płynnie, że aż boli ;)

Zastanawia mnie, jakie w tym jest znaczenie placebo, skoro chyba wszystkie gry są maksymalnie w 60fps (=60 Hz)?

Data: 2009-11-12 05:28:18
Autor: piotr. wanat
On 12 Lis, 13:09, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

Zastanawia mnie, jakie w tym jest znaczenie placebo, skoro chyba wszystkie
gry są maksymalnie w 60fps (=60 Hz)?

   Nie, to zupełnie nie o to chodzi. Motionflow interpoluje klatki i
wstawia swoje.
Wrażenie jest piorunujące i nie ma w tym nic z placebo. Sam nie jestem
w stanie oglądać np. wszystkich filmów
w trybie 200HZ - są zbyt płynne, ogląda się je  czasami jak Teatr
TV ;) Za to w grach nieocenione.
Nic prostszego poza tym jak samemu sprawdzić, chociażby w sklepie.
Przełączenie trybu to dwa kiknięcia na pilocie.

pozdr,
p.

Data: 2009-11-12 13:27:25
Autor: kamil

"Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote in message news:hdgttc$t9c$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak samo, jak brandzlowanie sie 150 FPSami na monitorze 60Hz. :-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-12 14:50:31
Autor: Moltisanti
Plazma do grania + jak pod³¹ czyÌ X360?

UĹźytkownik "neuro":

   Nieco OT, ale gdybyś jednak rozwaĹźał LED zamiast PDP, to
motionflow (200HZ) w nowych Braviach
to rewelacyjna rzecz, szczególnie w grach. Płynnie, że aż boli ;)

Czyli efekt "teatru" :), nie kazdy to lubi.

Moltisanti

Data: 2009-11-12 20:52:19
Autor: Zdzicho
Plazma do grania + jak podłączyć X360?

Czyli jednak wychodziloby ze plazma z uwagi na wielkosc
W sumie tez tak myslalem

Martwi mnie tylko to wypalanie obrazu - bo tv glownie bylby do konsoli i kompa czasem jakies dvd - telewizji w lasciwie nie ogladam __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4600 (20091112) __________

Data: 2009-11-12 12:05:47
Autor: dziki
[...]

Jakies stare te tv chyba, bo ja zaliczylem sesje ~10h non stop na mojej plazmie panasonica w cywilizacje, do tego w inne gry po pare godzin latanie, pol godzinki obraz desktopu i nic mi sie nie wypalilo.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-11-11 12:50:37
Autor: Elves

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:hde7qq$2ab$1inews.gazeta.pl...

2) Jak najlepiej podłączyć X360?
Mam starą wersję X360 bez HDMI. Jakich wejść powinienem szukać w nowym telewizorze, żeby uzyskać możliwie najlepszą jakość obrazu?

Zakładam, że plazma będzie Full HD.

Generalnie oryginalny kabel componentowy powinien dać najlepszą jakość. Jeśli Twoja konsola to wersja premium, to powinieneś mieć taki w zestawie, jak nie to na allegro są bardzo tanie. Niektóre telewizory akceptują 1080p na takim kablu. Jeżeli nie, to będziesz musiał zadowolić się 1080i lub 720p.

Druga opcja to kabel VGA. Na takim kablu na pewno uzyskasz 1920x1080. Tylko nie kupuj żadnych zamienników, najlepiej oryginalny MS albo kabel firmy BigBen.

Pozdrawiam,
Elves

Data: 2009-11-11 13:25:46
Autor: Wooyek
> [...]

Druga opcja to kabel VGA. Na takim kablu na pewno uzyskasz 1920x1080.
Tylko nie kupuj żadnych zamienników, najlepiej oryginalny MS albo

Tak, plazma będzie Full HD, ale z 900 liniami obrazu ruchomego (Panasonic TX-P42S10E) - ma to jakieś praktyczne znaczenie?

Mam obydwa kable (Component i VGA Microsoftu), więc będę mógł przetestować obie opcje. Dziękuję za odpowiedź :)

Data: 2009-11-11 13:37:26
Autor: Elves

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:hdeagd$cgi$1inews.gazeta.pl...

Tak, plazma będzie Full HD, ale z 900 liniami obrazu ruchomego (Panasonic TX-P42S10E) - ma to jakieś praktyczne znaczenie?

Nie mam doświadczenia z plazmami, ale nie powinno. TV akceptuje 1080p? Jaką ma rozdzielczość, bo jeśli np. 1600x900 to możliwe, że da się ustawić taką przez VGA. Wtedy miałbyś odwzorowanie 1:1. Ale tylko zgaduję.

pozdrawiam,
Elves

Data: 2009-11-11 23:23:47
Autor: KILu
Wooyek wrote:
Tak, plazma będzie Full HD, ale z 900 liniami obrazu ruchomego
(Panasonic TX-P42S10E) - ma to jakieś praktyczne znaczenie?

Gwoli scislosci - to nie bedzie Full HD, lecz HD Ready. Full HD musi
przyjac *i wyswietlic* 1920x1080. Choc w Twoim wypadku nie ma to wiekszego
znaczenia.

k,

Data: 2009-11-11 17:04:42
Autor: Moltisanti
Plazma do grania + jak podłączyć X360?

Użytkownik "Wooyek":

Jako totalny amator konsolowy mam dwa pytania sprzętowe:

1) Czy plazma nadaje się do grania na X360?

Nadaje sie, tak samo jak przekatne 17" czy 65".

Pytanie tylko czy Ci odpowiada w porownaniu do innych technologi
obecnych na rynku, ale jezeli wybrales technologie PDP to
widocznie generowany odbraz bardziej Ci odpowiada,
Ty bedziesz ogladal, wiec lepiej niech NIKT nie decyduje za Ciebie.

Z doswiadczenia wiem ze do wszystkich "animacji" generalnie lepszy jest LCD,
za to kiepski lcd do takich chociazby filmow jak "ILUZJONISTA",
zwyczajnie sie nie nadaje i psuje klimatyczny film gdzie jest duzo czerni.
Dla kinomaniakow to bardzo wazne.

martwi mnie wizja "wypalania" na ekranie stałych elementów, jak np. HUD w grach, czy paski Windowsa przy wyświetlaniu obrazu z PC. Jak to jest w praktyce?

W nowych pdp na rozne sposoby masz ten problem "rozwiazany",
nie balbym sie tego przy normalnym korzystaniu,
chociaz ja w nowym tv wypalilem ale stal wlaczony przez ok.20h.

Bardzo wazne sa pierwsze chwile z nowym tv, trzeba go "dotrzec"
ustawiajac odpowiednie parametry obrazu itp.

Moltisanti

Data: 2009-11-11 17:42:04
Autor: DeSola
Plazma do grania + jak podłączyć X360?
Witam !!!

[...]

Miałem przez dwa miesiące plazmę full hd samsunga ps50a551. Skończyłem na niej całe gears of war 2 i byłem bardzo zadowolony z jakości, aczkolwiek na obecnym tv  lcd sony brawia w5500 - jest trochę lepszy obraz. Przy xbox trudno to w sumie zauważyć bo najbardziej widać różnicę przy odpaleniu materiału fhd (xbox360 daje w90% gier hd ready).
Grałem na xbox 360 dużo na tej plaźmie i powiem Ci, że w życiu mi się nic nie wypaliło pomimo zostawiania statycznych obrazów na długie godziny.
Ale np. w 5500 robi za ramkę cyfrową (wisi na ścianie), żadna plazma już się do tego nie nadaje.
Generalnie jest tylko jeden zonk moim zdaniem przy plaźmie i graniu - żeby była fhd bo inaczej plazma hd ready daje rozdziałke 1024 z tego co wiem.

2) Jak najlepiej podłączyć X360?
Mam starą wersję X360 bez HDMI. Jakich wejść powinienem szukać w nowym telewizorze, żeby uzyskać możliwie najlepszą jakość obrazu?

tylko i wyłącznie component wielu twierdzi, że daje lepszy obraz niż hdmi (ja mam xboxa z hdmi więc używam hdmi)

pozdrawiam

Maciek

Data: 2009-11-11 18:50:10
Autor: Al
Plazma do grania + jak podłączyć X360 ?
Generalnie jest tylko jeden zonk moim zdaniem przy plaźmie i graniu - żeby była fhd bo inaczej plazma hd ready daje rozdziałke 1024 z tego co wiem.

Co w praktyce w niczym nie przeszkadza, przynajmniej w przypadku Panasonikow i PS3.

Al

Data: 2009-11-12 00:40:39
Autor: DeSola
Plazma do grania + jak podłączyć X360?
Co w praktyce w niczym nie przeszkadza, przynajmniej w przypadku Panasonikow i PS3.

Al

Sorry ale nie rozumiem, skoro odpalasz jakąś grę w hd i ona ma rozdziałke 1920 na tv który na max wyciąga 1024, to czy nie oznacza to, że masz gorszą jakość?

pozdrawiam

Maciek

Plazma do grania + jak podłączyć X360?