Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?

Data: 2012-06-20 17:44:18
Autor: de Fresz
Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?
Helosz

Zmęczyło mnie jeżdżenie z Trans Alpinem 30 - ma już ładnych parę latek, nic mu nie dolega (dlatego głównie rozważam tą firmę), ale raz że zwykle nie potrzebuję aż takiej pojemności, a dwa Air Stripsy działają słabiuchno.
Tak więc chcę kupić coś mniejszego (10-14 L) i koniecznie z systemem nośnym na siatce. W tej chwili Deuter ma w ofercie w tych pojemnościach Race EXP Air oraz Compact EXP Air 10. Różnica w cenie powiedzmy, że do przełknięcia, ale pytanie do tych, którzy mieli okazję obmacać oba - który Wam bardziej podpasował i dlaczego dokładnie? A może ktoś miał okazję poużywać obu? Jakieś wady (tak, peany na temat obu już czytałem)?
Na alledrogo widzę jeszcze niedobitki Race X Air, kusi cena (i ładny kolor ;-)), ktoś ma odniesienie do powyższych modeli?

Może ktoś wie, gdzie w Wawie mają oba (albo nawet i trzy) na stanie?

TIA

de Fresz

Data: 2012-06-20 16:28:08
Autor: chudy
de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał(a):
[...]

Aktualnie używam Race EXP Air i mogę go polecić, chociaż brakuje mi pasków
kompresyjnych i jak dla mnie jest odrobinę za duży. Wcześniej miałem compact
12 (na tych lichych poduszkach airstripes, ale za to była możliwość kompresji
paskami) i różnica jest spora. Plecy nie są mokre. Jak kupowałem Race, deuter
nie miał w ofercie niczego na siatce i z paskami. Teraz, kupując nowego
wybrałbym chyba właśnie compact air 12, chociaż drogi strasznie. Ewentualnie
spójrz na serię Hiking - model AC Lite 12 lub 18.

michał

Data: 2012-06-21 17:21:59
Autor: de Fresz
On 2012-06-20 18:28:08 +0200, " chudy" <chudy277.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

Aktualnie używam Race EXP Air i mogę go polecić, chociaż brakuje mi pasków
kompresyjnych

Faktycznie można to uznać za wadę, dzięki za uwagę.

Ewentualnie spójrz na serię Hiking - model AC Lite 12 lub 18.

12 nie widzę na stronie Deutera, najmniejsza jest 14 - nie podoba mi się w niej zamknięcie klapą, w małym plecaku uważam to za nietrafione rozwiązanie. I nie ma również pasków kompresyjnych.

de Fresz

Data: 2012-06-21 19:38:57
Autor: chudy
On 2012-06-20 18:28:08 +0200, " chudy" <chudy277.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

> [...]

12 nie widzę na stronie Deutera, najmniejsza jest 14 - nie podoba mi się w niej zamknięcie klapą, w małym plecaku uważam to za nietrafione rozwiązanie. I nie ma również pasków kompresyjnych.

AC Lite 14, moja culpa. Imho ogromną zaletą jest cena, przede wszystkim w
porównaniu do Compact 10 - 220 pln. Za ile najtaniej znalazłeś compacta?
Jeszcze mam jedną propozycję, ale nie plecakową. Dzisiaj właśnie do mnie
przyszła torba bikepack. Mocowana pod siodło, pojemność do 12l, produkcji
polskiej, 190 pln. http://www.bikepack.pl/  zajrzyj i obadaj

Data: 2012-06-22 12:28:04
Autor: de Fresz
On 2012-06-21 21:38:57 +0200, "chudy" <chudy277.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

[...]

Jak bym miał się kierować ceną, to w tym układzie brałbym Race X (jakieś ~230 zł). Klapa jest IMHO niewygodna w małym/średnim plecaku i to dla mnie dyskwalifikuje ten plecak.

Za ile najtaniej znalazłeś compacta?

Tyle co wszędzie, 340 zł.

Jeszcze mam jedną propozycję, ale nie plecakową. Dzisiaj właśnie do mnie
przyszła torba bikepack. Mocowana pod siodło, pojemność do 12l, produkcji
polskiej, 190 pln. http://www.bikepack.pl/  zajrzyj i obadaj

Po doświadczeniach z dużym, wyładowanym trójkątem w poprzednim hardtailu i bidonami - stwierdzam, że nie lubię dociążać bagażem roweru, robi się mniej zwrotny, odczuwalnie ociążały w trudniejszym terenie (w który zdarza mi się czasem zaglądać). Osobiście preferuję jednak wożenie dobytku na garbie.

de Fresz

Data: 2012-06-20 18:51:45
Autor: piecia aka dracorp
Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?
Dnia Wed, 20 Jun 2012 17:44:18 +0200, de Fresz napisał(a):

Ja od dłuższego czasu użytkuję Race Exp Air. Siatka nie zapewnia idealnej wentylacji. W miejscu gdzie plecak się styka z plecami w okolicach odcinka lędźwiowego, plecy się pocą.

Nie przylega dobrze do ciała. Tzn. przy ściągniętych maksymalnie taśmach z przodu w terenie przy jakieś bardziej żywiołowej jeździe lubi skakać po plecach. Można by jeszcze skrócić jeszcze ramiona ale wówczas jest jak dla mnie za wysoko. I tak ciężko się wyjmuje cokolwiek z bocznych kieszeni podczas jazdy.

Jest dość pakowany. Do środka się mieszczą buty, klucze, 2 dętki, pompka, wiatrówka.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-21 17:26:04
Autor: de Fresz
On 2012-06-20 20:51:45 +0200, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> said:

Ja od dłuższego czasu użytkuję Race Exp Air. Siatka nie zapewnia idealnej
wentylacji.

W sumie to najlepszą wentylację zapewni brak plecaka ;-) Zakładam, że na obecną chwilę nic lepszego nie ma.

Nie przylega dobrze do ciała. Tzn. przy ściągniętych maksymalnie taśmach
z przodu w terenie przy jakieś bardziej żywiołowej jeździe lubi skakać po
plecach.

W sumie to przy pewnym wypchaniu każdy jeden plecak będzie trochę skakał po plecach, ale zwrócę na to uwagę przy przymiarce.

Jest dość pakowany. Do środka się mieszczą buty, klucze, 2 dętki, pompka,
wiatrówka.

Tyle właśnie mniejwięcej potrzebuję.

de Fresz

Data: 2012-06-24 13:22:49
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 21 Jun 2012 17:26:04 +0200, de Fresz napisał(a):

W sumie to przy pewnym wypchaniu każdy jeden plecak będzie trochę skakał
po plecach, ale zwrócę na to uwagę przy przymiarce.
Wcześniej miałem tańszy lidlowy i w tej kwestii był o wiele lepszy. Jego minus był taki że miał piankę z tyłu. Co niestety przekładało się na grzanie pleców.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-20 21:33:29
Autor: solar
W dniu 20-06-2012 17:44, de Fresz pisze:
[...]

Mam oba. X na codzień do roboty, EXP w góry.
Za EXP przemawia
- zewnętrzna kieszonka - w X zewnętrzna kieszeń jest większa, ale za to, nie wiem, jak to opisać, "należy do wnętrza plecaka". Jeśli masz wypchany plecak, trudno cokolwiek z niej wyjąć, szczególnie jeśli to coś małego, co spadnie na sam jej dół. W EXP kieszeń jest mniejsza, ale "naszyta" na plecak i niezależna od stopnia wypchania samego plecaka. Poza tym, ma ona jeszcze dodatkową siateczkową kieszonkę (na suwak) na klucze lub inne małe szpeje.
- dodatkowa wewnętrzna siatkowa kieszonka (na suwak) w komorze głównej dostępna po lekkim odpięciu plecaka ("pod" logiem deutera). Na np. kasę, telefon itp.
- możliwość zwiększenia objętości o 3l przez rozpięcie zamka błyskawicznego
- siateczka do mocowania kasku

Jeśli miałbym kupować piątego Deutera, to byłby to EXP. :)

"Spaliłbym stu niewinnych, gdyby tylko znalazł się między nimi jeden winny."
                                    inkwiz. Konrad z Marburga

Data: 2012-06-21 09:40:04
Autor: Alfer_z_pracy
Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?
solar napisał:
Za EXP przemawia
- zewnętrzna kieszonka

Kieszonka jest spoko, ale ma jedną (w mojej opinii) miniwadę. Otwiera się w jednym kierunku, tzn. ma jeden suwak. To jest niby pierdółka, ale przynajmniej dla mnie strasznie irytująca. Camelbakowa analogiczna kieszonka otwiera się w lewo/prawo czyli 2 suwaki przez co jest o niebo wygodniejsza - jak chcesz się dobrać do Snickersa z lewej strony, nie musisz jak w Deuterze otwierać od prawej strony przy okazji wysypując komórkę, pieniądze i ampule :-).

Bynajmniej nie namawiam do przejścia z Deutera na Camela ze względu na tę kieszonkę, ot moje spostrzeżenie. Ale już główna komora w Deuterze jest dwusuwakowa - co im szkodziło dać to samo w kieszonce? Technologicznie nic, chyba ktoś nie przemyślał. Tak czy siak to całkiem porządny plecak.

A.

Data: 2012-06-21 17:31:29
Autor: de Fresz
On 2012-06-21 09:40:04 +0200, "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> said:

Kieszonka jest spoko, ale ma jedną (w mojej opinii) miniwadę. Otwiera się w jednym kierunku, tzn. ma jeden suwak. To jest niby pierdółka, ale przynajmniej dla mnie strasznie irytująca.

Doskonale Cię rozumiem, bo podobny jednokierunkowy suwak do szału mnie doprowadza w fotograficznym Tamracu ;-)

de Fresz

Data: 2012-06-21 17:37:10
Autor: solar
W dniu 21-06-2012 09:40, Alfer_z_pracy pisze:

[...]

Fakt, dlatego rzadko ją używam - pakuję tam rzeczy typu zapasowe klocki, skuwacz, chusteczki, których nie wyjmuję przez 3 miesiące. :)

"Ślepej wierze źle z oczu patrzy."
                                      Stanisław Jerzy Lec

Data: 2012-06-21 10:00:06
Autor: kawoN
Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?
W dniu 12-06-20 21:33, solar pisze:
Helosz

[...]

Hmm podłącze się bo mnie to interesuje.
Nie bardzo rozumiem, który z ww. plecaków
określasz jako EXP a który jako X (innymi
słowy który wg Ciebie jest lepszy)
Bo wg specyfikacji oba mają możliwość zwiększenia
objętości oraz uchwyt na kask...

--
kawoN
-

Data: 2012-06-21 13:08:49
Autor: kawoN
W dniu 12-06-21 10:00, kawoN pisze:

[...]

Dobra - wypowiedź Wilka naprowadziła mnie na połowiczne
rozwiązanie problemu. Porównujesz Deutera X Air do któregoś
z wymienionych EXP - no właśnie - którego: Race czy Compact?

--
kawoN
-

Data: 2012-06-21 17:40:53
Autor: solar
W dniu 21-06-2012 13:08, kawoN pisze:

Dobra - wypowiedź Wilka naprowadziła mnie na połowiczne
rozwiązanie problemu. Porównujesz Deutera X Air do któregoś
z wymienionych EXP - no właśnie - którego: Race czy Compact?

Mam Race X i Race EXP.

"Niezdolność klęczenia uznać trzeba za istotę elementu diabolicznego."
                                      kardynał Ratzinger

Data: 2012-06-21 17:30:03
Autor: de Fresz
On 2012-06-20 21:33:29 +0200, solar <solar91@opBEZTEGO.pl> said:

Mam oba. X na codzień do roboty, EXP w góry.

Zgaduję, że masz na myśli Race X/EXP - bo Compact też jest EXP ;-)

[...]

Świetnie, o takie uwagi mi właśnie chodziło. Jako osobnik o lekkim skrzywieniu na punkcie ergonomii zawężę wybór do Race vs Compact.

de Fresz

Data: 2012-06-22 09:04:54
Autor: kawoN
W dniu 12-06-21 17:30, de Fresz pisze:

Świetnie, o takie uwagi mi właśnie chodziło. Jako osobnik o lekkim
skrzywieniu na punkcie ergonomii zawężę wybór do Race vs Compact.

O to podziel się swoimi przemyśleniami bo ja też
się skłaniam ku tym dwóm, chociaż Compact wydaje mi
się lepszy. Tyle, że u mnie nie ma gdzie ich pomacać...

--
kawoN
-

Data: 2012-06-20 21:43:35
Autor: 2late
Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie De uter, ale ktĂłry?
On 20/06/2012 4:44 PM, de Fresz wrote:
[...]

Niedawno kupilem http://www.deutergb.co.uk/products/all/bike/all_bike/deuter_race/10/ tylko nie mam do czego porownac. Mial sie zmiescic U-lock i nadawac sie do biegania kiedy trzeba cos ze soba zabrac. Nie za bardzo jeszcze zdazylem potestowac chociaz cos tam sie spocilem ale idealow nie ma. ;)
Jak plecak wypchany to z kieszeni z pionowym zamkiem kluczy nie wygrzebiesz.

Data: 2012-06-21 01:33:28
Autor: Wilk
On 20 Cze, 22:43, 2late <deadlog_FIL...@wp.pl> wrote:
[...]

Tylko to nie jest model z siateczką o jaki chodziło koledze, bez
systemu AIR.
Ale osobiście też bym na te lekkie modele (Race i Race X, 500-600g)
zwrócił uwagę. Przechodząc z Trans-Alpine na malutki plecak ważący
prawie 1kg (jak seria AIR) - nie tak znowu wiele zyskasz; waga swoje
też robi, też ma wpływ na pocenie się; ja jeździłem z tym lekkim
plecakiem załadowanym na full na prawie 2-tyg wyprawie na Kanary,
także i w upałach - i większych problemów nie było. Nie można tak
prosto przekładać minusów Trans-Alpine na sam system nośno-
wentylacyjny, To przede wszystkim plecak dużo większy, przylega do
pleców dużo większą powierzchnią, jest też  2 razy cięższy
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-06-21 11:12:53
Autor: 2late
On 21/06/2012 9:33 AM, Wilk wrote:
[...]

O jaka siateczke chodzi? I gdzie moge poczytac o tym systemie AIR?
Ten plecak kupilem w sklepie bez szukania po sieci, wzialem co bylo, mial byc maly. ;)
Ale chyba bede potrzebowal jakis sredni plecak w najblizszym czasie wiec warto wiedziec.

[...]
plecĂłw duĹźo większą powierzchnią, jest teĹź  2 razy cięższy

Data: 2012-06-21 10:40:20
Autor: steve69
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał(a):
> Tylko to nie jest model z siateczką o jaki chodziło koledze, bez
> systemu AIR.

O jaka siateczke chodzi? I gdzie moge poczytac o tym systemie AIR?

http://www.deuter.com/en_DE/backpacks.php?category=76

"Advanced Aircomfort System" oraz "Aircomfort FlexLite System".
Kliknij na rysunek by poznać szczegóły.

--
Pozdrawiam.

Data: 2012-06-21 12:05:54
Autor: 2late
On 21/06/2012 11:40 AM,  steve69 wrote:

[...]

Dzieki, znalazlem podobna strone z tym systemami ale dla mnie to i tak czarna magia. :)
Pouzywam, zobacze.

Data: 2012-06-21 17:36:55
Autor: de Fresz
On 2012-06-21 10:33:28 +0200, Wilk <m-wolff@wp.pl> said:

[...]

TA to nie jest mój pierwszy ani jedyny plecak w życiu, zdarzyło mi się już jeździć z takimi bez systemu nośnego, w tym jakimś małym Rockriderem kupionym głównie dla kamela (bo plecak z kamelem kosztował z dychę więcej niż sam kamel) i szczerze mówiąc nie podobało mi się. Znaczy da się, ale jest porównywalnie z Trans Alpinem, plecy mokre.

de Fresz

Data: 2012-06-22 12:23:35
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2012-06-20 17:44, de Fresz pisze:

Może ktoś wie, gdzie w Wawie mają oba (albo nawet i trzy) na stanie?

Sprawdziłbym na Żelaznej w "Sherpie". Tam jest chyba największy wybór placaków Deutera.

Krzysztof

Data: 2012-06-22 12:41:07
Autor: de Fresz
On 2012-06-22 12:23:35 +0200, Krzysztof Olszak <oelka_AAA@koelj.pl> said:

Może ktoś wie, gdzie w Wawie mają oba (albo nawet i trzy) na stanie?

Sprawdziłbym na Żelaznej w "Sherpie". Tam jest chyba największy wybór placaków Deutera.

Na Łuckiej jeśli już ;-)

de Fresz

Data: 2012-06-26 11:04:15
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2012-06-22 12:41, de Fresz pisze:

Sprawdziłbym na Żelaznej w "Sherpie". Tam jest chyba największy wybór
placaków Deutera.

Na Łuckiej jeśli już ;-)

Budynek ma adres do Łuckiej, ale wejście do sklepu jest od strony Żelaznej.

Krzysztof

Data: 2012-06-26 09:11:17
Autor: PK
On 2012-06-26, Krzysztof Olszak <oelka_AAA@koelj.pl> wrote:
Budynek ma adres do Łuckiej, ale wejście do sklepu jest od strony Żelaznej

Było. Teraz jest naprawdę na Łuckiej (~300m od Żelaznej).

Nowe miejsce jest naprawdę fatalne, ale trudno się im dziwić :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-06-26 11:29:55
Autor: de Fresz
On 2012-06-26 11:04:15 +0200, Krzysztof Olszak <oelka_AAA@koelj.pl> said:

Sprawdziłbym na Żelaznej w "Sherpie". Tam jest chyba największy wybór
placaków Deutera.

Na Łuckiej jeśli już ;-)

Budynek ma adres do Łuckiej, ale wejście do sklepu jest od strony Żelaznej.

Jeśli jesteś w stanie wejść tam od Żelaznej, to znaczy, że najprawdopodobniej na drugie masz Spiderman ;-)

http://goo.gl/maps/x10s

de Fresz

Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?