Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?

Data: 2012-06-20 16:28:08
Autor: chudy
Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?
de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał(a):
Helosz

Zmęczyło mnie jeżdżenie z Trans Alpinem 30 - ma już ładnych parę latek, nic mu nie dolega (dlatego głównie rozważam tą firmę), ale raz że zwykle nie potrzebuję aż takiej pojemności, a dwa Air Stripsy działają słabiuchno.
Tak więc chcę kupić coś mniejszego (10-14 L) i koniecznie z systemem nośnym na siatce. W tej chwili Deuter ma w ofercie w tych pojemnościach Race EXP Air oraz Compact EXP Air 10. Różnica w cenie powiedzmy, że do przełknięcia, ale pytanie do tych, którzy mieli okazję obmacać oba - który Wam bardziej podpasował i dlaczego dokładnie? A może ktoś miał okazję poużywać obu? Jakieś wady (tak, peany na temat obu już czytałem)?
Na alledrogo widzę jeszcze niedobitki Race X Air, kusi cena (i ładny kolor ;-)), ktoś ma odniesienie do powyższych modeli?

Może ktoś wie, gdzie w Wawie mają oba (albo nawet i trzy) na stanie?

TIA

Aktualnie używam Race EXP Air i mogę go polecić, chociaż brakuje mi pasków
kompresyjnych i jak dla mnie jest odrobinę za duży. Wcześniej miałem compact
12 (na tych lichych poduszkach airstripes, ale za to była możliwość kompresji
paskami) i różnica jest spora. Plecy nie są mokre. Jak kupowałem Race, deuter
nie miał w ofercie niczego na siatce i z paskami. Teraz, kupując nowego
wybrałbym chyba właśnie compact air 12, chociaż drogi strasznie. Ewentualnie
spójrz na serię Hiking - model AC Lite 12 lub 18.

michał

Data: 2012-06-21 17:21:59
Autor: de Fresz
On 2012-06-20 18:28:08 +0200, " chudy" <chudy277.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

Aktualnie używam Race EXP Air i mogę go polecić, chociaż brakuje mi pasków
kompresyjnych

Faktycznie można to uznać za wadę, dzięki za uwagę.

Ewentualnie spójrz na serię Hiking - model AC Lite 12 lub 18.

12 nie widzę na stronie Deutera, najmniejsza jest 14 - nie podoba mi się w niej zamknięcie klapą, w małym plecaku uważam to za nietrafione rozwiązanie. I nie ma również pasków kompresyjnych.

de Fresz

Data: 2012-06-21 19:38:57
Autor: chudy
On 2012-06-20 18:28:08 +0200, " chudy" <chudy277.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

> [...]

12 nie widzę na stronie Deutera, najmniejsza jest 14 - nie podoba mi się w niej zamknięcie klapą, w małym plecaku uważam to za nietrafione rozwiązanie. I nie ma również pasków kompresyjnych.

AC Lite 14, moja culpa. Imho ogromną zaletą jest cena, przede wszystkim w
porównaniu do Compact 10 - 220 pln. Za ile najtaniej znalazłeś compacta?
Jeszcze mam jedną propozycję, ale nie plecakową. Dzisiaj właśnie do mnie
przyszła torba bikepack. Mocowana pod siodło, pojemność do 12l, produkcji
polskiej, 190 pln. http://www.bikepack.pl/  zajrzyj i obadaj

Data: 2012-06-22 12:28:04
Autor: de Fresz
On 2012-06-21 21:38:57 +0200, "chudy" <chudy277.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

[...]

Jak bym miał się kierować ceną, to w tym układzie brałbym Race X (jakieś ~230 zł). Klapa jest IMHO niewygodna w małym/średnim plecaku i to dla mnie dyskwalifikuje ten plecak.

Za ile najtaniej znalazłeś compacta?

Tyle co wszędzie, 340 zł.

Jeszcze mam jedną propozycję, ale nie plecakową. Dzisiaj właśnie do mnie
przyszła torba bikepack. Mocowana pod siodło, pojemność do 12l, produkcji
polskiej, 190 pln. http://www.bikepack.pl/  zajrzyj i obadaj

Po doświadczeniach z dużym, wyładowanym trójkątem w poprzednim hardtailu i bidonami - stwierdzam, że nie lubię dociążać bagażem roweru, robi się mniej zwrotny, odczuwalnie ociążały w trudniejszym terenie (w który zdarza mi się czasem zaglądać). Osobiście preferuję jednak wożenie dobytku na garbie.

de Fresz

Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?