Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?

Data: 2012-06-20 21:33:29
Autor: solar
Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?
W dniu 20-06-2012 17:44, de Fresz pisze:
Helosz

Zmęczyło mnie jeżdżenie z Trans Alpinem 30 - ma już ładnych parę latek,
nic mu nie dolega (dlatego głównie rozważam tą firmę), ale raz że zwykle
nie potrzebuję aż takiej pojemności, a dwa Air Stripsy działają słabiuchno.
Tak więc chcę kupić coś mniejszego (10-14 L) i koniecznie z systemem
nośnym na siatce. W tej chwili Deuter ma w ofercie w tych pojemnościach
Race EXP Air oraz Compact EXP Air 10. Różnica w cenie powiedzmy, że do
przełknięcia, ale pytanie do tych, którzy mieli okazję obmacać oba -
który Wam bardziej podpasował i dlaczego dokładnie? A może ktoś miał
okazję poużywać obu? Jakieś wady (tak, peany na temat obu już czytałem)?

Mam oba. X na codzień do roboty, EXP w góry.
Za EXP przemawia
- zewnętrzna kieszonka - w X zewnętrzna kieszeń jest większa, ale za to, nie wiem, jak to opisać, "należy do wnętrza plecaka". Jeśli masz wypchany plecak, trudno cokolwiek z niej wyjąć, szczególnie jeśli to coś małego, co spadnie na sam jej dół. W EXP kieszeń jest mniejsza, ale "naszyta" na plecak i niezależna od stopnia wypchania samego plecaka. Poza tym, ma ona jeszcze dodatkową siateczkową kieszonkę (na suwak) na klucze lub inne małe szpeje.
- dodatkowa wewnętrzna siatkowa kieszonka (na suwak) w komorze głównej dostępna po lekkim odpięciu plecaka ("pod" logiem deutera). Na np. kasę, telefon itp.
- możliwość zwiększenia objętości o 3l przez rozpięcie zamka błyskawicznego
- siateczka do mocowania kasku

Jeśli miałbym kupować piątego Deutera, to byłby to EXP. :)

"Spaliłbym stu niewinnych, gdyby tylko znalazł się między nimi jeden winny."
                                    inkwiz. Konrad z Marburga

Data: 2012-06-21 09:40:04
Autor: Alfer_z_pracy
Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?
solar napisał:
Za EXP przemawia
- zewnętrzna kieszonka

Kieszonka jest spoko, ale ma jedną (w mojej opinii) miniwadę. Otwiera się w jednym kierunku, tzn. ma jeden suwak. To jest niby pierdółka, ale przynajmniej dla mnie strasznie irytująca. Camelbakowa analogiczna kieszonka otwiera się w lewo/prawo czyli 2 suwaki przez co jest o niebo wygodniejsza - jak chcesz się dobrać do Snickersa z lewej strony, nie musisz jak w Deuterze otwierać od prawej strony przy okazji wysypując komórkę, pieniądze i ampule :-).

Bynajmniej nie namawiam do przejścia z Deutera na Camela ze względu na tę kieszonkę, ot moje spostrzeżenie. Ale już główna komora w Deuterze jest dwusuwakowa - co im szkodziło dać to samo w kieszonce? Technologicznie nic, chyba ktoś nie przemyślał. Tak czy siak to całkiem porządny plecak.

A.

Data: 2012-06-21 17:31:29
Autor: de Fresz
On 2012-06-21 09:40:04 +0200, "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> said:

Kieszonka jest spoko, ale ma jedną (w mojej opinii) miniwadę. Otwiera się w jednym kierunku, tzn. ma jeden suwak. To jest niby pierdółka, ale przynajmniej dla mnie strasznie irytująca.

Doskonale Cię rozumiem, bo podobny jednokierunkowy suwak do szału mnie doprowadza w fotograficznym Tamracu ;-)

de Fresz

Data: 2012-06-21 17:37:10
Autor: solar
W dniu 21-06-2012 09:40, Alfer_z_pracy pisze:

[...]

Fakt, dlatego rzadko ją używam - pakuję tam rzeczy typu zapasowe klocki, skuwacz, chusteczki, których nie wyjmuję przez 3 miesiące. :)

"Ślepej wierze źle z oczu patrzy."
                                      Stanisław Jerzy Lec

Data: 2012-06-21 10:00:06
Autor: kawoN
Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?
W dniu 12-06-20 21:33, solar pisze:
Helosz

[...]

Hmm podłącze się bo mnie to interesuje.
Nie bardzo rozumiem, który z ww. plecaków
określasz jako EXP a który jako X (innymi
słowy który wg Ciebie jest lepszy)
Bo wg specyfikacji oba mają możliwość zwiększenia
objętości oraz uchwyt na kask...

--
kawoN
-

Data: 2012-06-21 13:08:49
Autor: kawoN
W dniu 12-06-21 10:00, kawoN pisze:

[...]

Dobra - wypowiedź Wilka naprowadziła mnie na połowiczne
rozwiązanie problemu. Porównujesz Deutera X Air do któregoś
z wymienionych EXP - no właśnie - którego: Race czy Compact?

--
kawoN
-

Data: 2012-06-21 17:40:53
Autor: solar
W dniu 21-06-2012 13:08, kawoN pisze:

Dobra - wypowiedź Wilka naprowadziła mnie na połowiczne
rozwiązanie problemu. Porównujesz Deutera X Air do któregoś
z wymienionych EXP - no właśnie - którego: Race czy Compact?

Mam Race X i Race EXP.

"Niezdolność klęczenia uznać trzeba za istotę elementu diabolicznego."
                                      kardynał Ratzinger

Data: 2012-06-21 17:30:03
Autor: de Fresz
On 2012-06-20 21:33:29 +0200, solar <solar91@opBEZTEGO.pl> said:

Mam oba. X na codzień do roboty, EXP w góry.

Zgaduję, że masz na myśli Race X/EXP - bo Compact też jest EXP ;-)

[...]

Świetnie, o takie uwagi mi właśnie chodziło. Jako osobnik o lekkim skrzywieniu na punkcie ergonomii zawężę wybór do Race vs Compact.

de Fresz

Data: 2012-06-22 09:04:54
Autor: kawoN
W dniu 12-06-21 17:30, de Fresz pisze:

Świetnie, o takie uwagi mi właśnie chodziło. Jako osobnik o lekkim
skrzywieniu na punkcie ergonomii zawężę wybór do Race vs Compact.

O to podziel się swoimi przemyśleniami bo ja też
się skłaniam ku tym dwóm, chociaż Compact wydaje mi
się lepszy. Tyle, że u mnie nie ma gdzie ich pomacać...

--
kawoN
-

Plecak 10-15 L i na siatce, pewnie Deuter, ale który?