Plecak...

Data: 2009-07-28 12:27:03
Autor: Michał Pawelski
Plecak...
Mateusz Szczyrzyca pisze:
Stąd pytanie: czy ktoś ma/orientuje się czy jest taki plecak, oczywiście z bukłakiem, do 10l, który ma ten system wentylacyjny albo naprawdę dobry, albo tak zrobiony, że to nie dotyka pleców?

Podpinam się pod pytanie, ponieważ też szukam takie plecaka z dobrym systemem wentylacji. Widziałem kiedyś system z siatką, który odgradzał część właściwą plecaka od pleców. Niestety nie pamiętam jakiej firmy był ten plecak.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-28 10:30:11
Autor: Jan Srzednicki
Plecak...
On 2009-07-28, Michał Pawelski wrote:
Mateusz Szczyrzyca pisze:
[...]

Mam Vaude BikeAlpinAir 25+5. Namiętnie polecam. Problem przepoconych
pleców nie istnieje.

Data: 2009-07-28 10:44:27
Autor: piecia aka dracorp
Plecak...
Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:30:11 +0000, Jan Srzednicki napisa³(a):

Mam Vaude BikeAlpinAir 25+5. Namiêtnie polecam. Problem przepoconych
pleców nie istnieje.

A jak w tym plecaku jest przymocowana siatka? Nie jest czasem tak jak w Bergsonach za pomoc± rzepu? Takie mocowanie w Bergsonie bardzie mnie irytowa³o z powodu samoczynnego odpinania.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-07-28 10:49:08
Autor: Jan Srzednicki
Plecak...
On 2009-07-28, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:30:11 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):

Mam Vaude BikeAlpinAir 25+5. Namiętnie polecam. Problem przepoconych
pleców nie istnieje.

A jak w tym plecaku jest przymocowana siatka? Nie jest czasem tak jak w Bergsonach za pomocą rzepu? Takie mocowanie w Bergsonie bardzie mnie irytowało z powodu samoczynnego odpinania.

Nie ma żadnego rzepu - siatka jest elementem konstrukcji systemu
nośnego, jest napięta na stelażu razem z ramionami i pasem biodrowym.

Co do uwagi Wojtka P. - porównania z Deuterem nie mam, ale nigdy nie
zdarzyło mi sie jeszcze z tym plecakiem spocić. Zdarzyło mi się jeździć
lub chodzić przy pełnym zapakowaniu, choć zwykle jeżdżę na lajtowo.

Data: 2009-07-28 10:57:37
Autor: piecia aka dracorp
Plecak...
Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:49:08 +0000, Jan Srzednicki napisa³(a):
[...]
Fakt widaæ na zdjêciu http://www.sfpl.pl/shop/view/Product/product_id/812/
Vaude_Bike_Alpin_Air_25_%2B_5 ¿e tutaj lepiej to rozwi±zali.

Jeszcze jedna jest najwa¿niejsza rzecz. Jak siê je¼dzi z tymi plecakami przy pe³nym wype³nieniu i obci±¿eniu. Rzadko kto o tym pisze.
Mój Bergson Zodiac 25 przy pe³nym wype³nieniu ty³ plecaka potrafi³ dociskaæ do siatki co chwilami by³o mocno denerwuj±ce bo czuæ by³o to na plecach. Po za tym dó³ plecaka by³ za lu¼ny i przy pojedynczym ciê¿kim przedmiocie przewo¿onym w plecaku potrafi³ obijaæ odcinek lêd¼wiowy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-07-28 13:29:35
Autor: Wojtek Paszkowski
Plecak...

"piecia aka dracorp" <xxx@onet.pl> wrote in message news:h4mlj1$7ih$2news.wp.pl...

Jeszcze jedna jest najwa¿niejsza rzecz. Jak siê je¼dzi z tymi plecakami
przy pe³nym wype³nieniu i obci±¿eniu. Rzadko kto o tym pisze.

ja chyba ju¿ kiedy¶ pisa³em. Kiepsko. Moim zdaniem ten plecak jest za w±ski (no chyba ¿e siê przytroczy co¶ po bokach), przez co przy tej pojemno¶ci jest do¶æ g³êboki (tzn. mocno odstaje od pleców) - i w sumie zbyt ma³o stabilnie trzyma siê pleców. Przy pe³nym za³adowaniu (u mnie zazwyczaj ok. 10kg, ciut mniej po opró¿nieniu buk³aka) kolebie siê na boki, a na stromych zjazdach zlatuje na g³owê. W górach na co trudniejszych zjazdach rzêdu 20% nachylenia i wiêcej ju¿ mam du¿e problemy, natomiast na ³agodniejszy teren jest ok - je¼dzi³em z nim ostatnio kilka dni g³ównie po aslfaltach, szutrach i co ³atwiejszych szlakach Pogórza Przemyskiego, Bieszczad i Niskiego i by³o bardzo przyjemnie. Kiedy¶ je¼dzi³em z Pajakiem Collage (zbli¿ona pojemno¶æ) i w trudnym terenie zachowywa³ siê nieporównanie lepiej - ale za to mokra plama i mokre wnêtrze plecaka by³o du¿ym problemem. Podsumowuj±c wydaje mi siê jednak, ¿e w zastosowaniu rowerowym (górskim) plecak "wyprawowy" tej pojemno¶ci nie powinien mieæ siatki - co zreszt± widaæ po Deuterze, który nie ma wersji Air swojego Transalpa.

Mój Bergson Zodiac 25 przy pe³nym wype³nieniu ty³ plecaka potrafi³
dociskaæ do siatki co chwilami by³o mocno denerwuj±ce bo czuæ by³o to na
plecach.

w Bike Alpinie jest to samo, zw³aszcza przy pe³nym buk³aku.

pozdr

Data: 2009-07-28 14:21:11
Autor: Cezex
Plecak...
piecia aka dracorp pisze:
Jeszcze jedna jest najwa¿niejsza rzecz. Jak siê je¼dzi z tymi plecakami przy pe³nym wype³nieniu i obci±¿eniu. Rzadko kto o tym pisze.

Tak samo jak z pustym plecakiem, odleg³o¶æ pomiêdzy siatk± na tyln± ¶ciank± pozostaje zawsze taka sama.

--
Cezex

Data: 2009-07-28 16:32:23
Autor: Wojtek Paszkowski
Plecak...
"Cezex" <cezex@redfish.USUN.pl> wrote in message

Tak samo jak z pustym plecakiem, odleg³o¶æ pomiêdzy siatk± na tyln±
¶ciank± pozostaje zawsze taka sama.

g. prawda ;) Przynajmniej nie w Deuterze i Vaude B.Alpin. Zw³aszcza przy
wype³nionym buk³aku jest kontakt (w Vaude niemal ca³± powierzchni±, w
Deuterze g³ównie ¶rodkiem

pozdr

Data: 2009-07-29 06:12:18
Autor: piecia aka dracorp
Plecak...
W Szczecinie mo¿ecie poleciæ jakie¶ sklepy w których s± plecaki Deutera lub Vaude? W pi±tek jadê to chyba bêdê mia³ czas podej¶æ. --
piecia aka dracorp

Data: 2009-07-29 00:02:55
Autor: mucher
Plecak...
On Jul 28, 12:57 pm, piecia aka dracorp <x...@onet.pl> wrote:
[...]

To trochê prawda - ja mam Vaude w³a¶nie i napchany dopycha do pleców.
Co do stabilno¶ci - troche wymaga to umiejêtno¶ci pakowania siê, ale
podczas np kilkudniowych wycieczek terenem (typu Zwardoñ-Sucha
terenem) ani to, ani brak wentylacji nie przeszkadza³y jako¶ zbytnio
(zreszt± zrobi³em z nim równie¿ TC kilka lat temu - nie jest ¼le)..

mucher

Data: 2009-07-28 12:38:50
Autor: Wojtek Paszkowski
Plecak...
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrnh6tkpj.1her.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

Mam Vaude BikeAlpinAir 25+5. Namiętnie polecam. Problem przepoconych
pleców nie istnieje.

jako użytkownik Bike Alpina (i jednocześnie Deutera Cross/Race Air) nie zgodzę się - siatka w tym plecaku jest bardzo mało skuteczna, zwłaszcza gdy jest normalnie zapakowany. Deuter ma znacznie skuteczniejszy system.

pozdr

Data: 2009-07-28 12:30:50
Autor: Wojtek
Plecak...
Michał Pawelski pisze:
Mateusz Szczyrzyca pisze:
[...]

Firm wielu... ale w większości tak od 15L w górę, lub nawet większe. Patrz np Deuter i inne

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadajÄ…c prywatnie

Plecak...