Plecaki MT Pro - proszę o opinie.

Data: 2010-04-03 11:58:01
Autor: Szewc
Plecaki MT Pro - proszę o opinie.
Witam.

Od dłuższego czasu łaziłem po sklepach w poszukiwaniu plecaka, niestety żaden nie miał tego wszystkiego na czym mi zależało. Znalazłem jednak na allegro coś takiego: http://www.allegro.pl/item983329140_aukcja.html

Niby jest z Cordury, czyli powinien być ok, ale Cordury też bywają różne. Poza tym nie wiem jak wytrzymają szwy przy intensywnej eksploatacji. No i ta cena. Jak dla mnie trochę "za niska". Nie jestem pewien czy za takie pieniądze da się zrobić solidny plecak.

Proszę szanowne grono o opinie i informacje na temat tej marki.

pozdr.
szewc

p.s. Radosnych i z pogodą ducha świąt (nie zaszkodzi jak będziecie mogli w przerwie między jedną posiadówką rodzinną a drugą skoczyć na rower, albo choćby poleżeć do góry wentylem.)

Data: 2010-04-03 09:11:04
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 3 Kwi, 11:58, Szewc <rock...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie brakuje tam czasem czegoś do przymocowania rurki? Jedno
plastikowe, luźne oczko to chyba za mało, zeby rurka nie
przeszkadzała.
Co do ceny - czasami zdarza się, że producent ma różne "odrzuty",
kupowałem na rynku plecaki (szkolne) za połowę, albo i mniej ceny
polskiego producenta:)
I żebyś się nie martwił, że za tanio podali ile kosztuje "naprawdę" -
140zł

Data: 2010-04-03 16:31:40
Autor: Fabian
Plecaki MT Pro - proszę o opinie.
Szewc pisze:
Wtące tylko

Niby jest z Cordury, czyli powinien być ok, ale Cordury też bywają

W opisie jest napisane Codura. Więc chyba coś innego.

różne. Poza tym nie wiem jak wytrzymają szwy przy intensywnej
eksploatacji. No i ta cena. Jak dla mnie trochę "za niska". Nie jestem
pewien czy za takie pieniądze da się zrobić solidny plecak.

Na pewno się da zrobić, pytanie czy da się go sprzedać. Koszty produkcji
są bardzo niskie.

Fabian.

Data: 2010-04-03 16:44:28
Autor: solar
W dniu 2010-04-03 11:58, Szewc pisze:
[...]

Z wyglądu to prawie dokładnie Deuter Futura. Ale prawie...
- strasznie duży na rower - mam 22 l Futurę i używam jej na kilkudniowe wycieczki rowerowe
- grube paski nośne zamiast pasków z siatki - mocno grzeją latem
- nie widać na zdjęciach, jak faktycznie wygląda ten system wentylacji. Plecak przylega do pleców? Czy jest odstająca siateczka? Jeśli siateczka, to przynajmniej w Deuterze, sprawdza się takie coś znakomicie.

"Najmniej Boga jest w Kościele."
                                           J. Arangurena

Data: 2010-04-03 09:22:00
Autor: jpogoda
On 3 Kwi, 16:44, solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:

Plecak przylega do pleców? Czy jest odstająca siateczka? Jeśli
siateczka, to przynajmniej w Deuterze, sprawdza się takie coś znakomicie.

Wygląda, że raczej przylega do pleców. Kicha. Szkoda nawet tej małej
kasy.
Myślę, że kolega Szewc powinien dozbierać kasę i wybrać jednak coś z
kolekcji Deutera -- da się w sieci ustrzelić jakieś okazje/promocje.
Ja też kiedyś z oszczędności popełniłem zakup taniego plecaka (Author)
i leży teraz i się kurzy w szafie bo okazał się totalną porażką.
Sam mam 4 różne plecaki Deutera na różne okazje (turystyczny i
rowerowy -- oba z AirComfort, na laptopa i dziecięcy -- oba z
AirStripes) i z każdego jestem w 100% zadowolony. Są przemyślane,
komfortowe i solidnie wykonane.
Powtarzam -- szkoda kasy na tanie substytuty.

Pozdrawiam,

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-04-03 09:30:24
Autor: jpogoda
On 3 Kwi, 18:22, jpogoda <jpog...@gmail.com> wrote:
> [...]
> siateczka, to przynajmniej w Deuterze, sprawdza się takie coś znakomicie.

Wygląda, że raczej przylega do pleców. Kicha. Szkoda nawet tej małej

Ha, a jednak jest tam jakiś "zaawansowany system wentylacja cool air
max" z przestrzenią powietrzną między placami a plecakiem. Nie zmienia
to faktu, ze nie zaryzykowałbym "wejścia" w ten plecak :-) To tak jak
kupić auto marki Tata :-)

--
J.P.

Data: 2010-04-03 20:33:06
Autor: kml
Użytkownik "Szewc" <rockoon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp73fe$dtk$1news.onet.pl...
[...]

Ze zdjęć plecak wygląda całkiem ok, ale za 68 zeta... no cóż nie jest to aż tak dużo żeby potem płakać :) Ja w tej chwili używam plecak pieszego alpinusa, który kupiłem na mocnej przecenie i to nie jest to co tygrysy lubią najbadziej, ALE braki w podziale komory etc. nadrabia systemem wentylacji pleców Tension Air System. Moim zdaniem wentylacja pleców jest najważniejsza w czasie jazdy na rowerze. Niestety działające rzeczy tego typu kosztują i ciężko się ich spodziewać w plecaku za 70 PLN. Jeżeli masz możliwość to proponuję dorzucić do tego co najmniej ze 100 PLN, i poszukać czegoś markowego i sprawdzonego chyba, że po prostu chcesz mieć jakikolwiek plecak na rower.

kml
Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5

Data: 2010-04-03 12:06:31
Autor: jpogoda
On 3 Kwi, 20:33, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Niestety działające rzeczy tego
typu kosztują i ciężko się ich spodziewać w plecaku za 70 PLN. Jeżeli masz
możliwość to proponuję dorzucić do tego co najmniej ze 100 PLN

Ot choćby to:
http://www.allegro.pl/item981652241_okazja_plecak_rower_deuter_race_x_air_nowy.html

--
J.P.

Data: 2010-04-03 21:19:29
Autor: kml

Użytkownik "jpogoda" <jpogoda@gmail.com> napisał w wiadomości news:49455142-b9de-4229-b41f-e6e2f62e8898r27g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Bardzo fajny plecak i cena ciekawa :) Dziwne, że w opisie nie podają pojemności (albo ja nie widzę;)

Data: 2010-04-03 12:51:06
Autor: jpogoda
On 3 Kwi, 21:19, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Bardzo fajny plecak i cena ciekawa :) Dziwne, że w opisie nie podają
pojemności (albo ja nie widzę;)

W opisie tej aukcji akurat nie ma, ale jest w innej.
Polski dystrybutor podaje że 14 litrów.
http://bakosport.pl/katalog/deuter/produkt/race-x-air

--
J.P.

Data: 2010-04-03 22:02:55
Autor: kml

Użytkownik "jpogoda" <jpogoda@gmail.com> napisał w wiadomości news:d7d2d943-594b-4d53-ad10-eb75de187406b33g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

-- -

Ja się przesiadłem z ~15 na 30L i pomimo tego, że zazwyczaj worzę powietrze to zdecydowanie bardziej odpowiada mi większy plecak bo jak co do czego przychodzi to dużo łatwiej sie spakować. Deuter Transalp wygląda naprawdę zacnie, ale dziwi trochę fakt, że nie wchodzi tam 3l bukłak.

Data: 2010-04-03 22:12:30
Autor: kml
Plecaki MT Pro - proszę o opinie.

Użytkownik "solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hp87bc$9df$1news.onet.pl...
W dniu 2010-04-03 22:02, kml pisze:

zazwyczaj worzę powietrze

Co robisz z tym powietrzem?? :)

-- -

o_0 ale dałem ciała :| :( <zawstydzony>

Data: 2010-04-03 22:15:05
Autor: solar
[...]

Dla mnie 22 l to już za dużo na rower, szczególnie do enduro.
A jakbyś jeszcze przetestował wentylację AirComfort zamiast Airstripes, to wiedziałbyś, do dobre. :)
No i te grube paski nośne w większych plecakach - w lato mi bardzo przeszkadzają.

"...osoba ludzka musi wyzbyć się swojego ja, wolnej woli. Odrzuć refleksję i krytycyzm."
                                     św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2010-04-03 13:36:57
Autor: jpogoda
On 3 Kwi, 22:15, solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:

A jakbyś jeszcze przetestował wentylację AirComfort zamiast Airstripes,
to wiedziałbyś, do dobre. :)

AirComfort świetna rzecz, ale sprawdza się tylko w małych plecakach.
Dlatego też w plecakach powyżej 22 litrów pojemności Deuter stosuje
już tylko AirStipes. AC z racji swojej budowy odsuwa nieco do tyłu
środek ciężkości plecaka, co może przeszkadzać na stromych podjazdach
z dużym obciążeniem. Mam dość spory plecak turystyczny Deutera z AC i
niestety to odsunięcie ciężaru do tyłu przy mocno załadowanym plecaku
czuć, co zmusza do większego pochylenia się do przodu zwłaszcza na
podejściach.

--
J.P.

Data: 2010-04-03 22:20:47
Autor: kml
Plecaki MT Pro - proszę o opinie.

Użytkownik "solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hp87j9$9qs$2news.onet.pl...
Co robisz z tym powietrzem??

Już się pokajałem w innym poście za tę mega wtopę....

[...]

Powiem tak, jak trafiłem mój obecny plecak to była tylko wersja 30l. Gdybym teraz miał kupować to byłoby się nad czym zastanowić 25v30L. Mi akurat paski nie wadzą, bo najbardziej odczuwam plecy a TAS alpinusa wietrzy plery az miło.

Robiąc nieco OT: jeszcze nigdy nie widziałem plecaka _idealneg_, który spełniałby wszystkie moje widzimisię (cenę pomijam) Zawsze coś jest nie do końca tak jak być powinno :)

Data: 2010-04-03 22:42:15
Autor: solar
W dniu 2010-04-03 22:20, kml pisze:

Już się pokajałem w innym poście za tę mega wtopę....

Anulowałem tamtego posta, ale za szybko odpowiedziałeś. :)

Robiąc nieco OT: jeszcze nigdy nie widziałem plecaka _idealneg_, który
spełniałby wszystkie moje widzimisię (cenę pomijam) Zawsze coś jest nie
do końca tak jak być powinno :)

A ja widziałem
http://www.bartsport.pl/plecaki-rowerowe/deuter-race-exp-air?v=10943747
Jak na razie nie znalazłem nic, co by było nie tak. I nie przychodzi mi do głowy, co chciałbym jeszcze w plecaku. :)

"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocześnie z jakiegoś powodu mają zwyczaj tłumnego chodzenia do kościoła."
                                     kat. intelektualista Jerzy Turowicz

Data: 2010-04-03 13:49:55
Autor: jpogoda
On 3 Kwi, 22:42, solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:

A ja widziałemhttp://www.bartsport.pl/plecaki-rowerowe/deuter-race-exp-air?v=10943747
Jak na razie nie znalazłem nic, co by było nie tak. I nie przychodzi mi
do głowy, co chciałbym jeszcze w plecaku. :)

:-)) Nie chciałem się wcześniej chwalić, ale na rower mam właśnie ten
plecak w wersji z 2008 roku. I mam podobne odczucia jak Twoje :-)
Kupiłem go w bardzo dobrej cenie tuż po tym, gdy media "ogłosiły"
kryzys i sklepy pozbywały się towaru. Fakt, że można go dość dobrze
skompresować, gdy jest prawie pusty, i rozszerzyć o dodatkowe 3 litry,
gdy pojawi się taka potrzeba, jest wprost bezcenny.

--
J.P.

Data: 2010-04-04 06:56:00
Autor: kml

Użytkownik "solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hp8967$do5$1news.onet.pl...
[...]

-- --

Najssssss :) Szkoda, że nie jest w pojemności 25l i że nie piszą w specyfikacji czy bukłak 3l się mieści.

Data: 2010-04-04 09:47:44
Autor: jpogoda
On 4 Kwi, 06:56, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

http://www.bartsport.pl/plecaki-rowerowe/deuter-race-exp-air?v=10943747

Szkoda, ... że nie piszą w
specyfikacji czy bukłak 3l się mieści.

Mieści się. Sprawdzone. Wprawdzie nie wisi już na rzepie ale opiera
się o dno plecaka ale to niczemu nie przeszkadza.

--
J.P.

Data: 2010-04-04 03:58:52
Autor: Szewc
[...]

Sprecyzuję, plecak na rower jest w moim wypadku za dużym określeniem. Zdarza mi się jeździć z nim do pracy, ewentualnie od czasu do czasu coś w nim przewożę (jak czasem rodzicom plądruję lodówkę ;)
Z reguły jego zastosowanie jest czysto "cywilne". Czyli noszę w nim papiery, jakieś drobiazgi, albo po prostu robię zakupy w spożywczaku.
Nie używam też takiego plecaka do camelbaka, i nie trzymam też w plecaku telefonu mp3ki.
Plecak circa 30 l. jest ok. A pas biodrowy, właśnie po to, żeby sobie przy ciężarach ulżyć (butelki z browarem trochę ważą ;) )

pozdrawiam
szewc.

Data: 2010-04-04 06:57:59
Autor: kml

Użytkownik "Szewc" <rockoon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp8rp1$hn3$1news.onet.pl...
[...]

To w taki układzie spokojnie możesz sobie kupić ten z allegro chociażby celem ustalenia co Ci się podoba w takim układzie a co nie. Potem dokupisz sobie plecak docelowy i będzie git ;) Po kupnie kup impregnat (taniocha lidl) i go zaimpregnuj bo deklarowana wodoodporność tanich plecaków jest różna ;)

Data: 2010-04-04 00:04:30
Autor: darkimage
[...]

Fajne siateczkowe naramienniki ale klamra taśmy w pasie to porażka, obawiam się, że delikatna
--
DarkImage

Data: 2010-04-03 15:19:57
Autor: jpogoda
On 4 Kwi, 00:04, "darkimage" <darkim...@vp.pl> wrote:

Fajne siateczkowe naramienniki ale klamra taśmy w pasie to porażka, obawiam
się, że delikatna

W moim Race Exp Air jest taka sama i daje radę.

--
J.P.

Data: 2010-04-04 16:11:42
Autor: Jurek Szczesiul
Sat, 3 Apr 2010 12:06:31 -0700 (PDT), na pl.rec.rowery, jpogoda napisał(a):

Ot choćby to:
http://www.allegro.pl/item981652241_okazja_plecak_rower_deuter_race_x_air_nowy.html

Dzięki za linka. Właśnie sobie kupiłem.
Wesołych Świąt !

--
Pozdrowienia
Jurek Szczesiul

Data: 2010-04-04 17:21:51
Autor: solar
W dniu 2010-04-04 16:11, Jurek Szczesiul pisze:

http://www.allegro.pl/item981652241_okazja_plecak_rower_deuter_race_x_air_nowy.html
Dzięki za linka. Właśnie sobie kupiłem.

Powinieneś być bardzo zadowolony. Jedny minus tego plecaka to ta zewnętrzna kieszonka. Jeśli plecak jest załadowany, trudno się do niej dostać. Starsze modele Race X Air miały kieszonkę naszywaną, tak jak w Race EXP Air, łatwiejszą w obsłudze.

"Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myśli sam za siebie."
              Richard Dawkins

Plecaki MT Pro - proszę o opinie.