Plecaki - pranie

Data: 2009-07-14 19:20:19
Autor: Wojtek
Plecaki - pranie
Cześć

Mam plecak WolfGang Hiker 22. Plecak ten ma fajny system wentylowania pleców:
http://www.wolfgang.pl/?p=shop&product_id=256
System ten ma jedną wadę - miejsca w których styka się z plecami bardzo mocno nasiąkają potem. A pot nie pachnie, szczególnie wtedy, kiedy jest gorąco.
Jak prać skutecznie to coś ?
Ja po prostu moczę te poduchy, które są miejscami podparcia, w wodzie z proszkiem, potem ugniatam to, a na koniec robię tam ostry prysznic. Mam wrażenie, że to jednak nie jest to (poduchy są po prostu niedoprane), i że przydałoby się prawdziwe pranie w pralce.
No i tu jest ból - nie da się wyciągnąć tych metalowych  stelaży, bo one są na stałe przymocowane do dołu plecaka.
Czy są plecaki, które takie stelaże mają w pełni wyjmowalne ?
Czy macie jakiś patent na skuteczne wypranie takiego plecaka ?
Czy używacie plecaków na rower o pojemności około 22 litrów z porządnie wentylowanymi plecami ? Co to za plecaki ?

Wojtek

Data: 2009-07-14 19:25:30
Autor: Michał Pysz
Plecaki - pranie
[...]
A jakie to ma znaczenie jak dobrze go wypierzesz?
Przecież i tak na kolejnej wycieczce sie to przepoci po kilku minutach podjazdu.

Wystarczy jak to zamoczysz w wodzie z płynem, lekko przepierzesz w rękach i tyle.

Ja swój plecak cały do wody z płynem do prania ręcznego wkładam, zostawię go na trochę, lekko przepiorę i susze.

mp.

Data: 2009-07-14 19:45:38
Autor: Wojtek
Plecaki - pranie
Michał Pysz pisze:
[...]

Ja po prostu ten plecak używam na co dzień, do pracy i z powrotem. 16 km w jedną stronę, i nie chce mi się prać go co 2 dni i suszyć  1 dzień

Wojtek

Data: 2009-07-14 21:10:18
Autor: mari
Plecaki - pranie
Michał Pysz pisze:

Ja swój plecak cały do wody z płynem do prania ręcznego wkładam, zostawię go na trochę, lekko przepiorę i susze.

Potiwerdzam skutecznosc tego rozwiazania ;) Ostatnio ta metoda "odsmrodzilem" rekawiczki, ktorym zwykle przepranie nie pomagalo.

mari

Data: 2009-07-14 22:43:21
Autor: Maveriq
Plecaki - pranie
Przepraszam za może nieco głupi komentarz, ale przypomniała mi się rozmowa dwóch moich znajomych "panów". Było to mniej więcej coś takiego:

- Muszę iść do dermatologa
- Tylko nie idź do pani doktor X
- Dlaczego?
- Bo ci powie że nóg nie myjesz. I że to dlatego
- To jej odpowiem, że myłem dwa tygodnie temu :)

Zatem... innymi słowy. Po co myć? Po co prać? Niech są brudne :)

Pozdrawiam, M.

Data: 2009-07-14 20:36:38
Autor: Matt
Plecaki - pranie
wrzucam cały do pralki ale jak pisano poniżej - krótko można się cieszyć jego czystością

Data: 2009-07-17 07:38:15
Autor: Maveriq
Plecaki - pranie
W sumie to mam ten sam problem ze swoim plecakiem. Tyle, ze to normalny, bylejaki niemarkowy pletzak marki "noname" (wygrałem kiedyś na promocji lecha). trochę się go jednakl boję wrzucić do pralki, bo ma dużo bajerów, "galązek", spinaczy, rzepów, sznurków, zaczepów, etc. Nie wiem, czy "toto" się nie pourywa, albo nie uszkodzi pralki. Jak to prać? Metki za bardzo nie stwierdziłem, więc w sumie nawet nie wiem. Wolne wirowanie? Niskie obroty? Jakaś określona temaperatura (40 stopni chybaoptymalnie).

Pozdrawiam, M.

Data: 2009-07-17 07:43:08
Autor: stefandora
Plecaki - pranie
Maveriq wrote:
[...]

Jak pończochy, w worku na bieliznę :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-07-17 08:33:29
Autor: Maveriq
Plecaki - pranie
Poważnie pytam

Pozdro, M.

Data: 2009-07-17 09:08:10
Autor: stefandora
Plecaki - pranie
Maveriq wrote:
W sumie to mam ten sam problem ze swoim plecakiem. Tyle, ze to normalny, bylejaki niemarkowy pletzak marki "noname" (wygrałem kiedyś na promocji lecha). trochę się go jednakl boję wrzucić do pralki, bo ma dużo bajerów, "galązek", spinaczy, rzepów, sznurków, zaczepów, etc. Nie wiem, czy "toto" się nie pourywa, albo nie uszkodzi pralki. Jak to prać?

> [...]

A ja poważnie odpowiadam. Jeżeli chcesz wrzucić do pralki, to rozwiązaniem jest worek na bieliznę. Jest z cienkiego materiału i chroni delikatne przedmioty. Nie musi być specyficznie worek na bieliznę, ale może masz jakiś inny worek z materiału, w który możesz ten plecak władować. A jeżeli tem pomysł jest zbyt egzotyczny, to jak ktoś już wcześniej pisał - wrzuć do miski/wanny z proszkiem/mydłem i niech się moczy.

Aha, dla pożądku przenoszę Twój cytat tam, gdzie powinien być, czyli pod moim.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-07-18 01:07:07
Autor: Maveriq
Plecaki - pranie
Owinąłem polarem i też jest ok.

Pozdrawiam, M.

Data: 2009-07-17 14:46:13
Autor: Dżejm
Plecaki - pranie
[...]

Ja tam piorę wszystko w pralce (40*C + proszek, płyn czy co tam jest pod rękš). Windstopery, buty z blokami, sakwy, plecak. Upycham z dżinsami jak za bardzo lata. I nigdy nic mi się nie rozwaliło. Jedynie po kilkudziesięciu praniach odblaski na kurtce się trochę zaczęły œcierać ;).

pozdro

Plecaki - pranie