Pleśń / grzyb i okna

Data: 2010-06-18 09:53:35
Autor: Negatyw
Pleśń / grzyb i okna
Witam
Na gumowej uszczelce okien, utworzyła się pleśń czy też grzyb:
http://img693.imageshack.us/img693/5863/zdjcie190l.jpg
(zdjęcie z komórki, przepraszam za jakość)

Wczoraj walczyłem z tym przy użyciu:
http://www.farbud.pl/upload/500PUFAS%20SPRAY%20500ML.PREPARAT%20PRZECIWPLESNIOWYPUFAS.jpg
Rzekomo jeden z lepszych produktów na rynku. Psikałem tym nawet kilka razy.

Jest dużo lepiej, ale trochę tego jeszcze pozostało.
Jaką metodę polecacie?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-06-18 13:28:23
Autor: Ikselka
Pleśń / grzyb i okna
Dnia Fri, 18 Jun 2010 09:53:35 +0200, Negatyw napisał(a):

[...]

Pozdrawiam

Skoro pleśnieje, to znaczy, że tam jest wilgoć, która pozostała na skutek
zamknięcia okna kiedy uszczelka była zmoczona, czy może uszczelka jest
wadliwa i przepuszcza wodę - należy sprawdzić i wyeliminować przyczynę.

Data: 2010-06-18 22:51:30
Autor: na102
Pleśń / grzyb i okna

Użytkownik "Negatyw" <negatyw001@WYTNIJTO.o2.pl> napisał w wiadomości news:hvf8lv$fka$1inews.gazeta.pl...
[...]

jesteś pewny ze to uszczelka gumowa? bo  odnosze wrażenie jakby to silikonem było zrobione

Data: 2010-06-18 23:16:14
Autor: Negatyw
Pleśń / grzyb i okna

Użytkownik "na102" <gralemka1@POCZTA.FM> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvgm8k$ee9$1@inews.gazeta.pl...

jesteś pewny ze to uszczelka gumowa? bo  odnosze wrażenie jakby to silikonem było zrobione

Znam się na tym jak... ;)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-06-20 09:28:07
Autor: kogutek
Pleśń / grzyb i okna

> [...]

> jesteś pewny ze to uszczelka gumowa? bo  odnosze wrażenie jakby to > silikonem było zrobione

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Znasz się więcej niż ten co Ci radził. Silikon to też guma. Tyle ze silikonowa.
Potraktuj to chlorkiem ( wybielinka itp nazwy). Do kupienia w zwykłym sklepie
chemicznym za ok 1 zł za pół litra. Umocz patyka owiniętego szmatką w wybielince
i przetrzyj. Tylko się nie pokap bo to żrące, ale nie tak jak krew obcego. Jak
Ci się kiedyś zrobi grzyb albo pleśń na ścianie to też wybielinką. A jak zrobisz
i sam zobaczysz że działa, bo działa. To wszystkim doradzaj wybielinkę za
złotówkę a nie preparaty po 15 zyli za ćwiartkę.

Data: 2010-06-20 14:36:24
Autor: Negatyw
Pleśń / grzyb i okna

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60b5.00000e96.4c1dc307@newsgate.onet.pl...

Potraktuj to chlorkiem ( wybielinka itp nazwy).

Ten pufas to też na bazie chloru. Zapach masakryczny...
Będę próbował. Wyjdzie znacznie taniej.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-06-21 12:03:22
Autor: Ikselka
Pleśń / grzyb i okna
Dnia Sun, 20 Jun 2010 14:36:24 +0200, Negatyw napisał(a):

Ten pufas to też na bazie chloru. Zapach masakryczny...

Wystarczy wykonać zabieg, kiedy nie planujesz przebywania w pomiesczzeniu -
i wietrzyć wtedy intensywnie. Po paru godzinach spłukać (lub wytrzeć) -
zapach znika.

Data: 2010-06-22 00:22:07
Autor: kogutek
Pleśń / grzyb i okna
> [...]

i wietrzyć wtedy intensywnie. Po paru godzinach spłukać (lub wytrzeć) -

Tylko idiota (ka) ma innych za idiotów. Jak byś myślała to byś nic nie napisała
bo sposób postępowania z chlorem zna każdy kto chociaż raz go powąchał.
Dodatkowo dla mniej inteligentnych jest on napisany na opakowaniu. Co tam chcesz
płukać? Chlor się ulotni jak bąbelki z oranżady i zostanie woda która odparuje.
I jakie pare godzin. Proces trwa góra kilkadziesiąt minut. Znowu goglarka tylko
część prawdy powiedziała? --

Data: 2010-06-22 01:10:10
Autor: na102
Pleśń / grzyb i okna

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000f82.4c1fe60fnewsgate.onet.pl...
> [...]

I jakie pare godzin. Proces trwa góra kilkadziesiąt minut. Znowu goglarka tylko

Tobie żadna wyszukiwarka nie pomoże , bo kultury one Cie nie nauczą a chamstwa nie usuną.
pa bo u mnie idziesz do KF

Data: 2010-06-22 01:16:03
Autor: Ikselka
Pleśń / grzyb i okna
Dnia Tue, 22 Jun 2010 01:10:10 +0200, na102 napisał(a):

> [...]

--
Tobie żadna wyszukiwarka nie pomoże , bo kultury one Cie nie nauczą a chamstwa nie usuną.

Takoż i u mnie. Chamstwo połączone z niedokształceniem to najbardziej
śmierdząca mieszanina.

Data: 2010-06-22 01:13:03
Autor: Ikselka
Pleśń / grzyb i okna
Dnia Tue, 22 Jun 2010 00:22:07 +0200, kogutek napisał(a):

[...]

Tak? Tylko woda? Ciekawe. Poguglaj, skoro nie wiesz.

która odparuje.
I jakie pare godzin. Proces trwa góra kilkadziesiąt minut.

2 do 4 godzin. Zapach zaś utrzymuje się dłużej, bo nie wszystek chlor od
razu jest wietrzony z otoczenia - utrzymuje się dłużej w miejscach
nieprzewiewnych, jako gaz cięższy od powietrza. Było w podstawówce, nie
muszę guglać, ale Ty najwyraźniej tak.

Znowu goglarka tylko
część prawdy powiedziała?

Goglarka? - śmieszny jesteś, facecik. Wiesz Ty aby coś więcej o rozpadzie
(bo ten środek jest to podchloryn sodu, a nie chlor) tego środka? Że niby
sama woda zostanie? A co z sodem i resztą chloru z rozkładu? Se poguglaj
sam, bo ja wiem takie rzeczy ze szkół mało wyższych, to i Ty powinieneś.
Dowiesz się wtedy, dlaczego trzeba wypłukać.

Dupek.

Data: 2010-06-20 18:02:37
Autor: na102
Pleśń / grzyb i okna

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000e96.4c1dc307newsgate.onet.pl...

Użytkownik "na102" <gralemka1@POCZTA.FM> napisał w wiadomości grup

> jesteś pewny ze to uszczelka gumowa? bo odnosze wrażenie jakby to
> silikonem było zrobione

Znam się na tym jak... ;)

Pozdrawiam

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Znasz się więcej niż ten co Ci radził. Silikon to też guma. Tyle ze silikonowa.
nie radziłem tylko pytałem a silikon szklarski a guma silikonowa to dwie różne rzeczy i na gumie silikonowej napewno by mu grzyb nie wyrósł.

Data: 2010-06-19 04:11:13
Autor: Kamikazee
Pleśń / grzyb i okna
W dniu 2010-06-18 09:53, Negatyw pisze:
Na gumowej uszczelce okien, utworzyła się pleśń czy też grzyb:
http://img693.imageshack.us/img693/5863/zdjcie190l.jpg
(zdjęcie z komórki, przepraszam za jakość)

Mi to wygląda na zwykły silikon a nie uszczelkę gumową.

[...]

Sprawdź jak działa najtańszy ocet spirytusowy.

--
http://kamikaze.mp.waw.pl/
Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

Data: 2010-06-20 14:34:56
Autor: Negatyw
Pleśń / grzyb i okna

Użytkownik "Kamikazee" <niema@niema.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvh902$50d$2@inews.gazeta.pl...

Sprawdź jak działa najtańszy ocet spirytusowy.

Mi się nie zdał na nic.
Pufas można powiedzieć dał radę w 80%. Zobaczę może jeszcze wspomnianą w wątku wybielinką.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-06-21 12:02:17
Autor: Ikselka
Pleśń / grzyb i okna
Dnia Sun, 20 Jun 2010 14:34:56 +0200, Negatyw napisał(a):

Pufas można powiedzieć dał radę w 80%. Zobaczę może jeszcze wspomnianą w wątku wybielinką.

Żeby efekt był trwały, trzeba powtarzać odgrzybianie kilkakrotnie w serii
oraz potem raz na jakiś czas.

Data: 2010-06-19 22:33:58
Autor: Boombastic
Pleśń / grzyb i okna
Wczoraj walczyłem z tym przy użyciu:
http://www.farbud.pl/upload/500PUFAS%20SPRAY%20500ML.PREPARAT%20PRZECIWPLESNIOWYPUFAS.jpg
Rzekomo jeden z lepszych produktów na rynku. Psikałem tym nawet kilka razy.

Trzeba popsikać i zostawić na kilkanaście minut. Jak pleśń siedzi pod silikonem to może być ciężko.

Data: 2010-06-20 10:34:56
Autor: 666
Pleśń / grzyb i okna
Pleśń z uszczelki w zmywarce po wielu innych nieudanych próbach (w tym "profesjonalnymi" środkami odgrzybiającymi) szybko i skutecznie usunąłem Vanishem nalanym na gąbkę, takim do plam przy praniu, z fioletowej butelki.

-- -- -

Data: 2010-06-21 12:01:20
Autor: Ikselka
Pleśń / grzyb i okna
Dnia Sun, 20 Jun 2010 10:34:56 +0000 (UTC), 666 napisał(a):

Pleśń z uszczelki w zmywarce

???

Ja trzymam zmywarkę niedomkniętą (miedzy myciami), nie ma prawa nic się
dziać.

Pleśń / grzyb i okna