P³etwa paskowa dla p³ywania w ABC

Data: 2009-08-24 16:42:10
Autor: W³odzimierz Ko³acz
P³etwa paskowa dla p³ywania w ABC

U¿ytkownik "Pioterus" <piotrlg@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:a0216661-c784-4bbe-9c50-963c44d14bf3o32g2000yqm.googlegroups.com...
Witam
Szukam odpowiednika Technisub Stratos FP dla p³atwy z paskiem.
Technisub nie robi ju¿ stratosów z paskiem, st±d problem.

Mam teraz Stratosy FP i wydaje mi siê, ¿e do p³ywania w ABC po
powierzchni + sporadyczne nurki na kilka metrów s± ok. Odpowiednio
sztywne, ¿eby daæ napêd na powierzchni i wystarczaj±co elastyczne aby
nie mêczyæ.

Czy mo¿ecie poleciæ jakie¶ p³etwy z paskiem, podobne do nich w
zachowaniu?

Znalaz³em http://www.tusa.nl/index.php/tusa/fins/49  (Tusa
SF-5000/5500 LIBERATOR X-TEN ) ze wzglêdu na cenê wygl±daj± ok, do
tego nie maj± udziwnieñ w postaci gumowych wstawek w pióro
zmiêkczaj±cych je zbytnio. Ale nie mam jak ich w swoim mie¶cie
pomacaæ.

Pozdrawiam
P.

To przyzwoite p³etwy dla tych z  mniejsz± mas±. My¶lê ¿e nie pope³nisz b³êdu gdy sobie je kupisz. S± do¶æ giêtkie (oceniam z pozycji go¶cia o masie nieco ponad 100 kg) ale mimo to ze wzglêdu na d³ugo¶æ mo¿na nimi skuteczniej pracowaæ ¿abk± czy manewrowaæ. Ostatnio u¿ywa³a je dziewczynka o wadze ok 50 kg i przyzwoicie dawa³a radê Choæ to ju¿ raczej dolna granica.
Niestety stratosy paskowe s± gorsze do ¿abki (techniki nie stosujesz do bezdechów wiêc bez znaczenia) i trochê lepsze do pracy kraulem ze wzglêdu na lepsze ukierunkowanie strumienia wody (pod³u¿ne hydrofile) i nieco wiêksz± d³ugo¶æ, powierzchniê i sprê¿ysto¶æ pióra p³etwy. Stratosy to standard w p³etwach - przynajmniej dla mnie. Bo wed³ug nich oceniam w³a¶ciwo¶ci pozosta³ych p³etw. Poszukaj u¿ywanych Stratosów mo¿e znajdziesz na allegro. Mam jedn± bez pary drug± zgubiono na Busznie i nie znalaz³em jej.

Udziwnienia w postaci miêkszych gumowych wstawek w sztywniejsze pióro p³etwy to znany sposób na dobre skoncentrowanie odrzucanej wody do ty³u. Bardzo dobr± p³etw± z takimi patentami jest Plana Avanti Quatro i nieco gorsza Tre Maresa.  W zasadzie w tych p³etwach z wstawkami nie znam lepszych rozwi±zañ.

Pozdrawiam W³odek

P³etwa paskowa dla p³ywania w ABC