Plichta i Amber Gold

Data: 2012-08-10 01:02:49
Autor: Robert Tomasik
Plichta i Amber Gold
Użytkownik "medea" <xxx@poczta.fm> napisał w wiadomości news:502418b1$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
Jestem prostą blondynką, ale może jako znawcy wytłumaczycie mi, jak to możliwe w państwie prawa, że człowiek dostaje kilka wyroków w ciągu kilku lat, a każdy kolejny w zawieszeniu? Czemu w ogóle ma służyć "zawieszenie" wyroku, jakie to ma formalne uzasadnienie?
Mimo że nie jestem i nigdy nie byłam ich klientką i w ogóle trzymam się z dala od takich instytucji, to jednak ta sprawa mnie strasznie zbulwersowała.

Tak sie dzieje, bowiem każda ze spraw jest przez sąd rozpatrywana osobno. Co więcej często jest tak, że sąd orzeka w momencie, oskarżony popełniając czyn za który jest skazywany był jeszcze przed tymi wszystkimi wyrokami. Nie mam dostępu do statystyk, ale często od momentu popełnienia czynu i ujawnienia podejrzanego, do momentu zapadnięcia wyniku skazującego upływa kilka lat. Przyczyn tego stanu rzeczy bywa wiele. Czasem konieczna jest jakaś ekspertyza. Czasem podejrzany czy oskarżony się ukrywają. A sparwcy popełniają kolejne przestępstwa. Znam przypadek, gdy jeden i ten sam sprawca dostał 7 wyroków skazujących za prowadzenie 7 razy pojazdu pod wpływem alkoholu. Dopiero przy 8 wyroku okazało się, że czyn popełnił w czasie, gdy był prawomocnie skazany za 7 poprzednich czynów. Przy 9 sąd sie zbulwersował i wymierzył karę bezwarunkowego pozbawienia wolności.

Plichta i Amber Gold