P³ock, piknik, tragedia...

Data: 2011-06-19 01:22:34
Autor: Kris_Poland
P³ock, piknik, tragedia...
bylem widzialem, zdjecia sa masakryczne
pilot zorientowal sie ze go juz nie wyciagnie
dlatego mocniej pociagnol drazek, no nie bylo szans

w akrobacjach trzeba miec zapas, choc samolocik  calkiem zwinny i zwrotny
gdyby to ze nie mial predkosci pikujac na poczatku to by go wyciagnal wczesniej
przepraszam za moja sugestie, ale tak mi sie wydaje...

mam zdjecia jak sie rozbija, czuje smutek i zalobe
szkoda ludzi ktorzy maja ambicje, pasje i robia cos dla innych by chociazby
dac nam troche radosci z zycia...

Data: 2011-06-19 06:31:12
Autor: gazeta.pl
P³ock, piknik, tragedia...
mam zdjecia jak sie rozbija

podaj linka

jk

Data: 2011-06-19 06:45:15
Autor: Czarek
P³ock, piknik, tragedia...
W dniu 19-06-2011 06:31, gazeta.pl napisa³/a:
mam zdjecia jak sie rozbija

podaj linka

Kolina, kamizelki bêdziesz szuka³?

WYPIER...!

--
Cz.

Data: 2011-06-19 10:31:12
Autor: Q
P³ock, piknik, tragedia...
bylem widzialem, zdjecia sa masakryczne
pilot zorientowal sie ze go juz nie wyciagnie
dlatego mocniej pociagnol drazek, no nie bylo szans

Mam zal do sluzb ratowniczych -
- tak, wiem poranionych rekach, poswieceniu, itd,
ale jak czlowiek jest pod woda to liczy sia kazda sekunda.
A tu? - po ponad 2 minutach w ogole ktos wskoczyl do wody!
Po 3 zaczali nurkowac, i to bez akwalungu...

PS
Kumpel jezdzi na eRce i tez byl w szoku,
jak szybkie i przygotowane byly sluzby ratunkowe...

Data: 2011-06-19 16:28:12
Autor: Kris_Poland
P³ock, piknik, tragedia...

U¿ytkownik "Q" <no@spam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

ponoc nie mogli podlypnac takie sa procedury
rozlane paliwo musi sie rozplynnic w wodzie
w tv polsat news twierdzili ze akcja byla przeprowadzona prawidlowo
ratownik twierdzil ze mieli klopot by go rozpiac, rozciac
wg mnie to karygodne niedopatrzenie w sytaucji gdzie licza sie sekundy
czlowiek byl zanurzony w wodzie i tonol
jak dla mnie to za dlugo za wolno widzialem wiele aukcji gdzie sie nie patyczkuja
podplywaja i maja czlowieka juz w niecala minute po zdarzeniu
tutaj to twalo dlugie minuty, co odwazni skakali do wody
sciagali ubrania by nie na siaknely paliwem i podplywali

musimy zrozumiec jedno ze wszedzie do okolo byla czuc paliwo
jako osoba prywatna bym odpusil, mam rodzine, dzieci itp itd
cenie sobie swoje zycie, ale jesli moglbym cos zrobib to zapewne bym zrobil

Data: 2011-06-20 14:05:27
Autor:
P³ock, piknik, tragedia...
Niestety , najwa¿niejsze jest ¿ycie ratownika . Brutalna prawda jest taka , ze w takich i wielu innych sytuacjach szuka sie zw³ok . Pomy¶lcie 3 min nieodwracalne zmiany w mózgu. Nawet je¶li na brzegu by³aby ekipa przygotowana
do takiej akcji . Pomijaj±c elementy zwi±zane z paliwem. Na pocz±tku trzeba ustaliæ gdzie sie osoba ratowana
znajduje , trwa to chwile . Potem trzeba nakre¶liæ plan akcji , bo nikt nie poleci na wariata . Czas leci . Dajmy na to
ze ratownik sobie poradzi³ z pasami i wyci±gn±³ cz³owieka. Czas leci . Zanim Osoby sie przygotowuja do reanimacji , czas leci . Przecie¿ na wodzie nie mo¿na robiæ masa¿u serca , musi byæ cos twardego .. Zasada jest taka , ze jak do brzegu jest mniej ni¿ 5 min , to sie poszkodowanego holuje do brzegu. Cz³owiek ratowany mo¿e
mieæ widoczne urazy sugeruj±ce uszkodzenie krêgos³upa. Specjalna procedura . A czasu jest tylko 3 min .
Kolega ratownik ze stra¿y mówi³ mi ze te wszystkie reanimacje  w podobnych okolicznosciach ratowanie poszkodowanego robi sie  dla dla publiki , ¿eby nie powiedziano ze nie ratowali . A tu 20 min . Ociepla woda lato . Jak by wpad³ pod lód , ale ³owic ryby  to mia³by minimalne  szanse. Pilot w tej sytuacji mia³ 0,0000 szans i s³u¿by zrobi³y dok³adnie to o czym opowiada³ kolega. Mir

U¿ytkownik "Kris_Poland" <nictuniema@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itl1jj$n74$1mx1.internetia.pl...

Data: 2011-06-20 16:47:24
Autor: Marcin
P³ock, piknik, tragedia...
Masz blade pojêcie o tym, o czym piszesz.

Po pierwsze - masa¿ serca zaczyna siê robiæ momentalnie po wyci±gniêciu z wody, bo wyci±ga siê na deskê lub na twarde dno/pok³ad ³odzi. Tu te¿ masa¿ serca by³ wykonywany od razu.

Po drugie - co to znaczy "osoby przygotuj± siê do reanimacji"?? Papierosa wypal± do koñca? Doczytaj± jak siê to robi? Jest poszkodowany, to siê go od razu zaczyna reanimowaæ. Ludzi zakleszczonych w samochodach siê reanimuje, wiêc to ¿e siê ma poszkodowanego na ³ódce nie jest wielkim problemem.

Po trzecie - 3 minuty to teoria. (BTW - teoria mówi o 4) Czasem jest wiêcej, czasem mniej. W ka¿dym razie hipotermia, obni¿enie temp. cia³a o ka¿dy stopieñ znacznie zwiêksza szanse, wyd³u¿a ten czas. Pocztaj sobie po jakim czasie przebywania pod wod± (nie pod lodem) osoby udawa³o siê wyreanimowaæ.

Po czwarte - w ka¿dym przypadku postêpuje siê tak, jakby poszkodowany mia³ uraz krêgos³upa (deska, ko³nierz). Ale ratowanie ¿ycia - czyli resuscytacja - ma priorytet nad wszelkimi innymi dzia³aniami ratowniczymi. ¦rednio rozgarniêta osoba domy¶li siê dlaczego.

Po pi±te - ratowanie "na pokaz" to trochê czcze rozwa¿ania. Kalkuluj±c na ch³odno je¶li kto¶ z prêdko¶ci± 200 - 300 km na godzinê uderzy³ w wodê, to utopienie mo¿e nie byæ najwiêkszym problemem, je¶li chodzi o jego stan zdrowia. Natomiast ciekaw jestem, czy gdyby Twoja ¿ona, matka, siostra, dziecko czy na kim tam Ci zale¿y ulegli wypadkowi i byli w powa¿nym, nie rokuj±cym stanie to odst±pi³by¶ od reanimacji, bo by³oby to dzia³anie na pokaz i tak naprawdê by³oby zero szans. Jak jest zero szans (np. dekapitacja) to siê nie reanimuje, jak jest 0,00000001 to grzechem by by³o nie spróbowaæ.

W ka¿dym razie ¿yczê, ¿eby w razie czego nie ratowa³ Ciê kolega, o którym piszesz, tylko jaki¶ sensowny ratownik

M.

Data: 2011-06-20 17:58:24
Autor: KiloSierra
PÅ‚ock, piknik, tragedia...
W dniu 11/06/20 16:47, Marcin pisze:

W każdym razie życzę, żeby w razie czego nie ratował Cię kolega, o którym
piszesz, tylko jakiÅ› sensowny ratownik

swiete slowa

Data: 2011-06-20 20:42:33
Autor: Dariusz K. £adziak
P³ock, piknik, tragedia...
U¿ytkownik mokrymir@poczta.onet.pl napisa³:
[...]

Cztery minuty w temperaturze 20 stopni z g³ow± w ¶rodowisku powietrza. Z g³ow± w dosyæ jeszcze ch³odnej wodzie obstawiam ¿e co najmniej dwie - trzy minuty mo¿na doliczyæ. Hipotermia czasem pomaga...

[...]

Co znaczy "przygotuj± do reanimacji"? S± techniki pozwalaj±ce prowadziæ trochê ograniczony masa¿ serca jeszcze w trakcie holowania przez ratownika - a na brzegu czy ³odzi reszta ekipy ju¿ czeka. Tu nie ma "przygotowaæ siê", s± gotowi zanim ci w wodzie poszkodowanego wyjm±.

Przecie¿ na
wodzie nie mo¿na robiæ masa¿u serca , musi byæ cos twardego .

Kto ciê tak oszuka³???

[...]

Znów ciut odstajesz od bie¿±cego stanu wiedzy.

A zw³ok siê szuka w takich (trafienie samolotem w wodê) przypadkach z innej przyczyny - woda przy tych prêdko¶ciach ma twardo¶æ betonu, co ze skutecznie podjêtej resuscytacji jak poszkodowany ma w ¶rodku wszystko popêkane (uraz wielonarz±dowy - znaczy pêkniêta w±troba, ¶ledziona, p³uca, parê wielkich naczyñ krwiono¶nych) - zwykle stan nie do uratowania.

--
Darek

Data: 2011-06-26 11:01:27
Autor: Tomek
W podobnym temacie

U¿ytkownik "Kris_Poland" <nictuniema@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itjchh$m0o$1mx1.internetia.pl...
pilot zorientowal sie ze go juz nie wyciagnie
dlatego mocniej pociagnol drazek, no nie bylo szans

Na zdjêciu http://www.tp.com.pl/foto/2011/06/szufa1.jpg
za bardzo tego podci±gniêcia nie widaæ. Sp³yw steru wysoko¶ci nieznacznie
podgiêty do góry.
Czy pamiêtacie katastrofê te¿ kpt. PLL LOT, Macieja ¯wañskiego
w Lisich K±tach?? Inne lata (1994 r), inny sprzêt. Ale wspólnym mianownikiem by³o
IMHO to, ¿e przed ostatni± figur± maszyna zosta³a poderwana
na wznoszenie pod zbyt ma³ym k±tem. Inaczej mówi±c mia³a za ma³± wysoko¶æ
w momencie rozpoczynania figur autorotacyjnych. To ju¿ przes±dza³o sprawê.
I ¯wañski i Szufa wyprowadzili maszynê z tych "kwargli" prawid³owo,
jednak zabrak³o rezerwy wysoko¶ci.
¯wañski jeszcze na 2-3 sekundy przed uderzeniem spodem kad³uba
o ziemiê poderwal nos maszny do góry, co jak wiadomo nic nie pomog³o.
Szufa pilotowa³ nad wod±, a przecie¿ z historii II RP znany jest wypadek
RWD-9 nad morzem i ¶mieræ gen. Orlicz-Dreszera wraz z pilotem kpt.
A. £agiewskim. Czy pilotowa³ na "czuja" nie bêd±c ¶wiadomym bliskosci
ziemi (wody), czy w wieczornym s³oñcu ¼le oceni³ rezerwê wysokosci?
Christen Eagle II to maszyna z "nerwem" do akrobacji, a smuga dymu
za samolotem w czasie ostatnich chwil pokazu ukazywa³a lot po ³uku
bez energiczniejszego ruchu sterem wysoko¶ci.
Jak kto¶ z Was pamiêta katastrofê ¯wañskiego i widzia³ katastrofê
Szufy to czy móg³by siê odnie¶æ do ich porównania??
Tomek.

Data: 2011-06-26 11:04:46
Autor: /dev/SU45
W podobnym temacie

Szufa pilotowa³ nad wod±,

Zastanawiam siê czy widz±c co siê dzieje nie móg³ zwiêkszyæ swoich szans nie wyrównuj±c tylko wchodz±c w wodê pod wiêkszym k±tem? Woda przy takiej prêdko¶ci jest jak beton, ale wtedy by³yby mniejsze przeci±¿enia i mo¿e silnik by zadzia³a³ jak strefa zgniotu? Odpadniêcie skrzyde³ te¿ by zabra³o trochê energii.

Data: 2011-06-26 11:55:04
Autor: Delfino Delphis
W podobnym temacie
Tomek wrote:

Na zdjêciu http://www.tp.com.pl/foto/2011/06/szufa1.jpg
za bardzo tego podci±gniêcia nie widaæ. Sp³yw steru wysoko¶ci nieznacznie
podgiêty do góry.

Ale popatrz na k±t natarcia - mo¿na by policzyæ, ale pewnie ko³o 20-30 stopni, na pewno w okolicach krytycznego. Nic wiêcej nie da³o siê zrobiæ.

Data: 2011-06-26 14:58:40
Autor: Tomek
W podobnym temacie

U¿ytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iu6vlo$jp2$1news.onet.pl...
Tomek wrote:

Ale popatrz na k±t natarcia - mo¿na by policzyæ, ale pewnie ko³o 20-30
stopni, na pewno w okolicach krytycznego. Nic wiêcej nie da³o siê zrobiæ.

Nie wiem jaki jest k±t zaklinowania p³ata wzglêdem
kad³uba. Ale nie wydaje mi siê, aby by³y to
k±ty krytyczne. Czy wiêkszy k±t natarcia by co¶ da³- to
inna sprawa. ¯wañskiemu to nie pomog³o, mo¿e
tylko z t± ró¿nic±, ¿e uderzy³ p³asko o ziemiê, a nie nosem.
Christen Eagle II jest jak Extra 330 bardzo
sterowny (ma³o stateczny). Co z jednej strony dawaæ
by mog³o pilotowi mo¿liwo¶æ wykonania akcji sterami
jednak byæ mo¿e wtedy uderzy³by w wodê po
wykrêceniu szybkiej beczki- gdyby k±ty by³y
wiêksze od krytycznych. Rezultat dla pilota i
maszyny ten sam.
Natomiast na ile ¶wiadomie (pod bezpo¶redni± i w czasie
rzeczywistym kontrol± wzroku
i widzialno¶ci ziemi lub lustra Wis³y) Szufa
pilotowa³ maszynê tego nie wiem, mo¿e kamera z samolotu
da jakie¶ odpowiedzi na to pytanie.
Czêsto akrobacje na takich maszynach s± nazwijmy
zaprogramowane w wi±zankach przez pilota i gdy
jakiekolwiek ogniwko tej uk³adanki nie wypali, to  rezultat
niestety ten sam. Czasami szczê¶cie dopisze pilotowi
jak to by³o z pokazem PZL-106BS Kruk przez
Macieja Akslera, gdy siê wmeldowa³ w blaszany
barak (magazynek) w pobli¿u p³yty startowej PZL.
Jednak nie zawsze tak bywa.
T.

Data: 2011-06-26 22:03:34
Autor: Dariusz K. £adziak
W podobnym temacie
U¿ytkownik Tomek napisa³:

Tomek wrote:

[...]

W samolocie akrobacyjnym? Bliski zeru, czasem wrêcz skrzyd³o ma profil symetryczny - prawie ca³a si³a no¶n± uzyskiwana jest przez regulacjê k±ta natarcia sterem wysoko¶ci. Powód jest prosty - te samoloty maja lataæ tak samo ko³ami w dó³ jak w górê, ekonomia eksploatacji ma drugorzêdne znaczenie.

--
Darek

Data: 2011-06-27 09:34:41
Autor: Tomek
W podobnym temacie

U¿ytkownik ""Dariusz K. £adziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4e07909e$0$2456$65785112news.neostrada.pl...

[...]

To, co piszesz dotyczy k±ta zaklinowania p³ata wzglêdem kad³uba.
Nie jest on zerowy, bo jednak wiêcej "czasu" samolot ten lata
w pozycji normalnej, a nie odwróconej.
Ale IMHO nie s± to krytyczne k±ty natarcia.
obejrza³em filmy tu¿ przed zderzeniem, na ok. 1 sek (nie wiêcej)
przed uderzeniem w lustro wody jest widoczna próba poderwania
maszyny do góry. Zapasy sterownosci by³y na pewno.
Trudno orzec, czy gdyby pilot wcze¶niej ci±gna³
na maxa czy dalby radê wyj¶æ bezpiecznie ponad lustro wody.
T.

Data: 2011-06-30 23:17:38
Autor: [i]
W podobnym temacie
Tomek <marekjan63@o2.pl> napisa³(a):

> [...]

Trudno orzec, czy gdyby pilot wcze¶niej ci±gna³
na maxa czy dalby radê wyj¶æ bezpiecznie ponad lustro wody.
 a moze chcial efektownie zamoczyc podwozie...

Data: 2011-09-22 00:11:33
Autor: Kris_Poland
W podobnym temacie

U¿ytkownik "[i]" <kiepsk.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iuj06i$9ql$1inews.gazeta.pl...
a moze chcial efektownie zamoczyc podwozie...

przy tej predkosci ?
to tak jak bys sie wypier... przez wdepniecie na wlasne sznurowki

P³ock, piknik, tragedia...