Data: 2011-06-19 01:22:34 | |
Autor: Kris_Poland | |
P³ock, piknik, tragedia... | |
bylem widzialem, zdjecia sa masakryczne
pilot zorientowal sie ze go juz nie wyciagnie dlatego mocniej pociagnol drazek, no nie bylo szans w akrobacjach trzeba miec zapas, choc samolocik calkiem zwinny i zwrotny gdyby to ze nie mial predkosci pikujac na poczatku to by go wyciagnal wczesniej przepraszam za moja sugestie, ale tak mi sie wydaje... mam zdjecia jak sie rozbija, czuje smutek i zalobe szkoda ludzi ktorzy maja ambicje, pasje i robia cos dla innych by chociazby dac nam troche radosci z zycia... |
|
Data: 2011-06-19 06:31:12 | |
Autor: gazeta.pl | |
P³ock, piknik, tragedia... | |
mam zdjecia jak sie rozbija podaj linka jk |
|
Data: 2011-06-19 06:45:15 | |
Autor: Czarek | |
P³ock, piknik, tragedia... | |
W dniu 19-06-2011 06:31, gazeta.pl napisa³/a:
Kolina, kamizelki bêdziesz szuka³?mam zdjecia jak sie rozbija WYPIER...! -- Cz. |
|
Data: 2011-06-19 10:31:12 | |
Autor: Q | |
P³ock, piknik, tragedia... | |
bylem widzialem, zdjecia sa masakryczne Mam zal do sluzb ratowniczych - - tak, wiem poranionych rekach, poswieceniu, itd, ale jak czlowiek jest pod woda to liczy sia kazda sekunda. A tu? - po ponad 2 minutach w ogole ktos wskoczyl do wody! Po 3 zaczali nurkowac, i to bez akwalungu... PS Kumpel jezdzi na eRce i tez byl w szoku, jak szybkie i przygotowane byly sluzby ratunkowe... |
|
Data: 2011-06-19 16:28:12 | |
Autor: Kris_Poland | |
P³ock, piknik, tragedia... | |
U¿ytkownik "Q" <no@spam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itkc20$in$1news.net.icm.edu.pl... bylem widzialem, zdjecia sa masakryczne ponoc nie mogli podlypnac takie sa procedury rozlane paliwo musi sie rozplynnic w wodzie w tv polsat news twierdzili ze akcja byla przeprowadzona prawidlowo ratownik twierdzil ze mieli klopot by go rozpiac, rozciac wg mnie to karygodne niedopatrzenie w sytaucji gdzie licza sie sekundy czlowiek byl zanurzony w wodzie i tonol jak dla mnie to za dlugo za wolno widzialem wiele aukcji gdzie sie nie patyczkuja podplywaja i maja czlowieka juz w niecala minute po zdarzeniu tutaj to twalo dlugie minuty, co odwazni skakali do wody sciagali ubrania by nie na siaknely paliwem i podplywali musimy zrozumiec jedno ze wszedzie do okolo byla czuc paliwo jako osoba prywatna bym odpusil, mam rodzine, dzieci itp itd cenie sobie swoje zycie, ale jesli moglbym cos zrobib to zapewne bym zrobil |
|
Data: 2011-06-20 14:05:27 | |
Autor: | |
P³ock, piknik, tragedia... | |
Niestety , najwa¿niejsze jest ¿ycie ratownika . Brutalna prawda jest taka , ze w takich i wielu innych sytuacjach szuka sie zw³ok . Pomy¶lcie 3 min nieodwracalne zmiany w mózgu. Nawet je¶li na brzegu by³aby ekipa przygotowana
do takiej akcji . Pomijaj±c elementy zwi±zane z paliwem. Na pocz±tku trzeba ustaliæ gdzie sie osoba ratowana znajduje , trwa to chwile . Potem trzeba nakre¶liæ plan akcji , bo nikt nie poleci na wariata . Czas leci . Dajmy na to ze ratownik sobie poradzi³ z pasami i wyci±gn±³ cz³owieka. Czas leci . Zanim Osoby sie przygotowuja do reanimacji , czas leci . Przecie¿ na wodzie nie mo¿na robiæ masa¿u serca , musi byæ cos twardego .. Zasada jest taka , ze jak do brzegu jest mniej ni¿ 5 min , to sie poszkodowanego holuje do brzegu. Cz³owiek ratowany mo¿e mieæ widoczne urazy sugeruj±ce uszkodzenie krêgos³upa. Specjalna procedura . A czasu jest tylko 3 min . Kolega ratownik ze stra¿y mówi³ mi ze te wszystkie reanimacje w podobnych okolicznosciach ratowanie poszkodowanego robi sie dla dla publiki , ¿eby nie powiedziano ze nie ratowali . A tu 20 min . Ociepla woda lato . Jak by wpad³ pod lód , ale ³owic ryby to mia³by minimalne szanse. Pilot w tej sytuacji mia³ 0,0000 szans i s³u¿by zrobi³y dok³adnie to o czym opowiada³ kolega. Mir U¿ytkownik "Kris_Poland" <nictuniema@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itl1jj$n74$1mx1.internetia.pl...
|
|
Data: 2011-06-20 16:47:24 | |
Autor: Marcin | |
P³ock, piknik, tragedia... | |
Masz blade pojêcie o tym, o czym piszesz.
Po pierwsze - masa¿ serca zaczyna siê robiæ momentalnie po wyci±gniêciu z wody, bo wyci±ga siê na deskê lub na twarde dno/pok³ad ³odzi. Tu te¿ masa¿ serca by³ wykonywany od razu. Po drugie - co to znaczy "osoby przygotuj± siê do reanimacji"?? Papierosa wypal± do koñca? Doczytaj± jak siê to robi? Jest poszkodowany, to siê go od razu zaczyna reanimowaæ. Ludzi zakleszczonych w samochodach siê reanimuje, wiêc to ¿e siê ma poszkodowanego na ³ódce nie jest wielkim problemem. Po trzecie - 3 minuty to teoria. (BTW - teoria mówi o 4) Czasem jest wiêcej, czasem mniej. W ka¿dym razie hipotermia, obni¿enie temp. cia³a o ka¿dy stopieñ znacznie zwiêksza szanse, wyd³u¿a ten czas. Pocztaj sobie po jakim czasie przebywania pod wod± (nie pod lodem) osoby udawa³o siê wyreanimowaæ. Po czwarte - w ka¿dym przypadku postêpuje siê tak, jakby poszkodowany mia³ uraz krêgos³upa (deska, ko³nierz). Ale ratowanie ¿ycia - czyli resuscytacja - ma priorytet nad wszelkimi innymi dzia³aniami ratowniczymi. ¦rednio rozgarniêta osoba domy¶li siê dlaczego. Po pi±te - ratowanie "na pokaz" to trochê czcze rozwa¿ania. Kalkuluj±c na ch³odno je¶li kto¶ z prêdko¶ci± 200 - 300 km na godzinê uderzy³ w wodê, to utopienie mo¿e nie byæ najwiêkszym problemem, je¶li chodzi o jego stan zdrowia. Natomiast ciekaw jestem, czy gdyby Twoja ¿ona, matka, siostra, dziecko czy na kim tam Ci zale¿y ulegli wypadkowi i byli w powa¿nym, nie rokuj±cym stanie to odst±pi³by¶ od reanimacji, bo by³oby to dzia³anie na pokaz i tak naprawdê by³oby zero szans. Jak jest zero szans (np. dekapitacja) to siê nie reanimuje, jak jest 0,00000001 to grzechem by by³o nie spróbowaæ. W ka¿dym razie ¿yczê, ¿eby w razie czego nie ratowa³ Ciê kolega, o którym piszesz, tylko jaki¶ sensowny ratownik M. |
|
Data: 2011-06-20 17:58:24 | |
Autor: KiloSierra | |
PÅ‚ock, piknik, tragedia... | |
W dniu 11/06/20 16:47, Marcin pisze:
W każdym razie życzę, żeby w razie czego nie ratował Cię kolega, o którym swiete slowa |
|
Data: 2011-06-20 20:42:33 | |
Autor: Dariusz K. £adziak | |
P³ock, piknik, tragedia... | |
U¿ytkownik mokrymir@poczta.onet.pl napisa³:
Niestety , najwa¿niejsze jest ¿ycie ratownika . Brutalna prawda jest Cztery minuty w temperaturze 20 stopni z g³ow± w ¶rodowisku powietrza. Z g³ow± w dosyæ jeszcze ch³odnej wodzie obstawiam ¿e co najmniej dwie - trzy minuty mo¿na doliczyæ. Hipotermia czasem pomaga... Pomijaj±c elementy zwi±zane z paliwem. Na pocz±tku Co znaczy "przygotuj± do reanimacji"? S± techniki pozwalaj±ce prowadziæ trochê ograniczony masa¿ serca jeszcze w trakcie holowania przez ratownika - a na brzegu czy ³odzi reszta ekipy ju¿ czeka. Tu nie ma "przygotowaæ siê", s± gotowi zanim ci w wodzie poszkodowanego wyjm±. Przecie¿ na Kto ciê tak oszuka³??? Zasada Znów ciut odstajesz od bie¿±cego stanu wiedzy. A zw³ok siê szuka w takich (trafienie samolotem w wodê) przypadkach z innej przyczyny - woda przy tych prêdko¶ciach ma twardo¶æ betonu, co ze skutecznie podjêtej resuscytacji jak poszkodowany ma w ¶rodku wszystko popêkane (uraz wielonarz±dowy - znaczy pêkniêta w±troba, ¶ledziona, p³uca, parê wielkich naczyñ krwiono¶nych) - zwykle stan nie do uratowania. -- Darek |
|
Data: 2011-06-26 11:01:27 | |
Autor: Tomek | |
W podobnym temacie | |
U¿ytkownik "Kris_Poland" <nictuniema@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itjchh$m0o$1mx1.internetia.pl... pilot zorientowal sie ze go juz nie wyciagnie Na zdjêciu http://www.tp.com.pl/foto/2011/06/szufa1.jpg za bardzo tego podci±gniêcia nie widaæ. Sp³yw steru wysoko¶ci nieznacznie podgiêty do góry. Czy pamiêtacie katastrofê te¿ kpt. PLL LOT, Macieja ¯wañskiego w Lisich K±tach?? Inne lata (1994 r), inny sprzêt. Ale wspólnym mianownikiem by³o IMHO to, ¿e przed ostatni± figur± maszyna zosta³a poderwana na wznoszenie pod zbyt ma³ym k±tem. Inaczej mówi±c mia³a za ma³± wysoko¶æ w momencie rozpoczynania figur autorotacyjnych. To ju¿ przes±dza³o sprawê. I ¯wañski i Szufa wyprowadzili maszynê z tych "kwargli" prawid³owo, jednak zabrak³o rezerwy wysoko¶ci. ¯wañski jeszcze na 2-3 sekundy przed uderzeniem spodem kad³uba o ziemiê poderwal nos maszny do góry, co jak wiadomo nic nie pomog³o. Szufa pilotowa³ nad wod±, a przecie¿ z historii II RP znany jest wypadek RWD-9 nad morzem i ¶mieræ gen. Orlicz-Dreszera wraz z pilotem kpt. A. £agiewskim. Czy pilotowa³ na "czuja" nie bêd±c ¶wiadomym bliskosci ziemi (wody), czy w wieczornym s³oñcu ¼le oceni³ rezerwê wysokosci? Christen Eagle II to maszyna z "nerwem" do akrobacji, a smuga dymu za samolotem w czasie ostatnich chwil pokazu ukazywa³a lot po ³uku bez energiczniejszego ruchu sterem wysoko¶ci. Jak kto¶ z Was pamiêta katastrofê ¯wañskiego i widzia³ katastrofê Szufy to czy móg³by siê odnie¶æ do ich porównania?? Tomek. |
|
Data: 2011-06-26 11:04:46 | |
Autor: /dev/SU45 | |
W podobnym temacie | |
Szufa pilotowa³ nad wod±, Zastanawiam siê czy widz±c co siê dzieje nie móg³ zwiêkszyæ swoich szans nie wyrównuj±c tylko wchodz±c w wodê pod wiêkszym k±tem? Woda przy takiej prêdko¶ci jest jak beton, ale wtedy by³yby mniejsze przeci±¿enia i mo¿e silnik by zadzia³a³ jak strefa zgniotu? Odpadniêcie skrzyde³ te¿ by zabra³o trochê energii. |
|
Data: 2011-06-26 11:55:04 | |
Autor: Delfino Delphis | |
W podobnym temacie | |
Tomek wrote:
Na zdjêciu http://www.tp.com.pl/foto/2011/06/szufa1.jpg Ale popatrz na k±t natarcia - mo¿na by policzyæ, ale pewnie ko³o 20-30 stopni, na pewno w okolicach krytycznego. Nic wiêcej nie da³o siê zrobiæ. |
|
Data: 2011-06-26 14:58:40 | |
Autor: Tomek | |
W podobnym temacie | |
U¿ytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iu6vlo$jp2$1news.onet.pl... Tomek wrote: Ale popatrz na k±t natarcia - mo¿na by policzyæ, ale pewnie ko³o 20-30 Nie wiem jaki jest k±t zaklinowania p³ata wzglêdem kad³uba. Ale nie wydaje mi siê, aby by³y to k±ty krytyczne. Czy wiêkszy k±t natarcia by co¶ da³- to inna sprawa. ¯wañskiemu to nie pomog³o, mo¿e tylko z t± ró¿nic±, ¿e uderzy³ p³asko o ziemiê, a nie nosem. Christen Eagle II jest jak Extra 330 bardzo sterowny (ma³o stateczny). Co z jednej strony dawaæ by mog³o pilotowi mo¿liwo¶æ wykonania akcji sterami jednak byæ mo¿e wtedy uderzy³by w wodê po wykrêceniu szybkiej beczki- gdyby k±ty by³y wiêksze od krytycznych. Rezultat dla pilota i maszyny ten sam. Natomiast na ile ¶wiadomie (pod bezpo¶redni± i w czasie rzeczywistym kontrol± wzroku i widzialno¶ci ziemi lub lustra Wis³y) Szufa pilotowa³ maszynê tego nie wiem, mo¿e kamera z samolotu da jakie¶ odpowiedzi na to pytanie. Czêsto akrobacje na takich maszynach s± nazwijmy zaprogramowane w wi±zankach przez pilota i gdy jakiekolwiek ogniwko tej uk³adanki nie wypali, to rezultat niestety ten sam. Czasami szczê¶cie dopisze pilotowi jak to by³o z pokazem PZL-106BS Kruk przez Macieja Akslera, gdy siê wmeldowa³ w blaszany barak (magazynek) w pobli¿u p³yty startowej PZL. Jednak nie zawsze tak bywa. T. |
|
Data: 2011-06-26 22:03:34 | |
Autor: Dariusz K. £adziak | |
W podobnym temacie | |
U¿ytkownik Tomek napisa³:
W samolocie akrobacyjnym? Bliski zeru, czasem wrêcz skrzyd³o ma profil symetryczny - prawie ca³a si³a no¶n± uzyskiwana jest przez regulacjê k±ta natarcia sterem wysoko¶ci. Powód jest prosty - te samoloty maja lataæ tak samo ko³ami w dó³ jak w górê, ekonomia eksploatacji ma drugorzêdne znaczenie. -- Darek |
|
Data: 2011-06-27 09:34:41 | |
Autor: Tomek | |
W podobnym temacie | |
U¿ytkownik ""Dariusz K. £adziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4e07909e$0$2456$65785112news.neostrada.pl... Nie wiem jaki jest k±t zaklinowania p³ata wzglêdem W samolocie akrobacyjnym? Bliski zeru, czasem wrêcz skrzyd³o ma profil symetryczny - prawie ca³a si³a no¶n± uzyskiwana jest przez regulacjê k±ta natarcia sterem wysoko¶ci. To, co piszesz dotyczy k±ta zaklinowania p³ata wzglêdem kad³uba. Nie jest on zerowy, bo jednak wiêcej "czasu" samolot ten lata w pozycji normalnej, a nie odwróconej. Ale IMHO nie s± to krytyczne k±ty natarcia. obejrza³em filmy tu¿ przed zderzeniem, na ok. 1 sek (nie wiêcej) przed uderzeniem w lustro wody jest widoczna próba poderwania maszyny do góry. Zapasy sterownosci by³y na pewno. Trudno orzec, czy gdyby pilot wcze¶niej ci±gna³ na maxa czy dalby radê wyj¶æ bezpiecznie ponad lustro wody. T. |
|
Data: 2011-06-30 23:17:38 | |
Autor: [i] | |
W podobnym temacie | |
Tomek <marekjan63@o2.pl> napisa³(a):
a moze chcial efektownie zamoczyc podwozie... -- |
|
Data: 2011-09-22 00:11:33 | |
Autor: Kris_Poland | |
W podobnym temacie | |
U¿ytkownik "[i]" <kiepsk.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iuj06i$9ql$1inews.gazeta.pl... a moze chcial efektownie zamoczyc podwozie... przy tej predkosci ? to tak jak bys sie wypier... przez wdepniecie na wlasne sznurowki |
|