Plomby, gwarancja, brak informacji, osoba bez DG

Data: 2009-12-02 08:30:09
Autor: Buster
Plomby, gwarancja, brak informacji, osoba bez DG
Witam.
Mam następującą sprawę. Zakupiłem sprzęt na allegro. Sprzedający w swoim regulaminie nie napisał nic na temat plomb gwarancyjnych itp. Napisał natomiast, że nie prowadzi działalności gospodarczej. W opisie aukcji było, że jest to jego prywatny sprzęt etc. Sprzęt na zdjęciach wyglądał oki. Jednak w paczcie przyszedł poobijany. Prawdopodobnie stało się to na poczcie. A po podłączeniu nie działał poprawnie. A ściślej mówiąc nie działał wcale. Zajrzałem do środka, żeby przekonać się co może być grane. Mogła to być pierdółka, którą mógłbym naprawić we własnym zakresie. Niestety nie udało się to. Odesłałem sprzęt do tego człowieka po wcześniejszym ustaleniu warunków. I czekałem na zwrot pieniędzy (tak było ustalone). Jednak zwrot nie nastąpił. Po kolejnym kontakcie telefonicznym facet powiedział, że naruszona plomba, ingerencja w środek itd. W związku z tym mam 2 pytanka do jaśnie oświeconych w prawie.
1. Czy osoba fizyczna nie prowadząca DG może zaplombować używany sprzęt, i na podstawie tego odmawiać zwrotu gotówki za uszkodzony sprzęt?
2. Czy taka osoba jak wspomniana wyżej, może być gwarantem?

Jednocześnie zaznaczam, że nie jest moją intencja wybielenie się, tylko chciałbym uzyskać rzeczową odpowiedź.

--
Pozdrowienia
Radek Dobrowolski

Data: 2009-12-02 11:48:28
Autor: Michał Gut
Plomby, gwarancja, brak informacji, osoba bez DG
1. Czy osoba fizyczna nie prowadząca DG może zaplombować używany sprzęt, i na podstawie tego odmawiać zwrotu gotówki za uszkodzony sprzęt?

Moim zdaniem tak. Nigdzie nie jest napisane ze nie moze. Ogólnie to ze dlubales w sprzecie to byl bardzo zly pomysl i daje to uzasadnione podejrzenie ze wada mogla zostac spowodowana przez ciebie a nie samoistnie/poczte.
Osobiscie jako rpzedsiebiorca nie uznalbym takiej gwarancji jesli bym widzial dlubanie w srodku. Aczkolwiek nie plombuje komputerow i jesli ktos dlubie w komputerze i nie robi tego w sposob nieprawidlowy (czyli ma pojecie co robi i nie uszkodzil sam sprzetu) to nie robie problemow i zawsze akceptuje roszczenie. Natomiast jak widze proby maskowania swoich dzialan i wciskanie kitu - odmawiam.
Jak nie napisał o plombach gwarancyjnych to moim zdaniem mogles sobie spokojnie je rwac. natomiast nie mam pojecia jak odniesc sie do wiedzy na temat dlubania w sprzecie. Ja bym reklamacie odrzucil.

2. Czy taka osoba jak wspomniana wyżej, może być gwarantem?

kazdy sprzedawca moze - sprzedajesz samochod to obowiazuje rekojmia, ale nikt nie zakazuje sprzedawcy dac ci gwarancje np. na rok na poprawe dzialanie oraz ze w tym czasie usunie na swoj koszt wszystkie usterki.

Plomby, gwarancja, brak informacji, osoba bez DG