Pług w motocyklu - po co?

Data: 2009-12-13 23:00:07
Autor: Marcin N
Pług w motocyklu - po co?
Witam,

Pytanie nowicjusza: do czego służy pług w motocyklu? Ma jakieś praktyczne zastosowanie, czy wyłącznie wizualne?

Data: 2009-12-13 14:04:22
Autor: WIADRO
Pług w motocyklu - po co?
On 13 Gru, 23:00, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Witam,

Pytanie nowicjusza: do czego służy pług w motocyklu? Ma jakieś praktyczne
zastosowanie, czy wyłącznie wizualne?

zgarniać masy powietrza i chłodzić silnik , co daje dodatkowych
paręset koni.

Data: 2009-12-13 23:48:59
Autor: Marcin N
Pług w motocyklu - po co?

Użytkownik "WIADRO" <wiadro@gmail.com> napisał w wiadomości news:af6f6094-ccd4-446a-98cf-83e9a7cd5d3du7g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -

A pług nie chłodzi co najwyżej wydechu?

Data: 2009-12-13 23:38:43
Autor: Alti
Pług w motocyklu - po co?

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:hg3o55$ib2$1news.onet.pl...
Witam,

Pytanie nowicjusza: do czego służy pług w motocyklu? Ma jakieś praktyczne zastosowanie, czy wyłącznie wizualne?

Do odśnieżania ;-)

Wojtek

Data: 2009-12-13 23:47:53
Autor: Marcin N
Pług w motocyklu - po co?

Użytkownik "Alti" <alti71@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hg3qcj$dg2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Się śmiejesz, ale gdy pierwszy raz usłyszałem to określenie - to tak właśnie pomyslałem: jakiś dodatek, który z motocykla robi odśnieżarkę.

Data: 2009-12-13 23:00:43
Autor: Jasio
Pług w motocyklu - po co?
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:hg3quo$oc8$1news.onet.pl...

[...]

To chyba przed kołem by musiał być.
Yyy, na pewno by musiał być przed kołem.
Tak, przed kołem.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-12-13 20:30:37
Autor: scibor1
Pług w motocyklu - po co?
On 14 Gru, 00:00, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> Użytkownik "Alti" <alt...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

To chyba przed kołem by musiał być.
Yyy, na pewno by musiał być przed kołem.

do orania
wtedy za tylnym kolem
i nie ma sie co smiac, po II wpjnie sw. tak orano Harleyami z demobilu

scibor
Helga VFR800FI

Data: 2009-12-13 23:22:18
Autor: robertbig
Pług w motocyklu - po co?
On 14 Gru, 05:30, scibor1 <sci...@eranet.pl> wrote:
> [...]

do orania
wtedy za tylnym kolem
i nie ma sie co smiac, po II wpjnie sw. tak orano Harleyami z demobilu

Np nisko połozony "pług" w FJ1100/1200  ,ze wzgledu na spałniana
funkcje . Miał od zawsze swoja nazwę.
Brzmi ona - Łapacz Zdechłych Kotów

Data: 2009-12-16 21:41:14
Autor: Kuba Łacki
Pług w motocyklu - po co?
robertbig pisze:

Np nisko połozony "pług" w FJ1100/1200  ,ze wzgledu na spałniana
funkcje . Miał od zawsze swoja nazwę.
Brzmi ona - Łapacz Zdechłych Kotów

U mnie w GPZ500S był on raczej Wyrzutnią Lisów ;)

--
pzdr

Data: 2009-12-14 10:21:47
Autor: Magic
Pług w motocyklu - po co?
Jasio pisze:
[...]

No przecież jest. Przed tylnym.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2009-12-14 11:04:16
Autor: Marcin N
Pług w motocyklu - po co?

Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:hg507q$roc$1atlantis.news.neostrada.pl...
Jasio pisze:
[...]

I tak sobie dyskusja zbacza, a ja dalej nie wiem, w czym ten pług ma pomóc? Poprawia strugę powietrza na dole, w wyniku czego poprawia sie przyczpność? Zapobiega brudzeniu się "podwozia"?

Data: 2009-12-16 00:46:01
Autor: metalbeast
Pług w motocyklu - po co?

[...]

ładnie wygląda. Taka jego funkcja. Niektóre moto wręcz proszą się o pług. Np SV lub hornet.

Data: 2009-12-14 11:27:11
Autor: Tytus z fabryki
Pług w motocyklu - po co?
Siemka

***"Marcin N"
Ma jakieś praktyczne
zastosowanie, czy wyłącznie wizualne?

Na pewno to wazny dodatek wizualny przy motocyklach z polowiewka. Ale na pewno zmienia rowniez parametry chlodzenia zwlaszcza przy wiekszych szybkosciach. Z tego co pamietam to ktos chyba eksperymentowal w kilofazerze i roznice byly zauwazalne...
U mne rowniez bez plugu powietrze omijalaby czesciowo cylindry.

Data: 2009-12-14 12:10:30
Autor: kucik
Pług w motocyklu - po co?
[...]

1. wizualne, ale to kwestai gustu:)
2. rozporowadza struge powietrza na boki przez co lepiej sie jezdzi w chlodne dni
A na mokrej drodze praktycznie ma sie suche buty (FJ), w deszczu tez po butach tylko mgielka spod kola leci, a nie strumien wody
3. dodatkowe wyprowadzenie powietrza do chlodzenia silnika
4. czasem do orania, sie trafi grzaski grunt :)

Kucik
FJ 1200A na sprzedaz

Pług w motocyklu - po co?