Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.

Data: 2010-06-26 13:50:58
Autor: Po 13 latach czas pozegnac sie z Plusem...
Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.
Z ciekawości wszedłem w szczegółowy biling w eboku Plusa
i wywaliłem oczy ze zdumienia kiedy zobaczyłem, że Plus nas dyma na maxa na transmisji danych
-do tej pory nie zwracalem na to uwagi.

Kiedy telefon sprawdza czy masz coś na koncie mailowym
to wysyła jakaś informację do serwera i otrzymuje informację,
że np. nic nie ma. Wszystko byłoby OK gdyby Plus nie kasował
100KB jako wysłane PLUS (może stąd nazwa operatora)
100KB jako otrzymane. Razem poszło 200 KB z pakietu,
a ilość informacji jaka została przeslana jest znikoma.
W ciągu godziny takich paczek idzie kilka (zależnie od konfiguracji telefonu).

Kolega w tym miesiącu na telefonie oprócz pakietu
został "puknięty" przez Plusa na ponad 150 zł TYLKO z samego przekroczenia transmisji danych - na tej samej zasadzie.

Wynika z tego, że czas najwyższy pożegnać sie z Plusem
po ponad 13 latach (rzecz jasna wszystkie aktywacje w rodzinie).

Rozpoczynam krucjatę przeciw  Plus GSM
i jestem pewien, ze conajmniej kilkadziesiąt
numerów z mojego otoczenia podziekuje Plusowi.

Data: 2010-06-26 14:17:36
Autor: ToMasz
Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.
Po 13 latach czas pozegnac sie z Plusem... pisze:
(...)
Wynika z tego, że
należy czytać cenniki, regulaminy itp

ToMasz

Data: 2010-06-26 14:39:54
Autor: tl

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i04r50$t4p$1inews.gazeta.pl...
Po 13 latach czas pozegnac sie z Plusem... pisze:
(...)
Wynika z tego, że
należy czytać cenniki, regulaminy itp

A to zabezpiecza przed "rżnięciem" ?

Data: 2010-06-29 15:33:20
Autor: J.F.
Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.
Użytkownik "tl" <tl111@poczta.gazeta.pl> napisa
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
Wynika z tego, że należy czytać cenniki, regulaminy itp
A to zabezpiecza przed "rżnięciem" ?

W zasadzie tak, ale trzeba jeszcze troche pomyslec ..

J.

Data: 2010-06-26 14:59:14
Autor: Pan Łoś
[...]

Ale co w tym dziwnego? Jeśli masz ustawiony punkt dostępu "internet" to taryfikacja jest co 100KB i każde takie połączenie kasuje Ci właśnie tyle. To tak jak dawniej rozmawiałeś przez 10 sek. a płaciłeś za pełną minutę. Jest to zgodne z cennikiem i trudno mieć o to pretensje.

Rozwiązaniem jest zmiana ustawień na WAP, gdzie taryfikacja jest co 10KB.

Pan Łoś

Data: 2010-06-26 16:17:43
Autor: SDD

Użytkownik "Pan Łoś" <brak@nospam.pl> napisał w wiadomości news:i04tj1$c3k$1news.onet.pl...

To tak jak dawniej rozmawiałeś przez 10 sek. a płaciłeś za pełną minutę. Jest to zgodne z cennikiem i trudno mieć o to pretensje.

Ale on nie ma pretensji -stwierdza tylko, ze mu sie to przestalo podobac i chce pojsc tam, gdzie jest inny cennik, z ktorym zgodne rozliczanie jest mniej bolesne dla kieszeni abonenta/uzytkownika

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-06-26 16:54:12
Autor: siray
[...]

Z tą subtelną róznicą, że nie mialem kasowane osobno za słuchanie
i osobno za mówienie...

W regulaminie nie jest napisane, ze kasuja po 100KB w kazda strone osobno.
http://www.iplus.pl/materialy/Regulamin_pakiety_iPlus_MB_dla_ciebie.pdf?
t=2143.006071967177-35.pdf

Od kilku lat korzystam z iPlusa i teraz dostrzeglem jak Plus
mnie dyma - płaciłem bez wnikania w szczególy.

Przy dostępie przez WAP 100 KB jest kasowane jako 1 MB.

Taki to jest Plus GSM.

:)

Data: 2010-06-26 17:10:24
Autor: Pan Łoś
Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.
Z tą subtelną róznicą, że nie mialem kasowane osobno za słuchanie
i osobno za mówienie...

że też żaden op na to nie wpadł ?!  :))

Data: 2010-06-26 17:23:18
Autor: Michał Rolka
W dniu 2010-06-26 16:54, siray@op.pl pisze:

W regulaminie nie jest napisane, ze kasuja po 100KB w kazda strone osobno.
http://www.iplus.pl/materialy/Regulamin_pakiety_iPlus_MB_dla_ciebie.pdf?
t=2143.006071967177-35.pdf

p. 9 ?

--
Michał Rolka

Data: 2010-06-26 17:55:53
Autor: sirayWYTNIJTO
> [...]
W dniu 2010-06-26 16:54, siray@op.pl pisze:

> W regulaminie nie jest napisane, ze kasuja po 100KB w kazda strone osobno.

p. 9 ?

-- Michał Rolka

A co oznacza "w rozliczeniu dziennym" ?
.... bo właśnie tego nie widac w bilingu.
Te "kila" nie są sumowane "w rozliczeniu dziennym"
lecz 200 KB (2x 100KB) idzie z puli kilka razy w ciągu godziny.

Data: 2010-06-26 18:32:56
Autor: SDD

Użytkownik <sirayWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.000011ab.4c262309newsgate.onet.pl...

A co oznacza "w rozliczeniu dziennym" ?
... bo właśnie tego nie widac w bilingu.
Te "kila" nie są sumowane "w rozliczeniu dziennym"
lecz 200 KB (2x 100KB) idzie z puli kilka razy w ciągu godziny.

Czytasz wybiorczo.
Jak zobaczysz napis: "wez bulke, zostaw 50 groszy", to tez widzisz tylko "wez bulke", a "zostaw 50 gr" juz pozostaje poza zasiegiem Twej percepcji?

Przeciez pisze, ze"w ramach jednej sesji w rozliczeniu dziennym". Chodzi zapewne o to, ze o polnocy, jesli caly czas bedzie trwala sesja (np. z minimalna wymiana danych) to i tak zostana ilosci danych wysylanych i odbieranych zaokraglone do 100 kB i taryfikacja rozpocznie si e na nowo.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-06-26 18:36:52
Autor: Michał Rolka
W dniu 2010-06-26 17:55, sirayWYTNIJTO@op.pl pisze:

A co oznacza "w rozliczeniu dziennym" ?

Najprawdopodobniej tylko to, że sesje otwarte o północy są zamykane i otwierane na nowo (i stosownie do tego rozliczane).

Być może w Twoim przypadku pomogłoby ustawienie transmisji pakietowej na "zawsze dostępne" zamiast "kiedy potrzeba".

--
Michał Rolka

Data: 2010-06-26 19:03:18
Autor: niusy.pl
[...]

Raczej niekończenie sesji by kolejne sprawdzenie dokańczało ją w ramach taryfikowanego pakietu.

Data: 2010-06-26 15:53:35
Autor: Jakub Danecki
Po 13 latach czas pozegnac sie z Plusem...  wrote:
Z ciekawości wszedłem w szczegółowy biling w eboku Plusa
i wywaliłem oczy ze zdumienia kiedy zobaczyłem, że Plus nas dyma na maxa na transmisji danych
-do tej pory nie zwracalem na to uwagi.

Brawo, cieszymy się, że dotarło wreszcie, zeby czytać to, co podpisujesz.

Jakub

Data: 2010-06-26 18:28:01
Autor: Kajetan Staszkiewicz
Dnia sobota, 26 czerwca 2010 13:50, Po 13 latach czas pozegnac sie z Plusem...  napisał(a):

[...]

No to teraz napisz proszę, który operator w Polsce kasuje inaczej. W każdym razie w Erze jest dokładnie tak samo, dane są naliczane za odbiór i nadawanie oddzielnie.

--
| pozdrawiam / greetings | powered by SUSE, CentOS and FreeBSD  |
|  Kajetan Staszkiewicz  | jabber,email: vegeta()tuxpowered net |

Data: 2010-06-26 18:40:28
Autor: Michał Rolka
W dniu 2010-06-26 18:28, Kajetan Staszkiewicz pisze:

No to teraz napisz proszę, który operator w Polsce kasuje inaczej. W każdym
razie w Erze jest dokładnie tak samo, dane są naliczane za odbiór i
nadawanie oddzielnie.

Orange Free na kartę.
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/4305/4408736.pdf
Przypis nr 2 i 4 pod tabelką.

--
Michał Rolka
http://mrc.tychy.pl/

Data: 2010-06-26 19:28:26
Autor: SDD

Użytkownik "Kajetan Staszkiewicz" <vegetaBezSpamu@tuxpowered.net> napisał w wiadomości news:i059qh$dqh$1news.onet.pl...
[...]

Zarowna w Orange Free jak i w np. w POP

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-06-26 21:05:12
Autor: konsultant
Użytkownik Po 13 latach czas pozegnac sie z Plusem... napisał:
[...]

POLECAM Gadu Air:
Gadu Air to moim zdaniem najlepszy prepaid w Polsce. Zalety:
- 6gr/sms do wszystkich sieci bez żadnych pakietów
- 5-10gr/min. na numery stacjonarne dzięki połączeniom VoIP z komórki
- darmowe minuty na stacjonarki po doładowaniu konta
- darmowy internet po doładowaniu konta,taktowanie internetu co 1kB, pakiet 100MB za 5zł, pakiet 300MB za 11zł na miesiąc,
- darmowy komunikator Gadu Gadu w telefonie na zawsze
- 29gr/min. do wszystkich sieci (poza Play i Polsatem), 15gr/min. do Gadu Air i na komunikator GG
- wybór 1 z 3 promocji po doładowaniu: darmowe połączenia w Gadu Air i 1000 smsów do Gadu Air lub 19gr/min. do wszystkich sieci poza Play i Polsat.
Lepsze niż Fresh bo działa na sieci Plusa.

Data: 2010-06-27 11:55:43
Autor: Tomaszek
Plus GSM rĹźnie nas na transmisji danych .
W dniu 2010-06-26 21:05, konsultant pisze:
POLECAM Gadu Air:
Gadu Air to moim zdaniem najlepszy prepaid w Polsce. Zalety:
- 6gr/sms do wszystkich sieci bez Ĺźadnych pakietĂłw
[...]
1000 smsĂłw do Gadu Air lub 19gr/min. do wszystkich sieci poza Play i
Polsat.
Lepsze niż Fresh bo działa na sieci Plusa.

Spierdalaj spamerze

Data: 2010-06-27 17:02:10
Autor: tl

Użytkownik "konsultant" <konsultant121@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i05j0u$i9m$1inews.gazeta.pl...

Lepsze niż Fresh bo działa na sieci Plusa.

Reszta też była tak głupia jak to co przeczytałem powyżej ?

Data: 2010-06-27 11:33:27
Autor: Krzysiek
Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.

Użytkownik "Po 13 latach czas pozegnac sie z Plusem... " <sirayWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.0000119d.4c25e9a2newsgate.onet.pl...
[...]
[...]
[..]
[...]

Ale o co człowieku masz pretensję do świata? Tak to działa, zgodziłeś się na takie coś podpisując umowę. A że nie umiesz z tego korzystać to miej pretensje do siebie. I wybałuszaj oczy ze zdumienia nad własną niewiedzą (tu delikatnie napisane), a nie że operator Ciebie ładuje po kieszeni. Skonfiguruj telefon i już. Wystarczy nie zamykać sesji GPRS i każda transmisja danych w obrębie jej trwania będzie sumowana. Od kilku dobrych lat korzystam z tego i powiem Ci że na codzienne sprawdzanie maili, dość intensyywne gadanie przez gadu-gadu, sporadycznie korzystanie z Opery wystarcza mi stary pakiet (jeszcze) 20 MB za 5 zł (teraz jest 25 MB).
A przy okazji jak będziesz namawiać znajomych do rezygnacji z tego to pochwal się swoją (nie)wiedzą w temacie.

Krzysiek

Data: 2010-06-27 20:15:25
Autor: niusy.pl
Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.

Użytkownik "Krzysiek" <ktos@gdzies.w.pl>

Skonfiguruj telefon i już. Wystarczy nie zamykać sesji GPRS i każda transmisja danych w obrębie jej trwania będzie sumowana.

Z tym, że sesja może się zakończyć nie tylko z powodu ustawień aparatu.

Data: 2010-06-27 23:25:26
Autor: sirayWYTNIJTO
> [...]

Z tym, że sesja może się zakończyć nie tylko z powodu ustawień aparatu.

Dziekuję, że to zauważyłeś

A do wypowiedzi kolegi co kupuje pakiet za 5 zł to nawet mi się nie chce odnosić, bo to nie ta skala ilości transmitowanych danych.

Data: 2010-06-28 08:45:07
Autor: Krzysiek

Użytkownik <sirayWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00001205.4c27c1c6newsgate.onet.pl...

> [...]

A do wypowiedzi kolegi co kupuje pakiet za 5 zł
to nawet mi się nie chce odnosić,
bo to nie ta skala ilości transmitowanych danych.

Sprawdzanie 2 kont poczty w czasie "roboczego" dnia ok 5-6 razy. Godzina rozmawiania na MobileGadu prawie codziennie, RSS i Opera Mini głównie weekendy. PDA HTC TyTN II. Miożesz się nie odnosić, ale naprawdę pakiet 20 MB w zupełności mi wystarcza. Wszystko zależy od mądrej konfiguracji telefonu, a chyba przyznasz że najgorszą z możliwych rzeczy jest otwieranie i ZAMYKANIE sesji GPRS na każde sprawdzenie poczty.

Data: 2010-06-28 09:15:52
Autor: niusy.pl
> [...]

Sprawdzanie 2 kont poczty w czasie "roboczego" dnia ok 5-6 razy. Godzina rozmawiania na MobileGadu prawie codziennie, RSS i Opera Mini głównie weekendy. PDA HTC TyTN II. Miożesz się nie odnosić, ale naprawdę pakiet 20 MB w zupełności mi wystarcza.

Bo Tobie sesji nie rozłącza. Ale gdybyś znajdował się w trudniejszej lokalizacji mógłbyś nie mieć żadnej szansy na utrzymanie sesji.

Wszystko zależy od mądrej konfiguracji telefonu, a chyba przyznasz że najgorszą z możliwych rzeczy jest otwieranie i ZAMYKANIE sesji GPRS na każde sprawdzenie poczty.

Więc mówię, że nie wszystko choć oczywiste jest, że szybkie kończenie sesji wynikające z ustawień telefonu taki skutek powoduje, ale też zauważ, że dla sporadycznego korzystania utrzymywanie sesji jest generalnie niecelowe.

Data: 2010-06-28 09:29:54
Autor: Krzysiek

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i09i78$7mc$1news.net.icm.edu.pl...

> [...]

Więc mówię, że nie wszystko choć oczywiste jest, że szybkie kończenie sesji wynikające z ustawień telefonu taki skutek powoduje, ale też zauważ, że dla sporadycznego korzystania utrzymywanie sesji jest generalnie niecelowe.

Ale Autor wątku  jednoznacznie napisał że chodzi o sprawdzanie poczty wielokrotnie w ciągu dnia.I że za każdym razem zamykana jest sesja. Pewnie na takiej samej zasadzie postępuje z innymi aplikacjami korzystającymi  z transmisji danych. Ja uważam to za oczywisty powód możliwości wygenerowania rachunków po 150 zł o którym tez On wspomniał.
Wiadomo że sa osoby w "trudniejszej" sytuacji o której mówisz. W takich przypadkach gdzie rozłacza sie połaczenie GPRS szukałbym innego operatora, może innego telefonu, a jeśli nie to wyższe pakiety iPlus. Natomiast na pewno nie miałbym pretensji do świata i nie czyniłbym krucjaty po znajomych z racji niewiedzy co się podpisywało za umowę i racji błędnej konfiguracji telefonu.

Krzysiek __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5232 (20100627) __________

Data: 2010-06-28 10:42:40
Autor: niusy.pl
Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek@gdzies.w.polsce>

Krzysiek

__________ Informacja programu ..

Plonk

Data: 2010-06-28 08:36:17
Autor: Krzysiek

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i084g6$kl8$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Oczywiście że nie, telefon może upaść, rozłączyć baterie, może się utopić w kompocie, znaleźć poza zasięgiem sieci i wiele wiele innych kuriozalnych powodów. Sesja jest też zamykana przez operatora zwykle o pólnocy. W praktyce trwa 24 h i w tym czasie wszystkie połączenia będą sumowane.

Data: 2010-06-28 09:16:47
Autor: niusy.pl
[...]

Nie wiesz o czym piszesz.

Data: 2010-06-29 14:17:47
Autor: J.F.
[...]

Kolega jest mlody i glupi, albo stary ale niedoswiadczony.

Przeciez wszyscy tak robia, trzeba uwazac.
Szczegolnie za granica.

Rozpoczynam krucjatę przeciw  Plus GSM
i jestem pewien, ze conajmniej kilkadziesiąt
numerów z mojego otoczenia podziekuje Plusowi.

Mozesz rozpoczac tez krucjate przeciwko Erze oraz paru producentom telefonow :-)

J.

Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.