Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.

Data: 2010-06-27 11:33:27
Autor: Krzysiek
Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.

Użytkownik "Po 13 latach czas pozegnac sie z Plusem... " <sirayWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.0000119d.4c25e9a2newsgate.onet.pl...
[...]
Kiedy telefon sprawdza czy masz coś na koncie mailowym
to wysyła jakaś informację do serwera i otrzymuje informację,
że np. nic nie ma. Wszystko byłoby OK gdyby Plus nie kasował
100KB jako wysłane PLUS (może stąd nazwa operatora)
100KB jako otrzymane. Razem poszło 200 KB z pakietu,
a ilość informacji jaka została przeslana jest znikoma.
[..]
Wynika z tego, że czas najwyższy pożegnać sie z Plusem
po ponad 13 latach (rzecz jasna wszystkie aktywacje w rodzinie).

Rozpoczynam krucjatę przeciw  Plus GSM
i jestem pewien, ze conajmniej kilkadziesiąt
numerów z mojego otoczenia podziekuje Plusowi.

Ale o co człowieku masz pretensję do świata? Tak to działa, zgodziłeś się na takie coś podpisując umowę. A że nie umiesz z tego korzystać to miej pretensje do siebie. I wybałuszaj oczy ze zdumienia nad własną niewiedzą (tu delikatnie napisane), a nie że operator Ciebie ładuje po kieszeni. Skonfiguruj telefon i już. Wystarczy nie zamykać sesji GPRS i każda transmisja danych w obrębie jej trwania będzie sumowana. Od kilku dobrych lat korzystam z tego i powiem Ci że na codzienne sprawdzanie maili, dość intensyywne gadanie przez gadu-gadu, sporadycznie korzystanie z Opery wystarcza mi stary pakiet (jeszcze) 20 MB za 5 zł (teraz jest 25 MB).
A przy okazji jak będziesz namawiać znajomych do rezygnacji z tego to pochwal się swoją (nie)wiedzą w temacie.

Krzysiek

Data: 2010-06-27 20:15:25
Autor: niusy.pl
Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.

Użytkownik "Krzysiek" <ktos@gdzies.w.pl>

Skonfiguruj telefon i już. Wystarczy nie zamykać sesji GPRS i każda transmisja danych w obrębie jej trwania będzie sumowana.

Z tym, że sesja może się zakończyć nie tylko z powodu ustawień aparatu.

Data: 2010-06-27 23:25:26
Autor: sirayWYTNIJTO
> [...]

Z tym, że sesja może się zakończyć nie tylko z powodu ustawień aparatu.

Dziekuję, że to zauważyłeś

A do wypowiedzi kolegi co kupuje pakiet za 5 zł to nawet mi się nie chce odnosić, bo to nie ta skala ilości transmitowanych danych.

Data: 2010-06-28 08:45:07
Autor: Krzysiek

Użytkownik <sirayWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00001205.4c27c1c6newsgate.onet.pl...

> [...]

A do wypowiedzi kolegi co kupuje pakiet za 5 zł
to nawet mi się nie chce odnosić,
bo to nie ta skala ilości transmitowanych danych.

Sprawdzanie 2 kont poczty w czasie "roboczego" dnia ok 5-6 razy. Godzina rozmawiania na MobileGadu prawie codziennie, RSS i Opera Mini głównie weekendy. PDA HTC TyTN II. Miożesz się nie odnosić, ale naprawdę pakiet 20 MB w zupełności mi wystarcza. Wszystko zależy od mądrej konfiguracji telefonu, a chyba przyznasz że najgorszą z możliwych rzeczy jest otwieranie i ZAMYKANIE sesji GPRS na każde sprawdzenie poczty.

Data: 2010-06-28 09:15:52
Autor: niusy.pl
> [...]

Sprawdzanie 2 kont poczty w czasie "roboczego" dnia ok 5-6 razy. Godzina rozmawiania na MobileGadu prawie codziennie, RSS i Opera Mini głównie weekendy. PDA HTC TyTN II. Miożesz się nie odnosić, ale naprawdę pakiet 20 MB w zupełności mi wystarcza.

Bo Tobie sesji nie rozłącza. Ale gdybyś znajdował się w trudniejszej lokalizacji mógłbyś nie mieć żadnej szansy na utrzymanie sesji.

Wszystko zależy od mądrej konfiguracji telefonu, a chyba przyznasz że najgorszą z możliwych rzeczy jest otwieranie i ZAMYKANIE sesji GPRS na każde sprawdzenie poczty.

Więc mówię, że nie wszystko choć oczywiste jest, że szybkie kończenie sesji wynikające z ustawień telefonu taki skutek powoduje, ale też zauważ, że dla sporadycznego korzystania utrzymywanie sesji jest generalnie niecelowe.

Data: 2010-06-28 09:29:54
Autor: Krzysiek

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i09i78$7mc$1news.net.icm.edu.pl...

> [...]

Więc mówię, że nie wszystko choć oczywiste jest, że szybkie kończenie sesji wynikające z ustawień telefonu taki skutek powoduje, ale też zauważ, że dla sporadycznego korzystania utrzymywanie sesji jest generalnie niecelowe.

Ale Autor wątku  jednoznacznie napisał że chodzi o sprawdzanie poczty wielokrotnie w ciągu dnia.I że za każdym razem zamykana jest sesja. Pewnie na takiej samej zasadzie postępuje z innymi aplikacjami korzystającymi  z transmisji danych. Ja uważam to za oczywisty powód możliwości wygenerowania rachunków po 150 zł o którym tez On wspomniał.
Wiadomo że sa osoby w "trudniejszej" sytuacji o której mówisz. W takich przypadkach gdzie rozłacza sie połaczenie GPRS szukałbym innego operatora, może innego telefonu, a jeśli nie to wyższe pakiety iPlus. Natomiast na pewno nie miałbym pretensji do świata i nie czyniłbym krucjaty po znajomych z racji niewiedzy co się podpisywało za umowę i racji błędnej konfiguracji telefonu.

Krzysiek __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5232 (20100627) __________

Data: 2010-06-28 10:42:40
Autor: niusy.pl
Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek@gdzies.w.polsce>

Krzysiek

__________ Informacja programu ..

Plonk

Data: 2010-06-28 08:36:17
Autor: Krzysiek

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i084g6$kl8$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Oczywiście że nie, telefon może upaść, rozłączyć baterie, może się utopić w kompocie, znaleźć poza zasięgiem sieci i wiele wiele innych kuriozalnych powodów. Sesja jest też zamykana przez operatora zwykle o pólnocy. W praktyce trwa 24 h i w tym czasie wszystkie połączenia będą sumowane.

Data: 2010-06-28 09:16:47
Autor: niusy.pl
[...]

Nie wiesz o czym piszesz.

Plus GSM rżnie nas na transmisji danych.