PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/

Data: 2009-05-13 20:40:41
Autor: art_noise
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
Witam

Poltorej roku temu bylem w plusie kupic iplusa do firmy (sp. z o.o.) i mila pani poprosila o dowod. Wyjasnilem jej ze mam paszport, na co ona ze nie da rady - musi byc dowod. Okazalo sie ze plusgsm tylko DO traktuje jako dowod tozsamosci - paszport juz nie. Nie mialem wtedy czasu na klotnie i przekomarzania, dalem sobie spokoj, pojechal viceprezes z dowodem i sprawe zalatwil.

Ale dzis znow trzeba bylo kupic aktywacje w plusie i - problem jak wyzej. Tylko DO, paszport nie. Wkurzylem sie no bo co jest? Komuna jakas? W polsce paszport to rowniez dowod tozsamosci. Tym razem nie odpuscilem, wzialem oswiadczenie z punktu plusgsm ze nie zrealizuja mi aktywacji z powodu braku dowodu i ze paszportu nie przyjma.

Wyslalem pismo do Rzecznika Praw Obywatelskich, zobaczymy co z tego wyniknie.
A pytanie do was - gdzie jeszcze mozna uderzyc z takim problemem? Prasa? Waiss w radiu Zet?

Dodam jeszcze ze ostatnio kolega na grupie *banki* mial podobny problem - jakas pinda przy okienku nie chciala mu wydac kasy na paszport.... Dlatego tez uwazam ze nalezy z tym troche powalczyc, zeby swiadomosc wzrosla nieco.

Ponizej pismo ktore poszlo do rzecznika (dane spolki i moje zaixxxowane ):

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Dzień Dobry

W dniu dzisiejszym byłem nabyć aktywację internetu bezprzewodowego Iplus (firma Polkomtel S.A.) w autoryzowanym przedstawicielstwie Plus GSM "Liberty", znajdującym się w Częstochowie, ul. Drogowców 43.
Aktywacja miała być zakupiona do firmy XXXXXXXXXX sp. z o.o. której jestem prezesem.
Niestety okazało się że nie mogę reprezentować XXXXXXXXXX sp.i z o.o. (mimo że jestem jest prezesem wpisanym do KRS mogącym jednoosobowo podejmować decyzje) ponieważ legitymuję się paszportem. Firma Polkomtel S.A. wymaga legitymowania się wyłącznie Dowodem Osobistym.
Jestem obywatelem Polskim, paszport którym się legitymuję jest paszportem polskim, który potwierdza moją tożsamość.

Z tego co mi wiadomo Paszport, na równi z Dowodem Osobistym jest w prawie polskim traktowany jako dowód tożsamości.
Dlatego jestem zbulwersowany i nie ukrywam mocno zdziwiony, że taka firma jak Polkomtel S.A. nie dopuszcza jako dowód tożsamości Paszportu.
Sytuacja jest o tyle dziwna że aktywacja dotyczy zakupu przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, która sama w sobie ma osobowość prawną, a której ja jestem tylko przedstawicielem prawnym. Nie jest to zakup na osobę prywatną, chociaż i w tym wypadku paszport powinien przecież wystarczyć.
Dodam, że nigdy nie miałem problemów w innych instytucjach z powodu legitymowania się paszportem m.in.:
- u notariusza u którego był spisywany akt spółki
- w sądzie rejonowym gdzie była rejestrowana spółka
- w bankach
- w Urzędzie Statystycznym oraz Urzędzie Skarbowym

Dlatego proszę o zajęcie się tą sprawą, ponieważ uważam że firma Polkomtel S.A. - operator firmy PlusGSM postępuje niezgodnie z prawem nie dopuszczając jako dowodu tożsamości paszportu.

W załączniku przesyłam pismo wystawione mi przez obsługę w autoryzowanym przedstawicielstwie Plus GSM "Liberty" stwierdzającą odmowę przyjęcia paszportu jako dowodu tożsamości.

Z poważaniem
XXXXXXXXXX

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 21:13:21
Autor: Czarek
W dniu 2009-05-13 20:40, art_noise napisał:
[...]

Masz obywatelstwo polskie? Jeśli tak to:
A co to za "prezes", który od ponad "półrotej"  ( ;-) ) roku nie może sobie wyrobić dowodu osobistego?
Czy nie ma czasami obowiązku posiadania aktualnego dowodu osobistego przez obywateli z polskim obywatelstwem na terenie RP (nieposiadanie  DO jest chyba karalne)?
Paszport na terenie RP jest tylko dodatkowym dowodem tożsamości, a służy głównie do legitymowania się poza granicami kraju

PS. Nie odsyłaj mnie do szczegółowych przepisów, bo nie interesują mnie w tej chwili. Aktualny DO i paszport posiadam i nie dopuszczę do tego aby chociaż aktualnego DO nie mieć dłużej niż kilka/kilkanaście dni przebywając na terenie RP.

--
Cz.

Data: 2009-05-13 21:30:17
Autor: art_noise
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Oczywiscie nie bede cie odsylal do przepisow bo i po co. Masz taka chec sie legitymowac DO to sie legitymuj - ja nie zabraniam.
 Ja sie legitymuje paszportem bo nie uznaje DO jako zaszlosc komunistyczna. Jest to wynalazek PRL, lacznie z obowiazkiem meldunkowym - po kiego diabla ten obowiazek nadal istnieje i komu to potrzebne w dzisiejszych czasach? Bo za komuny wiadomo - PRL chcial miec kontrole nad obywatelem i musial wiedziec gdzie przebywa.

Generalnie: W prawie polskim jest jak byk: DO i paszport to roznozedne dowody tozsamosci.
Wiec ja korzystam z prawa polskiego i nie zgadzam sie zeby Polkomtel S.A. stanowil swoje.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 21:35:00
Autor: Czarek
W dniu 2009-05-13 21:30, art_noise napisał:

[...]

To się wyprowadź do innego państwa, po cholerę tu siedzisz skoro nie podobają Ci się polskie podstawowe przepisy?
W innym państwie nikt nie będzie zmuszał cię do posiadania polskiego DO.

--
Cz.

Data: 2009-05-13 21:42:00
Autor: art_noise
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --
Po co kolego ta zgryzliwosc? Mnie sie prawo polskie podoba bardzo.
W prawie polskim paszport jest dowodem tozsamosci. I wymagam w tym momencie poszanowania prawa polskiego przez firme polkomtel s.a.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-14 18:52:58
Autor: rafal
Czarek pisze:

[...]

Przecież wyraźnie napisał, że bardzo podobają mu się polskie przepisy i chce z nich skorzystać!

Data: 2009-05-14 18:58:49
Autor: Valdi.Pavlack
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamo ści :/
"Czarek" news:guf7cr$l7b$6news.dialog.net.pl

To się wyprowadź do innego państwa, po cholerę tu siedzisz skoro nie
podobają Ci się polskie podstawowe przepisy?

Wiele ludzi reprezentuje takie podejście jak ty i dlatego w Polsce jest taki
burdel.

Data: 2009-05-14 13:48:16
Autor: ant
art_noise wrote:
 Ja sie legitymuje paszportem bo nie uznaje DO jako zaszlosc komunistyczna.

Chciałeś napisac, że _uznajesz_ DO jako zaszłość komunistyczną,
innymi słowy PRLowskie popłuczyny?

http://de.wikipedia.org/wiki/Personalausweis
http://en.wikipedia.org/wiki/Identity_document
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom_identity_card
http://it.wikipedia.org/wiki/Carta_d%27identit%C3%A0

A ja myślę, że to zwykłe pieniactwo z Twojej strony,
walczysz z komuną poprzez noszenie paszportu?
ROTFL.

Data: 2009-05-14 17:56:57
Autor: art_noise
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/

A ja myślę, że to zwykłe pieniactwo z Twojej strony,
walczysz z komuną poprzez noszenie paszportu?
ROTFL.

Nie walcze z komuna bo jej nie ma. Nie uzywam dowodu jako spadku po komunie z tego wzgledu bo w nim jest adres zameldowania czego nie uznaje - i to wlasnie jest pozostalosc po komunie. Szkoda ze w dowod juz sie nie wbija adresu pracy, dzieci itp pierdol bo pewnie bylbys ucieszony ze za kazdym razem musisz zmieniac dowod, tak jak teraz jest w przypadku zmiany adresu zamieszkania. Mozesz mi powiedziec kogo obchodzi (lub powinno obchodzic) gdzie ja mieszkam?

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-06-05 16:43:46
Autor: ąćęłńóśźż
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamo ści :/
Twoich wierzycieli pewnie obchodzi i sąd też bedzie obchodzic.
Ale co do meritum zgadzam się - w bankach wystarcza paszport, a w takim j...m polkomtelu nie?
Dziwne.
JaC

-- -- -

Mozesz mi powiedziec kogo obchodzi gdzie ja mieszkam?

Data: 2009-05-13 21:18:58
Autor: gregor
art_noise pisze:
[...]

przeciez w paszporcie nie ma adresu zamieszkania moze temu nie chcieli z   Toba gadac ?

gregor

Data: 2009-05-13 21:21:18
Autor: liliputek
gregor pisze:
art_noise pisze:
[...]

w dowodzie osobistym też nie ma adresu zamieszkania
pozd liliputek

Data: 2009-05-13 21:26:04
Autor: art_noise

Użytkownik "liliputek" <liliputek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4a0b1daf$1news.home.net.pl...
gregor pisze:
art_noise pisze:
[...]

W dowodzie osobistym jest adres zameldowania. Jak to sie ma do adresu zamieszkania to juz inna sprawa.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 21:35:05
Autor: art_noise
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/

przeciez w paszporcie nie ma adresu zamieszkania moze temu nie chcieli z
 Toba gadac ?

Mozliwe, ale... Aktywacja była kupowana na spolke z o.o. ktora sama w sobie jest podmiotem prawnym. Ja jestem tylko jej przedstawicielem, wiec po co im moj adres zamieszkania?
I jeszcze jedna kwestia, wyobrazmy sobie ze prezesem spolki jest np. niemiec. I co? Nie kupi na spolke telefonu w polkomtelu. Paranoja

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 23:39:05
Autor: Maciek
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamo ści :/
Użytkownik "art_noise" <art_noise@wp.pl> napisał
Mozliwe, ale... Aktywacja była kupowana na spolke z o.o. ktora sama w sobie jest podmiotem prawnym. Ja jestem tylko jej przedstawicielem, wiec po co im moj adres zamieszkania?

A ja się dziwię, że do kupienia aktywacji dla spółki z o.o. używa się dowodu osobistego. Dokumenty firmy nie były wymagane a tylko dowód osobisty? Która to była aktywacja, pierwsza czy kolejna?
I w końcu jesteś przedstawicielem spółki czy jej prezesem? Pytam, bo jeśli tej dziewczynie w salonie opowiadałeś swoją historię w taki sposób jak nam tutaj, to może się wykręciła w obawie o nieopłacane później rachunki, itp.? Prewencja jest tańsza niż windykacja.

I jeszcze jedna kwestia, wyobrazmy sobie ze prezesem spolki jest np. niemiec. I co? Nie kupi na spolke telefonu w polkomtelu. Paranoja

Niemiec.

I jeszcze na koniec: kiedyś chciałem załatwić w punkcie sprzedaży Plusa przeniesienie numeru z TT do S+. Kobitce tak się nie chciało tego robić, że gotowa była napisać oświadczenie, iż ona (jako punkt sprzedaży) nie ma uprawnień aby tego dokonać.

M.

Data: 2009-05-13 23:47:03
Autor: art_noise
[...]

Pierwsza przeze mnie, wczesniej byla aktywacja ktora przeprowadzil viceprezes legitymujacy sie DO

[...]

prezesem czyli jej przedstawicielem. przedstawicielami sp. z o.o. moze byc prezes, viceprezes albo prokurenci, oraz oczywiscie osoby przez nich upoważnione (z uwzględniem zapisow w KRS co do wysokosci prezentowania sp. z o.o. glownie chodzi o kwoty umow).
Dziewczyna w punkcie naprawde byla kumata i wiedziala gdzie zajrzec do KRSu i chciala pomoc. (do tego była ładna ;)

I jeszcze jedna kwestia, wyobrazmy sobie ze prezesem spolki jest np. niemiec. I co? Nie kupi na spolke telefonu w polkomtelu. Paranoja

Niemiec.

To jesli prezesem jest niemiec to nie moze kupic na sp. z o.o. w polkomtelu telefonu bo nie ma DO

[...]

Poszla na latwizne i cie olala. Z tym tez trzeba walczyc tak uwazam.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 23:50:15
Autor: art_noise
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
Oczywiscie dodam jeszcze ze dokumenty firmy mialem czyli:
KRS
regon
nip

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 23:55:20
Autor: Maciek
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamo ści :/
Użytkownik "art_noise" <art_noise@wp.pl> napisał

To jesli prezesem jest niemiec to nie moze kupic na sp. z o.o. w polkomtelu telefonu bo nie ma DO

A ja myślę, że gdyby był to Niemiec, to nie miałby problemów z zakupem niezależnie od tego, że od cudzoziemca wymagano by paszportu a nie dowodu osobistego.

Poszla na latwizne i cie olala.

Masz rację. Ona też nie okazała krzty szacunku.

Ukłony,
Maciek.

Data: 2009-05-14 13:21:29
Autor: ant
Maciek wrote:
A ja myślę, że gdyby był to Niemiec, to nie miałby problemów z zakupem
niezależnie od tego, że od cudzoziemca wymagano by paszportu a nie
dowodu osobistego.

Albo karty stałego pobytu.

Data: 2009-05-14 17:58:23
Autor: art_noise
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/

Albo karty stałego pobytu.

W polkomtelu ma kobitka pole "nr dowodu osobistego" i tyle. Tlumaczylem to ale widac nieuwaznie czytales.
Sadzisz ze karta stalego pobytu ma skladnie nr taka jak dowod osobisty? Bo jak nie - to nie przejdzie.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-06-05 16:46:36
Autor: ąćęłńóśźż
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamo ści :/
Być może także dlatego, że w niemieckich paszportach jest adres zamieszkania podejrzanego.
Co za policyjny kraj, no normalnie hitleryzm...
;-)
JaC

-- -- -

Data: 2009-05-14 15:06:44
Autor: Tony
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
Dnia Wed, 13 May 2009 23:47:03 +0200, art_noise napisał(a):

niemiec.

Niemiec.

niemiec

Niemiec

Data: 2009-06-05 19:48:48
Autor: Flo
Maciek pisze:

może się wykręciła w obawie o nieopłacane później rachunki, itp.? Prewencja jest tańsza niż windykacja.

Na to jest prosty sposób i system sam klienta odrzuci. Wystarczy przy weryfikacji stosowne okienko zaznaczyć  :)

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-05-13 21:26:36
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
art_noise wrote:

Ale dzis znow trzeba bylo kupic aktywacje w plusie i - problem jak wyzej. Tylko DO, paszport nie. Wkurzylem sie no bo co jest? Komuna jakas? W polsce paszport to rowniez dowod tozsamosci.

A jakieś podstawy prawne do takiego stwierdzenia? Jeżeli nic  się od dwóch tygodni nie zmieniło, to jedynie dowód osobisty potwierdza tożsamość i obywatelstwo.

M.

Data: 2009-05-13 21:32:40
Autor: art_noise

Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:guf6tc$sl8$1news.onet.pl...
art_noise wrote:

[...]

No nie wyglupiaj sie. Paszport potwierdza tożsamość na calym swiecie, DO tylko w Polsce to raz. Paszport mam RP wiec wedlug ciebie nie potwierdza ze jestem obywatelem RP ?
Widzisz wlasnie dlatego wyslalem skarge do Rzecznika, by wiecej ludzi bylo swiadomych, bo widze ze na razie z tym kiepsko.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 21:35:06
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
art_noise wrote:

[...]

Twoje wyobrażenie jest tylko wyobrażeniem. Paszport pozwala na przekraczanie granicy. D.O. służy do innych celów, m.in. poświadczania tożsamości.

M.

Data: 2009-05-13 20:29:43
Autor: Olgierd
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
Dnia Wed, 13 May 2009 21:35:06 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Twoje wyobrażenie jest tylko wyobrażeniem. Paszport pozwala na
przekraczanie granicy. D.O. służy do innych celów, m.in. poświadczania
tożsamości.

Art. 4 ustawy paszportowej.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-13 22:42:58
Autor: Pete
napisał(a):

Twoje wyobrażenie jest tylko wyobrażeniem. Paszport pozwala na
przekraczanie granicy. D.O. służy do innych celów, m.in. poświadczania
tożsamości.

Art. 4 ustawy paszportowej.

A czy Polkomtel może określić w regulaminie, że dowodem tożsamości jest tylko i wyłącznie DO?
GSM nie jest usługą powszechną i wydaje się, że może sobie na więcej pozwolić.

--
Pete

Data: 2009-05-13 21:25:40
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 13 May 2009 22:42:58 +0200, Pete napisał(a):

[...]

Najprościej napisać, że trzeba przyjść z dowodem osobistym ;-) --

Data: 2009-05-13 22:59:13
Autor: art_noise
[...]

No wlasnie to jest ciekawe pytanie. Dotknales sedna. Sam tego nie wiem i dlatego wyslalem skarge do Rzecznika. Zobaczymy co odpowie.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-06-05 19:58:02
Autor: Flo
art_noise pisze:

[...]

Zlekceważy pewnie temat.
Zarówno Polkomtel jak też dowolna inna spółka ma prawo określić na podstawie jakich dokumentów będzie świadczyć usługi.
Nie podoba się to nie korzystaj.

Era swego czasu chyba rachunki za energię i gaz przyjmowała.

Mam jakąś działalność gospodarczą i świadczę usługi. Przewidziałem świadczenie usług tylko z osobami posiadającymi D.O.
I co zrobisz?
Skargę napiszesz?
Przecież mogę sobie dowolne kryteria określić np świadczenie usług dla osób w wieku powyżej 65 lat lub tylko emerytów lub cokolwiek sobie wymyślę.

Data: 2009-06-06 01:26:51
Autor: art_noise
[...]

Nie wiem czy zlekceważy, może się za to weźmie i wreszcie do ludzi dotrze że paszport jest również dokumentem potwierdzającym tożsamość.
Na dzień dzisiejszy moja skarga jest rozpatrywana przez prawników RPO. Rozmawialem wczoraj telefonicznie i gosc potwierdzil ze sprawa jest nowa i ciekawa.

[...]

Pewnie można określać różne kryteria doboru kontahentów, byle by się to nie kłóciło z prawem polskim ktore jest nadrzedne nad prawami ustalanymi przez spolki. Jeśli Polkomtel ma w regulaminie ze potrzeby dowod tozsamosci - to ma lipe. Jesli okreslil ze tylko DO - no to nie wiem, zobaczymy czy te zapisy sa zgodne z prawem.

Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com
http://detektywtorun.pl
+48 509 969 040; +48 791 969 040
Doradca Handlowy Plus GSM (G300)
+48 607 600 027

Czy to ze jestes doradca Polkomtela ma jakies znaczenie w tej dyskusji?

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-06-06 10:55:34
Autor: Flo
art_noise pisze:

[...]

A możesz powiedzieć w jakim zakresie ograniczono twoje prawa?

[...]

Aż sam jestem ciekaw. Dla mnie nie ma problemu ale z chęcią będę śledził temat.

Czy to ze jestes doradca Polkomtela ma jakies znaczenie w tej dyskusji?

Nie.
Oprócz tego jestem tez przedsiębiorcą i również wymagam dowodu osobistego i niejednokrotnie na podstawie tylko i wyłącznie własnych zasad odmawiam świadczenia usług.
Czy to też się kwalifikuje dla RPO?

Data: 2009-06-08 00:33:18
Autor: art_noise
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/

A możesz powiedzieć w jakim zakresie ograniczono twoje prawa?

Zadzwon do punktu plusa albo do banku i zapytaj sie co jest potrzebne do kupna telefonu/zalozenia konta. Pewnie jednym z warunkow bedzie - dowod tozsamosci.
No wiec paszport jest dowodem tozsamosci. Skoro odmowili przyjecia takowego - stanowia swoje prawo.

[...]

Tak zupelnie z ciekawosci - jestes przedsiebiorca i wymagasz od swoich kontrahentow dowodu osobistego. Po co?
Bo rozumiem ze mozesz domagac sie dowodu tozsamosci ale dlaczego akurat dowodu osobistego?

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-06-08 08:01:52
Autor: Flo
art_noise pisze:

Zadzwon do punktu plusa albo do banku i zapytaj sie co jest potrzebne do kupna telefonu/zalozenia konta. Pewnie jednym z warunkow bedzie - dowod tozsamosci.

A co ma do tego punkt obsługi czy bank?
Jeśli dostaną polecenie o zmianie zasad i regulaminów z informacją aby DO tylko przyjmować to co?

No wiec paszport jest dowodem tozsamosci. Skoro odmowili przyjecia takowego - stanowia swoje prawo.

No i do tego też mają prawo. Nazywa się to regulaminem świadczenia usług.

Tak zupelnie z ciekawosci - jestes przedsiebiorca i wymagasz od swoich kontrahentow dowodu osobistego. Po co?
Bo rozumiem ze mozesz domagac sie dowodu tozsamosci ale dlaczego akurat dowodu osobistego?

Każdy pełnoletni obywatel RP ma obowiązek posiadać DO. Po co mi kombinować z innymi dokumentami skoro dowód każdy musi posiadać.
W przypadku obcokrajowca rzeczywiście wystarczy mi paszport.

Data: 2009-06-06 09:00:54
Autor: ąćęłńóśźż
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsa mości :/
Jesli złozysz tzw. oferte publiczną to możesz dostać w dupę.
JaC

-- -- -

Data: 2009-06-06 10:50:43
Autor: Flo
ąćęłńóśźż pisze:

Jesli złozysz tzw. oferte publiczną to możesz dostać w dupę.

Zależy do kogo jest ta oferta kierowana.
Być może próbując uchronić się przed wyłudzeniami operator takiego dokumentu wymaga.

Różne mogą być pobudki ale każdy przedsiębiorca ma prawo określić komu i na jakich warunkach będzie świadczył usługi.

Rzecznik Praw Obywatelskich nic tutaj nie pomoże bo w tym przypadku nie są ograniczane takie prawa.

Obywatel pełnię praw obywatelskich zachowuje, a to, że ktoś nie chce z nim zawrzeć umowy to już inna bajka.

Powiem ze swojego podwórka.
Jeśli mam takiego klienta pieniacza to 100x wolę z nim nie podpisywać umowy (są na to różne sposoby - w tym systemowe) niż raz podpisać i później jeszcze klient z pretensjami będzie przychodził.

Po co mi to?

Data: 2009-06-08 00:39:31
Autor: art_noise
[...]

Troche to "klienta pieniacza" odebralem do siebie bo i ja zainicjowalem ta dyskusje.
Wiec wyjasniam - nie jestem pieniaczem, zlewam pieniactwo, nie podoba mi sie ogolnie prawo w polsce bo jest mocno burdelowate, no ale prawo to prawo i trzeba przestrzegac. Wiec skoro ja mam je przestrzegac to tym bardziej polkomtel.
Jeszcze raz dobitnie napisze - paszport jest dowodem tozsamosci. Jest to zapisane w prawie polskim. Jest to pewnikiem. Wiec po co ta dyskusja ze trzeba DO? Nie trzeba i tyle.
Nie ma co dyskutowac, wystarczy pogogolowac.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-06-08 08:12:03
Autor: Flo
art_noise pisze:

[...]

Pisałem ogólnie o tego typu klientach.

[...]

A w czym nie przestrzega?
Uznaje paszport jako dokument tożsamości ale do podpisania umowy wymaga DO. Jego (jak i moje) prawo.

[...]

Nie rozumiesz podstawowej różnicy.
1. To uznawanie paszportu jako dokumentu tożsamości
2. Uznawanie paszportu jako dokumentu wystarczającego do podpisania umowy

W pierwszym przypadku musiałby być jasny komunikat ze strony polkomtela, że paszport nie jest dokumentem tożsamości - to nie przejdzie.

W drugim przypadku operator uznaje, że paszport DLA NIEGO jest niewystarczajacym dokumentem i od obywateli RP wymaga DO.

Poczekamy na odpowiedź RPO i wówczas będzie jasne czy przedsiębiorca ma prawo narzucić jakiego dokumentu wymaga do podpisania umowy.

Moim zdaniem ma takie prawo.

Data: 2009-06-08 12:02:39
Autor: art_noise
[...]

Mozliwe, zobaczymy co odpowie RPO.

Natomiast mozliwe ze nie do konca jasno sie wyrazilem w dyskusji z toba i nie podalem odpowiednich linkow. Juz to naprawiam.

http://www.plus.pl/informacje/regulaminy/zalacznik_do_regulaminu_2003.pdf

To jest zalacznik ze strony plusa, jakie dokumenty sa wymagane przy podpisaniu umowy.
Zwroc uwage - strona 4, na samej gorze - dokumenty wymagane przy sp. z o.o. i spolce akcyjnej - wymagany jest DOKUMENT TOZSAMOSCI osoby upowaznionej do zawarcia umowy.
Faktycznie przy osobach fizycznych itp wymagaja jasno w zalaczniku Dowodu Osobistego, ale przy sp. z o.o. -  jest mowa o dokumencie tozsamosci.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 21:37:31
Autor: art_noise
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/

Twoje wyobrażenie jest tylko wyobrażeniem. Paszport pozwala na
przekraczanie granicy. D.O. służy do innych celów, m.in. poświadczania tożsamości.

DO rowniez sluzy do przekraczania granicy krajow UE.

Pierszy link z brzegu, reszte pogoogluj:
http://www.toparh.com.pl/index.php/katalogi-dokumenty-potwierdzajace-tozsamosc-rp.html

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 22:38:58
Autor: Lewis
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamo ści :/

Twoje wyobrażenie jest tylko wyobrażeniem. Paszport pozwala na
przekraczanie granicy. D.O. służy do innych celów, m.in. poświadczania tożsamości.

A załóżmy ze jestem nieletni nie mam dowodu osobistego tymczasowego a mam paszport, nim się legitymuję i chcę założyć konto w banku na współwłasność z osobą pełnoletnią legitymującą się D.O. To co, muszę wyrobić sobie tymczasowy D.O.?

Potwierdzam, paranoja.

Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
dB Race 143.4dB ;)

Data: 2009-05-13 22:53:16
Autor: art_noise
[...]

Dokladnie - paranoja, ale jesli chodzi o swiadomosc (lub znajomosc prawa). Bo paszport jest dokumentem potwierdzajacym tozsamosc, wiec nie powinno byc (w teorii) problemu.
Zreszta akurat w bankach z ktorych korzystam (bzwbk i citi handlowy) paszport jest jak najbardziej akceptowany, tam nie bedziesz mial problemow.
Co do mojej sprawy - koledzy tu sugerowali zeby sobie DO zrobic (w dosc niemily sposob sugerowali ale co tam) i tym sie legitymowac - owszem tak by bylo najprosciej ale dlaczego mam akceptowac lamanie prawa przez polkomtel s.a.?
Dodam tylko dla uczciowosci - babka w punkcie bardzo sie starala cos wykombinowac by paszport przeszedl ale... - okazalo sie ze system polkomtela przyjmuje tylko nr DO i nic wiecej. Dziewczyna sie poddala i napisala mi pismo z opisem sytuacji ktore podlaczylem do skargi wyslanej Rzecznikowi Praw Obywatelskich. I na koniec dodala ze zyczy mi powodzenia - i to bez sarkazmu.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 21:30:01
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 13 May 2009 22:53:16 +0200, art_noise napisał(a):

Dodam tylko dla uczciowosci - babka w punkcie bardzo sie starala cos
wykombinowac by paszport przeszedl ale... - okazalo sie ze system
polkomtela przyjmuje tylko nr DO i nic wiecej.

Ale z tego co widzę w regulaminie Polkomtela nie ma nic ani o dowodzie osobistym, ani o dokumencie tożsamości. To jest pewnie ulepszenie informatyków, w systemie rejestracji abonentów i tyle.

Data: 2009-05-13 23:33:24
Autor: art_noise
[...]

Dokladnie tak samo mysle. Sadze nawet ze zarzad polkomtela nawet nie wie nic o tym problemie. Programisci zrobili jak zrobili, szkolenia "w dol" poszly ze trzeba nr DO wbic i karuzela sie kreci.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 22:50:38
Autor: Adam Płaszczyca
napisał(a):

[...]

No i? Czy to oznacza, że paszport NIE POŚWIADCZA tożsamości? Dodam, że w
takim razie urząd który go wydaje kłamie, bo w samym paszporcie jak byk
taki zapis jest. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-05-13 21:43:48
Autor: Michal Jankowski
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> writes:

A jakieś podstawy prawne do takiego stwierdzenia? Jeżeli nic  się od
dwóch tygodni nie zmieniło, to jedynie dowód osobisty potwierdza
tożsamość i obywatelstwo.

"Dokument paszportowy (...) poświadcza obywatelstwo polskie, a także
tożsamość osoby w nim wskazanej w zakresie danych, jakie ten dokument
zawiera."

Czego tu brakuje?

I co to w ogóle jest "tożsamość w zakresie", takie sformułowanie
wydaje się wewnętrznie sprzeczne, osoba X nie może być częściowo
tożsama z osobą Y.

  MJ

Data: 2009-05-13 21:58:28
Autor: art_noise
[...]

Tez wlasnie sie nad tym zastanawialem i chyba chodzi o to ze nie ma w paszporcie adresu zameldowania czy np nip-u. Czyli potwierdza moje imie, nazwisko, date urodzenia, pesel itp.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 22:12:00
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Michal Jankowski wrote:
[...]

Kajam się i uroczyście przepraszam wątkotwórcę :-) Popieprzyło mi się z prawem jazdy.

I co to w ogóle jest "tożsamość w zakresie", takie sformułowanie
wydaje się wewnętrznie sprzeczne, osoba X nie może być częściowo
tożsama z osobą Y.

Wiesz, kto stanowi prawo? ;-) Komuś popieprzyła się tożsamość z danymi osobowymi. W paszporcie nie ma chociażby adresu (zamieszkania, zameldowania, cokolwiek)

M.

Data: 2009-05-13 22:31:07
Autor: Michal Jankowski
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> writes:

Wiesz, kto stanowi prawo? ;-)

Wiem. Na pms właśnie wykryliśmy, że na terenie zabudowanym za znakiem
"60" wszyscy mogą jechać 60 km/h, a za znakiem "70" pojazdy ogólnie
rzecz biorąc "lekkie" mogą jechać 70 km/h, a reszta (ciężarówki,
autobusy, takie tam) mogą jechać (w dzień)... 50 km/h.

  MJ

Data: 2009-05-13 22:51:47
Autor: Adam Płaszczyca
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
Dnia Wed, 13 May 2009 22:12:00 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):
Wiesz, kto stanowi prawo? ;-) Komuś popieprzyła się tożsamość z danymi osobowymi. W paszporcie nie ma chociażby adresu (zamieszkania, zameldowania, cokolwiek)

Jakiż problem? --

Data: 2009-05-13 22:49:41
Autor: Adam Płaszczyca
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
Dnia Wed, 13 May 2009 21:26:36 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

A jakieś podstawy prawne do takiego stwierdzenia? Jeżeli nic  się od dwóch tygodni nie zmieniło, to jedynie dowód osobisty potwierdza tożsamość i obywatelstwo.

Ciekawe, a teraz podaj podstawę prawną tej jedyności. --

Data: 2009-05-13 21:28:57
Autor: Songoku
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
Życze zdrowia przy wykłócaniu się.
Prościej chyba będzie ten dowód wyrobić, bo niepoważnie ta cała firma wygląda, jeżeli tam ludzie bez dokumentów pracują.

Data: 2009-05-13 21:45:23
Autor: art_noise
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/

Życze zdrowia przy wykłócaniu się.
Prościej chyba będzie ten dowód wyrobić, bo niepoważnie ta cała firma wygląda, jeżeli tam ludzie bez dokumentów pracują.

Dowod mam w domu wiec nie musze wyrabiac. Dokumentem ktorym sie legitymuje jest paszport.
Jakos nie bylo dotychczas klopotu z paszportem w takich instytucjach jak:
- notariusz
- sad gospodarczy
- banki
- urzad skarbowy i statystyczny

a w polkomtelu jest

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 22:45:03
Autor: Lewis
[...]

Ale nie rozumiem jednego po cholere nosisz ze soba paszport a nie nosisz D.O.?
Codziennie wyjeżdzaz poza granice kraju? Rozumiem ze chcesz postawić na swoim ale to zwyczajna upierdliwość, jeżeli masz D.O. to nim się posługuj, zapobiegnie to niepotrzebnym napięciom przy załatwianiu spraw.
Nie wiem ale D.O. to od momętu jak go wyrobiłem noszę zawsze ze sobą a paszport raz na kilka miesięcy jak gdzies emigruję.

Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
dB Race 143.4dB ;)

Data: 2009-05-13 22:57:29
Autor: art_noise
[...]

Dla zasady. Nie akceptuje DO jako pozostalosci komuny i trzymam go w szufladzie tak samo jak 100zl z warynskim.
Co do napiecia to go nie bylo, nie zamierzam sie spierac z dziewczyna z punktu obslugi bo ona ma przykazane z gory co ma robic i tak ja uczyli na szkoleniu.
Nie godze sie po prostu na lamanie prawa ze strony polkomtel s.a.

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-13 23:24:36
Autor: Lewis
[...]

Ok, teraz rozumiem, każdy ma swoje przekonania.

Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
dB Race 143.4dB ;)

Data: 2009-05-13 22:48:49
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 13 May 2009 20:40:41 +0200, art_noise napisał(a):

[...]

Popatrz, a ja bez problemu paszportem się posługiwałem. --

Data: 2009-05-13 23:16:54
Autor: art_noise
PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/

Popatrz, a ja bez problemu paszportem się posługiwałem.

Ale w polkomtelu? Z tego co mi dziewczyna powiedziala, musi wbic nr DO i inny numer nie przejdzie (starala sie)

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-05-14 18:36:21
Autor: ToMasz
art_noise pisze:
[...]

weź zrób jeszcze coś dla społeczności. PRzejdź się do Ery, ORange i
Playa, próbując załatwić to samo co w Plusie. Zobaczymy co powiedzą na
Twój paszport,  bo sprawa jest zdecydowanie ciekawa. JA kiedyś miałem
problem w centrum handlowym w... bawilandzie. Chciałem zostawic dziecko,
a przyjmują tylko do 7mego roku życia. nie było jak udowodnić ze maluch
ma 5lat. Wkońcu przyjęli go na podstawie... karty chipowej NFZ (taka
elektroniczna ksiażeczka zdrowia ze ślaska) - tam były dane osobowe i
data urodzenia.

ToMasz

Data: 2009-05-14 20:29:17
Autor: art_noise
[...]

Orange na 100% przyjmuje paszport, zalatwialem pare aktywacji w orange. Nie wiem jak era i play - nic od nich nie bralem

Pozdrawiam
Art_noise

Data: 2009-06-03 20:28:37
Autor: Prosiak w kalesonkach
Użytkownik "art_noise" <art_noise@wp.pl> napisał w wiadomości news:guf4pc$dn7$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

TY masz kaprys, by poslugiwac sie paszportem, ktos inny ma KAPRYS, by obslugiwac tylko klientow z dowodami. Pienisz sie i opluwasz innych, bedac przy tym ignorantem zapatrzonym w siebie. Wasza firma tez toleruje wszystkich i wszystko?? Tez nie ma zadnych wymagan wobec klientow/kontrahentow??

W paszporcie masz dane adresowe? W skarbowce tez poslugujesz sie tylko paszportem? Bo ja, jak zakladalem (nejedna z reszta) dz. gosp, to proszono mnie o DO a nie paszport. Paszportu mozna uzyc, jesli bylbys cudzoziemcem, z POSWIADCZONYM miejscem zameldowania. To nie wymysl komuny - to zabezpieczenie, ktore potwierdza, ze gdzies mozna wyslac korespondencje, ze faktycznie rezydujesz na terenie danego kraju itd no i gdzie wyslac komornika, gdybys przestal nagle placic rachunki. Pienisz sie, ale nawet w tym pieniactwie nie podales nam przepisow prawnych, dlaczego na podstawie paszportu Polkomtel mialby z Toba podpisac umowe. Ja na miejscu tej dziewczyny tez bym tak zareagowal. BA! Zadnej umowy bym z kims takim nie chcial podpisac, bo to swiadczy o Tobie - lubisz stwarzac problemy  z niczego. Ja wole mniej zarobic, niz miec klienta swira, ktory jak Don Kichot walczy z upadla komuna... Czlowieku - komuna upadla dwie dekady temu! Podaj nazwe Twojej firmy, zebym mogl uwazac na Was... Tez jestem z regionu Czewy i wole nie trafic na takich jak Ty i cala ta smieszna firma, gdzie osoba z zarzadu nie ma dowodu. Policjantom tez pokazujesz paszport, zamiast prawa jazdy??

Dorosnij....

--
Piraty.pl
MojaJura.pl

Data: 2009-06-05 12:31:23
Autor: art_noise
[...]

Kolejny podniecajacy sie, ktory nie zna swoich praw... Jak kiedys np zgubisz dowod albo zapomnisz go wziasc i babka ci w banku nie wyda gotowki to inaczej bedziesz spiewal. Tymczasem idz na google i sprawdz jakie w polsce obowiazuja dokumenty tozsamosci.

Art_noise

Data: 2009-06-06 01:06:55
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 3 Jun 2009 20:28:37 +0200, Prosiak w kalesonkach napisał(a):

[...]

Nie ma żadnych, wydumanych.

W paszporcie masz dane adresowe? W skarbowce tez poslugujesz sie tylko paszportem?

Oczywiście.
[...]

LOL. A wiesz, w dowodzie mam adres, gdzie nie mieszkam od 20 lat.
walczy z upadla komuna... Czlowieku - komuna upadla dwie dekady temu! Podaj

Właśnie. A 'meldunek', ten komunistyczny wymysł dalej się trzyma. Tak na marginesie - jak te firmy i urzedy skarbowe w UK działają. Tam nie
ma dowodów osobistych ani innych,. podobnych im dokumentów...

Dorośnij...