Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

Data: 2011-07-06 12:01:31
Autor: Agent
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
Witam,
Bêdê robi³ pewn± robotê i przy okazji postanowi³em zmieniæ p³yn w ch³odnicy. Mam pytanie, czy jest jaka¶ ró¿nica w p³ynach ch³odniczych w zale¿no¶ci od koloru? Bo na wszystkich pisze ¿e pasuj± do ka¿dego auta.  W moim oryginalnie ma byæ Toyota LongLife Coolant Red. W zasadzie to móg³bym kupiæ go w ASO ale je¶li nie ma znaczenia jaki wlejê to nie bêde jecha³ przez ca³e miasto i sta³ w korkach i kupi³bym w najbli¿szym sklepie. Do tego pisz± ¿e trzeba go rozrobiæ z wod± dejonizowan±. Kurde destylowan± to mam ale dejonizowan± to znowu bêdê szuka³.  Co radzicie?

Data: 2011-07-06 11:03:51
Autor: Waldek Godel
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
Dnia Wed, 6 Jul 2011 12:01:31 +0200, Agent napisa³(a):

go w ASO ale je¶li nie ma znaczenia jaki wlejê to nie bêde jecha³ przez ca³e miasto i sta³ w korkach i kupi³bym w najbli¿szym sklepie. Do tego pisz± ¿e trzeba go rozrobiæ z wod± dejonizowan±. Kurde destylowan± to mam ale dejonizowan± to znowu bêdê szuka³.  Co radzicie?

Wlaæ destylowan±. Dejonizowana jest "brudniejsza" od destylowanej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.
Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ.

Data: 2011-07-06 12:06:56
Autor: szufla
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
Lejesz gotowe czerwone borygo i finito. 5 litrow w hipermarkecie po ok 40zl.

sz.

Data: 2011-07-06 14:48:26
Autor: venioo
P�yn ch�odniczy czerwony, zielony itp.
W dniu 2011-07-06 12:06, szufla pisze:
Lejesz gotowe czerwone borygo i finito. 5 litrow w hipermarkecie po ok 40zl.


bo "po borygo sie nie żygo!" jak mawial klasyk ;)

--
venioo

Data: 2011-07-06 13:10:13
Autor: Agent
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³ w wiadomo¶ci news:iv1bq0$oqs$1news.onet.pl...
Witam,
Bêdê robi³ pewn± robotê i przy okazji postanowi³em zmieniæ p³yn w ch³odnicy. Mam pytanie, czy jest jaka¶ ró¿nica w p³ynach ch³odniczych w zale¿no¶ci od koloru? Bo na wszystkich pisze ¿e pasuj± do ka¿dego auta.  W moim oryginalnie ma byæ Toyota LongLife Coolant Red. W zasadzie to móg³bym kupiæ go w ASO ale je¶li nie ma znaczenia jaki wlejê to nie bêde jecha³ przez ca³e miasto i sta³ w korkach i kupi³bym w najbli¿szym sklepie. Do tego pisz± ¿e trzeba go rozrobiæ z wod± dejonizowan±. Kurde destylowan± to mam ale dejonizowan± to znowu bêdê szuka³.  Co radzicie?

O tu
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a44d27c38ef5e4ee
przeczyta³em ¿e kolor p³ynu to tylko barwnik i nie ma nic wspólnego z rodzajem czy jako¶ci± p³ynu. co zatem wyznacza jako¶æ p³ynu? Bo chyba nie napis na butelce ¿ey wymieniac co 2,3,5 lat lub 150 lub 250 tys km.

Data: 2011-07-06 14:44:18
Autor: kan
Płyn chłodniczy czerwony, zielony it p.
On 2011-07-06 13:10, Agent wrote:
O tu
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a44d27c38ef5e4ee
przeczytałem że kolor płynu to tylko barwnik i nie ma nic wspólnego z
rodzajem czy jakością płynu. co zatem wyznacza jakość płynu? Bo chyba
nie napis na butelce żey wymieniac co 2,3,5 lat lub 150 lub 250 tys km.

To czy jest na bazie glikolu etylowego czy metylowego oraz jakie dodatki posiada.

--
Pozdrawiam,
kan

Data: 2011-07-06 19:45:40
Autor: wowa
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³ w wiadomo¶ci news:iv1fqr$emt$1news.onet.pl...

O tu
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a44d27c38ef5e4ee
przeczyta³em ¿e kolor p³ynu to tylko barwnik i nie ma nic wspólnego z rodzajem czy jako¶ci± p³ynu. co zatem wyznacza jako¶æ p³ynu? Bo chyba nie
Mo¿e nie do koñca prawda. W instrukcji mojego Opla jest wyra¼ne ostrze¿enie, ¿e dla jednych roczników ma byæ p³yn zielony, dla innych czerwony.
Wojtek

--
Taaa... Oczywi¶cie, s± lekarze, którzy
po¶wiêcaj± ca³y swój czas i wiedzê
dla dobra pacjenta...
np. dr Sowa, dr House...

Data: 2011-07-06 14:52:39
Autor: kamil/Endurorider.pl
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³ w wiadomo¶ci news:iv1bq0$oqs$1news.onet.pl...

 Co radzicie?

Kupiæ gotowy k2 kuler. Po 3 latach by³ czysty i nie zasyfia³y. Zero problemów zarówno w zimie jak i w lecie a do tego jest dostêpny wszêdzie.


--
pozdrawiam
kml

Data: 2011-07-06 16:23:30
Autor: PaweL
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
Poczytaj o p³ynach IAT, OAT, HOAT
Bêdziesz wiedzia³ ¿e pewnych p³ynów lepiej nie mieszaæ, kolor niestety nie podpowie jaki typ p³ynu masz teraz i jaki powinien byæ.

Pawe³

Data: 2011-07-06 22:40:02
Autor: Filip KK
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
W dniu 2011-07-06 12:01, Agent pisze:
Witam,
Bêdê robi³ pewn± robotê i przy okazji postanowi³em zmieniæ p³yn w
ch³odnicy. Mam pytanie, czy jest jaka¶ ró¿nica w p³ynach ch³odniczych w
zale¿no¶ci od koloru? Bo na wszystkich pisze ¿e pasuj± do ka¿dego auta.
W moim oryginalnie ma byæ Toyota LongLife Coolant Red. W zasadzie to
móg³bym kupiæ go w ASO ale je¶li nie ma znaczenia jaki wlejê to nie bêde
jecha³ przez ca³e miasto i sta³ w korkach i kupi³bym w najbli¿szym
sklepie. Do tego pisz± ¿e trzeba go rozrobiæ z wod± dejonizowan±. Kurde
destylowan± to mam ale dejonizowan± to znowu bêdê szuka³. Co radzicie?

Ja mam p³yn ch³odniczy zielono-jaskrawy. W razie jakichkolwiek wycieków bêdê widzia³ gdzie leci :) Polecam! Ale cen te¿ nie ma³a... Ja mój rozcieñcza³em z wod± destylowan±. I co ciekawe, w smaku jest ok! Nie jest taki cierpki jak ka¿dy inny.

Pozdrawiam
Filip

Data: 2011-07-06 23:48:27
Autor: szufla
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
Ja mam p³yn ch³odniczy zielono-jaskrawy. W razie jakichkolwiek wycieków bêdê widzia³ gdzie leci :)

Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto jezdzi z poluzowanym korkiem, zeby nie bylo cisnienia :)

sz.

Data: 2011-07-07 09:24:35
Autor: Przemys³aw Czaja
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

U¿ytkownik "szufla"

Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto
jezdzi z poluzowanym korkiem, zeby nie bylo cisnienia :)

P³yn siê nie gotuje?

Data: 2011-07-07 10:37:35
Autor: Jakub Witkowski
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
W dniu 2011-07-07 09:24, Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "szufla"

Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto
jezdzi z poluzowanym korkiem, zeby nie bylo cisnienia :)

P³yn siê nie gotuje?

Nie, a czemu mia³by?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-07-07 10:48:52
Autor: Przemys³aw Czaja
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

U¿ytkownik "Jakub Witkowski"

U¿ytkownik "szufla"

Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto
jezdzi z poluzowanym korkiem, zeby nie bylo cisnienia :)

P³yn siê nie gotuje?

Nie, a czemu mia³by?

W Vectrze pierwszej generacji, gdy nie dokrêca³em korka w zbiorniczku wyrównawczym p³yn zawsze siê zagotowa³ (na postoju rzecz jasna) w³a¶nie ze wzglêdu na brak nadci¶nienia w uk³adzie ch³odzenia - pomy¶la³em, ¿e w Fiacie mo¿e byæ podobnie...

Data: 2011-07-07 11:24:58
Autor: Jakub Witkowski
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
W dniu 2011-07-07 10:48, Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "Jakub Witkowski"

U¿ytkownik "szufla"

Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto
jezdzi z poluzowanym korkiem, zeby nie bylo cisnienia :)

P³yn siê nie gotuje?

Nie, a czemu mia³by?

W Vectrze pierwszej generacji, gdy nie dokrêca³em korka w zbiorniczku wyrównawczym p³yn zawsze siê zagotowa³ (na postoju rzecz jasna) w³a¶nie ze wzglêdu na brak nadci¶nienia w uk³adzie ch³odzenia - pomy¶la³em, ¿e w Fiacie mo¿e byæ podobnie...

Ale na pewno siê gotowa³ a nie po prostu ulewa³?
Dziwne, czy¿by gdzie¶ w uk³adzie by³o wiêcej ni¿ 120-130 st.C? ??
S³ysza³em ¿e tu¿ po wy³±czeniu silnika, gdy obieg ustaje, gdzie¶
w okolicy g³owicy mo¿e siê zdarzyæ lokalne przegrzanie, ale ¿eby p³yn
gotowa³ siê "defaultowo" to jeszcze nie spotka³em siê.

U siebie mam nie tyle poluzowany korek, co rozszczelniony zaworek ci¶nieniowy
w nim, od... zawsze, w tym samochodzie 6 lat w poprzednim podobnie... i jest spoko :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-07-07 11:47:23
Autor: Przemys³aw Czaja
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

U¿ytkownik "Jakub Witkowski"

Dziwne, czy¿by gdzie¶ w uk³adzie by³o wiêcej ni¿ 120-130 st.C? ??
S³ysza³em ¿e tu¿ po wy³±czeniu silnika, gdy obieg ustaje, gdzie¶
w okolicy g³owicy mo¿e siê zdarzyæ lokalne przegrzanie, ale ¿eby p³yn
gotowa³ siê "defaultowo" to jeszcze nie spotka³em siê.

U siebie mam nie tyle poluzowany korek, co rozszczelniony zaworek ci¶nieniowy
w nim, od... zawsze, w tym samochodzie 6 lat w poprzednim podobnie... i jest spoko :)

Przyznam, ¿e nie znam bezpo¶redniej przyczyny ale skutek by³ zawsze ten sam, auto zalane Petrygo albo Borygo (wylecia³o mi ju¿ z pamiêci) bez korka zawsze gotowa³o p³yn (gotowa³o, wrêcz wyrzuca³ p³yn przez zbiorniczek) po zakrêceniu korka objaw natychmiastowo ustêpowa³ i ca³y uk³ad pracowa³ jak nale¿y (temp. w okolicach 90*C w/g wskazañ termometru na desce rozdzielczej) przyznajê, ¿e próby by³y dokonywane tylko i wy³±cznie na postoju, silnik chodzi³ na biegu ja³owym i o ile sobie dobrze przypominam przed zagotowaniem p³ynu nawet nie za³±czy³ siê wentylator.

ps. rozumiem, ¿e temp. wrzenia p³ynów to ok 120-130 *C, jednak¿e prawie we wszystkich wspó³czesnych uk³adach ch³odzenia stosuje siê nadci¶nienie, które równie¿ o kilka stopni podnosi temp. wrzenia - mo¿e to dodatkowe zabezpieczenie?

Data: 2011-07-07 12:51:01
Autor: Agent
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.


ps. rozumiem, ¿e temp. wrzenia p³ynów to ok 120-130 *C, jednak¿e prawie we wszystkich wspó³czesnych uk³adach ch³odzenia stosuje siê nadci¶nienie, które równie¿ o kilka stopni podnosi temp. wrzenia - mo¿e to dodatkowe zabezpieczenie?

 A te nadci¶nienie to sk±d siê bierze? Bo ja my¶lê ¿e w³a¶nie od tego ¿e uk³ad jest zamkniêty + podgrzewanie to bêdzie wtedy nadcisnienie w zbiorniku.

Data: 2011-07-07 15:04:47
Autor: Przemys³aw Czaja
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

U¿ytkownik "Agent"

A te nadci¶nienie to sk±d siê bierze? Bo ja my¶lê ¿e w³a¶nie od tego ¿e uk³ad jest zamkniêty + podgrzewanie to bêdzie wtedy nadcisnienie w zbiorniku.

Pewnie masz racjê, poniewa¿ przewa¿nie uk³ady s± hermetyczne

Data: 2011-07-07 14:20:05
Autor: Jakub Witkowski
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
W dniu 2011-07-07 11:47, Przemys³aw Czaja pisze:

ps. rozumiem, ¿e temp. wrzenia p³ynów to ok 120-130 *C,

Tak przeczyta³em w danych Prestone którego u¿ywam, ale pogugla³em i np. borygo
ma zaledwie 107. Mo¿e Prestone podaje warto¶æ pod ci¶nieniem?

jednak¿e prawie we wszystkich wspó³czesnych uk³adach ch³odzenia stosuje siê nadci¶nienie, które równie¿ o kilka stopni podnosi temp. wrzenia - mo¿e to dodatkowe zabezpieczenie?

Tak te¿ s±dzê. Gdy uk³ad siê rozgrzewa, ro¶nie ci¶nienie oraz temp. wrzenia, co zwiêksza
margines bezpieczeñstwa. Ale jak pisa³em, nie mia³em przypadku, ¿eby pod atmosferycznym
siê gotowa³o, je¶li wszystko w uk³adzie jest ok.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-07-08 23:04:24
Autor: Micha³ Gut
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
punto 1.2 benzyna 97
punto 1.3 diesel 04

oba gubia plyn jesli niedokrece korka lub bede jechal bez niego.
jeden korek juz zgubilem:)

P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona