Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

Data: 2011-07-06 22:40:02
Autor: Filip KK
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
W dniu 2011-07-06 12:01, Agent pisze:
Witam,
Bêdê robi³ pewn± robotê i przy okazji postanowi³em zmieniæ p³yn w
ch³odnicy. Mam pytanie, czy jest jaka¶ ró¿nica w p³ynach ch³odniczych w
zale¿no¶ci od koloru? Bo na wszystkich pisze ¿e pasuj± do ka¿dego auta.
W moim oryginalnie ma byæ Toyota LongLife Coolant Red. W zasadzie to
móg³bym kupiæ go w ASO ale je¶li nie ma znaczenia jaki wlejê to nie bêde
jecha³ przez ca³e miasto i sta³ w korkach i kupi³bym w najbli¿szym
sklepie. Do tego pisz± ¿e trzeba go rozrobiæ z wod± dejonizowan±. Kurde
destylowan± to mam ale dejonizowan± to znowu bêdê szuka³. Co radzicie?

Ja mam p³yn ch³odniczy zielono-jaskrawy. W razie jakichkolwiek wycieków bêdê widzia³ gdzie leci :) Polecam! Ale cen te¿ nie ma³a... Ja mój rozcieñcza³em z wod± destylowan±. I co ciekawe, w smaku jest ok! Nie jest taki cierpki jak ka¿dy inny.

Pozdrawiam
Filip

Data: 2011-07-06 23:48:27
Autor: szufla
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
Ja mam p³yn ch³odniczy zielono-jaskrawy. W razie jakichkolwiek wycieków bêdê widzia³ gdzie leci :)

Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto jezdzi z poluzowanym korkiem, zeby nie bylo cisnienia :)

sz.

Data: 2011-07-07 09:24:35
Autor: Przemys³aw Czaja
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

U¿ytkownik "szufla"

Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto
jezdzi z poluzowanym korkiem, zeby nie bylo cisnienia :)

P³yn siê nie gotuje?

Data: 2011-07-07 10:37:35
Autor: Jakub Witkowski
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
W dniu 2011-07-07 09:24, Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "szufla"

Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto
jezdzi z poluzowanym korkiem, zeby nie bylo cisnienia :)

P³yn siê nie gotuje?

Nie, a czemu mia³by?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-07-07 10:48:52
Autor: Przemys³aw Czaja
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

U¿ytkownik "Jakub Witkowski"

U¿ytkownik "szufla"

Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto
jezdzi z poluzowanym korkiem, zeby nie bylo cisnienia :)

P³yn siê nie gotuje?

Nie, a czemu mia³by?

W Vectrze pierwszej generacji, gdy nie dokrêca³em korka w zbiorniczku wyrównawczym p³yn zawsze siê zagotowa³ (na postoju rzecz jasna) w³a¶nie ze wzglêdu na brak nadci¶nienia w uk³adzie ch³odzenia - pomy¶la³em, ¿e w Fiacie mo¿e byæ podobnie...

Data: 2011-07-07 11:24:58
Autor: Jakub Witkowski
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
W dniu 2011-07-07 10:48, Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "Jakub Witkowski"

U¿ytkownik "szufla"

Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto
jezdzi z poluzowanym korkiem, zeby nie bylo cisnienia :)

P³yn siê nie gotuje?

Nie, a czemu mia³by?

W Vectrze pierwszej generacji, gdy nie dokrêca³em korka w zbiorniczku wyrównawczym p³yn zawsze siê zagotowa³ (na postoju rzecz jasna) w³a¶nie ze wzglêdu na brak nadci¶nienia w uk³adzie ch³odzenia - pomy¶la³em, ¿e w Fiacie mo¿e byæ podobnie...

Ale na pewno siê gotowa³ a nie po prostu ulewa³?
Dziwne, czy¿by gdzie¶ w uk³adzie by³o wiêcej ni¿ 120-130 st.C? ??
S³ysza³em ¿e tu¿ po wy³±czeniu silnika, gdy obieg ustaje, gdzie¶
w okolicy g³owicy mo¿e siê zdarzyæ lokalne przegrzanie, ale ¿eby p³yn
gotowa³ siê "defaultowo" to jeszcze nie spotka³em siê.

U siebie mam nie tyle poluzowany korek, co rozszczelniony zaworek ci¶nieniowy
w nim, od... zawsze, w tym samochodzie 6 lat w poprzednim podobnie... i jest spoko :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-07-07 11:47:23
Autor: Przemys³aw Czaja
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

U¿ytkownik "Jakub Witkowski"

Dziwne, czy¿by gdzie¶ w uk³adzie by³o wiêcej ni¿ 120-130 st.C? ??
S³ysza³em ¿e tu¿ po wy³±czeniu silnika, gdy obieg ustaje, gdzie¶
w okolicy g³owicy mo¿e siê zdarzyæ lokalne przegrzanie, ale ¿eby p³yn
gotowa³ siê "defaultowo" to jeszcze nie spotka³em siê.

U siebie mam nie tyle poluzowany korek, co rozszczelniony zaworek ci¶nieniowy
w nim, od... zawsze, w tym samochodzie 6 lat w poprzednim podobnie... i jest spoko :)

Przyznam, ¿e nie znam bezpo¶redniej przyczyny ale skutek by³ zawsze ten sam, auto zalane Petrygo albo Borygo (wylecia³o mi ju¿ z pamiêci) bez korka zawsze gotowa³o p³yn (gotowa³o, wrêcz wyrzuca³ p³yn przez zbiorniczek) po zakrêceniu korka objaw natychmiastowo ustêpowa³ i ca³y uk³ad pracowa³ jak nale¿y (temp. w okolicach 90*C w/g wskazañ termometru na desce rozdzielczej) przyznajê, ¿e próby by³y dokonywane tylko i wy³±cznie na postoju, silnik chodzi³ na biegu ja³owym i o ile sobie dobrze przypominam przed zagotowaniem p³ynu nawet nie za³±czy³ siê wentylator.

ps. rozumiem, ¿e temp. wrzenia p³ynów to ok 120-130 *C, jednak¿e prawie we wszystkich wspó³czesnych uk³adach ch³odzenia stosuje siê nadci¶nienie, które równie¿ o kilka stopni podnosi temp. wrzenia - mo¿e to dodatkowe zabezpieczenie?

Data: 2011-07-07 12:51:01
Autor: Agent
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.


ps. rozumiem, ¿e temp. wrzenia p³ynów to ok 120-130 *C, jednak¿e prawie we wszystkich wspó³czesnych uk³adach ch³odzenia stosuje siê nadci¶nienie, które równie¿ o kilka stopni podnosi temp. wrzenia - mo¿e to dodatkowe zabezpieczenie?

 A te nadci¶nienie to sk±d siê bierze? Bo ja my¶lê ¿e w³a¶nie od tego ¿e uk³ad jest zamkniêty + podgrzewanie to bêdzie wtedy nadcisnienie w zbiorniku.

Data: 2011-07-07 15:04:47
Autor: Przemys³aw Czaja
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

U¿ytkownik "Agent"

A te nadci¶nienie to sk±d siê bierze? Bo ja my¶lê ¿e w³a¶nie od tego ¿e uk³ad jest zamkniêty + podgrzewanie to bêdzie wtedy nadcisnienie w zbiorniku.

Pewnie masz racjê, poniewa¿ przewa¿nie uk³ady s± hermetyczne

Data: 2011-07-07 14:20:05
Autor: Jakub Witkowski
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
W dniu 2011-07-07 11:47, Przemys³aw Czaja pisze:

ps. rozumiem, ¿e temp. wrzenia p³ynów to ok 120-130 *C,

Tak przeczyta³em w danych Prestone którego u¿ywam, ale pogugla³em i np. borygo
ma zaledwie 107. Mo¿e Prestone podaje warto¶æ pod ci¶nieniem?

jednak¿e prawie we wszystkich wspó³czesnych uk³adach ch³odzenia stosuje siê nadci¶nienie, które równie¿ o kilka stopni podnosi temp. wrzenia - mo¿e to dodatkowe zabezpieczenie?

Tak te¿ s±dzê. Gdy uk³ad siê rozgrzewa, ro¶nie ci¶nienie oraz temp. wrzenia, co zwiêksza
margines bezpieczeñstwa. Ale jak pisa³em, nie mia³em przypadku, ¿eby pod atmosferycznym
siê gotowa³o, je¶li wszystko w uk³adzie jest ok.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-07-08 23:04:24
Autor: Micha³ Gut
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.
punto 1.2 benzyna 97
punto 1.3 diesel 04

oba gubia plyn jesli niedokrece korka lub bede jechal bez niego.
jeden korek juz zgubilem:)

P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona