P³yta GA-7VA - sens?

Data: 2020-05-15 11:23:21
Autor: 2late
P³yta GA-7VA - sens?
On 15/05/2020 10:11 AM, Roman Tyczka wrote:
Witam,

Dosta³em p³ytê Gigabyte GA-7VA:

http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-7va_1x#kf

jest na niej jakie¶ CPU i ram, nie sprawdzi³em jeszcze jakie dok³adnie.

Mam pytanie ogólne: czy tego typu komp nada siê jeszcze na NASa? W sensie
posadziæ tam jaki¶ FreeNAS, wpakowaæ na strych i ¿eby kopie robi³? Czy nie
warto?

No i je¶li warto to jak pod³±czyæ dyski SATA? Na p³ycie z³±cza tylko
PATA.

Zuzycie pradu cie satysfakcjonuje?

Data: 2020-05-15 12:43:47
Autor: Roman Tyczka
P³yta GA-7VA - sens?
On Fri, 15 May 2020 11:23:21 +0100, 2late wrote:

[...]

Nie wiem jakie bêdzie, ale kiedy¶ kompy sumarycznie mniej ¿ar³y ni¿ dzi¶.
Uwa¿asz, ¿e zje za du¿o?

Roman Tyczka

Data: 2020-05-15 12:27:48
Autor: 2late
P³yta GA-7VA - sens?
On 15/05/2020 11:43 AM, Roman Tyczka wrote:
[...]

Trudno powiedziec. NASy z reguly jedza mniej niz PCty.
NAS to praktycznie sam dysk, mam na mysli taki prosty domowy.

Data: 2020-05-15 13:11:04
Autor: ąćęłńóśźż
P³yta GA-7VA - sens?
Mia³em do tego zasilacz bodaj¿e 350 wat.
Czipset VIA, same problemy (jaki¶ BIOS niezale¿ny ¶ci±ga³em), podobnie z grafik±, ale na koniec 98se chodzi³ nie¼le.
Dla porównania tani NAS z demobilu to bêdzie ze 35 wat.

-- -- -