Płyta MSI K7N2G i jaki¶ fastTrack w BIOS

Data: 2012-12-13 14:51:04
Autor: Jacek Maciejewski
Płyta MSI K7N2G i jaki¶ fastTrack w BIOS
Witam

Przy wł±czaniu się kompa z płyt± MSI K7N2G na pewnym etapie wykonywania
BIOS zgłasza się jaki¶ FastTrack376 Promise Technology Inc. i serwuje parę
komunikatów (po angielsku):
-Uwaga FastTrack nie wykrył wła¶ciwych przerwań
-SprawdĽ ustawienia IRQ i upewnij się że slot PCI wspiera operacje
BusMaster -Nie podł±czono żadnego napędu do kontrolera FastTrack, BIOS jest
niezainstalowany.

Nic mi to wszystko nie mówi, a rzecz jest mało spotykana i zapewne
archaiczna. Ale może kto¶ wie o co tu chodzi choć w skrócie i jak
wyperswadować BIOS-owi zajmowanie się t± zbędn± z mojego punktu widzenia
aktywno¶ci±? :)
--
Jacek

Data: 2012-12-13 16:48:20
Autor: Michal
PĹ‚yta MSI K7N2G i jakiĹ› fastTrack w BIOS

Nic mi to wszystko nie mówi, a rzecz jest mało spotykana i zapewne
archaiczna. Ale może ktoś wie o co tu chodzi choć w skrócie i jak
wyperswadować BIOS-owi zajmowanie się tą zbędną z mojego punktu widzenia
aktywnością? :)

Pewnie masz tą mobo w wersji LSR - z dodatkowym kontrolerem RAID na chipsecie promise obok portów obsługiwanych przez główny chipset mobo. Jeśli nie masz nic podłączonego do tych portów to po prostu wyłącz promise w SETUPie. Powinno być to oznaczone jako
"S-ATA Keep Enabled – No" lub podobnie w części odpowiedzialnej za porty kontrolera promise.

--
/MB

Data: 2012-12-13 18:18:00
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 13 Dec 2012 16:48:20 +0100, Michal napisał(a):

[...]

To by się mogło zgadzać. Płyta ma 3 gniazda IDE i 2 SATA, przy czym wygląda
to tak jakby dodatkowe 3 gniazdo IDE oraz oba SATA pracowały pod kontrolą
tego dodatkowego BIOS-u, jako dedykowane pod RAID. Ale cholera, przejrzałem
ten BIOS punkt po punkcie chyba ze 3 razy i nic nie znalazłem do wyłączenia
:)
--
Jacek

Data: 2012-12-13 18:36:57
Autor: Michal
[...]

W mojej starej było tylko puste miejsce i punkty lutownicze na ten scalak i porty, więc dokładnie nie jestem w stanie powiedzieć gdzie to jest - szukaj wszystkiego co związane z SATA w sekcji Integrated Peripherals - IDE, bo AFAIR nForce2 MCP nie obsługiwał SATA i wszystko co związane z tym interfejsem jest obsługiwane przez Promise150.
Ewentualnie na szybko budzącym się monitorze patrz za skrótem do uaktywnienia setupu promise - w zewnętrznych kartach na tym chipie to było chyba Ctrl-F.

--
/MB

Data: 2012-12-13 19:49:53
Autor: Jacek Maciejewski
PĹ‚yta MSI K7N2G i jakiĹ› fastTrack w BIOS
Dnia Thu, 13 Dec 2012 18:36:57 +0100, Michal napisał(a):

Ewentualnie na szybko budz±cym się monitorze patrz za skrótem do uaktywnienia setupu promise - w zewnętrznych kartach na tym chipie to było chyba Ctrl-F.

Ech, przejrzałem jeszcze raz i nic. Spróbowałem tego Ctrl-F i tyż nic :) i
chyba już tak zostanie. Dzięki za współpracę.
--
Jacek

Data: 2012-12-13 20:11:52
Autor: JoteR
"Jacek Maciejewski" napisał:

[...]

Skoro nic do niego nie podł±czasz, to go po prostu wyci±gnij z gniazda PCI.

JoteR

Data: 2012-12-13 23:06:32
Autor: Michal
PĹ‚yta MSI K7N2G i jakiĹ› fastTrack w BIOS
W dniu 2012-12-13 20:11, JoteR pisze:

Przy włączaniu się kompa z płytą MSI K7N2G na pewnym etapie wykonywania
BIOS zgłasza się jakiś FastTrack376 Promise Technology Inc. i serwuje

Skoro nic do niego nie podłączasz, to go po prostu wyciągnij z gniazda PCI.

Problem w tym, że to nie jedna z wielu popularnych w pierwszym pięcioleciu tego wieku kart PCI na Promise150, tylko chip wlutowany w mobo - sporo było takich lepszych konstrukcji na nForce2 MCP i innych chipsetach. Pytanie tylko jak to wyłączyć. Wątkotwórca przejrzał kilka razy setup i nic. Zdarza się - podobnie upierdliwe są np: niektóre karty sieciowe wlutowane w mobo z własnym biosem bootującym z sieci - potrafi to wydłużać dość znacznie bootowanie i też mają one zazwyczaj swój "magiczny hotkey" do wejścia do ustawień. Jak nie działa Ctrl-F jak w Promise150 na PCI to chyba trzeba molestować support MSI - w końcu oni to zmajstrowali i udziwnili kombinację odpowiedzialną za jej konfigurację. Taka kombinacja MUSI istnieć jeśli nie ma odpowiednich ustawień w setupie BIOSU głównego - choćby z tego powodu, że te chipy wspierają RAID 0/1 i trzeba przecież taką macierz jakoś ustawić.

--
/MB

Data: 2012-12-14 01:18:03
Autor: JoteR
"Michal" napisał:

Problem w tym, że to nie jedna z wielu popularnych w pierwszym pięcioleciu tego wieku kart PCI na Promise150, tylko chip wlutowany
w mobo - sporo było takich lepszych konstrukcji na nForce2 MCP i innych chipsetach.

Wiem, przejrzałem uprzednio manual od tej płyty i FAQ MSI. Czy wątkopodawca również? ;->

WÄ…tkotwĂłrca przejrzaĹ‚ kilka  razy setup i nic.

Być może ma wgrany BIOS od modelu bez kontrolera, bo support MSI uparcie twierdzi, że należy wyłączyć "OnBoard PCI Controller" w sekcji Integrated peripherials. O dodatkowym BIOS-ie ani słowa.

JoteR

Data: 2012-12-14 10:09:35
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 14 Dec 2012 01:18:03 +0100, JoteR napisał(a):

Problem w tym, że to nie jedna z wielu popularnych w pierwszym pięcioleciu tego wieku kart PCI na Promise150, tylko chip wlutowany
w mobo - sporo było takich lepszych konstrukcji na nForce2 MCP i innych chipsetach.

Wiem, przejrzałem uprzednio manual od tej płyty i FAQ MSI. Czy w±tkopodawca również? ;->
Manual tak, FAQ nie. Szkoda tylko że nie bardzo wiem czego szukać.

W±tkotwórca przejrzał kilka  razy setup i nic.

Być może ma wgrany BIOS od modelu bez kontrolera, bo support MSI uparcie twierdzi, że należy wył±czyć "OnBoard PCI Controller" w sekcji Integrated peripherials. O dodatkowym BIOS-ie ani słowa.
Moja płyta ma nalepkę K7N2G i nic ponadto, żadna tam K7N2G-L czy K7N2G-ILSR
czy MS-6570. BIOS mam wg. płyty taki:
Phoenix Award BIOS v6.00PG
W6570NMS v2.0 080204 13:14:36
a na stronie MSI http://www.msi.com/product/mb/K7N2G.html#/?div=BIOS
biosy wył±cznie do wersji z kontrolerem SATA/RAID i żadnego który byłby
jednocze¶nie v.2 i 080204. Z kolei na stronie
http://pl.msi.com/product/mb/K7N2.html#/?div=BIOS żadnego v2 ani 080204.
Odnoszę wrażenie że jest to lekki bałagan. W każdym razie u mnie w sekcji
Integrated Peripherials nie ma opcji OnBoard PCI controller ani nic
podobnego.

--
Jacek

Data: 2012-12-14 17:31:48
Autor: ggs

"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:19gg5ohotgkod.1vwlcyc9cwg96.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 14 Dec 2012 01:18:03 +0100, JoteR napisał(a):

[.................................]

Odnoszę wrażenie że jest to lekki bałagan. W każdym razie u mnie w sekcji
Integrated Peripherials nie ma opcji OnBoard PCI controller ani nic
podobnego.

 A nie ma w tej MSI jakiegos tricku w rodzaju Ctrl+F1 zaraz po wejsciu w BIOS pokazujacego wiecej mozliwych ustawien ?

Data: 2012-12-14 17:39:43
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 14 Dec 2012 17:31:48 +0100, ggs napisał(a):

 A nie ma w tej MSI jakiegos tricku w rodzaju Ctrl+F1 zaraz po wejsciu w BIOS pokazujacego wiecej mozliwych ustawien ?

Nie próbowałem tego a komp poszedł już do usera :) więc temat stał się mało
pilny. W każdym razie pilnie ogl±dałem ten bios w róznych fazach szukaj±c
jakiego¶ doj¶cia i nic nie znalazłem.
--
Jacek

Data: 2012-12-14 18:02:23
Autor: maX
Płyta MSI K7N2G i jaki¶ fastTrack w BIOS

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1ul4uxc40wwtk.18c3t2q3w05zw.dlg40tude.net...
[...]

Czy w czasie gdy komp wy¶wietla te komunikaty to gdzie¶ tam (np. na dole ekranu) nie pisze co¶ w rodzaju "Press F11 to enter Fastrack Utility"?
Możesz też napisać maila do supportu MSI z pytaniem o to. Albo wył±cz wbudowane w chipset kontrolery IDE i sprawdĽ co wtedy płyta wy¶wietla (jak jej zbraknie własnych kontrolerów to może wy¶wietli co¶ więcej o kontrolerze Fastracka).

Data: 2012-12-14 18:41:19
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 14 Dec 2012 18:02:23 +0100, maX napisał(a):

Czy w czasie gdy komp wy¶wietla te komunikaty to gdzie¶ tam (np. na dole ekranu) nie pisze co¶ w rodzaju "Press F11 to enter Fastrack Utility"?
Nie ze mn± te numery, Bruner :)
Możesz też napisać maila do supportu MSI z pytaniem o to.
Eeeeee.... :)
Albo wył±cz wbudowane w chipset kontrolery IDE i sprawdĽ co wtedy płyta wy¶wietla (jak jej zbraknie własnych kontrolerów to może wy¶wietli co¶ więcej o kontrolerze Fastracka).
Nie próbowałem, ale sam przyznasz że to głupie :)

--
Jacek

Płyta MSI K7N2G i jaki¶ fastTrack w BIOS