Plyta MSI i problem z pasywna grafika

Data: 2010-01-11 19:48:35
Autor: Schogun531
Plyta MSI i problem z pasywna grafika
Witam

Posiadam płytę główną MSI K9A2GM V.3, która to płyta posiada
zintegrowaną kartę graficzną: Radeon 2100. Karta ta nie daje dyżych
możliwości i postanowiłem dokupić coś z drugiej ręki, wybór padł na
Gainward 7600 GS z chłodzeniem pasywnym - zależało mi na względnej
cichości mojego peceta.
Niestety, mój monitor nie pokazał choćby jednej literki, żadnego
komunikatu (przełączony na kartę zintegrowaną wszystko ładnie
wyświetlał - BIOS i ekran Windows, żaden problem). Odłączyłem zasilanie
wszystkim dyskom, aby się upewnić, że to nie mój 500WATowy Codegen
dostaje zadyszki, ale nic to nie dało.
W komisie wymieniłem tą kartę na na jakieś słabsze ATI, aby po prostu
sprawdzić, czy działa złącze PCI-E - działało.
Wróciłem do komisu i stanąłem przed wyborem dwóch kart na chipsecie GT
8500, wybrałem tą z chłodzeniem aktywnym. Działała, ale hałas był zbyt
wysoki, więc jeszcze raz zamieniłem kartę, na tą pasywną i... nie
działa! A może inaczej, nie wyświetla nic na ekranie, ale system ją
wykrywa i prosi o sterowniki...

Nie wiem co jest grane, być może ktoś z Grupowiczów jest w stanie coś
zasugerować?

Acha, system nie widział pierwszej karty (Gainward 7600GS), ale sama
karta jakieś napięcie dostawała, powoli się nagrzewała, no i oczywiście
przy oddawaniu do komisu poprosiłem o sprawdzenie - działała bez
zarzutu.

Z nadzieją czekam na podpowiedzi

--
schogun531

Data: 2010-01-11 22:16:01
Autor: Schogun531
Plyta MSI i problem z pasywna grafika
Schogun531 wrote:

ciach

Z nadzieją czekam na podpowiedzi

Wstyd przyznać, ale zmiana w BIOSie kolejności uruchamiania adaptera
grafiki pomogła.
Na swoje usprawiedliwienie dodam, że nic tutaj nie musiałem zmieniać w
przypadku drugiej z kolei karty, "słabszego ATI", zaś w przypadku
pierwszej karty żonglowałem tym parametrem bez widocznego efektu.

Cóż, takie już to życie w czasach dowolnej skalowalności "platformy PC"
;)

Pozdrawiam serdecznie

--
schogun531

Data: 2010-01-11 22:27:23
Autor: dos4fl
Plyta MSI i problem z pasywna grafika
sprawdz czy na str producenta jest cos nt kompatybylnosci kart graficznych.

Plyta MSI i problem z pasywna grafika