Plyta do Core2 Duo

Data: 2009-07-20 12:20:55
Autor: kamil
Plyta do Core2 Duo
Szukam jakiejs plyty pod Core 2 Duo (najprawdopodobniej E6300 albo nieco wolniejszy). Zalezy mi na RAID, milym dodatkiem byla by tez zintegrowana karta WiFi. Uzywana do dokumentow, photoshopa, klepania kodu i czasem jakiejs gry.

Plyta nie musi byc super-duper rozwojowa, nastepnym razem wymienie pewnie za kolejne 4 lata razem z CPU. Byle byla w miare szybka i pociagnela 4GB RAMu 800/1200, a przy okazji rozsadna cenowo (czyli ani zadne tanie no-name, ani extreme dla maniakow chlodzenia cieklym azotem i liczenia FPSow).

Z gory dzieki za wszelkie sugestie!

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-21 07:04:45
Autor: Michal Lukasik
Plyta do Core2 Duo
Dnia 20.7.2009, kamil napisał(a):

[...]

Wymień jeszcze resztę "gratów", które chcesz podłączyć.
Np. 3 urządzenia PATA dyskwalifikują spory procent płyt, albo wymagają
dodatkowych nakładów.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2009-07-21 09:05:43
Autor: kamil
Plyta do Core2 Duo

"Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> wrote in message news:1icws9mxidp9e$.dlgsmutas.org...
[...]

Zadnych cudow, dwa dyski SATA w RAID, jakas nagrywarka i grafika (w szafie lezy jakis Radeon 512MB na pci-e, nie pamietam nawet co to za karta, ale dolaczali do niej company of heroes bodajze) + ewentualnie przyzwoita karta dzwiekowa.

Znalazlem Asusa P5N-D, ktory poza Wifi spelnia raczej moje wymagania, ale jesli jest cos lepszego w tej cenie, to jestem otwarty na propozycje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-21 09:07:27
Autor: kamil
Plyta do Core2 Duo

"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:h43ssp$e0r$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ewentualnie to samo, ale taniej. Dawno juz nie interesowalem sie sprzetem, ale pamietam ze swego czasu bylem dosc zadowolony z niedrogiej plyty Gigabyte pod P3, cenowo wypadala taniej niz konkurencja, a osiagi i wyposazenie podobne..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-22 07:36:09
Autor: Michal Lukasik
Plyta do Core2 Duo
Dnia 21.7.2009, kamil napisał(a):

[...]

Ten Asus to ze względu na konkretny chipset (nForce 750i)?
Skoro masz Radeona to w razie czego chyba lepiej celować w CrosFire nie
SLI. [???]
Wymieniona MoBo ma też LPT - zależy Ci na nim?
O SPDIF nie pytam bo to oczywiste. ;D
Co do WiFi to będzie trudno na plycie, ale na PCI lub PCI-E nie powinno
być problemu z kupnem.

Z podobnych płyt ze stajni Gigabyte mogę polecić GE-P35E-DS3R. Na plus ma
DIMM zarówno DDR2 jak DDR3 (może się przydać w przyszłości - ostatnio DDR3
mocno tanieją). Na minus brak Firewire. (tyle na pierwszy rzut oka)

Specyfikacje obu płyt
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=yQYfAtkxxZMjR79G
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2551&ProductName=GA-P35C-DS3R
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2009-07-22 14:12:10
Autor: kamil
Plyta do Core2 Duo

"Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> wrote in message news:3kupu045bvwa.dlgsmutas.org...
[...]

Czyli dobrze jednak bylo zapytac. Crossfire nie jest jakims priorytetem, szczerze watpie zebym z niego skorzystal kiedykolwiek, ten ASUS po prostu mial RAID i dobre opinie.

Znalazlem jeszcze ASUS P5QL-E na chipsecie P43 i chyba na to sie zdecyduje, ma to co potrzebne i jest od Gigabyte'a tansza o dobre 2GB pamieci.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-22 18:01:54
Autor: Michal Lukasik
Plyta do Core2 Duo
Dnia 22.7.2009, kamil napisał(a):

[...]

Cena na tego GB co podałem to pewnie ze starych dostaw (bo to dość wiekowy
produkt) i dlatego, że działają w niej zarówno DDR2 jak i DDR3.
Z nowszych i porównywalnych do tej co podałeś za to troszkę tańszych i GB
to GA-EP43-DS3 (ale bez RAID, a to chciałeś), za to za minimalnie wyższą
cenę możesz mieć lepszą GA-EP45-DS3LR.
Nie widziałem w działaniu ale asusowy ExpresGate może być fajna "zabawką",
zwłaszcza w HTPC.
--