Plyta glówna UDMA 66, dyski UDMA 100, a calosc chodzi na UDMA 33 :-/

Data: 2009-11-16 09:48:32
Autor: Tomaszek
Plyta glówna UDMA 66, dyski UDMA 100, a calosc chodzi na UDMA 33 :-/
ąćęłńóśżź pisze:
Jak w BIOSie włączę DMA Auto, to wykrywa dyski jako UDMA 33, gdy ręcznie w BIOSie wpiszę DMA Mode 4, to POST raportuje niby jako
UDMA 66, ale i tak z wewnątrz systemu widzę (np. przez program Everest), że pracują na UDMA 33 (available mode 4, working mode 2).
To starsza płyta, z zegarem 100MHz, mnożnik 5,5×.
Kable itp. różne próbowane.
Coś jeszcze w BIOSie próbować z taktowaniami itp.?
A może jeśli zegar jest 100 MHz, a "najszybszy"dzielnik to clock/2, to ATA powyżej 50 MHz nie pójdzie ni chu.. chu.. ??
Może spróbować podkręcać zegar do 133 MHz (pamięć jest PC133)?
THX

Wtedy chyba jeszcze nie było niczego wyżej niż UDMA 33...
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Plyta glówna UDMA 66, dyski UDMA 100, a calosc chodzi na UDMA 33 :-/