P³yta g³ówna pod Xeona E3 12XX (Socket: LGA1155, chipset: C204)

Data: 2011-09-30 02:56:58
Autor: Gal Anonim
P³yta g³ówna pod Xeona E3 12XX (Socket: LGA1155, chipset: C204)
Dzieñ dobry,

Czy który¶ z grupowiczów ma do¶wiadczenie b±d¼ wiedzê w sk³adaniu PC z
Xeonem na pok³adzie?
Potrzebujê z³o¿yæ co¶ takiego do u¿ytku domowego. Koncepcja jest taka,
¿e ma to dzia³aæ jako serwer dla ESXi (st±d siê wzi±³ Xeon - inaczej
wystarczy³by i7).
Niemniej bardzo po¿±dane by³oby aby w razie czego da³o siê tego u¿ywaæ
jak zwyk³ego PC (ew. mo¿liwa by³a niezbêdna rozbudowa, tj. pewnie
dodanie lepszej karty graficznej).

P³yta MUSI wspieraæ jeden z nastêpuj±cych kontrolerów SATA:
   - Intel ICH9
   - NVIDIA MCP55
   - ServerWorks HT1000

Aha i kwestia pamiêci, czy Xeony E3 dzia³aj± na zwyk³ych DDR3 1333 MHz
bez ECC?

Nieprzekraczalny bud¿et na ca³y komputer: 5000 z³ (idealnie by³oby
wyl±dowaæ w okolicach 3500 z³, ale zdaje siê, ¿e to niemo¿liwe)..
Bud¿et na p³ytê do 1000 z³, ale wiadomo czym mniej tym lepiej.

PS: Nie gram w gry.

Pozdrawiam
MrX

Data: 2011-09-30 12:42:28
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
P³yta g³ówna pod Xeona E3 12XX (Socket: LGA1155, chipset: C204)
Dnia 2011-09-30, o godz. 02:56:58
Gal Anonim <mrx.anonim777@gmail.com> napisa³(a):

[...]

Mia³em niedawno w rêkach tak± p³ytê - komp sk³adany jako silna stacja
robocza dla programisty w³a¶nie dla uruchamiania paru wirtualek: Asus
P8B WS
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8B_WS/#overview
cena by³a ~800PLN z tego co pamiêtam. Pamiêci non-ECC. Nie pamiêtam
niestety jaki by³ tam kontroler SATA ale którys Intel.

Zdrówko

Data: 2011-09-30 07:25:30
Autor: Gal Anonim
P³yta g³ówna pod Xeona E3 12XX (Socket: LGA1155, chipset: C204)
On 30 Wrz, 12:42, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl> wrote:
Dnia 2011-09-30, o godz. 02:56:58
Gal Anonim <mrx.anonim...@gmail.com> napisa (a):

> [...]

> jak zwyk ego PC (ew. mo liwa by a niezb dna rozbudowa, tj. pewnie
> dodanie lepszej karty graficznej).

> P yta MUSI wspiera jeden z nast puj cych kontroler w SATA:
>    - Intel ICH9
>    - NVIDIA MCP55
>    - ServerWorks HT1000

> Aha i kwestia pami ci, czy Xeony E3 dzia aj na zwyk ych DDR3 1333 MHz
> bez ECC?

> Nieprzekraczalny bud et na ca y komputer: 5000 z (idealnie by oby
> wyl dowa w okolicach 3500 z , ale zdaje si , e to niemo liwe).
> Bud et na p yt do 1000 z , ale wiadomo czym mniej tym lepiej.

Mia em niedawno w r kach tak p yt - komp sk adany jako silna stacja
robocza dla programisty w a nie dla uruchamiania paru wirtualek: Asus
P8B WShttp://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8B_WS/#overview
cena by a ~800PLN z tego co pami tam. Pami ci non-ECC. Nie pami tam
niestety jaki by tam kontroler SATA ale kt rys Intel.

Zdr wko

Maciek,

Dziêkujê za odpowied¼. W³a¶nie przegl±dam specyfikacjê tej p³ytki i
wstêpnie mogê powiedzieæ, ¿e mi siê podoba.
Przy odrobinie szczê¶cia skoñczy siê moja udrêka z poszukiwaniami;-)

Pozdrawiam i ¿yczê mi³ego dnia,
Janek

Data: 2011-09-30 18:00:21
Autor: Pawel Marciniak
P³yta g³ówna pod Xeona E3 12XX (Socket: LGA1155, chipset: C204)
U¿ytkownik Gal Anonim napisa³:

Dziêkujê za odpowied¼. W³a¶nie przegl±dam specyfikacjê tej p³ytki i
wstêpnie mogê powiedzieæ, ¿e mi siê podoba.
Przy odrobinie szczê¶cia skoñczy siê moja udrêka z poszukiwaniami;-)

Je¿eli interesuje Ciê co¶ gotowego, to mo¿e zainteresuj siê HP Z210 CMT, lub trochê mniejszy gabarytowo HP Z210 SFF (na allegro widzia³em po ok 3500), podobnie jak wspomniany wcze¶niej ASUS jest na intelu c206.

Data: 2011-09-30 22:27:22
Autor: 2late
On 30/09/2011 11:42 AM, Maciek Babcia Dobosz wrote:

[...]

No ale najwazniejsze: czy ta playta obsluguje vt-x i vt-d?
Sam chce zlozyc kompa do ESXi ale bez virtualizacji to nie ma za bardzo sensu.

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
www.wikileaks.org

Data: 2011-09-30 14:57:41
Autor: Szymon von Ulezalka
> [...]

No ale najwazniejsze: czy ta playta obsluguje vt-x i vt-d?
Sam chce zlozyc kompa do ESXi ale bez virtualizacji to nie ma za bardzo sensu.

http://communities.vmware.com/thread/311705 chyba toto obsluguje /z
najnowszym biosem/ :)

szymon

Data: 2011-10-05 08:36:52
Autor: 2late
On 30/09/2011 10:57 PM, Szymon von Ulezalka wrote:

[...]

A jak tu teraz dobrac do tego dyski? Z tego co widzialem to SSD jeszcze nie za bardzo. Czyli pozostaje RAID. Prawdopodobnie kontroler z plyty nie bedzie dobry do ESXi czyli trzeba bedzie cos dokupic.