P³yta g³ówna pod i5

Data: 2011-03-08 08:15:47
Autor: VSS
P³yta g³ówna pod i5
Witam !

Rozgl±da³em siê na allegro za p³ytami g³ównymi pod i5. Zauwa¿y³em ¿e
wiele p³yt ma na pok³adzie wyj¶cie DVI, HDMI i VGA. Czy to normalny
"fiuczer" czy jaki¶ wynalazek ? Na jednej aukcji sprzedawca napisa³:
"UWAGA, zintegrowane interfejsy graficzne HDMI i DVI s± w stanie
wy¶wietlaæ obraz jedynie z procesorami z wbudowanym uk³adem GPU
(nazwa kodowa procesora - Clarkdale i Westmere)." Czy to oznacza, ze
wsadzenie jednego z dwóch wymienionych procesorów, pamiêci i HDD
spowoduje, ¿e zbudujê normalnego peceta? Potem w miarê nap³ywu gotówki
mo¿na do³o¿yæ kartê graficzn± i bêdzie mo¿na pod³±czyæ dwa lub trzy
monitory ? Jestem lekko do ty³u wiêc zadaje byæ mo¿e idiotyczne
pytania. Na co zwróciæ uwagê przy kupnie p³yty g³ównej pod i5 ?
Znalaz³em takie:

http://allegro.pl/plyta-gigabyte-ga-h55m-s2v-h55-lga1156-48517-i1486576593.html
http://allegro.pl/asus-p7h55-m-pro-pod-intel-i3-i5-i7-fv-sklep-wwa-i1498770356.html
http://allegro.pl/intel-dh55pj-box-gblan-i3-i5-i7-pciex-ddr3-nowe-i1492038599.html
http://allegro.pl/legenda-p7p55d-e-lx-oc-p55-ddr3-usb3-sata3-fv-i1479288914..html
http://allegro.pl/plyta-glowna-asus-p7p55d-s1156-ddr3-p55-sklep-fv-i1475994419.html

Któr± wybraæ ??

Artur VSS

Data: 2011-03-08 19:08:29
Autor: JoteR
[OT] P³yta g³ówna pod i5
"VSS" napisa³:

Rozgl±da³em siê na allegro za p³ytami g³ównymi pod i5.
Na co zwróciæ uwagê przy kupnie p³yty g³ównej pod i5 ?

Na to, czy aby na pewno przedmiotem (za przeproszeniem) aukcji jest p³yta g³ówna, a nie na przyk³ad jej zdjêcie (lub jak niektórzy wol± - fotografia) ;->

JoteR

Data: 2011-03-08 20:16:04
Autor: NoRek
P³yta g³ówna pod i5
On 2011-03-08 17:15, VSS wrote:
Witam !

[...]

Dokladnie tak

Potem w miarê nap³ywu gotówki
mo¿na do³o¿yæ kartê graficzn± i bêdzie mo¿na pod³±czyæ dwa lub trzy
monitory ?

takiego czegos nigdy nie testowalem ale raczej nie
bedzie to mozliwe, bedzie dzalac albo ta zintegrowana z
CPU albo ta na PCI-e

[...]

Posiadam od jakiegos czasu tego asusa P7P55D nie mialem
i nie mam z nim najmniejszych problemow.
Pracuje to z i5 750 i Radkiem 5850.
Wybralem ja miedzy innymi dlatego ze jako jedna z
niewielu ma jeszcze COM choc trzeba dolozyc go na
sledziu. Jesli niepotrzebujesz SLI i USB 3.0 to bierz
smialo.

--
NoRek

Data: 2011-03-08 20:54:57
Autor: VSS
P³yta g³ówna pod i5
W wiadomo¶ci:il5v6h$6u5$1@inews.gazeta.pl,
NoRek <akjdh@wp.pl> nastuka³:
[...]

dziekuje za info

--
VSS

Data: 2011-03-08 21:17:48
Autor: BartekK
Płyta główna pod i5
W dniu 2011-03-08 20:16, NoRek pisze:
Rozglądałem się na allegro za płytami głównymi pod i5. Zauważyłem że
wiele płyt ma na pokładzie wyjście DVI, HDMI i VGA. Czy to normalny
"fiuczer" czy jakiś wynalazek ? Na jednej aukcji sprzedawca napisał:
"UWAGA, zintegrowane interfejsy graficzne HDMI i DVI sÄ… w stanie
wyświetlać obraz jedynie z procesorami z wbudowanym układem GPU
(nazwa kodowa procesora - Clarkdale i Westmere)." Czy to oznacza, ze
wsadzenie jednego z dwóch wymienionych procesorów, pamięci i HDD
spowoduje, że zbuduję normalnego peceta?
Dokladnie tak
Tak, potwierdzam, płyta musi być z czipsetem H55)

Potem w miarę napływu gotówki
można dołożyć kartę graficzną i będzie można podłączyć dwa lub trzy
monitory ?
takiego czegos nigdy nie testowalem ale raczej nie
bedzie to mozliwe, bedzie dzalac albo ta zintegrowana z
CPU albo ta na PCI-e
A właśnie że nie, taki warunek to był w okolicy 945/g31, w współczesnych H55 bez problemu świeci się z obu kart graficznych na raz. Testowałem to w jednym gigabyte, w biosie była opcja o nazwie pokroju "zintegrowana grafika: włączona/wyłączona jeśli obecna pcie/włączona zawsze nawet z pcie" i w trzeciej opcji po prostu były odpalone dwie karty i 4 monitory ;)

pytania. Na co zwrócić uwagę przy kupnie płyty głównej pod i5 ?
by kupować na socket 1156 płytę i tak samo procesor, a nie dać się naciąć na 1155 (nowszy, czyli płyty z czipsetami H67) - chyba że świadomie zdajesz sobie sprawę z ich ewentualnych niedomagań i jesteś w stanie teraz kupić, używać i czekać na wymianę płyty na gwarancji gdy już wyjdą z poprawionymi czipsetami.

Data: 2011-03-08 23:14:41
Autor: VSS
P³yta g³ówna pod i5
On 8 Mar, 21:17, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:

A w³a¶nie ¿e nie, taki warunek to by³ w okolicy 945/g31, w wspó³czesnych
H55 bez problemu ¶wieci siê z obu kart graficznych na raz. Testowa³em to
w jednym gigabyte,

a jaki to gigabyte ??

w biosie by³a opcja o nazwie pokroju "zintegrowana
grafika: w³±czona/wy³±czona je¶li obecna pcie/w³±czona zawsze nawet z
pcie" i w trzeciej opcji po prostu by³y odpalone dwie karty i 4 monitory ;)

to ekstra.

by kupowaæ na socket 1156 p³ytê i tak samo procesor, a nie daæ siê
naci±æ na 1155 (nowszy, czyli p³yty z czipsetami H67) - chyba ¿e
¶wiadomie zdajesz sobie sprawê z ich ewentualnych niedomagañ i jeste¶ w
stanie teraz kupiæ, u¿ywaæ i czekaæ na wymianê p³yty na gwarancji gdy
ju¿ wyjd± z poprawionymi czipsetami.

dziêki za info. A jaki zasilacz jest wymagany do takiego zestawu : i5,
2hdd, grafika np. radeon 5850? bo czyta³em na ten temat i rozpiêto¶ci
mocowe s± na poziomie kilkuset wat.

ArturVSS

Data: 2011-03-20 18:17:57
Autor: KRZYZAK
P³yta g³ówna pod i5
Dnia Tue, 8 Mar 2011 23:14:41 -0800 (PST), VSS napisa³(a):

 A jaki zasilacz jest wymagany do takiego zestawu : i5,
2hdd, grafika np. radeon 5850? bo czyta³em na ten temat i rozpiêto¶ci
mocowe s± na poziomie kilkuset wat.

Tutaj mozesz sobie mniej-wiecej skalkulowac:
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)