Plyta glowna pod tanie AMD

Data: 2009-06-20 17:47:10
Autor: TomKus
Plyta glowna pod tanie AMD
Doradzcie, jak najlepiej niedrogim kosztem zmodernizowac komp.
Zalozenie - Phenom X3 8450 lub 8650
Plyta glowna.. i tu wymiekam.
Po pierwsze - zintegrowana grafika. Docelowo bedzie wlozona zewnetrzna.. ale
nie wczesniej niz za 2-3 miesiace. Wiec poki co szukam ze zintegrowana.
Chipset - i tu juz sie pogubilem.
Po pierwsze - nvidia czy AMD?
nforce 630 czy AMD 740G? Czy tez uznac te za przestarzale i wybierac miedzy
nforce 8200 a AMD 790G? A moze jeszze co innego?
 Bede wdzieczny za wszelkie rzeczowe sugestie

Data: 2009-06-20 22:27:32
Autor: Leszek K.
Plyta glowna pod tanie AMD
Dnia Sat, 20 Jun 2009 17:47:10 +0000 (UTC), TomKus napisał(a):

[...]

Nabyłem niedawno Gigabyte GA-MA790GP-DS4H z zamiarem dokupienia później
grafiki ale po sprawdzeniu wydajności zostaje na HD3300. W Crysisa nie
pograsz ale jak na wbudowaną bardzo przyzwoita grafika.

Data: 2009-06-21 10:39:58
Autor: MarcinCz
Plyta glowna pod tanie AMD
Dnia Sat, 20 Jun 2009 22:27:32 +0200, Leszek K. napisał(a):

Nabyłem niedawno Gigabyte GA-MA790GP-DS4H z zamiarem dokupienia później
Tanio chyba miało być... ;)
Ostatnio o AsRock'ach często "się pisze" -> AsRock A780GXH
--
Marcin

Data: 2009-06-22 09:20:25
Autor: Leszek K.
Plyta glowna pod tanie AMD
Dnia Sun, 21 Jun 2009 10:39:58 +0200, MarcinCz napisał(a):

[...]

To kup coś na 780GX, ale Gigabyta albo Asusa. Różnice w cenie są
niewielkie, a co firmowa płyta to firmowa.

Data: 2009-06-22 20:44:27
Autor: MarcinCz
Plyta glowna pod tanie AMD
Dnia Mon, 22 Jun 2009 09:20:25 +0200, Leszek K. napisał(a):

To kup coś na 780GX, ale Gigabyta albo Asusa. Różnice w cenie są
niewielkie, a co firmowa płyta to firmowa.

Eghm... Żartujesz chyba. Jakbym ja chciał coś "firmowego" to kupił bym DFI :) . Teraz mam taniego
Foxconna i też działa. Wszystko to i tak z tego samego wora składanego
chińskimi rączkami a o tym jaka płyta jest dobra w danej cenie decyduje
chyba konkretny model a nie "firma".
--
Marcin

Data: 2009-06-21 13:00:58
Autor: Wiesław
Plyta glowna pod tanie AMD
Dnia 20-06-2009 o 19:47 TomKus napisał na pl.comp.pecet:

Doradzcie, jak najlepiej niedrogim kosztem zmodernizowac komp.
Zalozenie - Phenom X3 8450 lub 8650

Hitem na dziś jest Phenom II x2 i próba odblokowania pozostałych rdzeni.
Oczywiście gwarancji nie ma, ale i tak zostaje nam bardzo wydajny, udany
procesor (czego nie można powiedzieć o Phenom X3).

Do odblokowania rdzeni potrzebny jest mostek co najmniej SB710 i tutaj
ktoś dobrze trafił, ponieważ AsRock A780GXH spełnia te wymagania.
Ponadto posiada bardzo wydajny jak na integrę układ graficzny HD3200.
Chipset 780G ma najlepszy stosunek "jakości" do ceny.

Dodam jeszcze, że jest możliwość pracy z drugą kartą graficzną w tzw.
Hybrid CrossFire. Niestety ograniczone tylko do dwóch modeli kart:
Radeon HD 3450, Radeon HD 3470, ale może komuś to wystarczy...

Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-06-21 12:52:31
Autor:
Plyta glowna pod tanie AMD
Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

Oczywiście gwarancji nie ma, ale i tak zostaje nam bardzo wydajny, udany
procesor (czego nie można powiedzieć o Phenom X3).

No ok, ale ja nie mowilem o hitach:) Phenom II X2 jest niemal o polowe drozszy
niz X3

Data: 2009-06-21 15:22:31
Autor: Wiesław
Plyta glowna pod tanie AMD
Dnia 21-06-2009 o 14:52   napisał na pl.comp.pecet:

No ok, ale ja nie mowilem o hitach:) Phenom II X2 jest niemal o polowe  drozszy niz X3

Z tego co mi wiadomo to jest droższy o ok 100zł, a późniejsze zadowolenie
i brak rozczarowania jest dla mnie bezcennne. A tak w ogóle - miały być
sugestie to są. I tak każdy zrobi co zechce. Athlon 64 X2 7750 jest jeszcze
tańszy :)

--
Wiesław
Opera Mail