Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???

Data: 2009-03-21 23:17:11
Autor: Kris
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Jestem na etapie remontu kuchni i szukam czegos na temat płyt
ceraminych/indukcyjnych

Generalnie interesuja mnie wszystkie informacje

Ceramiczna czy indukcyjna?
dlaczego?
co jest wazne przy takiej plycie (funkcje, prarametry itp)
na co zwrocic uwage przy kupnie?
Jakie zasilanie 220/380 ale w bliku ciezko o 380V?
roznice w cenie sa znaczne od ok 1000 do prawie 3000 te najbardziej
popularne - skad takie roznice lub ktore funkcje przemawiaja za wydaniem
wiekszej gotowki i sa wazne a ktore mozna odpuscic

no i najwazniejsze
koszty uzytkowania

wiem ze to najtrudniejsze pytanie ale mysle ze na tej grupie pewnie sie
znajda osoby ktore chociaz czesciowo odpowiedza

rodzina 2+1
gotujemy raczej poznym popoludniem obiado-kolacje, w weekend czasem cos
wiecej
obecnie mam gaz z sieci rachunki niewielkie okolo 20/mies
jak to wyglada orientacyjnie przy indukcji??
rachunki za prad obecnie okolo 80/mies (mikrofala, czajnik + standartowe
urzadzenia domowe)
jakie rokowania przy indukcji

dzieki za pomoc ewentualnie

Data: 2009-03-22 12:52:49
Autor: Jan Werbiński
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Było szczegółowo poruszane ostatnio tutaj i na forum muratora.
Indukcyjna!

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-22 20:09:14
Autor: Kris

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gq58um$dcc$1atlantis.news.neostrada.pl...
Było szczegółowo poruszane ostatnio tutaj i na forum muratora.
Indukcyjna!

to ze indukcja to sie domyslam

ale chodzi mi o przydatne te bardziej i te zupelnie zbedne funkcje oraz orientacyjne roznice w kosztach miedzy gazowa a indukcja

jesli masz linka do archiwum w tym temacie to prosze podeslij bo jakos trudno mi znalesc

dzieki

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2009-03-22 14:17:30
Autor: Boombastic
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
no i najwazniejsze
koszty uzytkowania

Skoro to jest dla ciebie najważniejsze to tylko gazowa. Ja wybrałem indukcję bo koszt był na ostatnim miejscu moich wymagań.

Data: 2009-03-22 14:30:44
Autor: Kris

Użytkownik "Boombastic" <boombasticNOSPAM@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:49c63a31$0$29426$f69f905mamut2.aster.pl...
no i najwazniejsze
koszty uzytkowania

Skoro to jest dla ciebie najważniejsze to tylko gazowa. Ja wybrałem indukcję bo koszt był na ostatnim miejscu moich wymagań.

No nie powiem ze koszty sie nie licza ale wygoda rowniez
gotujemy stosunkowo niewiele aczkolwiek jesli nagle moje rachunki za prad skocza z 80/miesiac (bo tak place) do 200 no to musialbym sie powaznie zastanowic

masz jakies porownanie orientacyjne chociaz

dzieki

Data: 2009-03-22 15:18:40
Autor: Boombastic

Użytkownik "Kris" <kropa1000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gq5ei6$923$1news.onet.pl...

[...]

Kosztów nie liczyłem, ale pod tym względem induckaj jest na straconej pozycji ze względu na wysoki koszt zakupu płyty.

Do tego dochodzą nowe garnki i patelnie, które nie kosztują majątku, bo w Ikei są całe linie garnków i patelni do indukcji (365+). Ale potem pojawiają się plusy w postaci bardzo szybkiego gotowania, bo woda w garnku gotuje sie bardzo szybko, a rączki nie nagrzewają się, kompletnie bez porównania do gazowej, coś jak w mikrofalówce. Do tego dochodzi sterowanie czasowe polami, bardzo, bardzo bezproblemowe czyszczenie płyty - żadnych przypaleń i innych mocnych zabrudzeń. Płyta szybko stygnie, wygląda estetycznie, nie ma problemu z ciągnieciem gazu i przyłączeniami. Zresztą u mnie w bloku w ogóle nie ma gazu i coraz więcej inwestycji jest pozbawonych tych instalacji.

Data: 2009-03-22 14:51:50
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 22 Mar 2009 15:18:40 +0100, Boombastic napisał(a):
[...]

Ja wiem czy taki wysoki? Kosztuje IMHO podobnie jak płyta ceramiczna,
halogenowa czy jakie tam jeszcze są... Ja kupiłem chyba za 1400 albo 1300
i nie widzę by czegokolwiek jej brakowało :)

Do tego dochodzą nowe garnki i patelnie, które nie kosztują majątku, bo w Ikei są całe linie garnków i patelni do indukcji (365+).

Dokładnie - jakiś wielki mit z tym horrendalnym kosztem garnków. Owszem, jak
ktoś sobie wymyśli że kupi Tefal Ingenio i przeraża go wysoka cena tego
zestawu w wersji dla płyt indukcyjnych (swoją drogą nie przekonuje mnie ten
tefal) albo zobaczy ceny jakichś super-duper garnków po 2000zł za komplet to
może zwątpić - ale właśnie zwykłe garnki z Ikei w zupełności wystarczają.

[...]

Właśnie wygoda :)
Jak sobie przypomnę ile zawsze było nerwów przy porannym grzaniu mleka na
płatki na kuchence gazowej... a teraz się ustawia moc 7 i 4 minuty - po
problemie :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-22 16:44:44
Autor: Boombastic
[...]

No właśnie. W Ikei kupiłem woka za 15 zł do indukcji i okazuje sie że się fajnie sprawdza. A wcześniej kupiłem woka do kuchenki gazowej (miał być też do przyszłej indukcji, ale sprzedawca mnie oszukał - nie działa) i kosztował jakieś 250 zł.

Data: 2009-03-22 23:27:32
Autor: jack
[...]

akurat do mleka super jest mikrofalówka - gotowanie jak wyżej i po
problemie zanim jeszcze kupisz indukcje :)

Data: 2009-03-23 14:27:34
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 22 Mar 2009 23:27:32 +0100, jack napisał(a):
[...]

Ta, ale nie wszyscy darzą mikrofalę zaufaniem ;) Poza tym w mojej kuchni
która za duża nie jest - mikrofali nigdzie nie wciśniesz bez znacznego
ograniczania dostępnej powierzchni blatu... Już nie mówiąc o tym że średnio
ładny to mebel... wolę ekspres do kawy :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-23 16:27:31
Autor: doslaw
Jacek Osiecki pisze:
[...]

ja wcisnalem
2w1 z piekarnikiem
chwale sobie takie rozwiazanie :)

Data: 2009-03-24 07:50:51
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 23 Mar 2009 16:27:31 +0100, doslaw napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
[...]

No, myślałem o tym - ale akurat u mnie jest spora opozycja
antymikrofalówkowa a ja sam nigdy nie czułem potrzeby użycia mikrofali -
zwłaszcza od kiedy jest indukcja :) No i piekarnik z mikrofalą jest
zauważalnie droższy...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-24 10:16:44
Autor: Sebcio
Boombastic pisze:

Kosztów nie liczyłem, ale pod tym względem induckaj jest na straconej pozycji ze względu na wysoki koszt zakupu płyty.

Skoro kosztów nie liczyłeś, to nie pisz że jest droga. Ja koszty liczyłem i dokładnie je tutaj podawałem - wystarczy poszukać. Co do kosztów zakupu, to płyty indukcyjne kosztują obecnie tyle samo co zwykłe ceramiczne.

Do tego dochodzą nowe garnki i patelnie, które nie kosztują majątku, bo w Ikei są całe linie garnków i patelni do indukcji (365+). Ale potem

A to tez wielki mit - chyba wszystkie garnki emaliowane są "kompatybilne", poza tym zdecydowana większość naczyń sprzedawanych współcześnie może być używana ba płycie indukcyjnej. Bynajmniej ja nie miałem żadnych problemów z zakupem niezbędnych mi naczyń i mówię tu zarówno o szerokim wyborze i niskich cenach. Inna sprawa to że ponad połowa dotychczasowych garnków nadawała się do indukcji.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-03-24 16:07:47
Autor: Kris

Użytkownik "Sebcio" <sebcio@nowhere.net> napisał w wiadomości news:gqa0e5$ua4$1node1.news.atman.pl...
Boombastic pisze:

[...]

Czy skoro kolega liczyl koszty to moze podac jakies dane albo chociaz link do tego tematu bo nie moge tego znalesc

dzieki

Data: 2009-03-24 18:01:34
Autor: Sebcio
Kris pisze:

Czy skoro kolega liczyl koszty to moze podac jakies dane albo chociaz link do tego tematu bo nie moge tego znalesc

Podałem w tym wątku linka, kilka postów wcześniej.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-03-24 18:19:04
Autor: Boombastic

Boombastic pisze:

[...]

Koszt zakupu najtańszej indukcji to teraz 1300 zł. Koszt najtańszej gazowej to 240 zł. O czym ty do mnie piszesz?

[...]

A moze byś tak jeszcze raz przeczytał co napisałem ze zrozumieniem? Bo chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.

Data: 2009-03-24 19:46:49
Autor: Sebcio
Boombastic pisze:

Koszt zakupu najtańszej indukcji to teraz 1300 zł. Koszt najtańszej gazowej to 240 zł. O czym ty do mnie piszesz?

O tym, by porównywać rzeczy porównywalne. Kuchenka gazowa za 240 daje się tak porównać do płyty za 1300 jak Maluch do Opla Vectry. Ani porównywalne bezpieczeństwo, ani porównywalna funkcjonalność...

A moze byś tak jeszcze raz przeczytał co napisałem ze zrozumieniem? Bo chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.

W rzeczy samej, zwracam honor - zrozumiałem że kosztują majątek :)

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-03-24 19:55:29
Autor: Boombastic

Użytkownik "Sebcio" <sebcio@nowhere.net> napisał w wiadomości news:gqb9m5$msm$1node2.news.atman.pl...
Boombastic pisze:

[...]

A to niby dlaczego nieporównywalne? Służą dokładnie do tego samego celu. Autor wątku pytał się o koszty związane z jednym i z drugim. Ja wydałem 3000 zł na indukcje Boscha i za różnice w cenie miałbym tony gazu do kuchenki gazowej i dlatego patrząc przez pryzmat tylko kosztów gaz wygrywa.

A moze byś tak jeszcze raz przeczytał co napisałem ze zrozumieniem? Bo chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.

W rzeczy samej, zwracam honor - zrozumiałem że kosztują majątek :)

No właśnie.

Data: 2009-03-24 20:31:40
Autor: Sebcio
Boombastic pisze:

A to niby dlaczego nieporównywalne? Służą dokładnie do tego samego celu.

Ale mają inną funkcjonalność a to ma też znaczenie. W przeciwnym wypadku ludzie kupowaliby wyłącznie najtańszy sprzęt, skoro się sprawdza w swym głównym celu.

Autor wątku pytał się o koszty związane z jednym i z drugim. Ja wydałem 3000 zł na indukcje Boscha i za różnice w cenie miałbym tony gazu do kuchenki gazowej i dlatego patrząc przez pryzmat tylko kosztów gaz wygrywa.

Ja za Mastercooka wydałem 1500. Gdybym chciał montować płytę gazową, to bez względu na jej koszty doszłyby mi zwiększone koszty instalacji gazowej, skomplikowałaby mi się kwestia wentylacji a nadal nie miałbym przydatnych funkcji w postaci timera, power boost'u i blokady przed dziećmi.
Dlatego nie ma sensu porównywanie kosztów zakupu w odniesieniu wyłącznie do ceny zakupu jednego elementu - nawet jeśli jest najistotniejszy.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-03-24 20:53:14
Autor: Boombastic

Użytkownik "Sebcio" <sebcio@nowhere.com> napisał w wiadomości news:gqbca7$n8n$1node2.news.atman.pl...
Boombastic pisze:

[...]

Ale zrozum, że takie było pytanie autora postu. Co będzie tańsze w użytkowaniu. A jeśli chodzi o koszty to gaz wygrywa.

[...]

Ale autor postu uznał, ze najważniejsze to koszty użytkowania. Myślisz że wydałbym te 3 kzł na indukcje gdyby koszty mnie interesowały? Ja miałem zupełnie inne priorytety niż Kris.

Data: 2009-03-24 21:33:10
Autor: Kris
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Panowie to ze trzeba wydac na indukcje wiecej - chodzi mi o koszt zakupu - to wiadomo i to mnie nie przeraza

na pewno jest bardziej funkcjonalne i wygodniejsze dlatego zastanawiam sie nad tym

dla jasnosci , mieszkam w bloku wiec instalacje gazowa mam podprowadzona i korzystam z gazu caly czas  a mysle o indukcji glownie ze wzgledow estetyczno-wizualno-funkcjonalnych

ten temat jest glownie po to abym sie zorientowal mniej wiecej o ile wzrosna rachunki za prad przy korzystaniu z inukcji w porownaniu do obecnego gazu

jak pisalem uzywam w domu czajnika elektro, piekarnika na prad, mikrofali itd i jesli dodam indukcje to na pewno rachunek bedzie wyzszy tylko pytanie o ile po prostu nie chcielbym sie poczuc zaskoczony wzrostem rachunku np o 100 % do obecnego

Data: 2009-03-24 22:11:55
Autor: J23

Użytkownik "Kris" <kropa1000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqbg28$rl8$1news3.onet...
[...]

Skoro rozważasz indukcję ze względów estetyczno funkcjonalno wizualnych
a koszt zakupu cie nie przeraża, to rozważ kuchnie (płytę) gazową ceramiczną.
Ma wszystkie plusy gazowej i elektrycznej. No moze jeden minus w porównaniu
do zwykłej gazowej, jak nie ma prądu nie odpalisz.
Rachunki ci nie wzrosną a spadna bo gazu mniej pali jak zwykla.
Przy gazowej Ci pewnie szfki pożółkły i garnki są okopcone. To są minusy
normalnej kuchenki gazowej.
Za indukcja przemawia to że chyba najtrudniej się poparzyć.

Pozdr
J23

Data: 2009-03-26 08:28:46
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 24 Mar 2009 22:11:55 +0100, J23 napisał(a):
[...]

No właśnie jak na mój gust to raczej łączy wady gazowej i elektrycznej :)
Czyli - są spaliny (owszem, nie tak wredne jak przy zwykłej gazowej), a jak
nie ma prądu to jej nie użyjesz. Do tego ceny takich płyt zaczynają się tam,
gdzie kończą się ceny droższych płyt indukcyjnych (pomijam ekstrema typu
miele/liebherr)... No i obawiam się że z takimi płytami może być niemały
problem przy gazie gorszej jakości (co niesteety jest coraz częstsze).
Z zalet to widzę tylko brak problemów z przydziałem mocy, bezpiecznikami
i fazami zasilania. Sam zastanawiałem się czy nie chcę w kuchni właśnie
takiego Prometeusza (chyba tylko Amica to produkuje), ale po rozważeniu
wszystkich za i przeciw postanowiłem przerobić instalację elektryczną :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-26 10:16:37
Autor: J23

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrngsmf5u.lv1.joshuatau.ceti.pl...
[...]

No nie tylko Amica.
www.kuchniegazowe.com.pl
Fakt z odpaleniem problem, ale stawiasz takiego
prostego UPS za 100-150 zł i po sprawie.
A na indukcji bez prądu napewno nie zagrzejesz.
Ceny są troche wyższe, 3palnikowa jakies 2300-2400.
(Cena ponoc nie miała być taka ważna)
Kolega ma juz 3lata taką kuchnie, ja planowalem cos
takiego i jak sie dowiedzialem że ma taką to poprosilem
go o szczerą opinie - wyrażał się w samych superlatywach.
Mają fajne sterowanie, blokade przed dziecmi.
Ja gdy kupowalem wziąlem pod uwage to że mojej żonie
zdarzalo się przy zwyklej gazówce puszczenie gazu bez odpalenia.
W tej jest to niemożliwe.
Ja wolę na coś wydać więcej, a póżniej mieć mniejsze opłaty stałe.
No ale twój wybór.

Pzdr
J23

Data: 2009-03-26 13:41:00
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 26 Mar 2009 10:16:37 +0100, J23 napisał(a):
[...]

No to się nieco zmieniło od czasów kiedy pierwszy raz o tym usłyszałem (parę
lat temu) - wtedy ten prometeusz to była jedna jedyna płyta tego typu. Swoją
drogą ciekawe, że żaden z wielkich producentów czegoś takiego nie oferuje...

Fakt z odpaleniem problem, ale stawiasz takiego
prostego UPS za 100-150 zł i po sprawie.

Jak dla mnie to dużo większą wadą (poznaną dopiero ostatnio) jest to, że
płyta wymaga sporo miejsca pod spodem i tym samym nie można sobie jej
zainstalować w klasycznym układzie nad piekarnikiem.

Ceny są troche wyższe, 3palnikowa jakies 2300-2400.
(Cena ponoc nie miała być taka ważna)

Wiesz, dla mnie też niby cena nie była ważna, ale jak doszło co do czego to
uznałem że skoro wszystkie indukcje są identyczne to wolę taką za 1500 niż
za 3500 :)

Moim zdaniem, jeśli ktoś już kupuje do kuchni tak drogi sprzęt (jak już
wspomniał Boombastic, najtańsza płyta gazowa amici kosztuje 10x mniej od
droższych indukcji czy tej płyty gazowo-elektrycznej) to koszty użytkowania
mają zdecydowanie mniejsze znaczenie niż kwestie użytkowe czy po prostu gust
użytkownika. Jeden będzie wolał ekspresowe grzanie czy bezpieczeństwo w
indukcji, innemu się spodoba to że przy gazowej nie trzeba przerabiać
instalacji elektrycznej i że nie wydaje z siebie dziwnych dźwięków jak
indukcja :) Ja postawiłem na indukcję i nie żałuję :)

Ja gdy kupowalem wziąlem pod uwage to że mojej żonie
zdarzalo się przy zwyklej gazówce puszczenie gazu bez odpalenia.
W tej jest to niemożliwe.

E, teraz to chyba każda płyta gazowa ma zabezpieczenie przed "odkręceniem
kurków" :)

Ja wolę na coś wydać więcej, a póżniej mieć mniejsze opłaty stałe.
No ale twój wybór.

A cóż to za różnica czy na gotowanie wyda się miesięcznie 35zł czy 40zł?
Gdyby różnica była 35 vs. 150 to jeszcze rozumiem, choć pewnie gdyby ta dużo
droższa opcja dawała niesamowite ułatwienia, to kto wie...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-04-17 09:56:17
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "J23" <izydor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqfh0r$p1q$1news3.onet...

A na indukcji bez prądu napewno nie zagrzejesz.

Jak często Wam wyłączają prąd? Gdzie mieszkacie, na Syberii, czy co???

Data: 2009-03-25 11:58:42
Autor: Jacek Osiecki
Boombastic pisze:
[...]

Porównujesz indukcję boscha i płytę gazową noname...
Porównaj płytę gazową boscha za 1000 i płytę indukcyjną mastercook czy
electrolux za 1300 - i te tony gazu nagle się gdzieś ulatniają :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-25 13:18:37
Autor: Boombastic

Boombastic pisze:
[...]

Kolejny co wie lepiej. Dla twojej informacji porównywałem ceny jednego producenta - Amiki. Najtańsza płyta gazowa kosztuje 240 zł, najtańsza płyta indukcyjna 1256 zł, obie produkowane przez Amikę. Gdzie tutaj widzisz noname?

Data: 2009-03-26 08:44:24
Autor: Sebcio
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Boombastic pisze:

Kolejny co wie lepiej.

Dlaczego taki napastliwy jesteś ? Kilka osób Ci zwraca uwagę na ten sam błąd w porównaniach a Ty zakładasz że to Ty wiesz lepiej. Spokojnie...

> Dla twojej informacji porównywałem ceny jednego
producenta - Amiki. Najtańsza płyta gazowa kosztuje 240 zł, najtańsza płyta indukcyjna 1256 zł, obie produkowane przez Amikę. Gdzie tutaj widzisz noname?

To dalej nie jest właściwe porównanie a Ty sam sobie przeczysz, walcząc o swoją rację. Czepiłeś się porównania cen dwóch różnych produktów tego samego producenta, które łączy jedynie główne przeznaczenie - ogrzewanie naczyń podczas gotowania. Jednocześnie w innym poście piszesz że "autor postu uznał, ze najważniejsze to koszty użytkowania.". To po jaką cholerę dyskutujesz na temat ceny urządzenia, skoro ogólnie wiadome jest i dowiedzione że koszty eksploatacyjne obu płyt są porównywalne a wręcz płyta indukcyjna może być tańsza w eksploatacji, w określonych wypadkach ?

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-03-26 10:40:29
Autor: Boombastic
[...]

Widać kiepsko u ciebie z ekonomią. Ten 1000 zł różnicy w cenie zakupu znacznie rzutuje na opłacalność zakupu jednej i drugiej płyty. Skoro twierdzisz, że koszty użytkowania obu płyt są takie same to przyjmując tylko takie założenie lepiej jest kupić płytę gazową bo jest znacznie tańsza. Nawet jeśli koszty użytkowania indukcji są nieco nizsze niż gazowej to na ile starczy te 1000 zł umieszczone na przykład na rachunku oszczędnosciowym by pokryć różnicę w eksploatacji? Jest to normalna ocena opłacalności inwestycji z uwzględnieniem kosztów alternatywnych.

Co i tak nie zmienia faktu, że pozostałe zalety indukcji dla mnie były o wiele ważniejsze by nie interesować się w ogóle gazem.

Data: 2009-03-26 13:22:38
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 26 Mar 2009 10:40:29 +0100, Boombastic napisał(a):
[...]

No dobra, niech będzie :) Ale skoro autor wątku wspomniał że liczą się też
względy estetyczne, to jednak indukcja wygrywa... Jeśli chodzi o
zaproponowaną tu "płaską" płytę gazową, to w sumie fajne rozwiązanie ale...
faktycznie trzeba zapomnieć o instalacji nad piekarnikiem (u mnie np. by to
było dyskwalifikujące, bo tylko w jednym miejscu da się postawić piekarnik
i płytę grzejną).

Co i tak nie zmienia faktu, że pozostałe zalety indukcji dla mnie były o wiele ważniejsze by nie interesować się w ogóle gazem.

No i EOT :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-04-17 10:03:15
Autor: Jan Werbiński
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Gaz jest droższy.

Gaz:
- płyta Amica 240
- dodatkowy kanał wentylacyjny do nawiewu powietrza oprócz kanału dla okapu 2000 zł
- przyłącze gazowe 2000
- okopcone meble?
- ryzyko zaczadzenia i wybuchu?
- wychładzanie pomieszczenia przez wymianę powietrza zimą
- szpetne rury gazowe, których nie można zabudować
Razem >>>>4240 zł

Indukcja:
- płyta Amica 1250
- dodatkowy kabel od licznika 50
- nowe garnki 200
- nie trzeba dodatkowego kanału nawiewu powietrza
- prąd i tak trzeba mieć
- małe ryzyko eksplozji
Razem <<1500 zł

Data: 2009-03-23 14:39:53
Autor: mk
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.
Są płyty ceramiczno-gazowe np. 2/2
Pdr. M.

Data: 2009-03-23 14:52:16
Autor: Theli
mk pisze:
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.

1. Po co sie opala pieczywo przyniesione ze sklepu?
2. Odswiezyc mozna na wiele innych sposobow.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2009-04-26 11:29:00
Autor: mk
Theli pisze:

2. Odswiezyc mozna na wiele innych sposobow.
Stań kiedyś w sklepie samoobsługowym  z boku przy przy półce to będziesz miał odpowiedź...

Data: 2009-04-26 11:34:31
Autor: mk
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
....najlepsze jest to, jak zwilżają palec żeby otworzyć jednorazówkę, a potem tym samym palcem polują na ten cudowny i ukryty przed nimi egzemplarz.

Data: 2009-03-23 16:28:25
Autor: doslaw
mk pisze:
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.
Są płyty ceramiczno-gazowe np. 2/2
Pdr. M.

i jedna niezaprzeczalna wade : gaz jest lepki i ci cala kuchnia w krotkim czasie osiada takim tlustym, lepkim czyms

Data: 2009-03-23 16:58:59
Autor: Mikolaj Rydzewski
mk wrote:
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.

Odkąd zamrażam chlem to zapomniałem co to jest czerstwie pieczywo. Kroję bochenek na pól, połówki zawijam w worek foliowy i do zamrażalnika. Taką połówkę należy oczywiście odpowiednio wcześniej wyjąć aby była jadalna, ale nic się nie zeschnie.

Data: 2009-03-23 18:10:50
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> napisał w wiadomości news:gq8bk3$1h69$1news2.ipartners.pl...
mk wrote:
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.

Odkąd zamrażam chlem to zapomniałem co to jest czerstwie pieczywo. Kroję

A ja mam to samo odkąd zacząłem samemu piec. :-)

Data: 2009-03-23 18:50:56
Autor: Theli
Mikolaj Rydzewski pisze:
mk wrote:
[...]

A jeszcze lepiej zamrozic pokrojony - szybciej sie rozmraza i mozna rozmrozic tylko tyle, ile sie potrzebuje.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2009-03-23 18:53:13
Autor: Panslavista

Użytkownik "Theli" <pisz_na_gosick@wp.pl> napisał w wiadomości
Mikolaj Rydzewski pisze:

> [...]
> ale nic się nie zeschnie.

A jeszcze lepiej zamrozic pokrojony - szybciej sie rozmraza i mozna
rozmrozic tylko tyle, ile sie potrzebuje.

Po co? Wystarczy rozmrozić i dać do piekarnika - podpieczony jest dużo
lepszy. A najlepszy upieczony przez siebie - tydzień świeży w zwykłym
blaszanym chlebaku włozony do torebki foliowej.

Data: 2009-03-23 18:56:44
Autor: Theli
Panslavista pisze:

A jeszcze lepiej zamrozic pokrojony - szybciej sie rozmraza i mozna
rozmrozic tylko tyle, ile sie potrzebuje.

Po co?

Bo tak wole niz podpiekac caly chleb, tymbardziej jak potrzebuje 1 kromke. I zdecydowanie krocej trwa - rozmrozenie pokrojonego to gora kilka minut.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2009-03-23 21:13:46
Autor: Marek Dyjor
Theli wrote:
Mikolaj Rydzewski pisze:
mk wrote:
[...]

przechowywanie krojonego chleba to marnotrwastwo.

Data: 2009-03-24 22:42:28
Autor: Theli
Marek Dyjor pisze:
Theli wrote:
Mikolaj Rydzewski pisze:
mk wrote:
[...]

Bo? Jak dla mnie to jest wlasnie oszczednosc - nic sie nie marnuje.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2009-03-23 22:39:17
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Mon, 23 Mar 2009 16:58:59 +0100, Mikolaj Rydzewski napisał(a):

mk wrote:
[...]

Odkąd piekę chleb w maszynce do pieczenia chleba, nie daję zarobić
piekarzom i nie wiem, co to czerstwe pieczywo

T.

Data: 2009-03-24 07:50:34
Autor: Decter
[...]
Ja kupuję pół chleba a jak zjem to idę do sklepu po tę drugą lub jak nie zdąrzę to jutrzejszą.
    Decter

Data: 2009-03-23 16:59:12
Autor: Kris

Użytkownik "mk" <dwaskrzydla@tlen.pl> napisał w wiadomości news:gq830o$d5d$2srv.cyf-kr.edu.pl...
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.
Są płyty ceramiczno-gazowe np. 2/2
Pdr. M.

no fajnie tylko watek sie rozwija a ja nadal nie wiem jakie sa roznice cenowe miedzy indukcja a gazem

mysle ze na pewno na grupie sa uzytkownicy ktorzy maja indukcje a mieli wczesniej gaz wiec sadze ze po jej zalozniu na pewno odczuli roznice w rachunkach no chyba ze jest tak niewielka ze niezauwazalna

pomujam koszty wiekszej inwestycji poczatkowej
chodzi mi o typowe uzytkowanie codzienne i zwiazana roznice cenowa

Data: 2009-03-23 17:43:23
Autor: Boombastic
[...]

W moim przypadku niemierzalne, bo gaz miałem ryczałtem, a teraz energię elektryczną i inne media mam jeszcze także ryczałtem budowlanym.

Data: 2009-03-24 07:31:03
Autor: doslaw
Kris pisze:

[...]

nie wiem ile kosztuje gotowanie na gazie, bo gazu nie uzywam wlasciwie od conajmniej 15 lat

teraz rachunki za prad mam gdzies na poziomie 90 zeta/m-c, gdzie uzywam lodowki,zmywarki, piekarnika z mikrofala (dosyc czesto), indukcji, swiatla, elektrycznego ogrzewania podlogowego w lazience, radia pare godz dziennie, projektora i xboxa (biorac srednio 3 godz dziennie)

ile z tego bierze indukcja nie wiem, ale wiem, że grzeje szybko, przykladowa woda gotuje sie szybciej niz na gazie
moze jest jakis fascynat, ktory sobie liczy na kazdym urzadzeniu zuzycie pradu (ale watpie... chyba, ze na "elektrodzie") ;)

Data: 2009-03-24 08:15:43
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 23 Mar 2009 16:59:12 +0100, Kris napisał(a):
[...]

Indukcja po prostu jest zdecydowanie droższa niż gaz - i tego nie zmienisz :)
Natomiast istotne jest to, ile się tego tak naprawdę używa: jeśli za gaz byś
płacił 30zł/mies. a za indukcję choćby 2x więcej to przecież i tak by to nie
był argument za gazem, prawda? (liczby totalnie zmyślone!).

Przy indukcji liczy się przede wszystkim wygoda użytkowania, a koszty choć
są pewnie wyższe - nie przytłaczają więc nie ma problemu :)

mysle ze na pewno na grupie sa uzytkownicy ktorzy maja indukcje a mieli wczesniej gaz wiec sadze ze po jej zalozniu na pewno odczuli roznice w rachunkach no chyba ze jest tak niewielka ze niezauwazalna

Ano właśnie, niezauważalna. Poza tym weź pod uwagę że za prąd i gaz płaci
się w różnych okresach rozliczeniowych - ja np. dostałem rachunki do
płacenia za prąd przez najbliższe 4 miesiące, a potem będzie wyrównanie.

A różnicy nie podam, bo to domek jednorodzinny więc wszelkie zmiany w
rachunkach i tak giną dzięki gazowemu CO, junkersom, zmiennej ilości osób
w domu :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-23 19:54:30
Autor: basti78
[...]

a jeszcze większą ma taką, że jak świnie zabijesz to i sierść opalisz.................

;))))))))))))))))))))

--

Sebastian

Data: 2009-03-23 21:14:56
Autor: Marek Dyjor
basti78 wrote:
[...]

no i najważniejsze jak odkręcisz gaz to za godzinę odpalisz zapałkę to możesz wysadzić dom w powietrze.

Data: 2009-03-24 08:16:43
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 23 Mar 2009 21:14:56 +0100, Marek Dyjor napisał(a):
basti78 wrote:
[...]

.... pod warunkiem że znajdziesz gdziekolwiek kuchenkę bez zabezpieczenia :)
Są jeszcze takie? Bo ja nie widziałem...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-04-26 11:35:43
Autor: mk
basti78 pisze:

a jeszcze większą ma taką, że jak świnie zabijesz to i sierść opalisz.................
no każdy jakieś tam doświadczenie życiowe ma ;)

Data: 2009-03-23 20:36:05
Autor: Palm

Użytkownik "Kris" <kropa1000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gq3p17$nrf$1news.onet.pl...
Jestem na etapie remontu kuchni i szukam czegos na temat płyt
ceraminych/indukcyjnych

Generalnie interesuja mnie wszystkie informacje

Wszystkie? -- -- > nokaut.pl, ceneo.pl, skapiec.pl

Ceramiczna czy indukcyjna?

[...]

Tutaj mam największy dylemat - nabyłem płytę Mastercook (jedną z tańszych modeli) i naprawdę ciężko mi stwierdzić, co jest takiego w innych żeby płacić dwa razy więcej (nie mam, więc nie sprawdze :), ale póki co uważam że kompletnie nie warto! ). Generalnie płyta ma gotować i do tego idealnie się nadaje. Zwróc przede wszystkim uwagę na firmę oraz moc "palników" (choć uważam, że pewnie te o zwykłej mocy w zupelności wystarczą. Jak chcesz mieć bajer to kup płytę z opcją powerboost (chociaż chyba to już jest w standardzie), która umożliwi Ci gotowanie wyprzedzające najlepsze czajniki.

[...]

Jeśli prowadzisz gospodarstwo domowe to masz zapewne całą kupę garnków. Njprostszym rozwiązaniem jest przyłożenie do spodu garnka magnesu - jak sie trzyma to znaczy, że będzie się nadawał.

Użytkowanie płyta indukcyjnej jest tansze od płyty elektrycznej o jakieś 40%.
Niestety nie wypowiem się w sprawie rachunków.

Instalacje gazu musisz poprowadzić - więc zabierasz sobie czasami (w zależności od projektu kuchni) przestrzeń za szafkami oraz idzie Ci ewentualnie żółta rura przez pół kuchni - podłączenie gazu kosztuje na pewno drożej niż kuchenki indukcyjnej.
Jedną ogromna różnica to to, że nie masz kuchni usyfionej w "lepiku" - i naprawdę za to warto dać więcej.
Jeśli masz małą kuchnie to płyta indukcyjna może pełnić rolę także częsci roboczej blatu. Łatwo się ją sprząta w odróżnieniu od kuchni gazowej a do tego (co akurat jest może rzeczą czwartorzędną) po prostu lepiej i nowoczesniej w kuchni wygląda. Do tego możesz ustalać czas gotowania i zająć się czymś innym.

Garnki do indukcji nie są wcale drogie i często producenci wypuszczają garnki do wszystkiego. Poza tym jeśli koszt zakupu stanowiłby jakiś problem, to takie zwykłe PRL-owskie emaliowane garnki normalnie na indukcji działają.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zwróc uwagę na rozłożenie i rozmiar palników oraz miejsce ulokowania przycisków (jeśli będą za blisko to jak będzie kipiało to się poparzysz).

Przypilnuj elektryka żeby Ci jakiejś głupoty nie zrobił przy prowadzeniu do niej zasilania.
--

= = = = = = =
 P a l m @

Data: 2009-03-24 09:06:58
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 23 Mar 2009 20:36:05 +0100, Palm napisał(a):
[...]

Właśnie przez te cholerne porównywarki cen teraz ciężko cokolwiek znaleźć
konkretnego o produktach - czego by się nie wpisało w googlach to zaraz się
wryją... :)

Ceramiczna czy indukcyjna?
indukcyjna!

ano.

co jest wazne przy takiej plycie (funkcje, prarametry itp)
na co zwrocic uwage przy kupnie?
Jakie zasilanie 220/380 ale w bliku ciezko o 380V?

Po prostu dwie różne fazy, wtedy dwa palniki idą na jednej a dwa na drugiej.
Dwie fazy raczej będziesz miał w bloku... BTW, jak ostatnio padła jedna faza
to od razu wiedziałem dzięki dwóm literkom F na płycie :)

[...]

Ja kupiłem najtańszego electroluxa 60020 - widzę że nawet nie podrożał do
dzisiaj :) Gdybym miał kupować ponownie, pewnie bym wybrał ten sam model -
po prostu nie widzę czego by mu miało brakować :)
Płyty się różnią szczegółami:
 - sterowaniem, ale tu np. bosch za prawie 2x więcej może mieć dużo mniej
   wygodne sterowanie. Ideałem by były zwykłe pokrętła zamiast sensorów,
   ale tak to tylko w Erze :( Jeśli znajdziesz indukcję która ma "slidery"
   zamiast +/- to bierz - moim zdaniem doskonały i wygodny pomysł
 - moce palników... ale co za różnica czy jedno pole ma te 100 czy 200W
   więcej? Ja rzadko kiedy korzystam z pełnej mocy, głównie chyba po to żeby
   pokazać znajomym jak fajnie działa indukcja :) Do gotowania wody i tak
   wygodniejszy jest czajnik...
 - opcja "zagotowanie" - czyli niby coś takiego, że włącza się max. moc a
   potem jak tylko woda/zupa się zagotuje, moc się zmniejsza. Nie wiem jak
   to działa i nie wiem czy sobie tej funkcji nie wymyśliłem :) - ale chyba
   czytałem coś o tym w którejś instrukcji do droższej płyty... Może i fajne
   by to było, ale zdecydowanie nie warte dopłacania 500-1000 zł :)

Poza tym to już kilka razy się spotkałem z informacją (pytanie na ile
prawdziwą), że tak naprawdę "palniki" produkuje jedna/dwie fabryki, i to
samo tyczy się szklanych płyt :)

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zwróc uwagę na rozłożenie i rozmiar palników oraz miejsce ulokowania przycisków (jeśli będą za blisko to jak będzie kipiało to się poparzysz).

Mi jeszcze przychodzi do głowy jedna sprawa - dźwięki! Osoba która dotąd
miała do czynienia tylko z gazem albo kuchenką ceramiczną może być lekko
zszokowana bogactwem dźwięków wydawanych przez kuchenkę i garnki :) Dla
niektórych modulowany pisk może być wręcz nie do zniesienia, mimo że
generalnie jest on cichszy nawet od szumu gazu z palnika... Polecam przejść
się do kogoś kto ma indukcję i na własne uszy sprawdzić.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-25 20:12:48
Autor: Palm
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Przypomniała mi się jeszcze jedna głupia rzecz:

w indukcji jest o tyle fajnie, ze jak robi Ci się czasem w kuchni popłoch i tu musisz mieszać, tu coś zdjąć z gazu itd itd to jak łapiesz pryskającą tłuszczem patelnie to nie musisz drugą ręką wyłączać kurka czy go podkręcać whatever. Po prostu łapiesz paetlnie i idziesz sobie z nią na stół a indukcja Ci się sama wyłącza. Jeśli trwa to poniżej 30 sekund to nakladasz zarcie na talerz, stawiasz ponownie na płycie i ponownie Ci sie indukcja załącza i nic przy tym nie przypala Ci włosów na ręku, gdy sięgasz do skarjnego palnika od ściany.

Poza tym zrezygnuj z szuflady podgrzewającej.
Jeśli pieczesz w piekarniku to włóż potrawę do szuflady znajdującej sie pod piekarnikiem.
Jeśli gotujesz coś lub smażysz na indukcji to jeśli nastawisz coś na poziom mocy 1 to będzie to tak drastycznie mała moc, że przy odrobinie szczęscią i być może Ci zarcie wystygnie ;) (przy 2 lub 3 poziomie to się oczywiscie nie stanie ;)
--

= = = = = = =
 P a l m @

Data: 2009-03-24 10:30:46
Autor: Sebcio
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Kris pisze:

Ceramiczna czy indukcyjna?

Indukcyjna.

dlaczego?

Indukcyjna nie ma bezwładności cieplnej - natychmiast rozgrzewa naczynie i natychmiast przestaje, jeśli ją wyłączysz. Ta cecha pozwala na zrobienie jajecznicy w której białko jest ścięte a żółtko półpłynne - takie cuda możliwe są jeszcze tylko na kuchni gazowej.
Indukcyjna ma dużo większą sprawność, ponieważ cała energia przekazywana jest do naczynia zamiast wpierw podgrzewać samo pole. Dzięki temu płyta indukcyjna jest porównywalna w kosztach z gazową.
Indukcyjna jest bezpieczna, ponieważ włączone pole na którym nie stoi naczynie zostaje zimne. Ponadto płyta nagrzewa się od naczynia a nie sama w sobie, dzięki czemu po zakończeniu kucharzenia szybko stygnie, nie mówiąc o tym że nagrzewa się do temperatury niższej niż spód naczynia - w ceramicznej jest odwrotnie. W związku z tym nic się nie przypala, nawet jeśli coś się wyleje to wystarczy zmyć.
Indukcyjna pozwala na momentalne zagotowanie wody - pod tym względem jest bezkonkurencyjna.

co jest wazne przy takiej plycie (funkcje, prarametry itp)
na co zwrocic uwage przy kupnie?

Na cenę i serwis. Co do funkcji, musisz się naprawdę zastanowić co Ci potrzebne i tylko tym się kierować. To nie komputer, by miał masę funkcji. Nawet najtańsza płyta będzie miała tzw. power boost, odpowiednio dużo stopni grzania, blokadę klawiatury i timer. Co więcej będzie Ci potrzebne ?

Jakie zasilanie 220/380 ale w bliku ciezko o 380V?

Płyty zasilane są zawsze z 230V, przy czym mają możliwość obciążenia dwóch faz - wówczas podłączasz do gniazda trójfazowego ale nadal pobierasz z niego 230V. Dlatego w bloku możesz połączyć razem oba fazowe przewody płyty i podłączyć do jednej fazy - musisz zwykle jednak poprowadzić osobne zasilanie od skrzynki do kuchni, z zabezpieczeniem 32A.

roznice w cenie sa znaczne od ok 1000 do prawie 3000 te najbardziej
popularne - skad takie roznice lub ktore funkcje przemawiaja za wydaniem
wiekszej gotowki i sa wazne a ktore mozna odpuscic

Płaci się za funkcje i za markę. "Flaki" zwykle są identyczne, generalnie płyta indukcyjna jest prosta konstrukcyjnie. Ja mam taniego Mastercooka kupionego w Megamedia w jakiejś promocji z piekarnikiem i jestem bardzo zadowolony - z jednego i z drugiego.

no i najwazniejsze
koszty uzytkowania

Porównywalne z gazem i zależne od posiadanej taryfy. W przypadku taryfy dwustrefowej płyta indukcyjna może być tańsza niż w przypadku gazu. Jak poszukasz w archiwum grupy, znajdziesz wątek o płytach w której podałem dokładne kalkulacje oparte o praktykę.

gotujemy raczej poznym popoludniem obiado-kolacje, w weekend czasem cos
wiecej

Zastanów się nad wyborem taryfy G12w i weź indukcję. No i w żadnym wypadku nie bierz płyty kombi - 2x2, czyli dwa pola indukcyjne i dwa ceramiczne. Podzielisz zalety płyt przez dwa i połączysz razem ich wady.

Data: 2009-03-24 10:37:19
Autor: Sebcio

http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/msg/be3e85a3d1c65991?dmode=source&output=gplain

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-03-24 11:28:04
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 24 Mar 2009 10:37:19 +0100, Sebcio napisał(a):
Sebcio pisze:
gazu. Jak poszukasz w archiwum grupy, znajdziesz wątek o płytach w której podałem dokładne kalkulacje oparte o praktykę.
http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/msg/be3e85a3d1c65991?dmode=source&output=gplain

No proszę, czyli faktycznie przesadziłem z moim "znacznie droższa" ;)

Warto też zwrócić uwagę na bardzo istotną sprawę: o ile przy prądzie płacimy
uczciwie za pobraną moc (kWh), o tyle za gaz płacimy... za metry sześcienne
czegoś nieustalonego ;) Ostatnio odniosłem wrażenie że przez chwilę
kaloryczność gazu była znacznie poniżej normy - z dnia na dzień junkersy
zaczęły słabiej grzać bez zmiany ustawień, a po podsumowaniu miesiąca
rachunki wyszły zdecydowanie wyższe... Może to taka teoria spiskowa i po
prostu mi się tylko wydawało (choć dziwne że nie tylko mi ale i wszystkim
sąsiadom), ale w sumie po co dawać gazowni możliwość oszukiwania nas? :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-24 22:49:35
Autor: Piotr_Boncza
Jacek Osiecki wrote:

[...]

Nie wydawało Wam się lecz tak było. Tyle tylko, że diagnozna jest IMHO niewłaściwa.
Problem powstaje, ponieważ spora część instalacji gazowych jest wykonana przez partaczy walczących o klienta ceną :)
Czyli oszczędzających :)
Czyli zaniżających średnice rur. Ile to ja przetargów przegrałem, bo zakładałem że będzie 1" a nie 3/4" :)
Jak rury są za cieńkie, to na końcu przy odbiornikach, zwłaszcza w czasie gdy pobór jest większy, spada ciśnienie gazu.
Jak spada ciśnienie gazu, to zmieniają się parametry pracy palnika.
Krótko mówiąc, powietrze do spalania jest zasysane dzięki ciśnieniu gazu.
Jak jest za niskie, to spalanie odbywa się z niedoborem powietrza.
Czyli sprawność procesu spalania spada. CBDU :)

pozdrawiam Piotr

ps Lepsze - droższe kotły dają sobie z tym radę, ale kto kupuje droższe kotły :D

Data: 2009-03-25 11:55:13
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 24 Mar 2009 22:49:35 +0100, Piotr_Boncza napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:

[...]

I tak nagle, po kilkunastu latach się ta instalacja zrobiła partacka? ;)
Naraz w wielu domach? Ciekawe...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-25 13:20:28
Autor: J23

Jacek Osiecki wrote:

[...]

Jak poszedł w rury badziewny gaz to przy zbyt cienkich
rurach i sporym zużyciu gazu teoretycznie problemy większe
niż przy właściwych.
Co do prądu to z jego jakością też czasem bywa różnie.
Jak ktoś jest "na końcu przew. pokarmowego" to przy
sporym, a czasem i nierównym obiążeniu faz prąd który
dostaje może odbiegac od właściwych parametrów.
I w jednym i w drugim przypadku sprawa trudna, ale
można czasem powalczyć z dostawcą.

Pzdr
J23

Data: 2009-03-25 13:04:56
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 25 Mar 2009 13:20:28 +0100, J23 napisał(a):
[...]

No właśnie, czyli przyczyną była przede wszystkim obniżona jakość gazu :)

Co do prądu to z jego jakością też czasem bywa różnie.
Jak ktoś jest "na końcu przew. pokarmowego" to przy
sporym, a czasem i nierównym obiążeniu faz prąd który
dostaje może odbiegac od właściwych parametrów.

Ale raczej nie objawi się to wykazywaniem większego zużycia - owszem, mogą
popalić się sprzęty albo działać niestabilnie, ale to już zupełnie inna
bajka...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-24 15:45:11
Autor: wywalto
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
W wynajmowanym mieszkaniu mieliśmy gaz (i zwykła kuchenkę gazową), teraz mam płytę indukcyjną
mastercoka. Gdzieś za 1000-1500 zł. Już nie pamiętam.

Najważniejszy argument przeciw indukcji, czyli rachunki za prąd - u mnie jest akurat całkiem
nietrafiony. Po przeprowadzce mamy niższe rachunki za prąd :) Jedyne co się zmieniło, to fakt, że
pozbyłem się jednego z dwóch komputerów, tego pracującego 24h/doba. Płacimy co dwa miesiące 100-180
zł za prąd.

Wygoda indukcji jest niesamowita. Wielki gar wody zaczyna szumieć po kilku sekundach od załączenia
'boosta'. Na gazie trwało to wieczność. Garnków nie kupowaliśmy. Używamy tych samych tanich emaliowanych. Musiliśmy wydać 150zł na nową
patelnię. Jedyna wada indukcji (ale to stanowczo tego wina konkretnego modelu) - wiesza się. Dosłownie tak jak
komputer potrafi się zawiesić i nie reaguje na przyciski. Zdaża się to u mnie raz na miesiąc, dwa -
pomaga wyłaczenie zasilania (czyli idę do skrzynki z bezpiecznikami, pstrykam hebelkiem od obwodu
kuchenki i jest dobrze). Zdaża się to chyba wtedy, gdy coś pokapie na sensory, albo gdy garnek się
na pola z sensorami postawi. Moim zdaniem indukcja i mikrofala to dwa najlepsze wynalazki jakie można mieć w kuchni. A zaraz po
nich zmywarka.

pozdrawiam
Jacek.

Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???