Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???

Data: 2009-03-23 14:39:53
Autor: mk
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.
Są płyty ceramiczno-gazowe np. 2/2
Pdr. M.

Data: 2009-03-23 14:52:16
Autor: Theli
mk pisze:
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.

1. Po co sie opala pieczywo przyniesione ze sklepu?
2. Odswiezyc mozna na wiele innych sposobow.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2009-04-26 11:29:00
Autor: mk
Theli pisze:

2. Odswiezyc mozna na wiele innych sposobow.
Stań kiedyś w sklepie samoobsługowym  z boku przy przy półce to będziesz miał odpowiedź...

Data: 2009-04-26 11:34:31
Autor: mk
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
....najlepsze jest to, jak zwilżają palec żeby otworzyć jednorazówkę, a potem tym samym palcem polują na ten cudowny i ukryty przed nimi egzemplarz.

Data: 2009-03-23 16:28:25
Autor: doslaw
mk pisze:
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.
Są płyty ceramiczno-gazowe np. 2/2
Pdr. M.

i jedna niezaprzeczalna wade : gaz jest lepki i ci cala kuchnia w krotkim czasie osiada takim tlustym, lepkim czyms

Data: 2009-03-23 16:58:59
Autor: Mikolaj Rydzewski
mk wrote:
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.

Odkąd zamrażam chlem to zapomniałem co to jest czerstwie pieczywo. Kroję bochenek na pól, połówki zawijam w worek foliowy i do zamrażalnika. Taką połówkę należy oczywiście odpowiednio wcześniej wyjąć aby była jadalna, ale nic się nie zeschnie.

Data: 2009-03-23 18:10:50
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> napisał w wiadomości news:gq8bk3$1h69$1news2.ipartners.pl...
mk wrote:
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.

Odkąd zamrażam chlem to zapomniałem co to jest czerstwie pieczywo. Kroję

A ja mam to samo odkąd zacząłem samemu piec. :-)

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-23 18:50:56
Autor: Theli
Mikolaj Rydzewski pisze:
mk wrote:
[...]

A jeszcze lepiej zamrozic pokrojony - szybciej sie rozmraza i mozna rozmrozic tylko tyle, ile sie potrzebuje.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2009-03-23 18:53:13
Autor: Panslavista

Użytkownik "Theli" <pisz_na_gosick@wp.pl> napisał w wiadomości
Mikolaj Rydzewski pisze:

> [...]
> ale nic się nie zeschnie.

A jeszcze lepiej zamrozic pokrojony - szybciej sie rozmraza i mozna
rozmrozic tylko tyle, ile sie potrzebuje.

Po co? Wystarczy rozmrozić i dać do piekarnika - podpieczony jest dużo
lepszy. A najlepszy upieczony przez siebie - tydzień świeży w zwykłym
blaszanym chlebaku włozony do torebki foliowej.

Data: 2009-03-23 18:56:44
Autor: Theli
Panslavista pisze:

A jeszcze lepiej zamrozic pokrojony - szybciej sie rozmraza i mozna
rozmrozic tylko tyle, ile sie potrzebuje.

Po co?

Bo tak wole niz podpiekac caly chleb, tymbardziej jak potrzebuje 1 kromke. I zdecydowanie krocej trwa - rozmrozenie pokrojonego to gora kilka minut.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2009-03-23 21:13:46
Autor: Marek Dyjor
Theli wrote:
Mikolaj Rydzewski pisze:
mk wrote:
[...]

przechowywanie krojonego chleba to marnotrwastwo.

Data: 2009-03-24 22:42:28
Autor: Theli
Marek Dyjor pisze:
Theli wrote:
Mikolaj Rydzewski pisze:
mk wrote:
[...]

Bo? Jak dla mnie to jest wlasnie oszczednosc - nic sie nie marnuje.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2009-03-23 22:39:17
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Mon, 23 Mar 2009 16:58:59 +0100, Mikolaj Rydzewski napisał(a):

mk wrote:
[...]

Odkąd piekę chleb w maszynce do pieczenia chleba, nie daję zarobić
piekarzom i nie wiem, co to czerstwe pieczywo

T.

Data: 2009-03-24 07:50:34
Autor: Decter
[...]
Ja kupuję pół chleba a jak zjem to idę do sklepu po tę drugą lub jak nie zdąrzę to jutrzejszą.
    Decter

Data: 2009-03-23 16:59:12
Autor: Kris

Użytkownik "mk" <dwaskrzydla@tlen.pl> napisał w wiadomości news:gq830o$d5d$2srv.cyf-kr.edu.pl...
Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.
Są płyty ceramiczno-gazowe np. 2/2
Pdr. M.

no fajnie tylko watek sie rozwija a ja nadal nie wiem jakie sa roznice cenowe miedzy indukcja a gazem

mysle ze na pewno na grupie sa uzytkownicy ktorzy maja indukcje a mieli wczesniej gaz wiec sadze ze po jej zalozniu na pewno odczuli roznice w rachunkach no chyba ze jest tak niewielka ze niezauwazalna

pomujam koszty wiekszej inwestycji poczatkowej
chodzi mi o typowe uzytkowanie codzienne i zwiazana roznice cenowa

Data: 2009-03-23 17:43:23
Autor: Boombastic
[...]

W moim przypadku niemierzalne, bo gaz miałem ryczałtem, a teraz energię elektryczną i inne media mam jeszcze także ryczałtem budowlanym.

Data: 2009-03-24 07:31:03
Autor: doslaw
Kris pisze:

[...]

nie wiem ile kosztuje gotowanie na gazie, bo gazu nie uzywam wlasciwie od conajmniej 15 lat

teraz rachunki za prad mam gdzies na poziomie 90 zeta/m-c, gdzie uzywam lodowki,zmywarki, piekarnika z mikrofala (dosyc czesto), indukcji, swiatla, elektrycznego ogrzewania podlogowego w lazience, radia pare godz dziennie, projektora i xboxa (biorac srednio 3 godz dziennie)

ile z tego bierze indukcja nie wiem, ale wiem, że grzeje szybko, przykladowa woda gotuje sie szybciej niz na gazie
moze jest jakis fascynat, ktory sobie liczy na kazdym urzadzeniu zuzycie pradu (ale watpie... chyba, ze na "elektrodzie") ;)

Data: 2009-03-24 08:15:43
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 23 Mar 2009 16:59:12 +0100, Kris napisał(a):
[...]

Indukcja po prostu jest zdecydowanie droższa niż gaz - i tego nie zmienisz :)
Natomiast istotne jest to, ile się tego tak naprawdę używa: jeśli za gaz byś
płacił 30zł/mies. a za indukcję choćby 2x więcej to przecież i tak by to nie
był argument za gazem, prawda? (liczby totalnie zmyślone!).

Przy indukcji liczy się przede wszystkim wygoda użytkowania, a koszty choć
są pewnie wyższe - nie przytłaczają więc nie ma problemu :)

mysle ze na pewno na grupie sa uzytkownicy ktorzy maja indukcje a mieli wczesniej gaz wiec sadze ze po jej zalozniu na pewno odczuli roznice w rachunkach no chyba ze jest tak niewielka ze niezauwazalna

Ano właśnie, niezauważalna. Poza tym weź pod uwagę że za prąd i gaz płaci
się w różnych okresach rozliczeniowych - ja np. dostałem rachunki do
płacenia za prąd przez najbliższe 4 miesiące, a potem będzie wyrównanie.

A różnicy nie podam, bo to domek jednorodzinny więc wszelkie zmiany w
rachunkach i tak giną dzięki gazowemu CO, junkersom, zmiennej ilości osób
w domu :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-23 19:54:30
Autor: basti78
[...]

a jeszcze większą ma taką, że jak świnie zabijesz to i sierść opalisz.................

;))))))))))))))))))))

--

Sebastian

Data: 2009-03-23 21:14:56
Autor: Marek Dyjor
basti78 wrote:
[...]

no i najważniejsze jak odkręcisz gaz to za godzinę odpalisz zapałkę to możesz wysadzić dom w powietrze.

Data: 2009-03-24 08:16:43
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 23 Mar 2009 21:14:56 +0100, Marek Dyjor napisał(a):
basti78 wrote:
[...]

.... pod warunkiem że znajdziesz gdziekolwiek kuchenkę bez zabezpieczenia :)
Są jeszcze takie? Bo ja nie widziałem...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-04-26 11:35:43
Autor: mk
basti78 pisze:

a jeszcze większą ma taką, że jak świnie zabijesz to i sierść opalisz.................
no każdy jakieś tam doświadczenie życiowe ma ;)

Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???