Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???

Data: 2009-03-23 20:36:05
Autor: Palm
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???

Użytkownik "Kris" <kropa1000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gq3p17$nrf$1news.onet.pl...
Jestem na etapie remontu kuchni i szukam czegos na temat płyt
ceraminych/indukcyjnych

Generalnie interesuja mnie wszystkie informacje

Wszystkie? -- -- > nokaut.pl, ceneo.pl, skapiec.pl

Ceramiczna czy indukcyjna?

indukcyjna!

dlaczego?
co jest wazne przy takiej plycie (funkcje, prarametry itp)
na co zwrocic uwage przy kupnie?
Jakie zasilanie 220/380 ale w bliku ciezko o 380V?
roznice w cenie sa znaczne od ok 1000 do prawie 3000 te najbardziej
popularne - skad takie roznice lub ktore funkcje przemawiaja za wydaniem
wiekszej gotowki i sa wazne a ktore mozna odpuscic

Tutaj mam największy dylemat - nabyłem płytę Mastercook (jedną z tańszych modeli) i naprawdę ciężko mi stwierdzić, co jest takiego w innych żeby płacić dwa razy więcej (nie mam, więc nie sprawdze :), ale póki co uważam że kompletnie nie warto! ). Generalnie płyta ma gotować i do tego idealnie się nadaje. Zwróc przede wszystkim uwagę na firmę oraz moc "palników" (choć uważam, że pewnie te o zwykłej mocy w zupelności wystarczą. Jak chcesz mieć bajer to kup płytę z opcją powerboost (chociaż chyba to już jest w standardzie), która umożliwi Ci gotowanie wyprzedzające najlepsze czajniki.

no i najwazniejsze
koszty uzytkowania

wiem ze to najtrudniejsze pytanie ale mysle ze na tej grupie pewnie sie
znajda osoby ktore chociaz czesciowo odpowiedza

rodzina 2+1
gotujemy raczej poznym popoludniem obiado-kolacje, w weekend czasem cos
wiecej
obecnie mam gaz z sieci rachunki niewielkie okolo 20/mies
jak to wyglada orientacyjnie przy indukcji??
rachunki za prad obecnie okolo 80/mies (mikrofala, czajnik + standartowe
urzadzenia domowe)
jakie rokowania przy indukcji

dzieki za pomoc ewentualnie

Jeśli prowadzisz gospodarstwo domowe to masz zapewne całą kupę garnków. Njprostszym rozwiązaniem jest przyłożenie do spodu garnka magnesu - jak sie trzyma to znaczy, że będzie się nadawał.

Użytkowanie płyta indukcyjnej jest tansze od płyty elektrycznej o jakieś 40%.
Niestety nie wypowiem się w sprawie rachunków.

Instalacje gazu musisz poprowadzić - więc zabierasz sobie czasami (w zależności od projektu kuchni) przestrzeń za szafkami oraz idzie Ci ewentualnie żółta rura przez pół kuchni - podłączenie gazu kosztuje na pewno drożej niż kuchenki indukcyjnej.
Jedną ogromna różnica to to, że nie masz kuchni usyfionej w "lepiku" - i naprawdę za to warto dać więcej.
Jeśli masz małą kuchnie to płyta indukcyjna może pełnić rolę także częsci roboczej blatu. Łatwo się ją sprząta w odróżnieniu od kuchni gazowej a do tego (co akurat jest może rzeczą czwartorzędną) po prostu lepiej i nowoczesniej w kuchni wygląda. Do tego możesz ustalać czas gotowania i zająć się czymś innym.

Garnki do indukcji nie są wcale drogie i często producenci wypuszczają garnki do wszystkiego. Poza tym jeśli koszt zakupu stanowiłby jakiś problem, to takie zwykłe PRL-owskie emaliowane garnki normalnie na indukcji działają.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zwróc uwagę na rozłożenie i rozmiar palników oraz miejsce ulokowania przycisków (jeśli będą za blisko to jak będzie kipiało to się poparzysz).

Przypilnuj elektryka żeby Ci jakiejś głupoty nie zrobił przy prowadzeniu do niej zasilania.
--

= = = = = = =
 P a l m @

Data: 2009-03-24 09:06:58
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 23 Mar 2009 20:36:05 +0100, Palm napisał(a):
[...]

Właśnie przez te cholerne porównywarki cen teraz ciężko cokolwiek znaleźć
konkretnego o produktach - czego by się nie wpisało w googlach to zaraz się
wryją... :)

Ceramiczna czy indukcyjna?
indukcyjna!

ano.

co jest wazne przy takiej plycie (funkcje, prarametry itp)
na co zwrocic uwage przy kupnie?
Jakie zasilanie 220/380 ale w bliku ciezko o 380V?

Po prostu dwie różne fazy, wtedy dwa palniki idą na jednej a dwa na drugiej.
Dwie fazy raczej będziesz miał w bloku... BTW, jak ostatnio padła jedna faza
to od razu wiedziałem dzięki dwóm literkom F na płycie :)

[...]

Ja kupiłem najtańszego electroluxa 60020 - widzę że nawet nie podrożał do
dzisiaj :) Gdybym miał kupować ponownie, pewnie bym wybrał ten sam model -
po prostu nie widzę czego by mu miało brakować :)
Płyty się różnią szczegółami:
 - sterowaniem, ale tu np. bosch za prawie 2x więcej może mieć dużo mniej
   wygodne sterowanie. Ideałem by były zwykłe pokrętła zamiast sensorów,
   ale tak to tylko w Erze :( Jeśli znajdziesz indukcję która ma "slidery"
   zamiast +/- to bierz - moim zdaniem doskonały i wygodny pomysł
 - moce palników... ale co za różnica czy jedno pole ma te 100 czy 200W
   więcej? Ja rzadko kiedy korzystam z pełnej mocy, głównie chyba po to żeby
   pokazać znajomym jak fajnie działa indukcja :) Do gotowania wody i tak
   wygodniejszy jest czajnik...
 - opcja "zagotowanie" - czyli niby coś takiego, że włącza się max. moc a
   potem jak tylko woda/zupa się zagotuje, moc się zmniejsza. Nie wiem jak
   to działa i nie wiem czy sobie tej funkcji nie wymyśliłem :) - ale chyba
   czytałem coś o tym w którejś instrukcji do droższej płyty... Może i fajne
   by to było, ale zdecydowanie nie warte dopłacania 500-1000 zł :)

Poza tym to już kilka razy się spotkałem z informacją (pytanie na ile
prawdziwą), że tak naprawdę "palniki" produkuje jedna/dwie fabryki, i to
samo tyczy się szklanych płyt :)

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zwróc uwagę na rozłożenie i rozmiar palników oraz miejsce ulokowania przycisków (jeśli będą za blisko to jak będzie kipiało to się poparzysz).

Mi jeszcze przychodzi do głowy jedna sprawa - dźwięki! Osoba która dotąd
miała do czynienia tylko z gazem albo kuchenką ceramiczną może być lekko
zszokowana bogactwem dźwięków wydawanych przez kuchenkę i garnki :) Dla
niektórych modulowany pisk może być wręcz nie do zniesienia, mimo że
generalnie jest on cichszy nawet od szumu gazu z palnika... Polecam przejść
się do kogoś kto ma indukcję i na własne uszy sprawdzić.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-25 20:12:48
Autor: Palm
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Przypomniała mi się jeszcze jedna głupia rzecz:

w indukcji jest o tyle fajnie, ze jak robi Ci się czasem w kuchni popłoch i tu musisz mieszać, tu coś zdjąć z gazu itd itd to jak łapiesz pryskającą tłuszczem patelnie to nie musisz drugą ręką wyłączać kurka czy go podkręcać whatever. Po prostu łapiesz paetlnie i idziesz sobie z nią na stół a indukcja Ci się sama wyłącza. Jeśli trwa to poniżej 30 sekund to nakladasz zarcie na talerz, stawiasz ponownie na płycie i ponownie Ci sie indukcja załącza i nic przy tym nie przypala Ci włosów na ręku, gdy sięgasz do skarjnego palnika od ściany.

Poza tym zrezygnuj z szuflady podgrzewającej.
Jeśli pieczesz w piekarniku to włóż potrawę do szuflady znajdującej sie pod piekarnikiem.
Jeśli gotujesz coś lub smażysz na indukcji to jeśli nastawisz coś na poziom mocy 1 to będzie to tak drastycznie mała moc, że przy odrobinie szczęscią i być może Ci zarcie wystygnie ;) (przy 2 lub 3 poziomie to się oczywiscie nie stanie ;)
--

 P a l m @

Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???