Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???

Data: 2009-03-24 15:45:11
Autor: wywalto
Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
W wynajmowanym mieszkaniu mieliśmy gaz (i zwykła kuchenkę gazową), teraz mam płytę indukcyjną
mastercoka. Gdzieś za 1000-1500 zł. Już nie pamiętam.

Najważniejszy argument przeciw indukcji, czyli rachunki za prąd - u mnie jest akurat całkiem
nietrafiony. Po przeprowadzce mamy niższe rachunki za prąd :) Jedyne co się zmieniło, to fakt, że
pozbyłem się jednego z dwóch komputerów, tego pracującego 24h/doba. Płacimy co dwa miesiące 100-180
zł za prąd.

Wygoda indukcji jest niesamowita. Wielki gar wody zaczyna szumieć po kilku sekundach od załączenia
'boosta'. Na gazie trwało to wieczność. Garnków nie kupowaliśmy. Używamy tych samych tanich emaliowanych. Musiliśmy wydać 150zł na nową
patelnię. Jedyna wada indukcji (ale to stanowczo tego wina konkretnego modelu) - wiesza się. Dosłownie tak jak
komputer potrafi się zawiesić i nie reaguje na przyciski. Zdaża się to u mnie raz na miesiąc, dwa -
pomaga wyłaczenie zasilania (czyli idę do skrzynki z bezpiecznikami, pstrykam hebelkiem od obwodu
kuchenki i jest dobrze). Zdaża się to chyba wtedy, gdy coś pokapie na sensory, albo gdy garnek się
na pola z sensorami postawi. Moim zdaniem indukcja i mikrofala to dwa najlepsze wynalazki jakie można mieć w kuchni. A zaraz po
nich zmywarka.

pozdrawiam
Jacek.

Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???