Płyta indukcyjna - pytania do uż ytkowników

Data: 2009-06-29 19:07:42
Autor: Krzysztof W.
Płyta indukcyjna - pytania do uż ytkowników
Hej!

kko pisze:
Witam,  jestem przed zakupem i chciałbym się upewnić:
na logikę - przy indukcji nie są potrzebne funkcje typu Auto Focus?
(czyli dopasowanie do wielkości garnka).

W całym polu grzewczym grzany jest tylko garnek i nic więcej, więc można rozumieć pełne dostosowywanie się pola do garnka. Więc niby jako taki auto focus niby jest - ale to jak sam zauważyłeś, specyfika tego rodzaju grzania.

Czy pow styku musi być pełna? Np co jeśli patelnia będzie trochę
wystawać poza pole......?

Ogólnie obwód będzie zamknięty i niby tylko ta część w polu będzie grzana, ale reszta garnka/patelni się też rozgrzeje. Zatem nie przeszkadza większy garnek, najwyżej dłużej się będzie grzało do oczekiwanej temperatury. Właściwie u mnie tylko to występuje przy bardzo wielkiej patelni, ale nie zauważyłem jakiegoś specjalnego wydłużenia czasu grzania.

Albo jeśli na duże pole damy mały garnuszek
- ma to jakieś znaczenie?

Ogólnie tak, jest minimalna wielkość przy której pole nie zadziała. Zatem przy największych polach, malutki garnek może być problemem. Moja płyta Siemensa ma zaznaczone to najmniejsze pole osobnym okręgiem.

http://www.siemens-home.pl/produkty/p%C5%82yty-grzewcze/indukcyjne/EH777501.html

- wielkość generowanej mocy jest stała
(oczywiście wg ustawień) bez względu na wielkość naczynia?

Tak.

 I ostatnie, może głupie pytanie ;):  jeśli garnek przyciąga magnes to
garnek się nadaje? Nie ma co cudować z tymi - niby specjalnymi, w nich
się szybciej chyba nie ugotuje?

Wystarczy, że dobrze przyciąga magnes. Oczywiście grube dno jest dobre ze względu na akumulowanie ciepła.

Działają np. prawie wszystkie garnki emaliowane, takie najzwyklejsze.

Ja z początku chciałem kupić zestaw garnków Silit Accento (4 garnki) za 2100 + patelnia za 560 zł. No ale wielość innych wydatków spowodowała, że zamiast  prawie 2700 zł na tamte garnki, kupiłem zestaw Tefal Classica (5 garnków) za 499 zł + patelnia za 170 zł. I jestem zadowolony. :)

Arte

Data: 2009-06-29 12:25:38
Autor: kko
Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników
Dziękuję Wam bardzo za wyczerpujące odpowiedzi :)
pozdrawiam

Data: 2009-06-29 21:22:35
Autor: andreas
Użytkownik "Krzysztof W." <krzyswi@onet.eu> napisał w wiadomości news:h2asd0$ru1$1news.onet.pl...

http://www.siemens-home.pl/produkty/p%C5%82yty-grzewcze/indukcyjne/EH777501.html

Jaki prąd zasila Ci te płytę? Normalny 230 czy siła?

--
andreas

Data: 2009-06-29 22:00:35
Autor: charwel \(Oo\)==:::
Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników

http://www.siemens-home.pl/produkty/p%C5%82yty-grzewcze/indukcyjne/EH777501.html

Jaki prąd zasila Ci te płytę? Normalny 230 czy siła?

Wiem, że nie mnie pytasz ale moja płyta ma rozdzielone po dwa pola grzejne na fazę.
Czyli zasilam ją dwiema fazami.
Nawet ma takie ograniczenie, że booster nie może być włączony na dwóch polach grzejnych, które są na jednej fazie.
W praktyce dwa pionowo umieszczone pola grzejne nie mogą mieć załączonego boostera w jednym czasie.

Pozdrawiam
charwel :)

Data: 2009-06-29 22:06:43
Autor: Krzysztof W.
Płyta indukcyjna - pytania do uż ytkowników
HEJ!

http://www.siemens-home.pl/produkty/p%C5%82yty-grzewcze/indukcyjne/EH777501.html

Jaki prąd zasila Ci te płytę? Normalny 230 czy siła?

Płyta może być zasilana trzy, dwu i jednofazowo (każda faza po 230V). To tylko sprawa podłączenia kabelków. Ja mam ją podłączoną do dwóch faz, do trzeciej mam piekarnik. Dlatego mam instalację trójfazową, gdyż chwilowy pobór mocy może być znaczny, np. jak zaczynam gotować ziemniaki na jednym palniku z bosterem, na drugim coś właśnie zaczynam smażyć i jeszcze włączę piekarnik. W takim przypadku pobór jest już z 6 kW. U mnie w mieszkaniu z początku nie miałem instalacji trójfazowej, ale załatwienie tego w energetyce nie było wielkim problemem. Wniosek, decyzja - około 2 tygodnie i potem przychodzą panowie elektrycy i ładnie wszystko montują. Jedynie trzeba się wykosztować za przydzielenie mocy i za instalację. Oczywiście wszystko może działać i na instalacji jednofazowej, jednak z tego co pamiętam, to w takiej instalacji maksymalny przydział mocy to 5-6 kW, no i to może by i na kuchnię wystarczyło od biedy, ale co z resztą mieszkania?

Arte

Płyta indukcyjna - pytania do uż ytkowników