Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników

Data: 2009-06-29 08:44:03
Autor: kko
Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników
Witam,  jestem przed zakupem i chciałbym się upewnić:
na logikę - przy indukcji nie są potrzebne funkcje typu Auto Focus?
(czyli dopasowanie do wielkości garnka).
Czy pow styku musi być pełna? Np co jeśli patelnia będzie trochę
wystawać poza pole......? Albo jeśli na duże pole damy mały garnuszek
- ma to jakieś znaczenie? - wielkość generowanej mocy jest stała
(oczywiście wg ustawień) bez względu na wielkość naczynia?
 I ostatnie, może głupie pytanie ;):  jeśli garnek przyciąga magnes to
garnek się nadaje? Nie ma co cudować z tymi - niby specjalnymi, w nich
się szybciej chyba nie ugotuje?
pzdr

Data: 2009-06-29 18:41:44
Autor: charwel \(Oo\)==:::
[...]

Ja mam płytę Siemens i ona na każdym polu grzejnym ma wydzielone mniejsze, i nie ma problemu z dopasowaniem garnka.
Mam garnki Tefala i patelnie Tefal Ingenio.
Pasują idealnie.
Gotowałem też w garnkach, które nieznacznie odbiegały od tych rozmiarów i też było dobrze.
Producent zaleca, żeby dna garnków były dobrze dopasowane ze względu na to, że wtedy energia jest wykorzystywana optymalnie.
Są też płyty, które same się dopasowują do wielkości dna garnka.

- ma to jakieś znaczenie? - wielkość generowanej mocy jest stała
(oczywiście wg ustawień) bez względu na wielkość naczynia?

Hmmm...
Moc chyba jest stała, straty mocy mogą być większe.

>I ostatnie, może głupie pytanie ;):  jeśli garnek przyciąga magnes to
garnek się nadaje? Nie ma co cudować z tymi - niby specjalnymi, w >nich się szybciej chyba nie ugotuje?

Do mojej płyty był dołączony magnes do sprawdzania czy garnek się nadaje czy nie.
Stąd wnioskuję, że odpowiedź jest twierdząca ;)

Pozdrawiam
charwel:)

Data: 2009-06-29 19:07:42
Autor: Krzysztof W.
Płyta indukcyjna - pytania do uż ytkowników
Hej!

kko pisze:
Witam,  jestem przed zakupem i chciałbym się upewnić:
na logikę - przy indukcji nie są potrzebne funkcje typu Auto Focus?
(czyli dopasowanie do wielkości garnka).

W całym polu grzewczym grzany jest tylko garnek i nic więcej, więc można rozumieć pełne dostosowywanie się pola do garnka. Więc niby jako taki auto focus niby jest - ale to jak sam zauważyłeś, specyfika tego rodzaju grzania.

Czy pow styku musi być pełna? Np co jeśli patelnia będzie trochę
wystawać poza pole......?

Ogólnie obwód będzie zamknięty i niby tylko ta część w polu będzie grzana, ale reszta garnka/patelni się też rozgrzeje. Zatem nie przeszkadza większy garnek, najwyżej dłużej się będzie grzało do oczekiwanej temperatury. Właściwie u mnie tylko to występuje przy bardzo wielkiej patelni, ale nie zauważyłem jakiegoś specjalnego wydłużenia czasu grzania.

Albo jeśli na duże pole damy mały garnuszek
- ma to jakieś znaczenie?

Ogólnie tak, jest minimalna wielkość przy której pole nie zadziała. Zatem przy największych polach, malutki garnek może być problemem. Moja płyta Siemensa ma zaznaczone to najmniejsze pole osobnym okręgiem.

http://www.siemens-home.pl/produkty/p%C5%82yty-grzewcze/indukcyjne/EH777501.html

- wielkość generowanej mocy jest stała
(oczywiście wg ustawień) bez względu na wielkość naczynia?

Tak.

 I ostatnie, może głupie pytanie ;):  jeśli garnek przyciąga magnes to
garnek się nadaje? Nie ma co cudować z tymi - niby specjalnymi, w nich
się szybciej chyba nie ugotuje?

Wystarczy, że dobrze przyciąga magnes. Oczywiście grube dno jest dobre ze względu na akumulowanie ciepła.

Działają np. prawie wszystkie garnki emaliowane, takie najzwyklejsze.

Ja z początku chciałem kupić zestaw garnków Silit Accento (4 garnki) za 2100 + patelnia za 560 zł. No ale wielość innych wydatków spowodowała, że zamiast  prawie 2700 zł na tamte garnki, kupiłem zestaw Tefal Classica (5 garnków) za 499 zł + patelnia za 170 zł. I jestem zadowolony. :)

Arte

Data: 2009-06-29 12:25:38
Autor: kko
Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników
Dziękuję Wam bardzo za wyczerpujące odpowiedzi :)
pozdrawiam

Data: 2009-06-29 21:22:35
Autor: andreas
Użytkownik "Krzysztof W." <krzyswi@onet.eu> napisał w wiadomości news:h2asd0$ru1$1news.onet.pl...

http://www.siemens-home.pl/produkty/p%C5%82yty-grzewcze/indukcyjne/EH777501.html

Jaki prąd zasila Ci te płytę? Normalny 230 czy siła?

--
andreas

Data: 2009-06-29 22:00:35
Autor: charwel \(Oo\)==:::
Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników

http://www.siemens-home.pl/produkty/p%C5%82yty-grzewcze/indukcyjne/EH777501.html

Jaki prąd zasila Ci te płytę? Normalny 230 czy siła?

Wiem, że nie mnie pytasz ale moja płyta ma rozdzielone po dwa pola grzejne na fazę.
Czyli zasilam ją dwiema fazami.
Nawet ma takie ograniczenie, że booster nie może być włączony na dwóch polach grzejnych, które są na jednej fazie.
W praktyce dwa pionowo umieszczone pola grzejne nie mogą mieć załączonego boostera w jednym czasie.

Pozdrawiam
charwel :)

Data: 2009-06-29 22:06:43
Autor: Krzysztof W.
Płyta indukcyjna - pytania do uż ytkowników
HEJ!

http://www.siemens-home.pl/produkty/p%C5%82yty-grzewcze/indukcyjne/EH777501.html

Jaki prąd zasila Ci te płytę? Normalny 230 czy siła?

Płyta może być zasilana trzy, dwu i jednofazowo (każda faza po 230V). To tylko sprawa podłączenia kabelków. Ja mam ją podłączoną do dwóch faz, do trzeciej mam piekarnik. Dlatego mam instalację trójfazową, gdyż chwilowy pobór mocy może być znaczny, np. jak zaczynam gotować ziemniaki na jednym palniku z bosterem, na drugim coś właśnie zaczynam smażyć i jeszcze włączę piekarnik. W takim przypadku pobór jest już z 6 kW. U mnie w mieszkaniu z początku nie miałem instalacji trójfazowej, ale załatwienie tego w energetyce nie było wielkim problemem. Wniosek, decyzja - około 2 tygodnie i potem przychodzą panowie elektrycy i ładnie wszystko montują. Jedynie trzeba się wykosztować za przydzielenie mocy i za instalację. Oczywiście wszystko może działać i na instalacji jednofazowej, jednak z tego co pamiętam, to w takiej instalacji maksymalny przydział mocy to 5-6 kW, no i to może by i na kuchnię wystarczyło od biedy, ale co z resztą mieszkania?

Arte

Data: 2009-06-29 20:18:12
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 29 Jun 2009 08:44:03 -0700 (PDT), kko napisał(a):
[...]

Tak jak już inni napisali - poniżej pewnej wielkości garnka pole odmówi
współpracy. Na niektórych płytach ten minimalny rozmiar jest zaznaczony,
na innych trzeba go wyczuć - ale nie jest to raczej problemem, od niemal
roku ani raz nie musiałem czekać z postawieniem czegoś na "ogniu" z powodu
niewłaściwego rozmiaru garnka  :)

- ma to jakieś znaczenie? - wielkość generowanej mocy jest stała
(oczywiście wg ustawień) bez względu na wielkość naczynia?

Nie jestem do końca przekonany - gdy obwód jest zamykany na mniejszej
powierzchni palnika, może pobierać mniej mocy... ale nie dam głowy, zaś
w instrukcji o takich szczegółach nie piszą :)

 I ostatnie, może głupie pytanie ;):  jeśli garnek przyciąga magnes to
garnek się nadaje? Nie ma co cudować z tymi - niby specjalnymi, w nich
się szybciej chyba nie ugotuje?

Nie warto wydawać fortuny, podstawowe garnki Ikea365+ działają bez zarzutu :)
Co do przyciągania magnesu - musi przyciągać solidnie :) Miałem sporo
starych garnków czy patelni, do których niby się magnes słabo przyczepiał
ale po postawieniu na indukcji usłyszałem protest.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-29 22:32:38
Autor: doslaw
Jacek Osiecki pisze:

Tak jak już inni napisali - poniżej pewnej wielkości garnka pole odmówi
współpracy. Na niektórych płytach ten minimalny rozmiar jest zaznaczony,
na innych trzeba go wyczuć -

raczej zajrzeć do instrukcji ;)

Data: 2009-06-30 11:13:53
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 29 Jun 2009 22:32:38 +0200, doslaw napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
Tak jak już inni napisali - poniżej pewnej wielkości garnka pole odmówi
współpracy. Na niektórych płytach ten minimalny rozmiar jest zaznaczony,
na innych trzeba go wyczuć -
raczej zajrzeć do instrukcji ;)

Takie rzeczy to w ostateczności :>
Już nie mówiąc, że jak wyczytasz w instrukcji "80% powierzchni" to i tak
będziesz musiał wyczuć ile to jest, chyba że siądziesz z kalkulatorem i
linijką :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-30 22:13:08
Autor: Marek Dyjor
kko wrote:
[...]

W instrukcji kuchenki teka jest podana tabelka jaka moc z jakiego pola przy jakiej średnicy garnka będzie.

garnek nie musi mieć idelanie płaskiego dna.

bardzo dobrze chodza stare stalowe gary emaliowane.

Data: 2009-07-01 03:30:16
Autor: kko
On 30 Cze, 22:13, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:

W instrukcji kuchenki teka jest podana tabelka jaka moc z jakiego pola przy
jakiej średnicy garnka będzie.

garnek nie musi mieć idelanie płaskiego dna.

bardzo dobrze chodza stare stalowe gary emaliowane.

Dzięki za info, właśnie czytam o sprzęcie "Teka" - widziałem w innym
poście, że jesteś zadowolony z płyty tej firmy...
Nigdy wcześniej nic nie słyszałem o tej firmie, a wychodzi na to, że
całkiem spore doświadczenie w AGD mają i ich indukcje wyglądają
całkiem atrakcyjnie w zestawieniu: wygląd/funkcje/cena
pzdr

Data: 2009-07-01 12:36:52
Autor: Marek Dyjor
kko wrote:
[...]

hm ja sobie zrobiłem dość solidny przegląd co można kupić.

i z TEKi kupiłem tylko indukcję, zmywarka obowiązkowo Bosch, mikrofala samsung, piekarnik i lodówka elektrolux.

Data: 2009-07-01 14:39:38
Autor: doslaw
Marek Dyjor pisze:
kko wrote:
[...]

o. a ja z teki kupilem plyte, wyciag i piekarniko-mikrofale, zmywarka jak wyzej, zreszta innej opcji nie widze;), lodowka jak wyzej

plyta/wyciag ok, brak zastrzezen (plyte mam na 230v podlaczona)
2w1 obecnie bym chyba kupil jednak innej firmy, mozliwe ze AEG Elektroluxa (mama ma i nawet fajna jest)
lodowka - naprawde super cicha (43dB), tylko te plastiki szuflad sa slabej jakosci (w zamrazalce mi juz popekaly od wysuwania )

Data: 2009-07-01 22:45:08
Autor: Marek Dyjor
doslaw wrote:
[...]

w indukcjach trzeba zwracać uwagę na dwa elementy

sposób i elastyczność zasialania oraz cichość układu grzewczego.

z moich badań sieciowych wynika że bardzo wiele płyt buczy i piszczy jak diabli szczególnie a dużych mocach i to jest b.głośne piszczenie upierdliwe w domu. TEKA jest cichutka

teka może być zasilona na wiele sposobów co jest wygodne

Data: 2009-07-01 14:50:12
Autor: kko
Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników
Dobrze Was się czyta, bo jestem przed zakupem "wszystkiego" ;), z
ciekawości (OT) czemu tylko Bosch ze zmywarek? Bo ja aż takich
kategorycznych wniosków nie wyciągnąłem śledząc temat w necie....

Data: 2009-07-02 15:25:52
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 1 Jul 2009 22:45:08 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

[...]

A ja kupiłem electroluxa i żałuję że wtedy nikt nic nie pisał o głośności
indukcji :( Sprawdzić można tylko w jeden sposób - kupując...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-02 23:25:44
Autor: Marek Dyjor
Jacek Osiecki wrote:
[...]

no ja znalazłem osoby plujące na glośność Elektroluxa.

Data: 2009-07-03 14:50:49
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 2 Jul 2009 23:25:44 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:
[...]

Jak kupowałem to ich nie było/nie znalazłem ich ;)
Zresztą nawet nie wiedziałem że może być problem głośności płyty...

A inna sprawa że się już przyzwyczailiśmy - ale mamy osobną kuchnię, pewnie
gdyby to było "studio" z salonokuchnią to by już było nieco gorzej ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-02 00:34:47
Autor: Krzysztof W.
doslaw pisze:
Marek Dyjor pisze:

[...]

Ja takie kombi przerabiałem na wszystkie opcje i według mnie najlepszą ofertę ze względu na możliwości mają właściwie tylko dwie firmy. Jedna to Whirlpool a druga to Siemens.

Whirlpool robi świetne mikrofale i piekarniki. Moi rodzice mają właśnie piekarnik i mikrofale tej firmy, działają świetnie i mają pełno przydatnej i bardzo prostej w obsłudze automatyki. Dlatego też dokładnie przyjrzałem się modelowi kombi, czyli piekarnik łączony z mikrofalą, i byłby z pewnością super. Ostatecznie jednak kupiłem Siemensa, przede wszystkim ze względu na to, że bardziej pasował mi jego design. Na korzyść Whirlpoola wypadał bardzo korzystny stosunek - cena do możliwości, no ale u mnie w kuchni musi wszystko do siebie pasować, nawet jeśli ma być droższe. :)

Warto ściągnąć sobie instrukcje tych urządzeń i spokojnie przewertować ich obsługę i możliwości. Właśnie po takim zagłębieniu się w funkcję a potem obejrzenie w sklepie, Teka szybko odpadła, gdyż w tych piekarniko-mikrofalach możliwościami w porównaniu do Whirlpoola i Siemensa wypadała bardzo blado i dodatkowo miała o około 10 litrów mniejszą pojemność.

Z Whirlpoola miał być to ten model:

http://www.whirlpool.pl/app.cnt/whr/pl_PL/pageid/pgproddtl001/catid/1/subcatid/5/prodid/32287

Zaś Siemens, który ostatecznie kupiłem, to ten:

http://www.siemens-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuchenki-mikrofalowe/piekarniki-kompaktowe-i-parowe/HB86P572.html

Pozdrawiam,
Arte

Data: 2009-07-03 01:26:21
Autor: doslaw
Płyta indukcyjna - pytania do uż ytkowników
Krzysztof W. pisze:
doslaw pisze:

prawda, z tej teki jestes srednio zadowolony
glownie dlatego, ze ma max 200 stopni na piekarniku

[...]

a to mnie wlasnie wkurza w prezentacjach produktów, ze pisza jakies watty, jakies wymiary, ale temperatury maksymalnej pieczenia to juz niet.

Data: 2009-07-03 08:56:16
Autor: Krzysztof W.

doslaw pisze:
Krzysztof W. pisze:
doslaw pisze:

prawda, z tej teki jestes srednio zadowolony
glownie dlatego, ze ma max 200 stopni na piekarniku

Mnie jeszcze się nie podobało, że nie ma w niej grzania dolnego, najbardziej przecież przydatnego np. do pieczenia ciast mokrych, ucieranych.

Dodatkowo, jak wspominałem, mała pojemność, zaledwie 32 litry w porównaniu do Whirlpoola 40 litrów i mojego Siemensa 42 litry.

[...]

Masz rację. Ja się długo naszukałem wszystkich parametrów, przeczytałem dogłębnie instrukcje i dopiero po tym stwierdziłem, że właściwie na placu boju pozostają tylko modele tych dwu wymienionych firm. Przede wszystkim dlatego, że są to w pełnym tego słów rozumieniu piekarniki z dodatkową funkcją mikrofali, a nie odwrotnie. Obydwa mają wszystkie rodzaje grzania typowe dla piekarników, temperatura max w Whirlpoolu to 250 stopni a w Siemensie w trybie grzania górnego i dolnego nawet 300 stopni.

No i ta nie zawsze doceniana automatyka, albo podpowiedzi. Polecam to bardzo! Nie muszę się nigdy zastanawiać na jakie grzanie ustawić piekarnik, na jaki czas, temperaturę - wszystko podsuwa mi piekarnik. :) Podpowiada też na jaki poziom włożyć i czy blach, czy naczynie na ruszcie. Cała komunikacja jest oczywiście w trybie tekstowym. Dodatkowo 70 programów automatycznych w Siemensie (w Whirlpoolu 52)! Program automatyczny, to taki, który na podstawie wybranego typu potrawy i jej wagi, w czasie, zmienia ustawienia grzania, tak, by uzyskać najlepszy rezultat. Np. gdy piekę w ten sposób kurczaka, to piekarnik najpierw go piecze tak by był w środku ładnie wypieczony a potem dorzuca większego grila w celu zarumienienia skórki. Siłę końcowego efektu można kontrolować na zasadzie mniej/więcej. Po drodze jeszcze zadzwoni z prośbą o obrócenie na drugą stronę.

Natomiast dodawanie do pieczenia trochę mikrofali też jest miłe. Wiadomo, że mikrofale najpierw zaczynają grzać od środka potrawy, dlatego świetnie nadają się do ciast mokrych! Np.: sernika. Dlatego nie mam stracha, że mi ciasto klapnie, bo zawsze w środku jest dobrze wypieczone. Sam na to nie wpadłem, taki był wpis w podręcznej książce kucharskiej wbudowanej w urządzenie. Ja tylko wybrałem grupę "ciasta" i podgrupę "ciasto serowe". Piekarnik zaproponował dodanie 180 W mikrofali i krótsze pieczenie! Trochę się zdziwiłem, ale zaryzykowałem i rezultat bardzo dobry!

Jeszcze jedna uwaga co do Teki, tak na prawdę nie wiem czyj jest to ostatecznie wyrób, bo to samo urządzenie, tylko w innej obudowie zewnętrznej i pod inną marką, spotkałem już wielokrotnie, np. Gorenje:

http://www.gorenje.pl/16955?aid=16013

W przypadku zaś Whirlpoola, czy Siemensa, jest to z pewnością ich wyrób własny, oparty o fajny sposób komunikacji piekarnik-użytkownik. Oczywiście jestem przekonany, że produkt Siemensa będzie, albo już jest na rynku niemieckim, i pod marka Bosch - no, ale to przecież jedna firma. :)

Pozdrawiam i mimo wszystko życzę chociaż częściowego zadowolenia z piekarnika, w końcu nie zawsze jest czas na dogłębne wertowanie parametrów, czytanie instrukcji obsługi (co polecam bardzo, zazwyczaj takowe są do ściągnięcia ze stron producentów), co zabiera dużo czasu. Mi też zdarza sie kupić rzeczy, z których nie jestem do końca zadowolony, cóż, zawsze będzie można je kiedyś zmienić. :)

Arte

Data: 2009-07-03 08:59:28
Autor: Marek Dyjor
Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników
Krzysztof W. wrote:
Hej!

doslaw pisze:
Krzysztof W. pisze:
doslaw pisze:

[...]

urządzenia domowe powinny być jak najprostrze, tak aby user nei musiał kończyć specjalnych kursów obsługi.

Data: 2009-07-03 11:35:12
Autor: doslaw
Marek Dyjor pisze:

urządzenia domowe powinny być jak najprostrze, tak aby user nei musiał kończyć specjalnych kursów obsługi.

to zalezy... kto co lubi i jak uzywa
ta moja teka (jeszcze 2 posty i poszukam modelu ;) )ma jakies tam czary mary na automacie, ale ja, tradycjonalista [ ;) ] i tak ustawiam po swojemu, czyli dla mnie najwazniejszy jest wybor sposobu grzania, temperatury i czasu

wspomniany wczesniej elektrolux ma fajna funckje (czesto spotykana w samych piekarnikach) turbonagrzewania
moje teka niestety tego nie ma, i na nagrzanie do ~160 stopni trzeba poczekac z 4-7 minut (na oko), zamiast 1-2

no, ale i tez cena odgrywała role przy zakupie

a i jeszcze jedno.. na przyszlosc dla producentow: jak daja program rozmrazanie, to mogli by dawac sonde (termometr) ktory mozemy latwo wbic w zamrozona potrawe, tak, zeby piekarnik/kuchenka wiedzial jak mocno jest zamrozona i kiedy juz nie bedzie zamrozona - taki automat-automat (cholera, a moze i takie sa w sprzedazy, tylko nie natknalem sie na nie ; ) )

Data: 2009-07-03 11:45:13
Autor: McBeth
[...]
W zestawie powinna być też mikrowiertarka - wbicie sondy w zamrożony kawałek mięsa to by była nie lada sztuka :-).

Pzdr.
Adam

Data: 2009-07-03 13:23:24
Autor: doslaw
P������������� ���������������� ������������
McBeth pisze:
rozmrazanie, to mogli by dawac sonde (termometr) ktory mozemy latwo wbic w zamrozona potrawe, tak, zeby piekarnik/kuchenka wiedzial jak mocno jest zamrozona i kiedy juz nie bedzie zamrozona - taki automat-automat
W zestawie powinna byĂŚ teÂż mikrowiertarka - wbicie sondy w zamroÂżony kawaÂłek miĂŞsa to by byÂła nie lada sztuka :-).

raczej myslalem o mikrogrzaniu sondy, goraca sonda wejdzie w mrozonke jak w przyslowiowe maslo
a srednica tej sony nie musi byc wcale wieksza od cienkiej igly

Data: 2009-07-03 12:17:34
Autor: Krzysztof W.
Płyta indukcyjna - pytania do uż ytkowników
Cześć!

[...]

Bo w Twojej Tece programy wybiera się tylko jako: P1, P2, itd. Nie ma komunikacji tekstowej. Wtedy trzeba zawsze z instrukcją, albo nauczyć się na pamięć. To jest nieintuicyjne i nie dziwie Ci się, że z tego nie korzystasz. No i jak patrzyłem w instrukcji, te programy są właściwie prawie tylko dla mikrofali a dla piekarnika zaledwie dwa.

[...]

Tak, szybie nagrzewanie piekarnika jest miłe. Mój ma jeszcze utrzymywanie w cieple potrawy, podgrzewanie naczyń, powolne gotowanie i kilkadziesiąt porad, propozycji ustawień dla różnych dań. Te porady to dodatkowo, poza programami automatycznymi. Ma jeszcze czyszczenie pirolityczmne - super sprawa. Włączasz piekarnik z tym programem na 1,5 godziny i pół godziny jeszcze czekasz aż ostygnie, zaglądasz a w środku czysto! Piekarnik cały bród, tłuszcz, resztki jedzenia wypala w temperaturze około 500 stopni. Najlepiej włączać to na noc.

no, ale i tez cena odgrywała role przy zakupie

To niestety prawda, że ten mój Siemens sporo kosztował, dlatego dobrą alternatywą pod kontem możliwości do ceny jest właśnie wspomniany Whirlpool. Szczególnie, że ma i szybkie nagrzewanie i utrzymanie w cieple i wyrastanie ciasta i automatykę z komunikacją tekstową.

[...]

Myślę, że producenci zakładają, że jak produkt mrożony, to jest prosto z zamrażalnika i ma te "przepisowe" 16-18 stopni poniżej zera. Jak przyniesiony świeżo ze sklepu i w podróży zdążył już się trochę, albo nawet znacznie rozmrozić, np. do minus 6, no to problem - trzeba skrócić wtedy czas, myślę, że proporcjonalnie w stosunku do założonych "przepisowych" minus 16-18 stopni.

Ja jakoś jak na razie, zawsze to co kupię najpierw wkładam do zamrażalnika, dla pewności załączam jeszcze opcję super mrożenie coby szybko wróciło do pożądanej temperatury. i jak chce z tych produktów korzystać, to mam właśnie te około minus 18 stopni, więc nie natknąłem się na wspomniany przez Ciebie problem.

Pozdrawiam,
Arte

Data: 2009-07-03 17:08:23
Autor: Marek Dyjor
doslaw wrote:
[...]

ale te sondy musiałby być wstrzeliwane ładunkami pirotechnicznymi chyba :)

Data: 2009-07-03 19:52:09
Autor: doslaw
Marek Dyjor pisze:
doslaw wrote:
[...]

w dzisiejszych czasach to pewnie i by moglo to byc mierzone jakimis czujnikami, dzwiekami, laserami, innymi falami ;)

Data: 2009-07-04 00:01:45
Autor: Marek Dyjor
doslaw wrote:
Marek Dyjor pisze:
doslaw wrote:
[...]

tja piecyk za drobne 15000 euro

Data: 2009-07-04 17:02:13
Autor: doslaw
Marek Dyjor pisze:
doslaw wrote:

w dzisiejszych czasach to pewnie i by moglo to byc mierzone jakimis
czujnikami, dzwiekami, laserami, innymi falami ;)

tja piecyk za drobne 15000 euro

ale sam mierzy! ;)

Marek, a masz może jakiś ekspres do kawy w zabudowie?
może masz równie dobry risercz w tej kwestii jak w piek&micro ;)

Data: 2009-07-04 20:28:15
Autor: Marek Dyjor
doslaw wrote:
Marek Dyjor pisze:
doslaw wrote:

[...]

długo szukałem ale wszystko co jest sensowne to ma ceny powyżej 4000 złotych więc stwierdziłem że głupi nie jestem zresztą i tak lubimy kawę z kafeterki :)

Data: 2009-07-03 11:53:01
Autor: Krzysztof W.
[...]

Gdybyś miał okazję używać takiego piekarnika, to wiedziałbyś, że ustawienie jego jest intuicyjnie i wcale nie musisz sięgać do instrukcji. Wszystko ustawia się szybko i prosto, zarówno tryby podstawowe jak i automatyczne. Te automatyczne nawet prościej, bo nie trzeba się zastanawiać, czy jak chce upiec schab, to dobrze włączyć termoobieg, czy nie, a jak z termoobiegiem, to dłużej, czy krócej piec? Tu za Ciebie myśli urządzenie. Ja tylko wybieram: "pieczeń schabowa", decyduje jeszcze, czy z chrupiącą skórką czy nie i podaję wagę. Resztę załatwia piekarnik. Nawet podpowiada na którym poziomie piekarnika umieścić - też więc nie muszę się w tej kwestii zastanawiać.

Najważniejsze, że cała komunikacja jest tekstowa. Moja mama, która jest anty techniczna, opanowała tak obsługiwany piekarnik, w jej przypadku Whirlpoola, szybciej niż bym przypuszczał!

Arte

Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników