Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników

Data: 2009-06-29 18:41:44
Autor: charwel \(Oo\)==:::
Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników

Witam,  jestem przed zakupem i chciałbym się upewnić:
na logikę - przy indukcji nie są potrzebne funkcje typu Auto Focus?
(czyli dopasowanie do wielkości garnka).
Czy pow styku musi być pełna? Np co jeśli patelnia będzie trochę
wystawać poza pole......? Albo jeśli na duże pole damy mały >garnuszek

Ja mam płytę Siemens i ona na każdym polu grzejnym ma wydzielone mniejsze, i nie ma problemu z dopasowaniem garnka.
Mam garnki Tefala i patelnie Tefal Ingenio.
Pasują idealnie.
Gotowałem też w garnkach, które nieznacznie odbiegały od tych rozmiarów i też było dobrze.
Producent zaleca, żeby dna garnków były dobrze dopasowane ze względu na to, że wtedy energia jest wykorzystywana optymalnie.
Są też płyty, które same się dopasowują do wielkości dna garnka.

- ma to jakieś znaczenie? - wielkość generowanej mocy jest stała
(oczywiście wg ustawień) bez względu na wielkość naczynia?

Hmmm...
Moc chyba jest stała, straty mocy mogą być większe.

>I ostatnie, może głupie pytanie ;):  jeśli garnek przyciąga magnes to
garnek się nadaje? Nie ma co cudować z tymi - niby specjalnymi, w >nich się szybciej chyba nie ugotuje?

Do mojej płyty był dołączony magnes do sprawdzania czy garnek się nadaje czy nie.
Stąd wnioskuję, że odpowiedź jest twierdząca ;)

Pozdrawiam
charwel:)

Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników