P³yta+procesor

Data: 2015-03-05 13:27:18
Autor: Kamil
P³yta+procesor
Witam

Bardzo proszê szanownych grupowiczów o radê co wybraæ w miarê rozwojowego. Chodzi o p³ytê + procesor + RAM w granicach 400-500 z³. Preferujê Intela, bo do AMD ju¿ dawno siê zrazi³em.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-06 11:53:59
Autor: Irokez
P³yta+procesor
W dniu 2015-03-05 o 13:27, Kamil pisze:
[...]

trochê malo kasy, Intel G1840 to 154z³, Asrock H97 to 329z³ i zabrak³o na pamiêæ.

--
Irokez

Data: 2015-03-06 13:18:28
Autor: zhbick
P³yta+procesor
trochê malo kasy, Intel G1840 to 154z³, Asrock H97 to 329z³ i zabrak³o na pamiêæ.

W takim bud¿ecie to nie¶miertelny C2D (jak najszybszy), p³yta obs³uguj±ca DDR3 i pamiêci tyle, ile trzeba

Data: 2015-03-06 14:59:35
Autor: Irokez
P³yta+procesor
W dniu 2015-03-06 o 13:18, zhbick pisze:
trochê malo kasy, Intel G1840 to 154z³, Asrock H97 to 329z³ i zabrak³o na pamiêæ.

W takim bud¿ecie to nie¶miertelny C2D (jak najszybszy), p³yta obs³uguj±ca DDR3 i pamiêci tyle, ile trzeba

Pyta³ "rozwojowego"

--
Irokez

Data: 2015-03-06 15:19:38
Autor: S³awek Maculewicz
P³yta+procesor
Dnia 06-03-2015 o 14:59:35 Irokez <no.email@wp.pl> napisa³(a):

[...]

Moim zdaniem nie warto kupowaæ komputera "na wyrost" - lepiej braæ to, co  za najmniejsz± kwotê spe³ni nasze aktualne wymagania.
Nie bardzo wiem, czego teraz u¿ywa Kamil - jakiego¶ AMD?
--
Brak sygnaturki.

Data: 2015-03-06 15:44:59
Autor: Kamil
P³yta+procesor
U¿ytkownik "S³awek Maculewicz" napisa³:

Pyta³ "rozwojowego"

Moim zdaniem nie warto kupowaæ komputera "na wyrost" - lepiej braæ to, co  za najmniejsz± kwotê spe³ni nasze aktualne wymagania.

W którym¶ z wcze¶niejszych w±tków wyczyta³em, ¿e p³yty i procesory pod GA 775 nie bêda ju¿ produkowane. By³ podany inny socket, ale nie mogê znale¼æ tego w±tku.

Nie bardzo wiem, czego teraz u¿ywa Kamil - jakiego¶ AMD?

Jadê od kilku lat na PIV, ale ju¿ nie dajê rady. Nawet Firefox ¿re procesor, a filmów z bit rate powy¿ej 5000 nie da siê ogl±daæ. Trzyma³em siê p³yt pod PIV ze wzglêdu na AGP i dobre stery od nVidii, oferuj±ce ¶wietn± nak³adkê video. Mimo, ¿e nie mam du¿ych wymagañ, nie gram, ju¿ nie dajê rady. Muszê kupiæ co¶ nowszego.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-07 14:48:01
Autor: Smok Eustachy
P³yta+procesor
W dniu 06.03.2015 o 15:44, Kamil pisze:
/.../
[...]

To nie bierz rozwojowego.

Data: 2015-03-06 18:17:04
Autor: zhbick
P³yta+procesor

U¿ytkownik "Irokez"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:54f9b292$0$2209$65785112@news.neostrada.pl...

Pyta³ "rozwojowego"

Ale ma 400-500 z³ na to, wiêc Haswell odpada

Data: 2015-03-06 16:12:51
Autor: Tasiorsa
P³yta+procesor
[...]

Moze to: http://goo.gl/ATXKkc

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2015-03-06 18:14:17
Autor: nom
P³yta+procesor

U¿ytkownik "Tasiorsa" <tasiorsa@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:mdcg5j$61l$1speranza.aioe.org...
Moze to: http://goo.gl/ATXKkc

Fajny zestaw, ale nie ma sterowników pod XP, ale  autor nie napisa³ jaki ma OS. :-)

Data: 2015-03-07 05:29:40
Autor: Kamil
P³yta+procesor
U¿ytkownik "nom" napisa³:

Fajny zestaw, ale nie ma sterowników pod XP

Odpada. Nie tylko z uwagi na sterowniki, ale te¿, ¿e MSI. Maj± najgorsze z
mo¿liwych wsparcie. Po prostu olewaj± uzytkowników. Nie chcê mieæ z nimi do
czynienia.

ale  autor nie napisa³ jaki ma

Sorry! XP.

pzdr

Data: 2015-03-07 15:06:08
Autor: Irokez
P³yta+procesor
W dniu 2015-03-07 o 05:29, Kamil pisze:

ale  autor nie napisa³ jaki ma

Sorry! XP.

No to je¶li pod XP to pozostaje zakup koñcówki produkcji nierozwojowego Socket 1155, np. ASROCK H61M-VG3 (jakby¶ chcia³ jednak postawiæ za rok 7-kê to lepiej np. GIGABYTE GA-B75M-D2V za 239z³), jaki¶ Celeron G1610 za 138z³ i zostaje na pamiêæ.

--
Irokez

Data: 2015-03-07 15:59:14
Autor: Budzik
P³yta+procesor
U¿ytkownik Irokez no.email@wp.pl ...

[...]

a nie lepiej kupic jakis poleasingowy c2d z systemem i przy okazji przejsc na win7

Data: 2015-03-07 17:38:35
Autor: Kamil
P³yta+procesor
U¿ytkownik "Irokez" napisa³:

[...]

Dziêki za odpowied¼. Nurtuje mnie jeszcze pytanie jak zwiêkszy siê wydajno¶æ w
stosunku do obecnie posiadanego sprzêtu?

Pzdr

Data: 2015-03-07 17:59:13
Autor: Budzik
P³yta+procesor
U¿ytkownik Kamil nospam@tlen.pl ...

[...]

Wpisz w google "wydajnosc procesorów." - s± ca³e zestaiwenia.
Akurat pIV to gniot wiec wydajnosc opisowo zmieni sie kosmicznie :)

Data: 2015-03-07 19:51:26
Autor: Irokez
P³yta+procesor
W dniu 2015-03-07 o 18:59, Budzik pisze:
Wpisz w google "wydajnosc procesorów." - s± ca³e zestaiwenia.
Akurat pIV to gniot wiec wydajnosc opisowo zmieni sie kosmicznie :)

A tak przyziemnie, to jak przesiadka Rikszy do Porsche 911.

--
Irokez

Data: 2015-03-10 16:33:25
Autor: Kamil
P³yta+procesor
U¿ytkownik "Budzik" napisa³:

Wpisz w google "wydajnosc procesorów." - s± ca³e zestaiwenia.

Przykro mi, ale w sieci nie znalaz³em "archeologii". Nawet co wcze¶niejsze Core
duo trudno znale¼æ. Mo¿e jeste¶ w stanie powiedzieæ - je¶li na moim PIV 3,2 GHz
konwersja filmu 700 MB trwa godzinê, to ile czasu zajmie to na p³ycie ASROCK
H61M-VG3, czy GIGABYTE GA-B75M-D2V ze ¶rednim procesorem?

Pozdrawiam

Data: 2015-03-10 16:55:03
Autor: Budzik
P³yta+procesor
U¿ytkownik Kamil kamil@tlen.pl ...

[...]

Hmm, moze rzeczywiscie bedzie ciezko znale¼c porównanie z PIV.

Mo¿e tu:
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
http://www.zjr.republika.pl/ranking_procesorow.htm

Ale tak ogólnie to nad czym siê zastanawiasz?
Komp z C2D 8600 dyskiem 250GB to koszt 400z³. I to jest komp ktory daje rade z biezacymi rzeczami bez najmniejszego problemu.
A na PiV to chyba nawet "internet" sie zawiesza (w sensie strony :))))

Mysle, ze ten procek bedzie spokojnie 2-3 x szybszy.

Czy akurat da taki przyrost na kompresji filmów nie mam pojecia.

Data: 2015-03-10 21:01:49
Autor: Kamil
P³yta+procesor
U¿ytkownik "Budzik" napisa³:

Mysle, ze ten procek bedzie spokojnie 2-3 x szybszy.

To brzmi sensownie. Natomiast przerazi³o mnie (prawie) twierdzenie Irikeza:

"to jak przesiadka Rikszy do Porsche 911"

Dwukrotny wzrost wydajno¶ci nie powala, je¶li we¼miemy pod uwagê cenê 15 krotnie
wy¿sz± od mojego obecnego zestawu. Ile by kosztowa³ zestaw 10-15 razy szybszy od
mojego PIV?

Dziêkujê wszystkim za rady. Da³y mi do my¶lenia.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-11 05:00:01
Autor: Budzik
P³yta+procesor
U¿ytkownik Kamil kamil@tlen.pl ...

Mysle, ze ten procek bedzie spokojnie 2-3 x szybszy.

To brzmi sensownie. Natomiast przerazi³o mnie (prawie) twierdzenie
Irikeza: "to jak przesiadka Rikszy do Porsche 911"

[...]

15 krotnie?
To ile kosztuje twój obecny zestaw? 15z³?
Wliczasz w to taki sam dysk itp?

Data: 2015-03-15 17:41:45
Autor: Kamil
P³yta+procesor
U¿ytkownik "Budzik" napisa³:

To ile kosztuje twój obecny zestaw? 15z³?
Wliczasz w to taki sam dysk itp?

Liczê p³ytê i procesor. P³yta 350 z³, procesor 160 z³, Razem 510 z³. Natomiast
mój PIV obecnie kosztuje 5 z³, a plyta 30 z³. Razem 35 z³. Sosunek jak 1:14.
Niewiele siê pomyli³em. Trochê przesadzam z tym 15-krotnym wzrostem wydajno¶ci,
ale 5 krotny by³by znacz±cy.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-15 21:00:07
Autor: Budzik
P³yta+procesor
U¿ytkownik Kamil kamil@tlen.pl ...

Liczê p³ytê i procesor. P³yta 350 z³, procesor 160 z³, Razem 510 z³.

Mysla³em ze porównujemy do c2d?
bo jezeli tak, to zestaw na c2d (ca³y) kuisz za 300-400z³).

Data: 2015-03-12 18:04:09
Autor: Irokez
P³yta+procesor
W dniu 2015-03-10 o 16:33, Kamil pisze:
U¿ytkownik "Budzik" napisa³:

[...]

hmm..
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Pentium+4+3.20GHz
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Intel_Pentium_4_HT_3.0_GHz_Prescott-2604.html

Ogólnie to ciê¿ko aby kto¶ teraz porównywa³ Core i7 do P4 w kompresji H.264.
W ka¿dym razie w robocie walaj± siê takie Delle P4HT, porównywa³em ich pracê do laptopa Dell D631 z dwurdzeniowym Turionem x64 TL-60 i na tym piêknie windows 7 64bit dzia³a co siê zdziwi³em, bo przez pomy³kê zainstalowa³em zamiast 32bit. A staruszek to jest przecie¿.
Skrzynki z P4 le¿± i rdzewiej±.
Dalej nie ma co porównywaæ pracy tego Turiona do laptopa którego 4 lata temu kupi³em z intelem B800 na pok³adzie i grafik± w procku. Wymieni³em po gwarancji procesor na Core i3. W normalnej pracy ju¿ du¿o ró¿nic nie by³o, ale przekodowanie filmu ju¿ szybciej siê robi³o. I tak zosta³o. Chcesz to mogê zapu¶ciæ co¶ na tym i3-2350 do porównania (te¿ staruszek z 2011 roku, 2-ga generacja Core, a jest ju¿ 5-ta).

--
Irokez

Data: 2015-03-16 12:53:04
Autor: maX
P³yta+procesor

U¿ytkownik "Kamil" <kamil@tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:mdn2sh$dut$1speranza.aioe.org...
U¿ytkownik "Budzik" napisa³:

[...]

Konwersja filmów zazwyczaj dobrze skaluje siê z ilo¶ci± rdzeni. Mo¿esz wiêc pu¶ciæ u siebie benchmark Cinebench 11.5 (to co prawda nie konwersja, ale ró¿nica wydajno¶ci bêdzie podobna) i porównaæ z CPU który zamierzasz kupiæ. Pozatym nowsze procesory Intela wspieraj± funkcjê Quick Sync, która znacznie przyspiesza konwersjê filmów (dodatkowo znacznie przy tym odci±¿a procesor, wiêc przy konwersji z u¿yciem QS mo¿na dalej pracowaæ na komputerze bo obci±¿enie procesora jest duzo poni¿ej 100%). Z tym ¿e procesory na LGA 1155 (ostatnia platforma Intela wspieraj±ca WinXP) maj± QS dopiero od i3 kosztuj±cego ponad 400 z³. Natomiast w najnowszym LGA 1150 QS jest ju¿ nawet w Celeronach za 150 z³, ale nie mo¿na ju¿ na nich postawiæ WinXP. Doradzam wiêc zmianê systemu na Win7, dodatkowa zaleta takiej przesiadki to ¿e mo¿esz zainstalowaæ system 64-bit co równie¿ przyspieszy kompa.

Data: 2015-03-07 18:37:58
Autor: Irokez
P³yta+procesor
W dniu 2015-03-07 o 17:38, Kamil pisze:
U¿ytkownik "Irokez" napisa³:

[...]

W porównaniu z P4? ¿artujesz? Cokolwiek nie z³o¿ysz z aktualnej oferty bêdzie lepiej. A nawet starej.
Procesory Pentium Mobile (równie¿ platforma zwana Centrino) robili na architekturze P3 bo po prostu by³y wydajniejsze od P4.

--
Irokez

P³yta+procesor