P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.

Data: 2010-03-16 22:11:30
Autor: Grumens
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Witam,
Nadszed³ czas, ¿eby zmodernizowaæ nieco kompa. Zdajê sobiê sprawê, ¿e muszê
wymieniæ p³ytê g³ówn±, procesor, pamiêæ i kartê graficzn±, chyba, ze s±
jeszcze jakie¶ p³yty z AGP bo karta ca³kiem nowa, ale AGP.
Proszê o poradê co kupiæ. Chodzi o komputer do wszystkiego, jednak z
przewag± prac biurowych. Do wydania mam oko³o 1200z³. Stary komputer zasila
chieftek 400W, wystarczy, czy te¿ trzeba bêdzie wymieniæ? Bêdê wdziêczny za
wszelkie sugestie. --
Pozdrawiam
Grumens                      http://www.archivemusic.pl

Data: 2010-03-16 23:07:57
Autor: Micha³
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
wymieniæ p³ytê g³ówn±, procesor, pamiêæ i kartê graficzn±, chyba, ze s±
jeszcze jakie¶ p³yty z AGP bo karta ca³kiem nowa, ale AGP.

Skoro karta przyzwoita, to mo¿na pewnie j± sprzedaæ za sensown± cenê?

http://www.purepc.pl/inne/zestawy_komputerowe_na_marzec_2010

Stary komputer zasila
chieftek 400W, wystarczy, czy te¿ trzeba bêdzie wymieniæ? Bêdê wdziêczny za
wszelkie sugestie.

Napisz, co masz w tej chwili - mo¿e oprócz zasilacza da siê wykorzystaæ dysk, napêd optyczny, obudowê...

Data: 2010-03-17 08:13:35
Autor: Grumens
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Dnia Tue, 16 Mar 2010 23:07:57 +0100, Micha³ napisa³(a):

wymieniæ p³ytê g³ówn±, procesor, pamiêæ i kartê graficzn±, chyba, ze s±
jeszcze jakie¶ p³yty z AGP bo karta ca³kiem nowa, ale AGP.

Skoro karta przyzwoita, to mo¿na pewnie j± sprzedaæ za sensown± cenê?

Karta to ASUS AH3650 z pasywnym ch³odzeniem. Trochê mi jej szkoda, no ale
mo¿e faktycznie uda siê sprzedaæ.

Proszê o poradê co kupiæ. Chodzi o komputer do wszystkiego, jednak z
przewag± prac biurowych. Do wydania mam oko³o 1200z³.

http://www.purepc.pl/inne/zestawy_komputerowe_na_marzec_2010

Przegl±da³em w³a¶nie te zestawy i tam przewa¿a AMD a ja bym siê sk³ania³
bardziej ku Intelowi, chocia¿ nie wiem czy s³usznie.

Napisz, co masz w tej chwili - mo¿e oprócz zasilacza da siê wykorzystaæ dysk, napêd optyczny, obudowê...

No wla¶nie dysk, napêd i obudowê mam zamiar wykorzystaæ, chodzi mi tylko o
wymianê p³yty, procka, pamiêci i grafiki. No i zasilacz chcia³bym zachowaæ
o ile poci±gnie nowy sprzêt.
Dyski, które obecnie posiadam: WD WD5000AADS 500GB i WD Caviar SE 250 GB
WD2500BB. DVDRW - BENQ 1650. Obudowa shinobi, czy jakos tak, nie jest
najlepszej jako¶ci ale ³adna :)

Grumens                      http://www.archivemusic.pl

Data: 2010-03-17 09:39:11
Autor: Micha³
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Skoro preferujesz Intela to jeszcze okre¶l, czy wystarczy Ci starsza platforma 775 pozwalaj±ca na wybór w ramach za³o¿onego bud¿etu lepszej karty graficznej, czy wola³by¶ co¶ pokroju i3. Zasilacz wystarczy je¶li w zestawie znajdzie siê jaka¶ karta pokroju 9800.

Data: 2010-03-17 11:33:20
Autor: Grumens
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Dnia Wed, 17 Mar 2010 09:39:11 +0100, Micha³ napisa³(a):

[...]

My¶lê, ¿e platforma 775 wystarczy.
Grumens                      http://www.archivemusic.pl

Data: 2010-03-17 11:57:37
Autor: Micha³
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
My¶lê, ¿e platforma 775 wystarczy.

Intel Dual-Core E6500 2.93 GHz s. 775 Box - 255 z³
Geil 2x2GB DDR2 800 5-5-5-15 Black Dragon Dual Chanel - 315 z³
Gigabyte GA-EP41-UD3L G41 s.775 - 219 z³
Gainward 9800GT 512MB 256bit PCI-E Green Edition DDR3 - 325 z³

ceny przyk³adowe z Proline, razem z przesy³k± poni¿ej 1150 z³.

Data: 2010-03-17 12:21:24
Autor: Grumens
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Dnia Wed, 17 Mar 2010 11:57:37 +0100, Micha³ napisa³(a):

[...]

My¶la³em o jakim¶ core2duo i ddr3. Ale widzê, ¿e funduszy mi nie starczy,
dlatego z 300z³ jestem w stanie jeszcze do³o¿yæ, czyli w sumie 1500z³.
Grumens                      http://www.archivemusic.pl

Data: 2010-03-17 12:53:32
Autor: MarcinCz
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Dnia Wed, 17 Mar 2010 12:21:24 +0100, Grumens napisa³(a):

My¶la³em o jakim¶ core2duo i ddr3. Ale widzê, ¿e funduszy mi nie starczy,
dlatego z 300z³ jestem w stanie jeszcze do³o¿yæ, czyli w sumie 1500z³.

A ja standardowo: mo¿e AMD?
Powoli wchodz± p³yty na chipsecie 890GX (sata III, USB 3.0, DDR3,). Co
prawda jeszcze trochê drogie ~460PLN ale za jaki¶ czas... Je¿eli mo¿na to o
czym¶ takim mówiæ to zestaw by³by bardziej "przysz³o¶ciowy"
--
Marcin

Data: 2010-03-17 12:56:22
Autor: Micha³
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
My¶la³em o jakim¶ core2duo i ddr3. Ale widzê, ¿e funduszy mi nie starczy,
dlatego z 300z³ jestem w stanie jeszcze do³o¿yæ, czyli w sumie 1500z³.

IMHO sens jest taki, ¿e przy nastêpnym upgrade (mo¿e) wykorzystasz pamiêci, ale da siê:

Gigabyte GA-EP43T-UD3L IP43 s.775 - 295 z³
Kingston HyperX 2x2GB DDR3-1600 Dual Chanel Kit Non-ECC CL9 KHX1600C9D3K2/4G - 369 z³

procesor - hmm.. ? Szczerze, nie wiem, co sensownego na 775 warto wzi±æ za 500 z³. W takiej cenie jest Q8300 ale po pierwsze nie wiem, czy potrzebujesz 4 rdzeni (piszesz o C2D, wiêc raczej nie), po drugie nie mam pojêcia jak siê sprawuje ten procesor. E8400 3GHz zbli¿a siê do 600 z³ i moim zdaniem to drogo za b±d¼ co b±d¼ stary procesor, trochê szybszy co prawda od E6500 ale kosztuj±cy ponad 2x tyle.

Moja propozycja: nastawiæ siê na wariant bud¿etowy z Dual Core, DDR2 i starszym chipsetem G41/G43 w roli g³ównej, albo - jak ju¿ mo¿na wiêcej kasy przeznaczyæ - i¶æ w podstawkê 1156 z DDR3.

Data: 2010-03-17 18:24:30
Autor: Wies³aw
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Dnia 17-03-2010 o 12:21 Grumens napisa³ na pl.comp.pecet:

My¶la³em o jakim¶ core2duo i ddr3. Ale widzê, ¿e funduszy mi nie starczy,
dlatego z 300z³ jestem w stanie jeszcze do³o¿yæ, czyli w sumie 1500z³.

Nie mogê zrozumieæ, po co ludzie pchaj± siê w star± platformê? Aby za
nied³ugo, znów wszystko wymieniaæ?
Proponujê zainteresowaæ siê nowszymi rozwi±zaniami.

Grafika: wa¿na, je¿eli od czasu do czasu chce siê w co¶ pograæ.. Proponujê
¶wietn± kartê ATI, która wystarczy na d³ugo np:
HIS Radeon HD 5750 iCooler IV 1GB 478,00 z³ (mo¿na s³absz± i lepszy procek)

Pamiêæ: najlepiej DDR3 bez szaleñstw, ale mo¿na jeszcze ciut lepiej ni¿ ta:
Goodram DDR3 Dual Channel 2x2048MB 1333MHz CL9 348 z³ - albo 3GB.

Poniewa¿ zaczynaj± siê coraz bardziej liczyæ procesory czterordzeniowe,
chyba najbardziej op³acalnym zakupem jest Athlon II X4 620 za 340 z³
Mo¿na równie¿ dwurdzeniowy Phenom II X2 550 294 z³
Do tego przyzwoita p³yta z USB3: Gigabyte 770T-USB3 299 z³
Razem 1465 z³

Je¿eli kto¶ obrazi³ siê na AMD, to na Intela równie¿ da siê co¶ znale¼æ.
Intel posiada ekonomiczny procesor na LGA 1156, którym w ogóle siê nie
chwali: Pentium G6950. Jest to takie i3 bez Hyper-Threadingu i z 3MB keszu
za 314 z³
P³yty niestety s± dro¿sze. Otrzymujemy za to zapasow± grafikê gratis :)
Tak± przystêpn± cenowo p³yt± jest Gigabyte GA-H55M-UD2H Cena: 338,00 z³.
Równie¿ pamiêci do tego powinny byæ z ni¿szym napiêciem.
Ceny z prawdziwego sklepu internetowego.

--
Wies³aw
Opera Mail

Data: 2010-03-17 19:17:36
Autor: Dawid
Wies³aw pisze:
[...]

Wszystko siê zgadza, ale tego intela i3 nie polecam nawet wrogom :-)
Tandeta jakich ma³o, ta dodatkowa grafika dzia³a tylko na niektórych p³ytach.Wydajno¶æ gorsza od dual core z tani±,dodatkow± grafik±.
Pozdrawiam

Data: 2010-03-17 19:52:37
Autor: Wies³aw
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Dnia 17-03-2010 o 19:17 Dawid napisa³ na pl.comp.pecet:

Wszystko siê zgadza, ale tego intela i3 nie polecam nawet wrogom Tandeta  jakich ma³o, ta dodatkowa grafika dzia³a tylko na niektórych  p³ytach.Wydajno¶æ gorsza od dual core z tani±,dodatkow± grafik±.

Mia³e¶ jakie¶ bli¿sze do¶wiadczenia z tym procesorem ?, bo w testach
wcale, a¿ tak tragicznie nie wypada, szczególnie je¿eli nie potrzeba
du¿ej wydajno¶ci procesora. Jest tani jak na Intela :)
Grafika jest ta sama co w innych nowych i3, i5, problemy pewnie te¿.
Wydawaæ by siê mog³o, ¿e to choroby wieku dzieciêcego. S³ysza³em, ¿e
z p³ytami P55 nie zawsze dzia³a³y, ale s± ju¿ p³yty z H55 dedykowane
pod te procesory.

--
Wies³aw
Opera Mail

Data: 2010-03-18 09:01:35
Autor: Dawid
Wies³aw pisze:

[...]

Z³o¿ony komputer, chodzi u znajomego jako sprzêt biurowy.
Wydajno¶æ kiepska, nie potwierdzaj± siê jego rewelacyjne opisy
znalezione w sieci.Mo¿e to z³e porównanie, ale przegrywa ze
starymi, tanimi quadami Q6600, Q8200(do których p³yty i pamiêci s± tañsze).
Do sprawdzenia tutaj http://benchit.pl/procesory/porownanie/usun/16
Wielkim plusem jest cena, jak na intela
rzeczywi¶cie tani.
Pozdrawiam

Data: 2010-03-18 22:09:09
Autor: Wies³aw
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Dnia 18-03-2010 o 09:01 Dawid napisa³ na pl.comp.pecet:

[...]

Co¶ mi nie pasuje. Sprzêt biurowy nie potrzebuje du¿ej wydajno¶ci
i na pewno dwurdzeniowy procesor nie bêdzie za wolny.
Q8200 jest o 200z³ dro¿szy, zreszt± porównanie do starych quadów jest
bez sensu. P³yty mo¿e i tañsze, ale bez grafiki. Pamiêci DDR3 bior±
mniej pr±du.
Na odno¶niku jest porównanie Q6600 z Dual Core E5200. G6950 nawet nie
maj± w spisie. Nie pomyli³e¶ procesorów?
http://www.iurl.pl/?xLfJN

--
Wies³aw
Opera Mail

Data: 2010-03-19 14:12:17
Autor: Dawid
Wies³aw pisze:
[...]

Komputer zosta³ u niego jako biurowy, bo do ogólnie domowo-multimedialnych zastosowañ starsze komputery, które posiada okaza³y siê lepsze.Testowany by³ na grach i obróbce filmów.
Na podanej stronie mo¿esz wpisaæ jakikolwiek procesor i dostaniesz
wyniki, porównanie wydajno¶ci, ceny.
Ten odno¶nik na pocz±tku wy¶wietla zawsze to samo
Ta ró¿nica 200z³ to z kosmosu informacja?
W sklepach mówi± co innego :-)

http://www.agito.pl/procesory/intel-core-i3-530-293-ghz-box.0.362139.html?external=ceneo
http://www.komputronik.pl/index.php/product/92288/Podzespo_y_PC/Procesory/Intel_Core_i3_530_2_93_GHz_BOX.html?cpsrc=ceneo
http://www.komputronik.pl/index.php/product/58542/Podzespo_y_PC/Procesory/Intel_Core2_Quad_Q8200_2_33_GHz_BOX.html?cpsrc=ceneo
http://www.agito.pl/procesory/intel-core-2-quad-q8200-233-ghz-box.0.334859.html?external=ceneo

Ró¿nica w cenach p³yt i pamiêci wystarczy na dobr± grafikê.
Ró¿nica w zu¿yciu  pr±du pamiêci 2 i 3 jest minimalna, zasilacz podany w tytu³owym po¶cie nawet jej nie zauwa¿y.
Nie nic nie pomyli³em.

Data: 2010-03-19 18:39:27
Autor: Wies³aw
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Dnia 19-03-2010 o 14:12 Dawid napisa³ na pl.comp.pecet:

Komputer zosta³ u niego jako biurowy, bo do ogólnie    domowo-multimedialnych zastosowañ starsze komputery, które posiada    okaza³y siê lepsze.Testowany by³ na grach i obróbce filmów.

Nie wierzê :0
Szczególnie, ¿e piszesz zdaje siê o Core i3 ! Fajny procek do gier..
A starsze, czyli jakie?

Na podanej stronie mo¿esz wpisaæ jakikolwiek procesor i dostaniesz
wyniki, porównanie wydajno¶ci, ceny.
Ten odno¶nik na pocz±tku wy¶wietla zawsze to samo

Wcale nie zawsze :) http://www.iurl.pl/?wieslaw667
No i wyniki testów mocno kontrowersyjne.

Ta ró¿nica 200z³ to z kosmosu informacja?
W sklepach mówi± co innego  Ró¿nica w cenach p³yt i pamiêci wystarczy   na  dobr± grafikê.

Wiêc spróbujmy porównaæ. Wybra³em mo¿liwie najbardziej podobne modu³y:
http://www.iurl.pl/?I0Avs     http://www.iurl.pl/?Vvx5r
Ró¿nica to 22z³ na 2GB. Nikogo nie namawiam, ale ja w tej chwili innych
ni¿ DDR3 bym nie kupi³.
Z porównaniem p³yt g³ównych jest trochê gorzej, poniewa¿ na LGA1156 nie
ma tanich, badziewnych p³yt. Mo¿e takie? http://www.iurl.pl/?C4XsO
http://www.iurl.pl/?ptdde Ró¿nica *89z³ z tym, ¿e ta pierwsza i tak
wydaje siê byæ lepiej wyposa¿ona (wiêcej USB, SATA eSATA, Display Port)
W ka¿dym razie za 130-150 z³, bêdzie podobna grafa jak na tych p³ytach :)

Ró¿nica w zu¿yciu  pr±du pamiêci 2 i 3 jest minimalna, zasilacz podany   w  tytu³owym po¶cie nawet jej nie zauwa¿y.

Dobry zasilacz mo¿e najwy¿ej minimalizowaæ straty, ale poboru pr±du nie
ograniczy. Tak policzy³em, ¿e ró¿nica w cenie dwóch modu³ów (4GB) zwróci
siê po ok 3 latach po 10 godz dziennie u¿ywania komputera. Je¿eli
oczywi¶cie jest prawd± to co pisz± o energooszczêdno¶ci DDR3.

Nie nic nie pomyli³em.

Jednak pomyli³e¶. Ja pisa³em o tym: http://www.iurl.pl/?bGOlc

--
Wies³aw
Opera Mail

Data: 2010-03-20 01:06:13
Autor: Dawid
Wies³aw pisze:
[...]

Teraz to ju¿ nie wiem o co ci chodzi?
OK jeste¶ super fachowiec, z³ó¿ sobie co chcesz.
Po co mam czekaæ kilka lat na jaki¶ zwrot?
Co mnie obchodzi jakis twój g....ny procesor?
Pisa³em ca³y czas, ¿e i3 jest s³aby i tyle.
Szkoda czasu na dalsz± dyskusjê.
Pozdrawiam

Data: 2010-03-20 10:49:26
Autor: Wies³aw
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Dnia 20-03-2010 o 01:06 Dawid napisa³ na pl.comp.pecet:

Teraz to ju¿ nie wiem o co ci chodzi?
OK jeste¶ super fachowiec, z³ó¿ sobie co chcesz.
Po co mam czekaæ kilka lat na jaki¶ zwrot?
Co mnie obchodzi jakis twój g....ny procesor?
Pisa³em ca³y czas, ¿e i3 jest s³aby i tyle.

Nie wiem czy zauwa¿y³e¶, ale to jest grupa dyskusyjna. Je¿eli
Wszystko Ciê g...o obchodzi i szkoda Ci czasu to po co w ogóle
zabierasz g³os?
Ju¿ my¶la³em, ¿e mo¿na z Tob± normalnie podyskutowaæ. No có¿...

Szkoda czasu na dalsz± dyskusjê.

Te¿ tak uwa¿am i nie zawracaj wiêcej gitary.

--
Wies³aw
Opera Mail

Data: 2010-03-16 23:39:53
Autor: Remek
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
U¿ytkownik "Grumens" napisa³:

Chodzi o komputer do wszystkiego...

Dobre. Do wszystkiego, znaczy do niczego. A powa¿nie to takiego cuda nie maj± nawet si³y zbrojne USA.

Remek

Data: 2010-03-17 08:15:01
Autor: Grumens
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.
Dnia Tue, 16 Mar 2010 23:39:53 +0100, Remek napisa³(a):

Dobre. Do wszystkiego, znaczy do niczego. A powa¿nie to takiego cuda nie maj± nawet si³y zbrojne USA.

To taki skrót my¶lowy :) Nie chcê, ¿eby komp mi kawê parzy³, czy skarpetki
zak³ada³. Chcê pograæ, obrobiæ zdjêcia, napisaæ pismo i po³aziæ po stronach
:)

Grumens                      http://www.archivemusic.pl

Data: 2010-03-17 17:21:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.

"Grumens" bx6cxyk47q86$.dlg@dobrze.zarlo.i.zdechlo

[...]

Ja do swoich komputerów ,,biurowych'' dokupi³em 3 RAMki po 256 MiB ka¿da
i siê cieszê. :) W obu teraz mam po 512 MiB, co do ,,biurowych'' celów
starcza mi w zupe³no¶ci. :) Koszt tych RAMek -- 54 z³ote razem z wysy³k±. :)
Byæ mo¿e za kilka z³otych uda³oby siê sprzedaæ stare modu³y -- kolekcjonerom
na przyk³ad. ;)

Jeden komputer ma BXa i 400 MHz, a drugi K7M i 500 MHz. :)

I tyle serduszek ;) mi starcza do ,,biurowych'' zastosowañ.
Ewentualne 1146 z³otych móg³bym wydaæ na zakup kilku u¿ywanych
notebooków, które by starczy³y do zadañ ,,biurowych'' z du¿ym
zapasem mocy obliczeniowej. :)

Móg³bym te¿ za to kupiæ 300 litrów oleju napêdowego, aby przejechaæ na
tym od 3000 km do 5000 km, czyli móg³bym za to pojechaæ na wakacje. :)
Wliczenie paliwa w koszty uzyskania przychodu da³oby kolejne oszczêdno¶ci,
które móg³bym wydaæ na tani noclegi. :) Trzy czwarte tysi±ca z³otych nie
starczy na wiele, ale 30 noclegów po 25 z³otych (tyle na przyk³ad zap³aci³em
w Olecku, w ubieg³ym roku za jeden nocleg) móg³bym dostaæ. A odliczenie podatków
od tych noclegów da³oby wiêcej, ni¿ kosztuje do¿ywienie (ró¿nicê pomiêdzy tym,
co jem w ,,domu'', a tym, co musia³bym wydaæ w podró¿y) na te 30 dni... :)
Jedz±c same owoce (latem jest to chyba nawet wskazane) móg³bym odliczenie
od noclegów wydaæ na zakup winylowego kajaka (normalnie oko³o 250 z³otych
do 300 z³otych, ale na wyprzeda¿y posezonowej mniej ni¿ 100 z³otych) oraz
uszycie kamizelki asekuracyjnej. Maj±c kajak, kamizelkê, jedzenie i noclegi
oraz paliwo na 5000 km móg³bym pojechaæ daleko i pop³ywaæ do woli. :)

I ja bym wola³ takie wakacje, ni¿ kosztowny :) upgrade ,,biurowego''. :)

Data: 2010-03-17 17:47:43
Autor: =Marcos=
[...]

Nie licz±c internetu. Wszak obecnie przemys³ komputerowy napêdza g³ównie technologia flash i spartaczone bannery. Na starszym kompie wystarczy kilka okienek gadu i jedna strona z bannerami i ju¿ wszystko muli, ¿e a¿ mi³o. Niby mo¿na wy³±czyæ, ale wtedy masa przydatnych stron do niczego siê nie nadaje.

--
Marcos
[Marek ¦lusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjêcia z moich podró¿y

Data: 2010-03-18 00:00:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.

"=Marcos=" hnr0vr$jk9$1@inews.gazeta.pl

> [...]

okienek gadu i jedna strona z bannerami i ju¿ wszystko muli, ¿e a¿ mi³o.
Niby mo¿na wy³±czyæ, ale wtedy masa przydatnych stron do niczego siê nie

Hm... Jakby to napisaæ... U¿ywam na tym komputerze, na którym teraz
,,siedzê'' tylko Opery, bo IE jest do xupy, Chroma [i u³omna] nie chcê
chodziæ na WXP bez SP, FF sypie nieporozumieniami... I dzi¶ dowiedzia³em
siê z jakiej¶ gazetki (by³em dzi¶ a¿ w dwóch czytelniach -- wolnostoj±cy
Empik w centrum miasta jest otwarty tylko do 18:30, wiêc musia³em
dokoñczyæ przegl±du czasopism w Empiku usytuowanym w galerii
handlowej) o tym, ¿e Opera jest najmniej RAMo¿erna z wybranych
kilku przegl±darek.

I wiesz, ile ja tutaj naraz otwieram okienek? Tyle, ¿e Opera zajmuje
oko³o 400 MiB RAMek. :) Tylko dlatego zwiêkszy³em RAMki, ¿e u¿ywam
Opery, która wraz z OE potrafi³a skutecznie zablokowaæ ca³y komputer
na pó³ minuty. :) Owszem, na notebooku (gdzie mam 2 GiB RAMek)
czasami otwieram trzy razy wiêcej okienek, ale zwykle tak wiele
mi nie potrzeba do szczê¶cia.

Przegl±darki s± tak paskudne, ¿e SWAPowanie niewiele daje -- ci±gle
potrzebuj± czego¶ (niemal wszystkiego) w RAMkach. nie na SWAPie.

Dla mnie oba te komputery (a ka¿dy ma tylko :) 512 MiB) s³u¿± doskonale
do internetu. Wiêkszej ilo¶ci RAMek chyba te p³yty nie obs³uguj±. :)

Na innym komputerze (kosztowa³ w 2006 roku 3500 plus drugie tyle
za obs³ugê kredytu -- zosta³ op³acony kart± kredytow±, której
sp³acenie poch³onê³o w³a¶nie tyle, ile kosztowa³ ca³y komputer)
mam tylko 480 MiB czy jako¶ podobnie -- byæ mo¿e czê¶æ RAMek
poch³ania karta graficzna. I na tamtym komputerze te¿ czujê
siê ¶wietnie/komfortowo.

Do niedawna (do przedwczoraj) na tym komputerze, z którego teraz
piszê, mia³em 2 razy po 128 MiB, a na podobnym 128 MiB + 64 MiB.
I to te¿ starcza³o, choæ by³o krucho. :) Teraz tutaj wrzuci³em
2 x 256 MiB, a 2 x 128 MiB st±d wrzuci³em do tego podobnego
i doda³em 1 x 256 MiB, aby i tam mieæ 512 MiB. :)

Zajêto¶æ RAMki bez Opery -- 214 MiB a zajêto¶æ RAMki z Oper± -- 409 MiB,
ale na razie ;) liczba okienek (otwartych stron WWW) Opery jest mocno
ograniczona -- przyciêta na miarê 256 MiB RAMki. :) Opera teraz okupuje
u mnie 186 MiB, z czego w RAMkach a¿ 183 MiB... Do pe³ni nieszczê¶cia
trzeba jeszcze ponad 100 MiB Opery!!! Obci±¿enie CPU -- od 3% do 15%,
zwykle kilka%, z czego 1% na to, co pokazuje obci±¿enie CPU i RAMek,
ale od czasu do czasu (bardzo rzadko i na chwilê) mam pe³ne 100%.

Chyba dla tych paru chwil nie warto pozbywaæ siê kilkuset z³otych
(lub nawet wiêkszej ilo¶ci) na zakup lepszego z³omu. :)

Do obróbki RAWek (fotek) z Canona 450 D ten komputer nie nadaje siê. :)

Inn± jego bol±czk± jest brak USB 2.0 -- nie dzia³aj± karty WiFi
na USB, szybko¶æ transmisji z zewnêtrznym dyskiem jest poni¿ej
progu przydatno¶ci do u¿ycia, czas kopiowania karty pamiêci
czterogigowej to 1 godzina!

Dysk (80 GB Barracuda) pracuje bezg³o¶nie, o ile nie wariuje g³owica,
a zwykle nie wariuje. :) Wentylatory (pod³±czone do 5 V) pracuj±
bezg³o¶nie. Najg³o¶niejsza jest... obudowa. Bez niej jest cicho,
po jej za³o¿eniu komputer staje siê s³yszalny, choæ nadal jest cichy.

-=-

Koniec poematu. Czas na film (¶ci±gniêty rzecz jasna z netu)
i na gimnastykê -- samo ogl±danie filmów jest nudne, podobnie
z gimnastyk±, ale po³±czenie obu tych czynno¶ci mo¿na uznaæ ju¿
za dostatecznie ciekawe, czyli za zno¶ne. :)

Na jednym komputerze co¶ instalujê, co¶ ¶ci±gam, co¶ przegl±dam,
a na drugim ogl±dam film. :) Oba s± pod³±czone do tego samego
APclienta za pomoc± drutów i RJ45. :) Poniewa¿ USB 1.1 nie lubi
kart WiFi dopiêtych do niego, byæ mo¿e ten APCek zostanie przy
tych dwóch komputerach i dokupiê jeszcze jeden taki sam, który
bêdzie po³±czony z APkiem stoj±cym w kuchni, gdzie mam lepszy
dostêp do internetu. ;)

Czyli jako¶ tak:

             .-- -VoIP
             |          .-- -RJ45-- -Asus_K7M
    ¶wiat~~~APC-- -AP-- -APC
                  :     '-- -RJ45-- -Intel_BX
       notebook~~~'

Tyldy i dwukropek to eter, a dywizy to druty ethernetu.

Mam jeszcze jeden komputer (Pentium MMx 200 MHz) który
te¿ byæ mo¿e pod³±czê do sieci -- brak w nim monitora, :)
ale zawsze mo¿e co¶ ci±gn±æ. Ze 128 MiB (a mo¿e i 256 MiB)
mogê tam wrzuciæ. :) 128 MiB do WXP starczy w zupe³no¶ci.

Wówczas byæ mo¿e zdecydujê siê na p³atne ;) ³±czê. :)
Mam takie 400 metrów st±d -- w innym mieszkaniu. :)
Tam bym postawi³ antenê kierunkow± doczepion± do APka,
którego bym dokupi³, za¶ tutaj bym postawi³ antenê
kierunkow± doczepion± do APCka, który ju¿ mam -- profilaktycznie
ma antenê dokrêcan±, nie sta³±. :) Byæ mo¿e te¿ zostawiê
te ³±cza ;) (nie wiem nawet, od kogo ci±gam) a z tamtego
mieszkania wezmê ³±czno¶æ jako dodatek. :) Mo¿e nawet
doczepiê jaki¶ dysk do APCka (s± takie, z portami USB)
aby ¶ci±ga³ filmy i inne u¿ywki. :) Na razie ten komputer,
z którego teraz piszê, nie jest wy³±czany i jedynym problemem
jest niechêæ do nadu¿ywania czyjej¶ go¶cinno¶ci -- transfery
s± niez³e, wiêc ci±ganie filmów nie sprawia k³opotów natury
technicznej, :) a jedynie moralnej. :)

  http://eneuel.comyr.com/pohanbione_panny_labedzice/szybka_dzikosc/szybkosc.PNG

Je¶li po³±czê siê z tamtym mieszkaniem, gdzie mam dostêp p³atny,
pozwolê innym na korzystanie po WiFi, :) o ile nie doprowadzi to
do zatkania ³±cza. :)

Mam jeszcze trzecie mieszkanie do ointernetowania. :)
30 metrów od tego, które mam 400 metrów st±d. :)

I tam jest telefon z TPSA (rachunki na poziomie 100 z³otych
miesiêcznie) oraz komputer z Pentium MMX i 32 MiBami RAMek...
Mogê tam wrzuciæ trochê :) wiêcej RAMek, ale tam mieszka
moja siostra, która nie lubi ani internetu, ani VoIPa. :)

Natomiast uwa¿a, ¿e nale¿y jej kupiæ nowy komputer za jakie¶
10 tysiêcy z³otych... :) Po to, aby sta³ i czeka³ na lepsze czasu. :)

Siostra nale¿y do tej grupy ludzi, którzy nie zarabiaj± pieniêdzy,
nie oddaj± mi pieniêdzy (które ode mnie po¿yczyli na ,,chwilê''
kilka, kilkana¶cie czy dwadzie¶cia kilka lat temu) i twierdzi,
¿e pieni±dze nie rosn± na drzewach, wiêc trudno je zwracaæ, ale
lubi wydawanie pieniêdzy na to, co mo¿na mieæ za freeko... :)

Data: 2010-03-18 00:20:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.

"Eneuel Leszek Ciszewski" hnrmu4$c3i$1@inews.gazeta.pl

Na innym komputerze (kosztowa³ w 2006 roku 3500 plus drugie tyle
za obs³ugê kredytu -- zosta³ op³acony kart± kredytow±, której
sp³acenie poch³onê³o w³a¶nie tyle, ile kosztowa³ ca³y komputer)

+ Na innym komputerze (kosztowa³ w 2006 roku 3500 z³otych plus drugie
> [...]

                  :     '-- -RJ45-- -Intel_BX
       notebook~~~'

Tyldy i dwukropek to eter, a dywizy to druty ethernetu.

OOps... Pomy³ka. Gdyby tak by³o, nie musia³bym dorzucaæ AKa.

               .-- -VoIP
               |          .-- -RJ45-- -Asus_K7M
+     ¶wiat~~~APC-- -AP~~~APC
                    :     '-- -RJ45-- -Intel_BX
         notebook~~~'

  Tyldy i dwukropek to eter, a dywizy to druty ethernetu.

Nie chcê prowadziæ dwóch drutów z kuchni do pokoju -- kosztuj±
sporo :) i zajmuj± miejsce. :) APCek lewy i APek oraz bramka
VoIP sta³yby w kuchni, gdzie mam dobrej jako¶ci po³±czenie WiFi,
za¶ APCek prawy z dwoma komputerami i notebookiem sta³by w pokoju,
gdzie mam dostêp taki sobie -- bywa i tak, ¿e ze dwie godziny nie
mam dostêpu. Zw³aszcza wtedy jest krucho, gdy obok tego prawego
APCka postawiê kubek z herbat± -- a jest to najoptymalniejsze
miejsce dla kubka. :) Gdybym w kuchni mia³ swego APka, mia³bym
w pokoju komfortow± ³±czno¶æ ze ¶wiatem. :)

Data: 2010-03-18 13:58:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.

"=Marcos=" hnr0vr$jk9$1@inews.gazeta.pl

Nie licz±c internetu. Wszak obecnie przemys³ komputerowy
napêdza g³ównie technologia flash i spartaczone bannery.

Po dorzuceniu RAMek mam na Operze 343 MiB, z czego 145 MiB w RAMkach,
czyli flaszek nie ma straszliwie du¿o. Otwartych okienek prawie tyle,
ile potrzebujê na co dzieñ. :) Na razie jeszcze mam odruch zamykania
tego, z czego bêdê korzysta³ dopiero jutro, ale mam nadziejê na to,
¿e minie ten odruch.

I wiesz, co jest w±skim gard³em? Ani CPU (choæ ledwo starcza na
wszystko -- zw³aszcza WMP zabiera 95%, wiêc albo film z waszefilmy,
albo co innego) nie wielko¶æ RAMek (choæ nawet 1 GiB nie by³by przesad±,
nadal RAMek starcza) ale szybko¶æ dysku -- jest to kilkuletnie (mo¿e
sze¶cioletnia) Barracuda o pojemno¶ci 80 GB.

£adowanie programów trwa d³ugo. I przechodzenie z folderu
do folderu pod OE trwa niemi³osiernie d³ugo.

Nadmiarowo prze³adowane flaszkami strony warto  omijaæ z wielu powodów. :)

P³yta, procesor, grafika i pamiêæ.