Płyta z dodatkowym kontrolerem IDE/PATA. Mapowanie kanałów w WIN 7 ?

Data: 2016-11-03 09:45:19
Autor: Swift
Płyta z dodatkowym kontrolerem IDE/PATA. Mapowanie kanałów w WIN 7 ?
Uruchomiłem starszą płytę Asus P5QL PRO z chipsetem P43 (ICH 10), który nie obsługuje już dysków PATA, a na płycie jest w tym celu osobny kontroler Marvell. Podłączone mam dwa dyski: systemowy z WIN 7 Sata II podłączony do gniazda SATA i drugi PATA podłączony do gniazda PATA, obsługiwanego przez ten dodatkowy kontroler Marvell. Jeżeli dysk SATA podłączam na płycie do gniazd SATA 1 lub 2, to Menadżer urządzeń (zakładka kontrolery IDE ATA/ATAPI) pokazuje:

ATA CHANNEL 0
ATA CHANNEL 0
ATA CHANNEL 1
ATA CHANNEL 1
ATA CHANNEL 2
ATA CHANNEL 3
ATA CHANNEL 4
ATA CHANNEL 5

Dysk PATA widoczny jest zawsze pod pierwszym z kanałów 0, a dysk SATA - w zależności czy podłączony do portu SATA 1 czy 2 - widoczny jest odpowiednio na drugim kanale 0 lub na jednym z kanałów 1. Jeżeli podłączam dysk SATA do portu SATA 3, to wówczas widoczny jest ona na kanale 2, przy czy kanał ten nie jest już zdublowany.

Czy takie mapowanie jest spowodowane tym, że dodatkowy - nie wbudowany w chipset - kontroler PATA ( tu Marvell) współdzieli dwa pierwsze kanały z kontrolerem SATA wbudowanym w mostek chipsetu ? Czy też WIN 7 coś tu nawala ? W BIOS ustawiłem jeszcze przed instalacją WIN 7 tryb SATA/AHCI.

Pozdrawiam
PP

Data: 2016-11-03 18:33:33
Autor: ggs
Płyta z dodatkowym kontrolerem IDE/PATA. Mapowanie kanałów w WIN 7 ?

"Swift" <pawprac@gmail.com> wrote in message news:e4d33c5a-7b44-4634-b885-b8cb5ccb3478googlegroups.com...

<
ATA CHANNEL 0
ATA CHANNEL 0
ATA CHANNEL 1
ATA CHANNEL 1
ATA CHANNEL 2
ATA CHANNEL 3
ATA CHANNEL 4
ATA CHANNEL 5
<

Zainstaluj sterowniki do chipsetu (Intel Inf) i do tego Marvella , urządzenia sie poidentyfikują , teraz wszystko jest w jednym worku i nic nie widac co jest co.

Data: 2016-11-03 10:55:05
Autor: Swift
Płyta z dodatkowym kontrolerem IDE/PATA. Mapowanie kanałów w WIN 7 ?
Według ASUSa ten dodatkowy kontroler PATA Marvell'a nie wymaga osobnego sterownika. Prawdopodobnie jest razem ze sterownikiem płyty głównej, a ten zainstalowałem. Co ciekawe to ten kontroler uruchamia się z jakby osobnego BIOSu i sądząc po komunikacie POST w czasie startu systemu - prawidłowo rozpoznaje podpięte pod niego dysk PATA i DVD.

Płyta z dodatkowym kontrolerem IDE/PATA. Mapowanie kanałów w WIN 7 ?