P³yty elektryczne na 230V

Data: 2011-08-20 22:23:55
Autor: Raf
P³yty elektryczne na 230V
Hej

Czy plyty elektryczne do kuchni (standard na 4 garnki), zwykla grzewcza (nie
indukcja) bedzie bez problemu dzialac na 230V (bez "sily")?

Jakie sa wady takiego rozwiazania?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-08-21 01:13:16
Autor: kogutek
P³yty elektryczne na 230V
[...]

Bêdzie dzia³aæ. Potrzebny jest odpowiednio gruby przewód w ¶cianie. --

Data: 2011-08-21 01:51:56
Autor: ZbyszekZ
P³yty elektryczne na 230V
W dniu niedziela, 21 sierpnia 2011, 00:23:55 UTC+2 u¿ytkownik Raf napisa³:
Hej

Czy plyty elektryczne do kuchni (standard na 4 garnki), zwykla grzewcza (nie
indukcja) bedzie bez problemu dzialac na 230V (bez "sily")?

Je¶li kupisz zwyk³± p³ytê na 230 to bêdzie dzia³aæ, s± takie.

Jakie sa wady takiego rozwiazania?

Koszmarny czas nagrzewania to podstawowa wada, koszt pracy to druga a trzecia to stosunkowo szybkie niszczenie tych urz±dzeñ.

--
ZZ@private

Data: 2011-08-21 16:53:53
Autor: kogutek
P³yty elektryczne na 230V
> [...]

Koszmarny czas nagrzewania to podstawowa wada, koszt pracy to druga a trzecia
to stosunkowo szybkie niszczenie tych urz±dzeñ.

D³u¿szy ni¿ przy gazie czas nagrzewania wynika z mniejszej mocy p³ytek ni¿
palników gazowych. Za to maj± du¿± pojemno¶æ ciepln±. Zagotowanie ziemniaków
wygl±da tak ¿e po zagotowaniu wody, co nie trwa koszmarnie d³ugo, p³ytkê
Prze³±czam na I. Na tym biegu dzia³a regulator temperatury. Na ca³e gotowanie
za³±czy raz góra dwa razy na minutê. Z` zupami podobnie. Sma¿enie to czysta
przyjemno¶æ. 150W to akurat tyle ile potrzeba ¿eby gotowa³ siê spory garnek
zupy. Wspó³czesny garnek ze stali kwasoodpornej. Na kuchni elektrycznej trzeba
nauczyæ siê gotowaæ a bêdzie oszczêdna. Sprawno¶æ gotowania na kuchni
elektrycznej jest du¿o wiêksza ni¿ na gazowej. W op³atach wychodzi podobnie lub
minimalnie mniej. Zalety. Nie ma mo¿liwo¶ci oparzenia siê o uchwyty garnków czy
patelni. Mo¿na za³o¿yæ okap z wentylatorem. W czasie gotowania praktycznie nie
ro¶nie temperatura w pomieszczeniu. Ca³a energia idzie w gotowanie a nie grzanie
atmosfery. Wspó³czesne garnki niewiele promieniuj±. £atwa w czyszczeniu. Nie ma
przegl±dów instalacji gazowej i nie ma ¿adnych zagro¿eñ wynikaj±cych z
posiadania gazu w mieszkaniu. Mniejsza wilgotno¶æ. Praktycznie bezg³o¶ne
gotowanie, nic nie szumi. Nawet jak wychodzi w op³atach tyle samo to karmi siê
jednego paso¿yta mniej. Jk kto¶ pije du¿o herbaty albo kawy to i tak gotuje w
czajniku elektrycznym bo wygodniej. Trwa³o¶æ wysoka. Znajomy ma w ma³ej knajpce
dwie kuchnie elektryczne. Jakie¶ starocie. Nie s³ysza³em ¿eby p³aka³ bo mu siê
p³ytki przepalaj±. Pó³ roku temu zrezygnowali¶my ( po 25 latach gotowania na
gazie) z gazu. U¿ywamy cztero p³ytkowej p³yty czy jak to siê nazywa. Jeste¶my
zadowoleni. Obserwowa³em na bie¿±co zu¿ycie pr±du, nie spodziewam siê rewolucji
w rachunku za pr±d. --

Data: 2011-08-21 22:03:29
Autor: Marek Dyjor
P³yty elektryczne na 230V
kogutek wrote:
p³yty czy jak to siê nazywa. Jeste¶my zadowoleni. Obserwowa³em na
bie¿±co zu¿ycie pr±du, nie spodziewam siê rewolucji w rachunku za
pr±d.

jedyn± wygodn± p³yt± elektryczn± do gotowania jest p³yta indukcyjna.

Kurna  ZRÓB CO¦ ZE SWOIM CYTOWANIEM...

nie do¶æ ¿e nie tniej to jeszcze robiæ koszmarny syf w cytatach

Data: 2011-08-21 22:18:08
Autor: Bartek
P³yty elektryczne na 230V
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:
kogutek wrote:
[...]

Amen. Ja nawet usun±³bym wyraz "elektryczn±" :)
Jedynym wk...±cym momentem jest ten, gdy siê garnek postawi na p³ycie, "za³aduje" go do pe³na, w³±czy "palnik" a p³yta nie chce z nim gadaæ. W poprzednim mieszkaniu mia³em gazow± i chyba ¿onie ciê¿ko siê rozstaæ z niektórymi garnkami...

Indukcja natomiast jest na pewno najmniej wygodna w kupowaniu naczyñ do gotowania. Je¶li nie wierzycie, proponujê znale¼æ zestaw 2-3 podstawowych patelni, w tym patelniê do nale¶ników. Oczywi¶cie za rozs±dne pieniêdze.
Ja ostatecznie wyposa¿y³em siê w patelnie z Ikea, do nale¶ników wci±¿ szukam.

--
Bartek

Data: 2011-08-21 23:04:35
Autor: kogutek
P³yty elektryczne na 230V
kogutek wrote:

> [...]

Kurna  ZRÓB CO¦ ZE SWOIM CYTOWANIEM...

nie do¶æ ¿e nie tniej to jeszcze robiæ koszmarny syf w cytatach

Nie cytujê. Zostawiam ¿eby by³o wiadomo do czego siê odnoszê. A z regu³y odnoszê
siê do ca³o¶ci tego co kto¶ napisa³. Nie moja wina ¿e jak zaczêli uczyæ czytaæ
ze zrozumieniem to pó³mózgi nie potrafi± ogarn±æ kilku zdañ i odpisaæ po
ca³o¶ci, tylko musz± siê ustosunkowaæ do ka¿dego zdania oddzielnie. To inni
robi± syf a nie ja. --

Data: 2011-08-22 13:13:09
Autor: Pooh
P³yty elektryczne na 230V
Dnia Sun, 21 Aug 2011 23:04:35 +0200, kogutek napisa³(a):
To inni robi± syf a nie ja.
Jeste¶ w b³êdzie.

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

                   Do³±cz do tych, którym zale¿y.     http://zwijaj.pl/

Data: 2011-08-22 21:48:51
Autor: Marek Dyjor
P³yty elektryczne na 230V
kogutek wrote:
kogutek wrote:

[...]

drogi pó³mózgu na cholerê jednak ³amiesz linie i z 6 lini tekstu produkujesz 25 linii powietrza.

Data: 2011-08-22 12:42:23
Autor: Andrzej £awa
P³yty elektryczne na 230V
W dniu 21.08.2011 22:03, Marek Dyjor pisze:
kogutek wrote:
[...]

Daruj sobie - to niereformowalny idiota, który uwa¿a ¿e jest jedynym
poprawnie cytuj±cym w usenecie.

Jedyne co mo¿esz zrobiæ to odfiltrowaæ tego kretyna i mieæ nadziejê, ¿e
jak zacznie pisaæ sam do siebie to mo¿e co¶ to tej jego têpej ³epetyny
dotrze.

Data: 2011-08-22 13:08:04
Autor: kogutek
P³yty elektryczne na 230V

> [...]

Jedyne co mo¿esz zrobiæ to odfiltrowaæ tego kretyna i mieæ nadziejê, ¿e

jak zacznie pisaæ sam do siebie to mo¿e co¶ to tej jego têpej ³epetyny

Nie ma obowi±zku czytania ani odpowiadania. Nie pasuje to spadaj na drzewo
chamie zbuntowany. --

Data: 2011-08-22 21:50:05
Autor: Marek Dyjor
P³yty elektryczne na 230V
kogutek wrote:
Nie ma obowi±zku czytania ani odpowiadania. Nie pasuje to spadaj na
drzewo chamie zbuntowany.

wybacz ale twoje cytowanie jest odpowiednikiem puszczania b±ków w towarzystwie. Okazujesz ¿e nie masz dla nas szacunku.

Data: 2011-08-22 22:32:18
Autor: kogutek
P³yty elektryczne na 230V
kogutek wrote:

> [...]

wybacz ale twoje cytowanie jest odpowiednikiem puszczania b±ków w

towarzystwie. Okazujesz ¿e nie masz dla nas szacunku.

Tekst dobry ale tam gdzie jest wersal. Niusy to kupa gówna, co widaæ s³ychaæ i
czuæ. Mia³ uj na kaczych ³apach lawa powód pisaæ co napisa³. Nie mia³. A Ty te¿
nie pouczaj bo mnie mo¿esz co najwy¿ej w dupê poca³owaæ. Nie chcesz to nie
czytaj, nie odpisuj i razem z innymi przyg³upami co nie pamiêtaj± wiêcej ni¿ dwa
zdania i dziel± tekst spadaj na bambus banany prostowaæ. --

Data: 2011-08-22 22:47:38
Autor: Pooh
P³yty elektryczne na 230V
Dnia Mon, 22 Aug 2011 22:32:18 +0200, kogutek napisa³(a):
[ciach kupa bzdetów]
Zmusi³e¶ mnie do rozszerzenia mojej plonkownicy o wpis:
[pl.rec.dom]
!markread From "kogutek"

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2011-08-23 11:35:47
Autor: Dawid
P³yty elektryczne na 230V
W dniu 2011-08-22 22:47, Pooh pisze:
[...]

Wpisuj, wpisuj, zostan± ci sami yntyligentni inaczej z tob± na czele :-)

Data: 2011-08-23 12:07:57
Autor: kogutek
P³yty elektryczne na 230V
> [...]

> [pl.rec.dom]

> !markread From "kogutek"

Wpisuj, wpisuj, zostan± ci sami yntyligentni inaczej z tob± na czele :-)

Za du¿o rzeczy mo¿na zap³aciæ kart±. Ale mo¿liwo¶æ poje¿d¿enia po kim¶ jak po
burej suce z gwarancj± ¿e nie odpowie, jest bezcenna.

Data: 2011-08-26 14:59:21
Autor: Ghost
P³yty elektryczne na 230V

U¿ytkownik "Dawid" <xxx@neostada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Wpisuj, wpisuj, zostan± ci sami yntyligentni inaczej z tob± na czele :-)

Jestes w mylnym bledzie to dziala dokladnie na odwrot, inteligentni inaczej po prostu znikaja.

Data: 2011-08-26 16:04:44
Autor: Dawid
P³yty elektryczne na 230V
W dniu 2011-08-26 14:59, Ghost pisze:

Jestes w mylnym bledzie

W³a¶nie widaæ jaka inteligencja zosta³a.
Nawet jednego zdania nie umiesz dobrze napisaæ.
Ten KF jest dla têpych troli, którym skoñczy³y siê argumenty do dalszej dyskusji.

Data: 2011-08-26 16:23:07
Autor: Ghost
P³yty elektryczne na 230V

W dniu 2011-08-26 14:59, Ghost pisze:

Jestes w mylnym bledzie

Nawet jednego zdania nie umiesz dobrze napisaæ.

Co to za dzwiek?

Ten KF jest dla têpych troli, którym skoñczy³y siê argumenty do dalszej
dyskusji.

Zgdaza sie. Mam ich w KF cale mnostwo.

Data: 2011-08-26 16:36:04
Autor: Dawid
P³yty elektryczne na 230V
W dniu 2011-08-26 16:23, Ghost pisze:

[...]

Naprawdê jeste¶ têpy.

Data: 2011-08-26 17:52:45
Autor: Ghost
P³yty elektryczne na 230V

U¿ytkownik "Dawid" <xxx@neostada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4e57af49$0$3510$65785112news.neostrada.pl...
[...]

The same to you.

Data: 2011-08-22 13:08:19
Autor: Pooh
P³yty elektryczne na 230V
Dnia Sat, 20 Aug 2011 22:23:55 +0000 (UTC), Raf napisa³(a):
bedzie bez problemu dzialac na 230V
Zale¿y od jej mocy i od wielko¶ci zabezpieczenia.

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2011-08-29 02:13:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P³yty elektryczne na 230V

"Raf" j2pc5r$af1$1@inews.gazeta.pl

Czy plyty elektryczne do kuchni (standard na 4 garnki), zwykla
grzewcza (nie indukcja) bedzie bez problemu dzialac na 230V (bez "sily")?

Grzejniki w tych kuchenkach s± ponoæ ³±czone na 230 V -- nie na 400 V, wiêc
dzia³aæ bêdzie, ale jednocze¶nie raczej ;) nie uruchomisz wszystkich grzejników.

Jakie sa wady takiego rozwiazania?

Na 3 fazach mo¿esz mieæ naraz wiêksze obci±¿enie ni¿ na jednej.

Data: 2011-08-30 13:31:31
Autor: KJ Si³a S³ów
P³yty elektryczne na 230V
W dniu 2011-08-21 00:23, Raf pisze:
Hej

Czy plyty elektryczne do kuchni (standard na 4 garnki), zwykla grzewcza (nie
indukcja) bedzie bez problemu dzialac na 230V (bez "sily")?

Jakie sa wady takiego rozwiazania?

¯e jak Ci wypadnie akurat ta faza to jesz zimne (ale jak w 3-fazowej wypadnie akurat ta faza co zasila sterowanie to tez jesz zimne :-) )

Ból jest grubo¶ci kabla i w tym ¿e to i tak powinien byæ wydzielony obwód pod kuchenkê na tablicy i tak.

I je¶li jeszcze masz mo¿liwo¶æ to pos³uchaj mnie i kup indukcjê - ma wszystkie zalety elektrycznej a szybko¶æ reakcji jak gaz.

KJ

P³yty elektryczne na 230V