Data: 2012-11-07 00:15:10 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
P³ywanie szerokich opon | |
Witam
Ostatnio wymieni³em sobie oponê z przodu z 2.1 na 2.35. Jakie¿ by³o moje zdziwienie ¿e pomimo ci¶nienia 3.5atm rower p³ywa. Prawie porównywalnie gdy na poprzedniej jecha³em na kapciu. To jest normalne dla szerszych opon, czy te¿ z t± opon± jest co¶ nie tak? Opona dodatkowo ma mocny bie¿nik. Rok temu jak j± u¿ywa³em nie zauwa¿y³em tego. Ale mo¿liwe ¿e mia³em j± na³o¿on± gdy by³ ju¿ ¶nieg. Inna sprawa ¿e opona jest na tyle du¿a ¿e ledwo mie¶ci siê w widelcu a i du¿o ciê¿ej siê na niej je¼dzi. Mo¿e po takim zimowym treningu bêdzie du¿o lepsza forma. Na poprzedniej Continental Escape Pro 2.1(zwijana) bez problemu jecha³em 35km/h a na tej Schwalbe 2.35(drutowa) ciê¿ko siê je¼dzi powy¿ej 27-28km/h. A mam j± na razie tylko z przodu. -- Piecia |
|
Data: 2012-11-07 01:24:01 | |
Autor: rzymo | |
P³ywanie szerokich opon | |
W dniu ¶roda, 7 listopada 2012 09:15:10 UTC+1 u¿ytkownik Piecia aka dracorp napisa³:
Ostatnio wymieni³em sobie oponê z przodu z 2.1 na 2.35. Jakie¿ by³o moje Pewnie sprawdzi³e¶, ale nie zaszkodzi zapytaæ - opona na pewno równo siedzi? Z drutami Schwalbe s± czasem niez³e jazdy :) Jak szerokie masz obrêcze (wewn±trz)? Spore klocki bie¿nika + du¿e ci¶nienie te¿ mog± powodowaæ wra¿enie niestabilno¶ci. Opona dodatkowo ma mocny bie¿nik. Inna sprawa ¿e opona jest na tyle du¿a ¿e ledwo mie¶ci siê w widelcu a i du¿o > ciê¿ej siê na niej je¼dzi. Wiêksza masa opony i bardziej "rozbudowany" bie¿nik nie id± w parze z ³atwo¶ci± toczenia siê. Niestety co¶ za co¶ :) |
|
Data: 2012-11-07 02:18:52 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
P³ywanie szerokich opon | |
W dniu ¶roda, 7 listopada 2012 10:24:01 UTC+1 u¿ytkownik rzymo napisa³:
Pewnie sprawdzi³e¶, ale nie zaszkodzi zapytaæ - opona na pewno równo siedzi? Z drutami Schwalbe s± czasem niez³e jazdy :)Pewnie nie. Nie sprawdzi³em tylko na³o¿y³em, napompowa³em i pojecha³em. Ale sprawdzê. |
|
Data: 2012-11-07 01:33:23 | |
Autor: Piotrpo | |
P³ywanie szerokich opon | |
W dniu ¶roda, 7 listopada 2012 09:15:10 UTC+1 u¿ytkownik Piecia aka dracorp napisa³:
Witam Im szersza opona, tym mniejsza jej "sztywno¶æ". Jest to odczuwalne. Co¶ za co¶ - lepsza przyczepno¶æ w zamian za wiêksze opory i mniejsz± stabilno¶æ. |
|
Data: 2012-11-07 10:06:37 | |
Autor: Remigiusz Zukowski | |
P³ywanie szerokich opon | |
W dniu 2012-11-07 09:15, Piecia aka dracorp pisze:
Ostatnio wymieni³em sobie oponê z przodu z 2.1 na 2.35. Jakie¿ by³o moje zdziwienie ¿e pomimo ci¶nienia 3.5atm rower p³ywa. Co masz na my¶li ¿e rower p³ywa? Ja po górach je¿d¿ê na kapciach 2.5 cala ty³, 2.3 cala przód i odczuwam co¶ w rodzaju p³ywania na boki, w zakretach czy te¿ na bardzo nierównej albo nachylonej powierzchni. Nic innego poza tym nie odczuwam, poza czyst± wygod± i fenomenaln± przyczepno¶ci± tylnego ko³a. pozdrawiam Remigiusz |
|
Data: 2012-11-07 02:24:14 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
P³ywanie szerokich opon | |
W dniu ¶roda, 7 listopada 2012 10:06:35 UTC+1 u¿ytkownik Remigiusz Zukowski napisa³:
W dniu 2012-11-07 09:15, Piecia aka dracorp pisze:Co autor mia³ na my¶li? :) Ostatnio jak z³apa³em kapcia ale takiego ¿e mo¿na jeszcze by³o jechaæ, zreszt± nie chcia³o mi siê zmieniaæ dêtki i ci±gle dopompowywa³em, zauwa¿y³em ¿e rower podczas jakichkolwiek odchyleñ od pionu, skrêt czy te¿ zwyk³e bujanie na boki, jest niestabilny. £atwiej siê wywróciæ, bo pewnie brak powietrza spowodowa³ luz w oponie która mo¿e siê boki przesuwaæ. I to samo odczu³em gdy zmieni³em oponê na 2.35. Ale sprawdzê jeszcze jak siedzi w obrêczy bo mo¿e co¶ przegapi³em, choæ w±tpiê. Chyba ¿e szeroko¶æ opony i du¿y bie¿nik tak pracuje na asfalcie. Jak na razie nie je¼dzi³em na tej oponie w terenie. |
|