Pneumatyczny klucz do kół z Netto

Data: 2014-08-18 20:43:15
Autor: Sebastian Biały
Pneumatyczny klucz do kół z Netto
Dzisiaj wyczaiłem takie coś w Netto (taniej niż na allegro):

http://sebobialy.net/klucz_do_kol.jpg

Wiadomo że dziadostwo, ale:
a) raz na kilka dni muszę coś dokrecić/odkrecić co wymaga trochę siły
b) nie przekraczam rozmiaru klucza 17mm
c) nie potrzebuje wykręcać śrub z betonu

Pytanie jest więc nastepujące:
Mam grzechotkę długości 25cm i nasadkę. Aby odkrecić pewną srubę o malo co nie połamałem palców i kosztowało mnie to 10 minut stękania i klnięcia.

Czy ten klucz z Netto spowoduje że stracę 30 sekund i zrobie to bezboleśnie? Czy tez może moje stekanie ma większą siłę udaru od tego konkretnego klucza :) ?

Zaznaczam: hobbystycznie. Chodzi o to abym nie musiał łamać palców i miało to troche więcej siły ode mnie.

Data: 2014-08-18 21:09:48
Autor: MichaelData®
Pneumatyczny klucz do kół z Netto
Sebastian Biały wydumał(a) w news:lsthg4$nvl$1node2.news.atman.pl :

....a masz już sprężarkę ok 6atm?
--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\

Data: 2014-08-18 21:52:14
Autor: PiteR
Pneumatyczny klucz do kó³ z Netto
na  ** p.m.s **  Sebastian Bia³y pisze tak:

Mam grzechotkê d³ugo¶ci 25cm i nasadkê. Aby odkreciæ pewn± srubê o
malo co nie po³ama³em palców i kosztowa³o mnie to 10 minut
stêkania i klniêcia

Zale¿y ile jest miejsca na obrót kluczem. Je¶li jest miejsce to mo¿na na³o¿yæ przed³u¿kê.

--
    Piter

Data: 2014-08-18 22:35:28
Autor: Pawel O'Pajak
Pneumatyczny klucz do kó³ z Netto
Powitanko,

  mo¿na
na³o¿yæ przed³u¿kê.

I po grzechotce... No chyba, ze grzechotka porzadna, ale to rzadkosc.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2014-08-18 23:24:48
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Pawel O'Pajak pisze tak:

I po grzechotce... No chyba, ze grzechotka porzadna, ale to rzadkosc.

Grzechotkami siê nie odkrêca (chyba, ¿e zespawanymi :) ale jak bogaty z domu to kto zabroni.

Skoro siê mêczy na d³ugo¶ci 25cm to albo nie ma miejsca albo tak lubi. Nie mam zamiaru go nawracaæ.

--
    Piter

Data: 2014-08-18 23:07:17
Autor: Tmek
Pneumatyczny klucz do kó³ z Netto

U¿ytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:XnsA38DDE7B4D521elektroniklocalhost.net...
[...]

Zaniast grzechotki czyms takim https://www.google.pl/search?q=YATO+YT1241&client=opera&hs=YCB&channel=suggest&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=52nyU-7lMemw0AWVkoD4CA&ved=0CAgQ_AUoAQ

Jakby polamalo - YATO YT1241.

Klucz pneumatyczny dziala dobrze jak masz duzo powietrza i cisnienie co najmniej 6at.
Czyli wydajna sprezarke, albo duzy zbironik i waz o wewnetrzenej srednicy 8mm w gore.

Oczywiscie jak nie bedzie tego, to tez cos tam bedzie stukalo ale efekty nie beda powalajace.

Tmek

Data: 2014-08-18 23:09:00
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Zależy jaki jest charakter tego oporu do pokonania.
Na niektóre udar z klucza działa idealnie, na inne gorzej.
Jak coś nie chce ruszyć to najpewniej ruszy tym:
http://www.drapertools.com/products/Detail/33596_H24ii.jpg
ewentualnie można zawsze użyć rury

Bo tego typu klucze jakieś bardzo mocne nie są, a przynajmniej nie przy ciśnieniu 6-8bar które daje typowy kompresor (bo wiesz że potrzebujesz jeszcze kompresora?)

Jak chcesz mocny udar, to kup klucz elektryczny (na 220V nie sÄ… nawet takie drogie). MajÄ… mocniejsze uderzenie.

Data: 2014-08-18 23:30:58
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

Jak chcesz mocny udar, to kup klucz elektryczny (na 220V nie s±
nawet takie drogie). Maj± mocniejsze uderzenie.

Mam taki s³u¿bowy ale i tak wolê krêciæ rêcyma.

http://www.narzedzia.pl/klucz-udarowy-bosch-gds-18-e,38079.html

--
    Piter

Data: 2014-08-18 23:42:39
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-18 23:30, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

[...]

No to ma tylko250Nm, podczas gdy przeciêtny gumiarz jak dokrêci ko³a to ¿eby to odkrêciæ potrzeba minimum 500Nm, rekordzi¶ci dobijaj± do 1000Nm.

Data: 2014-08-18 19:48:12
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:53f27350$0$2358$65785112news.neostrada.pl...
No to ma tylko250Nm, podczas gdy przeciêtny gumiarz jak dokrêci ko³a to ¿eby to odkrêciæ potrzeba minimum 500Nm, rekordzi¶ci dobijaj± do 1000Nm.

Warto zmieniæ gumiarza na takiego co u¿ywa klucza dynamometrycznego...
Drehmomentschlüssela :-)

Data: 2014-08-19 10:06:19
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

podczas gdy przeciêtny gumiarz jak dokrêci ko³a to ¿eby to
odkrêciæ potrzeba minimum 500Nm, rekordzi¶ci dobijaj± do 1000Nm.

tylko odstrzeliæ ³eb :/

--
    Piter

Data: 2014-08-19 10:10:15
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-19 10:06, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

podczas gdy przeciêtny gumiarz jak dokrêci ko³a to ¿eby to
odkrêciæ potrzeba minimum 500Nm, rekordzi¶ci dobijaj± do 1000Nm.

tylko odstrzeliæ ³eb :/

¦rubie czy gumiarzowi? ;)

Data: 2014-08-19 10:30:02
Autor: Czesław Wiśniak
Pneumatyczny klucz do kół z Netto
Jak coś nie chce ruszyć to najpewniej ruszy tym:
http://www.drapertools.com/products/Detail/33596_H24ii.jpg
ewentualnie można zawsze użyć rury

Cienko (doslownie) ten kluczyk wyglada. Bal bym sie, ze sie ta wajha zlamie albo szybko luzow nabierze to nitowanie.
Nie ma to jak gruba rura :)

Data: 2014-08-19 22:17:32
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-19 10:30, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Bez obaw - takim kluczem (tylko Stahlsona) odkręcam rzeczy które nie chcą ruszyć niczym innym.
Jak staję na przedłużającej go rurze to na końcu mam ponad 1000Nm i mimo że nie raz go używam to nic mu nie jest.

Nie ma to jak gruba rura :)

Gruba rura nie wszędzie się zmieści, a taki klucz z odpowiedniej stali ma wystarczającą wytrzymałość.

Data: 2014-08-19 17:47:37
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:53f3b0dd$0$2379$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bo on jest właśnie promowany jako giętki...

Bez obaw - takim kluczem (tylko Stahlsona) odkręcam rzeczy które nie chcą ruszyć niczym innym.
Jak staję na przedłużającej go rurze to na końcu mam ponad 1000Nm
i mimo że nie raz go używam to nic mu nie jest.

Problem w tym że to nie jest to samo co udar.
Żeby nie wiem jaka ta siła była to nie będzie to samo co udar.

Data: 2014-08-20 01:14:49
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-20 00:47, Pszemol pisze:

Problem w tym że to nie jest to samo co udar.
Żeby nie wiem jaka ta siła była to nie będzie to samo co udar.

Owszem, ale nie wszędzie da się podejść z kluczem udarowym, i klucz udarowy też ma swoje ograniczenia jeśli chodzi o moment i nie wszystko da radę odkręcić.

A ten klucz da radę - nawet jeśli oznacza to ukręcenie śruby.

Data: 2014-08-19 18:16:02
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:53f3da6a$0$2228$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Problem w tym, że właśnie udar ma Ci zmiejszyć szansę ukręcenia
łba śrubie a zwiększyć szansę zerwania kryształów rdzy jakie tą
śrubę w gwincie trzymają.

Data: 2014-08-20 02:28:47
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-20 01:16, Pszemol pisze:

Problem w tym, że właśnie udar ma Ci zmiejszyć szansę ukręcenia
łba śrubie a zwiększyć szansę zerwania kryształów rdzy jakie tą
śrubę w gwincie trzymają.

Ja to wiem, jednak tak już bywa że klucz udarowy nie daje rady odkręcić, za to długa dźwignia owszem.

Jeśli chodzi o odkręcanie śrub udarem to ogólnie dużo można zdziałać napinając mocno śrubę statycznie i jednocześnie waląc w nią młotkiem.
Napinając nasadką trzeba do niej coś włożyć co przeniesie siłę uderzenia na łeb śruby - np. płaską nakrętkę.

Data: 2014-08-19 22:48:45
Autor: PiteR
Pneumatyczny klucz do kó³ z Netto
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

Bez obaw - takim kluczem (tylko Stahlsona) odkrêcam rzeczy które nie chc± ruszyæ niczym innym.

Nie wkurza Ciê ten przegub? Nienawidzê uchylnych kluczy.

--
    Piter

Data: 2014-08-20 01:11:37
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-19 22:48, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

Bez obaw - takim kluczem (tylko Stahlsona) odkrêcam rzeczy które nie
chc± ruszyæ niczym innym.

Nie wkurza Ciê ten przegub? Nienawidzê uchylnych kluczy.

Robi±c w samochodach, przy tej d³ugo¶ci wajchy ta uchylno¶æ to w zasadzie konieczno¶æ.
Po prostu ciê¿ko by³oby siê zmie¶ciæ w typowych sytuacjach.

Data: 2014-08-20 14:04:18
Autor: Sebastian Biały
On 2014-08-18 20:43, Sebastian Biały wrote:
> [ciach]

1) Tak mam kompresor 8bar / 24l
2) Nie chcę odkręcać kół, co najwyzej sporadycznie
3) W miejscu gdzie się nastękałem żaden wiekszy klucz bokiem nie podejdzie, za to od góry masa miejsca.

Pytanie czy w tej cenie mozna brać, bo np. taki sam kosztuje gdzie indziej 200zł. Na jakości mi nie zależy, co najwyżej nauczkę bede miał. Zależy mi na tym zeby miał więcej siły niż ja z krótką grzechotką.

Data: 2014-08-20 19:18:04
Autor: Pszemol
"Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:lt22s3$7gn$1node2.news.atman.pl...
3) W miejscu gdzie się nastękałem żaden wiekszy klucz
bokiem nie podejdzie, za to od góry masa miejsca.

Czemu nie założysz przedłużki do nasadki?
Po przedłużce może Ci się taki klucz z długą lagą zmieści...

Data: 2014-08-21 17:51:47
Autor: Sebastian Biały
On 2014-08-21 02:18, Pszemol wrote:
Czemu nie założysz przedłużki do nasadki?

Przedłuzka musiała by się podnieść około 20cm. Na taką wysokość patent z rura nie przejdzie, Moment obrotowy śruby zamienia się w moment upierdliwego wykrzywiania nasadki/przedłużki/grzechotki. Już próbowałem i o malo nie zrobiłem w oko wyskakującą przedłużką.

Data: 2014-08-22 17:12:01
Autor: Tomasz Pyra
On 2014-08-21 02:18, Pszemol wrote:
[...]

Bo to się robi dwiema rękami - jedną trzymasz w osi obrotu, drugą na końcu klucza/przedłużki. Wtedy robisz moment, a nie pchasz śrubę

Data: 2014-08-22 12:25:51
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:53f75dc2$0$3042$65785112news.neostrada.pl...
On 2014-08-21 02:18, Pszemol wrote:
[...]

O to, to... dobrze gada... polać temu panu! :-)

Aczkolwiek przedłużka często dostaje torsji i można ją ukręcić jak moment duży.
Miałem kiedyś taką z chinskiej podróby stali "chromowo-wanadowej" ;-)

Data: 2014-08-22 23:14:46
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-22 19:25, Pszemol pisze:

Aczkolwiek przedłużka często dostaje torsji i można ją ukręcić jak
moment duży.
Miałem kiedyś taką z chinskiej podróby stali "chromowo-wanadowej" ;-)

Narzędzia z gównolitu zawsze dostarczają wielu emocji ;)

Pneumatyczny klucz do kół z Netto