Po 19 latach noritsu znika z rynku polskiego

Data: 2011-05-19 01:23:15
Autor: dominik
Po 19 latach noritsu znika z rynku polskiego
Hello

Chyba wszelkie foto portale przemilcza艂y lub nikt nie pochwali艂 si臋
styp膮... Noritsu znika z naszego rynku, nawet na ich polskiej stronie maj膮
serverfehler jak by to nawet strony im by艂o ju偶 偶al zostawi膰. Natomiast
wszyscy posiadacze lab贸w ju偶 chwilk臋 temu dostali wypowiedzenia um贸w
serwisowych itd. Szkoda troch臋 tej jednak zas艂u偶onej marki, szkoda 偶e
producent si臋 wycofuje, no i na pewno nie u艂atwi to sprawy wielu foto
punktom.

Pono膰 trend teraz jest by odchodzi膰 od tradycyjnych (cyfrowych) lab贸w i
chemii na rzecz wydruk贸w cyfrowych w r贸偶nych technologiach, no bo coraz to
taniej, jako艣膰 nie kuleje, mniej miejsca zajmuje i mniej obs艂ugi
potrzebuje, jak my艣licie? Czy minilaby wymr膮 definitywnie wobec tego jak
dawniej albuminy czy bromoleje? Czy klienci zaakceptowali nowe formy druku
cyfrowego i to im wystarcza, a tradycyjne odbitki to s膮 w odwrocie? Troch臋
szkoda chyba :(

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-19 07:42:06
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-05-19 01:23, dominik pisze:

[...]

My艣l臋, ze jest jeszcze inna przyczyna eliminowania tradycyjnych lab贸w - ekologia. I nie chodzi tylko o ilo艣膰 i toksyczno艣膰 odpad贸w (podczas produkcji atrament贸w i papier贸w do druku te偶 pewnie jakie艣 odpady powstaj膮 - niewykluczone 偶e ca艂kiem toksyczne) ale o koszty ich utylizacji - du偶o 艂atwiej jest zutylizowa膰 odpady poprodukcyjne skoncentrowane w jednym, wielkim zak艂adzie ni偶 t臋 sam膮 ilo艣膰 odpad贸w rozproszon膮 po tysi膮cach punkt贸w w kt贸rych pracuj膮 laby. A niewykluczone, 偶e istotne jest i to, 偶e odpady z lab贸w powstaj膮 w Europie, a odpady z produkcji atrament贸w - w Chinach...

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2011-05-19 23:38:01
Autor: JA
On 2011-05-19 07:42:06 +0200, Marek Wyszomirski <wyszomir@toya.net.pl> said:

My秎, ze jest jeszcze inna przyczyna eliminowania tradycyjnych lab體 - ekologia. I nie chodzi tylko o ilo舵 i toksyczno舵 odpad體 (podczas produkcji atrament體 i papier體 do druku te pewnie jakie odpady powstaj - niewykluczone 縠 ca砶iem toksyczne) ale o koszty ich utylizacji - du縪 砤twiej jest zutylizowa odpady poprodukcyjne skoncentrowane w jednym, wielkim zak砤dzie ni t sam ilo舵 odpad體 rozproszon po tysi眂ach punkt體 w kt髍ych pracuj laby. A niewykluczone, 縠 istotne jest i to, 縠 odpady z lab體 powstaj w Europie, a odpady z produkcji atrament體 - w Chinach...

Je縠li by si NIE op砤ca硂, to we dupie by producenci mieli ekologi. Jak to udowodnili ju miliony razy. Ekologi si chwal jak im margin ro秐ie.

A wracaj眂 do pytania Dominika.
Klienci zaakceptuj wszystko. Kwestia tyko jak cz阺to im si b阣zie powtarza, 縠 to jest ql.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czu硂舵 jak 100.
Nie odpowiadam na tre禼i nad cytatem.

Data: 2011-05-20 09:45:27
Autor: Piotr Adamski
W dniu 11-05-19 23:38, JA pisze:
Klienci zaakceptuj wszystko. Kwestia tyko jak cz阺to im si b阣zie
powtarza, 縠 to jest ql.

Szkoda... ale wszystko idzie w g體nianym kierunku...
M硂dzie s硊cha muzyki przez g硂秐ik telefonu, fotografuje telefonem, ogl眃a zdj阠ia tylko w internecie... a mo縠 to tylko ja taka konserwa jestem??? (a dopiero 30 mi w tym roku stuknie)

:(

--
http://dwaoka.wordpress.com

Data: 2011-05-20 17:00:36
Autor: Henry(k)
Po 19 latach noritsu znika z rynku polskiego
Dnia Fri, 20 May 2011 09:45:27 +0200, Piotr Adamski napisa(a):

[...]

Wr阠z przeciwnie - idzie w dobrym kierunku, bo przestaje by wa縩y sprz阾,
a zostaje to co jest za nim. M硂dzie nie potrzebuje hi-fi 縠by s硊cha
muzyki dla przyjemno禼i. Nie potrzebuje dSLR 縠by zrobi zdj阠ie i
"utrwali" jak倍 sytuacj. Nie potrzebuje i舵 do galerii 縠by zobaczy co
mi砮go oku, albo zabawnego...  (lepiej sp阣zi godzin na joemonsterze ni
trzy godziny w dowolnym muzeum sztuki).

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-05-21 00:00:17
Autor: JRT
Po 19 latach noritsu znika z rynku polskiego

U縴tkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:172kcr8vue02e.19ovnfxr56f28.dlg40tude.net...

[...]

Aha... Rozumiem 縠 wolisz pi阫no ekologicznego buraka 鎤ik硂wego bardziej ni odczucia zwi眤ane z unikalnym dzie砮m Fidiasza?
Rozmyta pikseloza na p砤sko albo odg硂sy sieczkarni (muzy powa縩ej jako nigdy s硊chanej w ten spos骲 nie s硑sza砮m) z rz陑ibrz阠zka kom髍ki jako ZAST蔖STWO sztuki? Pokarm duszy i przyjemno舵 m硂dzie縴?
Gratuluj...

Robert

Data: 2011-05-21 08:31:19
Autor: Piotr Adamski
W dniu 11-05-21 00:00, JRT pisze:

[...]

Kolega Henry zapomnia doda " ;-) " przecie to oczywiste... dzizazzzz

--
hhtp://dwaoka.wordpress.com

Data: 2011-05-21 11:34:12
Autor: Henry(k)
Po 19 latach noritsu znika z rynku polskiego
Dnia Sat, 21 May 2011 00:00:17 +0200, JRT napisa(a):

Aha... Rozumiem 縠 wolisz pi阫no ekologicznego buraka 鎤ik硂wego bardziej ni odczucia zwi眤ane z unikalnym dzie砮m Fidiasza?

Pomy砶a, nie chodzi硂 mi o joemonstera tylko o demotywatory i temu podobne.
I tak - akurat w por體naniu z Fidiaszem to nawet zdecydowanie tak.

[...]

Po pierwsze to wszystko mo縠 by sztuk i dzi阫i temu to s硂wo tak naprawd
nic nie znaczy, wi阠 nie przywi眤uj takiej warto禼i do tego s硂wa. Po
drugie jako舵 techniczna akurat najmniej o niej decyduje. Malowid砤
naskalne by硑 prymitywne, szama駍kie b阞ny by硑 prymitywne - a jednak dla
wsp蟪czesnych im ludzi znaczy硑 o wiele, wiele wi阠ej ni dla wsp蟪czesnego
ludzia dzie砤 Cezanne'a - nawet je秎i kto si interesuje sztuk.

Pozdrawiam,
                   Henry

Data: 2011-05-21 13:56:11
Autor: JA
On 2011-05-21 11:34:12 +0200, "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> said:

Malowid砤
naskalne by硑 prymitywne, szama駍kie b阞ny by硑 prymitywne - a jednak dla
wsp蟪czesnych im ludzi znaczy硑 o wiele, wiele wi阠ej ni dla wsp蟪czesnego
ludzia dzie砤 Cezanne'a - nawet je秎i kto si interesuje sztuk.

Ale znaczy硑 o wiele wi阠ej z innego powodu.

To taka dygresja na boku.

Data: 2011-05-23 09:49:26
Autor: Henry(k)
Po 19 latach noritsu znika z rynku polskiego
Dnia Sat, 21 May 2011 13:56:11 +0200, JA napisa(a):

Ale znaczy硑 o wiele wi阠ej z innego powodu.

To o co w ko馽u chodzi w sztuce? ;-)

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-05-23 13:47:19
Autor: JA
On 2011-05-23 09:49:26 +0200, "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> said:

Ale znaczy硑 o wiele wi阠ej z innego powodu.

To o co w ko馽u chodzi w sztuce? ;-)

Zaraz zostan zagoniony do naro縩ika ;)

O prze縴cia duchowe.

Ale sztuka jako taka nie musi by powi眤ana z sakrum (te sfera duchowa). Mo縠 istnie od niego niezale縩ie. Jak i sakrum niezale縩ie od sztuki. 痚 si splataj nie oznacza, 縠 s to縮ame.

Data: 2011-05-23 04:54:26
Autor: Zygmunt Dariusz
On 2011-05-23 09:49:26 +0200, "Henry(k)"
<moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> said:

> [...]

duchowa). Mo縠 istnie od niego niezale縩ie. Jak i sakrum niezale縩ie
od sztuki. 痚 si splataj nie oznacza, 縠 s to縮ame.

Njgorsze dla takich jak ty, ze ktos chce po swojemu przezywac sztuke i
sam decydowac o tym, co mu sie podoba.

-- --
Ziggy Photo - Professional photographer
http://www.ziggyphotoonline.com/

Data: 2011-05-21 23:19:33
Autor: dominik
On 2011-05-20 17:00, Henry(k) wrote:
Wr臋cz przeciwnie - idzie w dobrym kierunku, bo przestaje by膰 wa偶ny sprz臋t,
a zostaje to co jest za nim. M艂odzie偶 nie potrzebuje hi-fi 偶eby s艂ucha膰
muzyki dla przyjemno艣ci.

No w艂a艣nie to zale偶y od dw贸ch kwestii - po pierwsze od s艂uchacza, a po
drugie od sprz臋tu. Ci kt贸rzy maj膮 niewybredne gusta to owszem mog膮 sobie
s艂ucha膰 z chi艅skiego playerka mp3 za 50z艂 i s艂uchawek z marketu i b臋d膮
szcz臋艣liwi, ale Ci kt贸rzy s膮 przyzwyczajeni do dobrego sprz臋tu, kt贸ry
wci膮偶 jednak musi by膰 drogi - Ci si臋 nie zgodz膮 na takie p贸艂艣rodki, dla
nich wci膮偶 ofert臋 maj膮 wszelkie denony i podobne z z艂otymi kabelkami po
kilkadziesi膮t tysi臋cy. Osobi艣cie dla mnie nie ma wielkiego znaczenia tani
playerek, ale mam znajomych, kt贸rzy kupuj膮 drogi sprz臋t i s艂uchaj膮 tylko z
niego, s艂ysz膮 r贸偶nic臋 i upsrawiedliwiaj膮 wydane pieni膮dze na inn膮 jako艣膰 :)

Nie potrzebuje dSLR 偶eby zrobi膰 zdj臋cie i
"utrwali膰" jak膮艣 sytuacj臋.

To te偶 zale偶y od Ciebie - nie potrzebujesz DSLR o ile masz wymagania,
kt贸re spe艂nia Tw贸j kompakt. Prawd膮 jest, 偶e dzisiejsze kompakty potrafi膮
wiele, ale gdyby potrafi艂y tyle samo to nikt by si臋 nie pisa艂 na DSLR, a
jednak wci膮偶 wielu ich kupuje, tu akurat jestem jak ten audiofil z g贸ry,
kt贸ry kompaktem zdj臋cia nie zrobi, bo powoduje to we mnie wielkie
frustracje i uj臋cie kt贸re mi si臋 najpewniej nie podoba.

Nie potrzebuje i艣膰 do galerii 偶eby zobaczy膰 co艣
mi艂ego oku, albo zabawnego...  (lepiej sp臋dzi膰 godzin臋 na joemonsterze ni偶
trzy godziny w dowolnym muzeum sztuki).

R贸wnie dobrze mo偶esz pisa膰, 偶e nie potrzebujesz do kina bo masz divx, do
teatru bo w tv s膮 czasem transmisje, do ko艣cio艂a bo msz臋, mo偶esz us艂ysze膰
w radyjku itd. A jednak wszystkie powy偶sze s膮 odwiedzane, bo ludzie po
pierwsze nie godz膮 si臋 z uproszczeniami, a po drugie rozumiej膮, 偶e wyj艣cie
do teatru to nie tylko wiele wy偶szy poziom odbioru, ale r贸wnie偶 inne
emocje, a potem cz臋sto romantyczna kolacja i spacer :) To wszystko
towarzyszy temu i jest w艂a艣ciw膮 odmian膮. Je艣li wolisz joe od galerii na
偶ywo to zdecydowanie du偶o tracisz :)

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-23 10:30:08
Autor: Henry(k)
Po 19 latach noritsu znika z rynku polskiego
Dnia Sat, 21 May 2011 23:19:33 +0200, dominik napisa(a):

No w砤秐ie to zale縴 od dw骳h kwestii - po pierwsze od s硊chacza, a po
drugie od sprz阾u. Ci kt髍zy maj niewybredne gusta to owszem mog sobie
s硊cha z chi駍kiego playerka mp3 za 50z i s硊chawek z marketu i b阣
szcz甓liwi, ale Ci kt髍zy s przyzwyczajeni do dobrego sprz阾u, kt髍y
wci笨 jednak musi by drogi - Ci si nie zgodz na takie p蟪秗odki...

S te tacy co sobie nie nuc pod prysznicem, bo uwa縜j 縠 za bardzo
fa硈zuj. ;-)

To te zale縴 od Ciebie - nie potrzebujesz DSLR o ile masz wymagania,
kt髍e spe硁ia Tw骿 kompakt. Prawd jest, 縠 dzisiejsze kompakty potrafi
wiele, ale gdyby potrafi硑 tyle samo to nikt by si nie pisa na DSLR, a
jednak wci笨 wielu ich kupuje, tu akurat jestem jak ten audiofil z g髍y,
kt髍y kompaktem zdj阠ia nie zrobi, bo powoduje to we mnie wielkie
frustracje i uj阠ie kt髍e mi si najpewniej nie podoba.

Ja wymieni砮m ostatnio kompakt na dSLR. Zdj阠ia podobaj mi si ca硑 czas
tak samo, ilo舵 tych z kt髍ych jestem zadowolony taka sama, ale fotografuje
si przyjemniej. A teraz wiosn to przyjemniej mi si fotografuje wielkim
formatem. No ale tu przecie nie o zdj阠ia chodzi ;-)

R體nie dobrze mo縠sz pisa, 縠 nie potrzebujesz do kina bo masz divx,

200% prawdy - w domu mam spok骿, cisz, 縜dnego ciamkania, g硊pich
komentarzy, chichot體 gdy akurat mi si co kojarzy negatywnie. Do kina to
ja chodz tylko z siostrze馽em - wybieram film jaki akurat graj i idziemy
縠by nie przesiedzia ca硑ch ferii w domu.

do
teatru bo w tv s czasem transmisje,

P蟪 na p蟪 - to co widzia砮m w teatrze to niepr阣ko zobacz w tv. Z drugiej
strony tv zawsze mo縩a wy潮czy w trakcie, a z teatru g硊pio wychodzi
(縪na nie ma skrupu丑w, ja nie chc sprawia przykro禼i aktorom - w ko馽u
im si wydaje 縠 to wielkie dzie砤 ;-) ).

do ko禼io砤 bo msz, mo縠sz us硑sze
w radyjku itd.

No tu akurat nie ma por體nania - radyjko ani nie ma klimatu, ani nie daje
poczucia wsp髄noty religijnej. Do ko禼io砤 od dawna nie chodz, ale jak
chodzi砮m to pami阾am 縠 klimat by nie do zast眕ienia. Zreszt teraz
czasami lubi sobie posiedzie w ko禼iele jak akurat gdzie zwiedzam -
bardzo fajne miejsce do rozmy秎a - lepsze ni kanapa w domu.

A jednak wszystkie powy縮ze s odwiedzane, bo ludzie po
pierwsze nie godz si z uproszczeniami, a po drugie rozumiej, 縠 wyj禼ie
do teatru to nie tylko wiele wy縮zy poziom odbioru, ale r體nie inne
emocje, a potem cz阺to romantyczna kolacja i spacer :) To wszystko
towarzyszy temu i jest w砤禼iw odmian. Je秎i wolisz joe od galerii na
縴wo to zdecydowanie du縪 tracisz :)

No jak m體isz o spotkaniach towarzyskich to co innego. Na plenery grupowe
zawsze lubi砮m je糳zi, pogada, popi... No ale spotyka si w galerii?
Ani gdzie usi倍, ani stan辨 bo wszyscy si snuj tam i z powrotem ;-)

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-05-20 09:48:40
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-05-19 23:38, JA pisze:

[...]

Ekologia jest przek砤dna na op砤calno舵 co mo縩a wymusi przepisami prawa - konkretnie wysoko禼i op砤t za utylizacj odpad體. Je秎i laby musz p砤ci wysokie sumy za transport i utylizacj odpad體 - szukaj metod obni縠nia tych sum. A jedn z metod jest odej禼ie od tradycyjnych metod chemicznych na rzecz drukowania (nawet je秎i sama technologia jest nieco dro縮za - ni縮ze koszty utylizacji odpad體 powoduj, ze si op砤ca).   Z kolei je秎i laby zmniejszaj zam體ienia na tradycyjn chemi (i urz眃zenia ja wykorzystuj眂e) - importerom przestaje si op砤ca sprowadzanie tych urz眃ze a producentom produkcja.

A wracaj眂 do pytania Dominika.
Klienci zaakceptuj wszystko. Kwestia tyko jak cz阺to im si b阣zie powtarza, 縠 to jest ql.

To te prawda. Popularno舵 s硊chania muzyki i ogl眃ania film體 na telefonach kom髍kowych tego dowodzi.

Data: 2011-05-20 18:53:29
Autor: JA
On 2011-05-20 09:48:40 +0200, Marek Wyszomirski <wyszomir@toya.net.pl> said:

Ekologia jest przek砤dna na op砤calno舵 co mo縩a wymusi przepisami prawa
Odwrotnie. Wzrost op砤calno禼i t硊maczy si ekologi, nawet je縠li efektem jest gorszy produkt.
Przyk砤d pierwszy. Jak sprzeda 15 ml. czarnej wody, za 150 z? Zapakowa j do plastikowego pojemnika i nazwa kartrid縠m do atrament體ki.
W tej cenie to litr chemii do labu musia砨y kosztowa 1000*10 z. Jaka jest faktyczna warto舵 tych 15 ml? Stawiam, 縠 nie wi阠ej ni 0,5 z.
Przyk砤d drugi. Ekologiczne 秝ietl體ki energooszcz阣ne. Z ekologi maj tyle wsp髄nego, co XIX wieczna fabryka chemiczna. Ale dil na nich jest lepszy, bo kosztuje 10 z, a nie 1 z. Bo bilans energetyczny dla elektrowni si poprawia, Wydatki na energi w gospodarstwie domowym spadaj o 10 z miesi阠znie, za to zu縴cie 縜r體ek ro秐ie, wi阠 suma sumarum wydajesz wi阠ej.
A gdzie ta ekologia w oszcz阣zaniu energii, je縠li byle g體no w domu musi by nap阣zane pr眃em? Jako nikt nie m體i w tym momencie o emisji CO2. Na kiego grzyba potrzebna jest ludziom suszarka do bielizny? Albo zu縴cie wody, kt髍e podobno ograniczaj pralki i zmywarki.

Odszukaj rachunek za pr眃 gaz i wod sprzed 10 lat i por體naj ilo舵 zu縴tych tych medi體, z dniem dzisiejszym

 - konkretnie wysoko禼i op砤t za utylizacj odpad體. Je秎i laby musz p砤ci wysokie sumy za transport i utylizacj odpad體 - szukaj metod obni縠nia tych sum. A jedn z metod jest odej禼ie od tradycyjnych metod
A najlepsze jest to, 縠 w czasach przedcyfrowych, nie p砤ci硑 za utylizacj. To im p砤cono za wybielacz. A p砤ci硑 firmy odzyskuj眂e srebro. Jako tak dziwnie si sta硂, 縠 w momencie gdy technologia druku sta砤 si akceptowalna, to i pojawi硑 si op砤ty za utylizacj strasznie truj眂ej chemii.
 chemicznych na rzecz drukowania (nawet je秎i sama technologia jest nieco dro縮za - ni縮ze koszty utylizacji
Technologia jest kosztowniejsza dla end usera. Ale jest ta駍za.
 odpad體 powoduj, ze si op砤ca).   Z kolei je秎i laby zmniejszaj zam體ienia na tradycyjn chemi (i urz眃zenia ja wykorzystuj眂e) - importerom przestaje si op砤ca sprowadzanie tych urz眃ze a producentom produkcja.
Odej禼ie od chemicznego procesu by硂 kwesti czasu. Ale zapewniam z ekologi ma to niewiele wsp髄nego.

Data: 2011-05-20 20:36:04
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-05-20 18:53, JA pisze:

Ekologia jest przek砤dna na op砤calno舵 co mo縩a wymusi przepisami prawa
Odwrotnie. Wzrost op砤calno禼i t硊maczy si ekologi, nawet je縠li
efektem jest gorszy produkt.

Oba zjawiska zachodz. Z jednej strony przepisy prawa maja wymusi ograniczenie niszczenia srodowiska (i cz阺to udaje si wymusi jego popraw), z drugiej - pod p砤szczykiem ekologii r罂ne lobby cz阺to usi硊j za砤twi swoje interesy - cz阺to nic wsponego z ochron 秗odowiska nie maj眂e.

Przyk砤d pierwszy. Jak sprzeda 15 ml. czarnej wody, za 150 z?
Zapakowa j do plastikowego pojemnika i nazwa kartrid縠m do atrament體ki.

Mam wra縠nie, 縠 zabarwiaj眂 wod byle 秝i駍twem dobrego atramentu do drukarki si nie uzyska - to jednak nieco bardziej skomplikowane. Niew眛pliwie jednak rzeczywisty koszt wyprodukowania atramentu jest wielokrotnie ni縮zy od tego, kt髍y p砤ci klient. Sk砤da si na to ca硑 szereg zjawisk - zar體no koszty pojemnik體, rozlewania, pakowania, dystrybucji (taniej jest przygotowa do sprzeda縴 litr p硑nu w pojedy馽zej butelce ni w postaci 100 buteleczek po 10ml), poprzez koszty reklamy, a sko馽zywszy na tym, 縠 cz阺to producenci spzredajam urz眃zenia po kosztach w背snych albo i nawet taniej po to, by odbi to sobie zarabiaj眂 na materia砤ch eksploatacyjnych lub/i serwisie (ten serwis to akurat raczej w przypadku nieco dro縮zych od domowych drukarek urz眃ze).

W tej cenie to litr chemii do labu musia砨y kosztowa 1000*10 z. Jaka
jest faktyczna warto舵 tych 15 ml? Stawiam, 縠 nie wi阠ej ni 0,5 z.

Przyczyny wyja秐i砮m powy縠j.

[...]

Zgadza si - to dobry przyk砤d sytuacji, gdy lobby producent體 pod p砤szczykiem ekologii za砤twia swoje brudne interesy. A za kilka lat oka縠 si, ze rt赕 zawarta w zu縴tych 縜r體kach energooszcz阣nych czyni spustoszenie w 秗odowisku:-(.

[...]

Ale z drugiej strony na powr髏 do r阠znego prania w misce trudno by by硂 ludzi obecnie nam體i. Cz硂wiek jest stworzeniem wygodnym i woli urz眃zenie, przy kt髍ych nie trzeba si wysila.

> [...]
srebro. Jako tak dziwnie si sta硂, 縠 w momencie gdy technologia druku
sta砤 si akceptowalna, to i pojawi硑 si op砤ty za utylizacj strasznie

Op砤ty za utylizacj odpad體 (i nie mam tu na my秎i tylko lab體, ale og髄nie gospodark) pojawi硑 si w momencie, gdy do 秝iadomo禼i tw髍c體 prawa dotar硂, 縠 秗odowiska nie mo縩a bezkarnie eksploatowa bez ogranicze. Z pewn, niewielk ilo禼i odpad體 przyroda sobie sama poradzi, po przekroczeniu pewnego progu radzi sobie pzrestaje i jej stan zaczyna si pogarsza - a do katastrofy ekologicznej. A niestety ludzi przybywa, co wi阠ej - wraz z rozwojem cywilizacji ilo舵 odpad體 wytwarzana przez pojedy馽zego cz硂wieka r體nie ro秐ie. I niestety je秎i mamy przetrwac - w pewnym momencie trzeba wzi辨 to pod uwag i zacz辨 秗odowisko oszcz阣za. Problem w tym, 縠 trzeba robi to m眃rze - a z tym niestety jest bardzo r罂nie - zar體no ze wzgl阣u na pr骲y za砤twiania przy okazji w砤snych interes體 jak i ze wzgl阣u na dzia砤nia r罂nych oszo硂m體, kt髍zy wierz, 縠 wiedz najlepiej, a w rzeczywisto禼i powoduj swoimi dzia砤niami du縪 wi阠ej szkody ni po縴tku. I niestety dzieje si to w ca砶iem du縠j skali - dobrym przyk砤dem s op砤ty za emisj CO2 - idea niby bardzo s硊szna, ale... narzucanie ich w Europie bez porozumienia z USA i Chinami oznacza de facto promowanie tamtych gospodarek kosztem europejskich - a dwutlenek w阦la z Chin i tak wiatr po ca硑m 秝iecie rozniesie...

Data: 2011-05-21 23:35:40
Autor: dominik
On 2011-05-20 09:48, Marek Wyszomirski wrote:
dro偶sza - ni偶sze koszty utylizacji odpad贸w powoduj膮, ze si臋 op艂aca).   Z
kolei je艣li laby zmniejszaj膮 zam贸wienia na tradycyjn膮 chemi臋 (i urz膮dzenia
ja wykorzystuj膮ce) - importerom przestaje si臋 op艂aca膰 sprowadzanie tych
urz膮dze艅 a producentom produkcja.

Kto艣 ju偶 m贸wi艂 o tym, 偶e kiedy艣 srebrowe materia艂y op艂aca艂o si臋 przerabia膰
i wyci膮ga膰 z tego w艂a艣nie srebro. Dzisiaj jak jest to wiadomo.

A wracaj膮c do pytania Dominika.
Klienci zaakceptuj膮 wszystko. Kwestia tyko jak cz臋sto im si臋 b臋dzie
powtarza膰, 偶e to jest ql.
To te偶 prawda. Popularno艣膰 s艂uchania muzyki i ogl膮dania film贸w na
telefonach kom贸rkowych tego dowodzi.

Ale to akurat dla wi臋kszo艣ci jest super sprawa.
Osobi艣cie nie jestem audiofilem, wi臋c porz膮dne s艂uchawki mi starczaj膮.
Porz膮dne to np. koss spark plug, kt贸re poza niewygodnym zak艂adaniem
wyciszaj膮 ca艂e otoczenie i daj膮 rewelacyjny d藕wi臋k.
Co do telefonu, wyobra藕 sobie 偶e to ogromnie wygodna sprawa. Na w pe艂ni
na艂adowanym akumulatorze mog臋 ogl膮da膰 ca艂膮 noc filmy poprzez wifi wprost z
sieci. Rozdzielczo艣膰 800x480 to wi臋cej ni偶 ma TV i wystarczaj膮co by
dostrzec detale. Najfajniejsze jest jednak to, 偶e telefon jest ma艂y,
lekki, mo偶na go mie膰 blisko oczu, mo偶na swobodnie zmienia膰 swoj膮 pozycj臋,
jedyna wada polega na tym, 偶e w dwie osoby to nie dzia艂a ;) P贸ki wi臋c
ogl膮dam sam to zdecydowanie tak, nawet lepiej ni偶 na dzie艣cia-calowym LCD
lub projektorze z kilkumetrowym ekranem.

Oczywi艣cie wci膮偶 chodz臋 do kin, cz臋艣ciej nawet do teatr贸w, bo bardzo to
lubi臋, zdecydowanie jednak raczej chodzi mi o otoczk臋 takiego wyj艣cia i
traktuj臋 to jako towarzyskie :)

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-23 00:01:25
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-05-21 23:35, dominik pisze:

[...]

Skupowano i odzyskiwano srebro. A... co robiono z pozosta艂o艣ciami po odzyskiwaniu (zapewne nie藕le toksycznymi)? Mam obawy, 偶e po prostu wylewano do kanalizacji. Gdy zmieniono przepisy i wylewa膰 si臋 ju偶 nie da艂o - mog艂o nagle przesta膰 si臋 op艂aca膰.

[...]

Niestety wi臋kszo艣膰 spo艂ecze艅stwa to ludzie raczej ma艂o mysl膮cy i og艂upieni reklamami.

[...]

Wygoda - owszem, telefon masz zawsze przy sobie. Tylko... na wygodzie sprawa si臋 nie ko艅czy - zostaje jeszcze jako艣膰 (gdyby nie to, to i aparaty fotograficzne nie by艂yby potrzebne - wszak wsp贸艂czesne telefony zdj臋cia te偶 robi膮)..

Na w pe艂ni
na艂adowanym akumulatorze mog臋 ogl膮da膰 ca艂膮 noc filmy poprzez wifi wprost z
sieci. Rozdzielczo艣膰 800x480 to wi臋cej ni偶 ma TV i wystarczaj膮co by
dostrzec detale.

Widzisz te 800 punkt贸w w linii? Ma taki duzy ekran, czy lupy u偶ywasz do ogl膮dania?

> [...]
ogl膮dam sam to zdecydowanie tak, nawet lepiej ni偶 na dzie艣cia-calowym LCD
lub projektorze z kilkumetrowym ekranem.

Tyle, 偶e takie ogl膮danie raczej na wzrok dobrze nie wp艂ywa. I organizmu nie oszukasz - po pewnym czasie Ci to wyjdzie.

Data: 2011-05-23 13:55:00
Autor: JA
On 2011-05-23 00:01:25 +0200, Marek Wyszomirski <wyszomir@toya.net.pl> said:

Skupowano i odzyskiwano srebro. A... co robiono z pozosta硂禼iami po odzyskiwaniu (zapewne nie糽e toksycznymi)? Mam obawy, 縠 po prostu wylewano do kanalizacji. Gdy zmieniono przepisy i wylewa si ju nie da硂 - mog硂 nagle przesta si op砤ca.

Kwestia oczyszczalni biologicznej. Utylizacja te w ko馽u tak powinna si odbywa. Z t toksyczno禼i chemii foto bym nie przesadza. To najcz甓ciej zwi眤ki organiczne. Zawsze znajdzie si na nie jaki amator, kt髍y je zje i przerobi na nieszkodliwe.
Mocz - tak ten sam co go rano wydalamy. Jest zab骿czy dla organizm體 z硂縪nych, ale s bakterie kt髍e przerabiaj go na zwi眤ki azotu, kt髍e to z kolei bardzo s potrzebne ro秎inom. W zale縩o禼i od 秝iatopogl眃u.
Natura, B骻, czy inny Absolut, dobre ten 秝iat pouk砤da.

Data: 2011-05-23 20:41:19
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-05-23 13:55, JA pisze:

[...]

I mam nadziej, ze tak w砤秐ie si odbywa - w specjalizowanej oczyszczalni (bo chyba taka zwyk砤 do kt髍ej trafiaj odpady komunalne nie wystarczy). Tyle, 縠 taka utylizacja kosztuje - i ma wp硑w na op砤calno舵 dzia砤lno禼i w trakcie kt髍ej odpady powstaj. Kosztuje wybudowanie i eksploatacja oczyszczalni, kosztuje dow髗 do niej zu縴tej chemii.

Z t toksyczno禼i chemii foto bym nie przesadza.To
najcz甓ciej zwi眤ki organiczne. Zawsze znajdzie si na nie jaki amator,
kt髍y je zje i przerobi na nieszkodliwe.

Ale pewenie bezie to nieco inny amator ni taki na resztki domowe. W ko馽u wywo硑wacz fotograficzny 'nieco' si r罂ni od resztek po obiedzie:-)

[...]

Nie da si ukry, 縠 mo縧iwo禼i samoregulacji przyrody s bardzo du縠. Ale... mimo wszystko jednak sko馽zone - gdy zostaj one przekroczone - przyroda pzrestaje sobie radzi i 秗odowisko ulega degradacji.

Data: 2011-05-24 21:13:55
Autor: dominik
On 2011-05-23 00:01, Marek Wyszomirski wrote:
[...]

W膮tpi臋 by da艂o si臋 tak 艂atwo wyla膰 to i zapomnie膰, po takie odpady
przyje偶d偶a艂y beczkowozy i je艣li rzeczywi艣cie to co zosta艂o by艂o z艂e to z
pewno艣ci膮 nie mogli dowolnej ilo艣ci zniszczy膰 bez 艣ladu.

[...]

Nie wiem czy to reklamuj膮, chyba si臋 wzi臋艂o samo z siebie. Jakie艣 10 lat
temu sam pierwsze co to si臋 zainsteresowa艂em czy do swojego palma podepn臋
jaki艣 playerek tyle, 偶e te urz膮dzenia wtedy dawa艂y rad臋 pochodzi膰 mo偶e z
godzin臋 i strasznie na nich szarpa艂o, trzeba by艂o specjalnie kodowa膰
filmy, 艂膮cznie z obcinaniem jako艣ci. Teraz jest wprost rewelacyjnie.

[...]

Nie pakuj臋 do telefonu film贸w na wszelki wypadek, to co ogl膮dam jest
wprost z youtube, a ogl膮dam w 90% przypadk贸w tam, gdzie i tak mam dost臋p
do komputera.

[...]

Potrafi臋 wpatruj膮c si臋 dostrzec piksele, ale to i tak bez znaczenia, bo
wi臋kszo艣膰 materia艂u nie jest jeszcze w takiej rozdzielczo艣ci (ale zdarza
si臋 cz臋sto 720x480). Jako艣膰 obrazu jest lepsza wi臋c ni偶 na SDTV, do tego
na cyfrowym medium z dobrym LCD. Wszelkie napisy wi臋c 艣wietnie si臋 czyta i
nie maj膮 one jakich艣 strasznych artefakt贸w. M贸wi臋 o napisach na filmach,
czyli nie o ksi膮偶kach czy pdf z maczkiem w roli g艂贸wnej.

[...]

IMHO po prostu jest wygodniej ni偶 ogl膮da膰 TV, jedyna r贸偶nica to w
odleg艂o艣ci - mniejsze i bli偶ej, zamiast du偶ego daleko. Oczywi艣cie do
nowoczesnej telewizji si臋 to nie umywa i fullhd nie jest, ale SDTV
spokojnie przegania oraz jest wygodne.

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-25 10:57:14
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-05-24 21:13, dominik pisze:
[...]

Obecnie na pewno nie, ale tak ze 20-30 lat temu do kanalizacji wylewano rzeczy bardzo r贸偶ne. Wtedy znacznie mniej przejmowano si臋 艣rodowiskiem.
[...]

Z p艂ynno艣ci膮 czy oddaniem kolor贸w mo偶e by膰. Ale... ogranicze艅 wynikaj膮cych z rozmiar贸w ekranu si臋 nie przeskoczy.

[...]

Co ma pakowanie 'na wszelki wypadek' do jako艣ci? Jako艣膰 nie wynika z miejsca przechowywania a z ogranicze艅 rozmiar贸w ekranika.
[...]

To '艣wietne czytanie' z ekranika telefonu jako艣 mi wr贸偶y do艣膰 wczesn膮 wizyt臋 u okulisty:-(  I jako艣 nie widz臋 u Ciebie konsekwencji - w kwestii zdj臋膰 jeste艣 perfekcjonist膮 (te ci膮goty do FF;-) a tu nagle ogl膮danie na ekraniku telefonu. Monitor w komputerze te偶 by艣 chcia艂 mie膰 miniaturowy? Je艣li do rozdzielczo艣ci 800x480 wystarcza Ci telefon, to z interpolacji wychodzi, 偶e do wykorzystania rozdzielczo艣ci wi臋kszo艣ci kart graficznych przek膮tna 10" ca艂kowicie by wystarczy艂a...

[...]
I w艂a艣nie to uporczywe wpatrywanie si臋 w male艅ki ekranik z odleg艂o艣ci bliskiej minimalnej odleg艂o艣ci ostrego widzenia jest tym, co wyka艅cza wzrok.

Data: 2011-05-26 00:03:25
Autor: dominik
On 2011-05-25 10:57, Marek Wyszomirski wrote:
[...]

Ale przecie偶 Ci m贸wi臋, 偶e tego nie ogl膮da si臋 jak telewizj臋 z kilku
metr贸w. Masz na odleg艂o艣膰 ok. 10-50cm i wierz mi 偶e wida膰 rewelacyjnie.
Przynajmniej z moim wzrokiem nie mam najmniejszego problemu.

[...]

Widzisz ca艂a wygoda telewizji polega na tym, 偶e jest ekstremalnie prosta -
w艂膮czasz, wybierasz program i poziom d藕wi臋ki. Rzadko mo偶e zmieniasz jaki艣
drobny parametr.
W przypadku film贸w do tel. albo masz ogl膮danie online co prawie przypomina
tv albo musisz zdoby膰 film, przegra膰 do na tel, czasem przekompresowa膰,
偶eby bardzo nie obci膮偶y艂 procesora, czasem zmieni膰 format jego, do tego
zabawa z ewentualnymi napisami itd. Ogl膮daj膮c w pierwszym wariancie jest
prosto i wygodnie.
Jako艣膰 ekranu jest 艣wietna jak dla mnie, wielko艣膰 ekranu prawie 3,7 cala.
Moc cpu jest odpowiednia, czas 偶ycia na akumulatorze bardzo d艂ugi. Ale...
to wszystko je艣li masz film w formacie, kt贸ry znacz膮co nie odbiega od
takiego urz膮dzenia. Jak wrzucisz co艣 w jako艣ci dvd to pewnie downsampling
b臋dzie powodowa艂 op贸藕nienia. Podobnie mo偶e by膰 tylko z tym faktem, 偶e
jaki艣 format nie ma sprz臋towego wsparcia. No i tu si臋 zaczyna zabawa.
Temat 艣ledz臋 od ok 10 lat i do tej pory niestety wi臋kszo艣膰 urz膮dze艅 by艂a
bardzo niewygodna i wymaga艂a zakodowania specjalnej optymalnej wersji
filmu. Teraz jest mniej wi臋cej ok i telefon potrafi i to ud藕wign膮膰.

[...]

Ale widzisz poza perfekcjonizmem czasem jest te偶 optymalizacja. Te
materia艂y o kt贸rych pisz臋 nie s膮 w jako艣ci lepszej ni偶 720p, m贸wi臋
dok艂adniej o filmach z wielu cykli na discovery. Spora cz臋艣膰 i tak by艂a
pod sdtv i s膮 w 360p. W takim wypadku do ogl膮dania i tak nie wykorzystam
czegokolwiek lepszego bo m贸j tel ma wi臋cej rozdzielczo艣ci ni偶 ten
materia艂. M贸g艂bym ewentualnie puszcza膰 to na kt贸rym艣 z monitor贸w fullHD,
ale to tylko powi臋kszy piksele i jako艣ci nie dob臋dzie.
Dodatkowo jeszcze jedna sprawa - p贸ki co jako艣膰 FullHD telewizji mnie nie
satysfakcjonje na tyle, by rzeczywi艣cie widzie膰 sens przesiadki. Pomijam
ju偶 wady tego, 偶e trzeba by膰 zsynchronizowanym z programem TV, po prostu
jako艣膰 1:1 nie jest jeszcze idealna i wida膰 niestety szum i artefakty
zwi膮zane z kompresj膮. Pomijam ju偶 to co np. daj膮 z TP, bo to jest pora偶k膮
czystej postaci. Jak kiedy艣 b臋dzie lepiej i przede wszystkim b臋d膮 chcia艂
ogl膮da膰 obraz z innymi to po prostu p贸jdzie w ruch projektor lub kt贸re艣
LCD. Na razie telefon mi starczy w zupe艂no艣ci :) Mo偶e jak si臋 wi臋cej
pojawi materia艂贸w lepszej jako艣ci to zmieni臋 zdanie, na razie niestety
powy偶ej 720p to nieliczne wyj膮tki.

[...]

Specjalnie dla Ciebie zmierzy艂em - potrzebuj臋 ok. 90cm by nie dostrzec
pojedynczego piksela na tle. Akurat mam tapet臋 z gwiazdami i w oddali s膮
jednopikselowe kropki.
Odleg艂o艣膰 ogl膮dania to jak pisa艂em wy偶ej ok. 10-50cm. Minimalna odleg艂o艣膰
z jakiej widz臋 ostro go艂ym okiem to ok. 6cm, 2x tyle to ju偶 ca艂kiem
wygodna i nie m臋cz膮ca wzroku. 20-30cm to odleg艂o艣膰 dla optimum. Z takiej
samej czytam ksi膮偶ki, wi臋c nie widz臋 w tym nic z艂ego :) Tyle 偶e ksi膮偶ka
wbrew pozorom jest mniej wygodna bo ci臋偶sza i niestety trzeba uwa偶a膰 na
艣wiat艂o, a czasem przyj膮膰 niewygodn膮 pozycj臋. w por贸wnaniu do tego tel
jest na prawd臋 rewelacyjny, bo ma艂y, lekki, obraz 艣wietnie ostry i
odpowiednio pod艣wietlony :) No mo偶e w pe艂nym s艂onku wci膮偶 ksi膮偶ka wygrywa,
ale nigdy w takim ani nie czytam, ani nie ogl膮dam ekranik贸w :)

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-26 07:52:51
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-05-26 00:03, dominik pisze:

[...]

Wci膮偶 ograniczasz jako艣膰 do mo偶liwo艣ci zobaczenia szczeg贸艂贸w na ekranie. A to tylkoma艂y fragment jako艣ci - na jako艣膰 wp艂ywa te偶 procent obszaru pola widzenia kt贸ry zajmuje ekran, odleg艂o艣膰 z jakiej go ogl膮dasz, jako艣膰 d藕wi臋ku. Je艣li ogl膮dasz z odleg艂o艣ci jak proponujesz 10cm to wprawdzie ekran zaczyna zajmowa膰 ju偶 w miar臋 rozs膮dny procent obszaru pola widzenia (nie liczy艂em - ale by膰 mo偶e nawet por贸wnywalny z ekranem kinowym ogl膮danym z dalekich rz臋d贸w)ale... ka偶de oko patrzy na ekran pod innym k膮tem - co te偶 wp艂ywa na interpretacje obrazu przez m贸zg.

[...]

To jak z zakupami w Biedronce, 呕abce czy Tesco - szybko, blisko, tanio. Marketingowcy tych sieci zachwalaja, ze oznacza to wysok膮 jakos膰 zakup贸w - i ludzie daj膮 si臋 na to nabiera膰.

[...]

I zn贸w - widzisz temat bardzo jednostronnie. Komfort ogl膮dania obrazu to nie tylko brak op贸藕nie艅 i artefakt贸w. Op贸藕nienia i artefakty potrafi膮 komfort popsu膰, ale ich brak wcale jeszcze tego komfortu nie gwarantuje.

[...]

Tu sie zgadzam - i dla wielu ludzi w wyniku takiej optymalizacji okazuje si臋, ze najlepiej dla nich b臋dzie robi膰 zakupy w Biedronce a jako samoch贸d kupi膰 kilkunastoletniego Fiata Uno Diesel, a muzyki s艂ucha膰 na odtwarzaczu mp3 kupionym wraz ze s艂uchawkami za 20z艂. I to zrozumia艂e - bo nie zawsze jako艣膰 jest najistotniejsza - czasem nale偶y jako艣膰 odpu艣ci膰 na rzecz innych kryteri贸w kt贸re w danym momencie s膮 wa偶niejsze. Ale wtedy trzeba umie膰 si臋 do tego przyzna膰, a nie argumentowa膰, ze kupuj臋 w Tesco bo tam s膮 najlepsze wyroby, w najwi臋kszym asortymencie a jako艣膰 obs艂ugi bije na g艂ow臋 wszystkie sklepy w promieniu 50km.

[...]

I co z tego? A jak膮 cz臋艣膰 obszaru widzenia zajmuje Ci ekran z odleg艂o艣ci kilkdziesi臋ciu cm? To te偶 si臋 liczy.

[...]

Przy takim podej艣ciu bardzo mnie dziwi, ze u偶ywasz lustrzanki - przecie偶 kompakt z hiperzoomem mniejszy, l偶ejszy, wygodniejszy, obiektyw贸w zmienia膰 nie tzreba a i megpikseli cz臋sto ma tyle samo...

Data: 2011-05-26 21:17:48
Autor: dominik
On 2011-05-26 07:52, Marek Wyszomirski wrote:
[...]

Wymieniasz ekstremum, kt贸rego cz臋sto si臋 nie u偶ywa :) Tak jak wspomina艂em
w wi臋kszo艣ci przypadk贸w to 2x wi臋cej.

[...]

Dzisiaj akurat rozmawia艂em z znajomym o temacie i da艂em mu telefon i
pierwsze co powiedzia艂, to 偶e nie s膮dzi艂, 偶e tak niepozorne urz膮dzenie tak
艣wietnie si臋 nadaje w tym temacie i 偶e jako艣膰 jest tak dobra. Nie jestem
wi臋c osamotniony w tym :)
IMHO jest ca艂kiem wygodnie, na tyle przynajmniej by zrezygnowa膰 z
okazyjnego patrzenia samemu na rzecz tego :)

[...]

Ale to nie marketing tylko realne uproszczenie :)
Tak samo np. by艂o z SMS - pojawi艂o si臋 w najprostszych telefonach, by艂o
ekstremalnie proste. MMS-y natomiast zupe艂nie przegra艂y, bo trzeba jakie艣
konfiguracje, ustawienia, w ka偶dej sieci inaczej, a op艂aty te偶 nie s膮
intuicyjne. Prostota potrafi dobrze co艣 spopularyzowa膰 :)

[...]

Ale widzisz, artefakty kt贸re k艂uj膮 w oczy w wy偶szej rozdzielczo艣ci w
ni偶szej potrafi膮 by膰 akceptowalne :) Ja niestety tak mam, 偶e dostrzegam to
cz臋sto i potrafi mi to bardzo popsu膰 obraz :)

[...]

Ale w tym wypadku ja nie mam do czego si臋 przyzawa膰, no chyba 偶e do
lenistwa bo w 艂贸偶ku takie ogl膮danie jest super spraw膮 :) Wspomina艂em Ci,
偶e mam lepsze media do odbioru, ale p贸ki co wcale nie wykorzystuj膮 swoich
mo偶liwo艣ci i zanim si臋 to zmieni to troch臋 czasu minie niestety.

A co do tesco to ja tam je bardzo lubi臋, nie maj膮 faszyzmu zwi膮zanego z $
do w贸zk贸w, nie trzeba czegokolwiek wa偶y膰, a偶 wreszcie daj膮 darmowe
siateczki :) Przyznaj臋 wprost, 偶e dla tych trzech argument贸w wol臋 nad艂o偶y膰
drogi ni偶 kupi膰 w najbli偶ym wielkim sklepie, kt贸ry nie spe艂nia ani jednego
z tych kryteri贸w. To te偶 lenistwo i wygoda dla mnie :)

[...]

Liczy owszem, ale takiego urzadzenie nie mo偶na wci膮偶 powi臋ksza膰, bo w
ko艅cu b臋dzie ci膮偶y膰 r臋ka. Tak jak m贸wi艂em - nie patrzy si臋 na niego z
metra, bo wtedy rzeczywi艣cie by by艂o za ma艂e. Na wyci膮gni臋tej r臋ce trzymam
w odleg艂o艣ci ok. 80cm, ale to mega niewygodne :) Chcia艂em tylko podkre艣li膰
偶e z swoim wzrokiem to wi臋ksza odleg艂o艣膰 ni偶 ograniczenia wzroku :)

[...]

Ale偶 to si臋 dok艂adnie zgadza - lustrzanki u偶ywam do cel贸w jako艣ciowych i
dla przyjemno艣ci, natomiast na co dzie艅 mam kompakt, przede wszystkim do
dokumentacji je艣li potrzebuj臋 zapisa膰 jakie艣 dane, a nie chc臋 ich
przepisywa膰. Z obrazem jest podobnie - w dobrym tel i przy materiale
takiej sobie jako艣ci oraz ogl膮daj膮c samemu tel spokojnie wystarcza,
natomiast jak chc臋 mie膰 艣wietny d藕wi臋k, ogl膮dam z innymi i ogl膮dam co艣 dla
przyjemno艣ci to odpalam projektor i rozci膮gam spory ekran, ale takie co艣
anga偶uje ca艂e otoczenie, co nawet jest wskazane. Jak wida膰 te dwa
przypadki si臋 mocno r贸偶ni膮 z sob膮 specyfik膮. jest jeszcze po艣redni LCD
zazwyczaj u偶ywany do komputera :)

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-27 09:38:14
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-05-26 21:17, dominik pisze:

[...]

I to ma okre艣lone skutki - procent obszaru pola widzenia zajmowanego przez ogl膮dany obiekt maleje z kwadratem odleg艂o艣ci ogl膮dania. Nie wiem, jaki masz telefon, ale pzred chwil膮 sprawdza艂em na ekranie PDA z ekranem 3.5" i przy odleg艂o艣ci 20cm zajmowany procent pola widzenia to mniej wi臋cej 1/4 tego, co widz臋 siedz膮c w normalnej odleg艂o艣ci przed moim monitorem. Kr贸tko m贸wi膮c obszar zajmowany przez ekran wygl膮da tak, jak wygl膮da艂by gdybym zmieni艂 sw贸j monitor z 21" na 10.5" nie zmieniaj膮c odleg艂o艣ci ogl膮dania. Dla mnie to totalna dyskwalifikacja.

[...]

Zapewne spodziewa艂 si臋, ze nic nie b臋dzie wida膰 i dlatego by艂 zaskoczony, 偶e troch臋 jednak wida膰. Podejrzewam jednak, ze na zast膮pienie swojego telewizora telefonem by艣 go 艂atwo nie nam贸wi艂.

IMHO jest ca艂kiem wygodnie, na tyle przynajmniej by zrezygnowa膰 z
okazyjnego patrzenia samemu na rzecz tego :)

Tw贸j wzrok - Twoja sprawa. Ja bym mnie rezygnowa艂.

[...]

Wyobra藕 sobie, ze ja praktycznie nie u偶ywam sms-贸w. A nie u偶ywam, bo pisanie tego na mikroskopijnej klwiaturce gdzie ka偶demu klawiszowi odpowiada kilka liter jest zaprzeczeniem ergonomii. W czasie, ktory starce mna napisanie dawno bym zd.膮偶y艂 uzgodni膰 spraw臋 rozmawiaj膮c przez telefon. Jedyne sytuacje w kt贸rych sms-贸w u偶ywam to przekazywanie adres贸w lub numer贸w telefon贸w kt贸re odbieraj膮cy i tak musia艂by zapisa膰 (aczkolwiek staram si臋 takie rzeczy robi膰 e-mailem), oraz sytuacje gdy wiem, 偶e ten komu chc臋 przekaza膰 wiadomo艣膰 nie b臋dzie m贸g艂 rozmawia膰.

[...]

Rozumiem, ze b臋d膮c konsekwentnym przyjmujesz, 偶e metod膮 na wady optyczne obiektywu jest zmniejszenie formatu wykonywanych odbitek?

[...]
[...]

To oczywiste - jak r贸wnie偶 to, 偶e telefon powinien mie艣ci膰 si臋 wygodnie w kieszeni - i dlatego telefon powinien s艂u偶y膰 do rozmawiania a nie do ogl膮dania film贸w czy nawigacji. Narz臋dzia uniwersalne zwykle spe艂niaj膮 swoj膮 rol臋 znacznie gorzej od specjalizowanych. Pewne funkcjonalno艣ci przydaj膮 si臋 w niekt贸rych sytuacjach (np. awaryjnych lub gdy wybieramy si臋 w podr贸偶 i musimy zminimalizowa膰 ilo艣膰 zabieranych przedmiot贸w) ale trzeba mie膰 艣wiadomo艣膰, ze 艣rubokr臋tem wkr臋ty si臋 wkr臋ca znacznie wygodniej ni偶 scyzorykiem.

Data: 2011-05-28 16:29:26
Autor: dominik
On 2011-05-27 09:38, Marek Wyszomirski wrote:
[...]

No to pewnie, 偶e TV da wi臋kszy obszar, kino to w og贸le :)
ale... przy jako艣ci 720p to i tak wi臋ksze rozdmucha tylko piksele :)
Sprawdzi艂em zreszt膮 wczoraj i ogl膮daj膮c co艣 wysz艂o 偶e raczej jednak
trzymam si臋 10-20cm.

[...]

Raczej by艂 zdziwiony tym, 偶e to dla dzisiejszych tel. 偶aden wysi艂ek, nie
robi膮 si臋 gor膮ce, nie z偶eraj膮 ca艂ego akumulatora od razu itd. A wida膰
ca艂kiem fajnie na dobrym ekranie. Kom贸rki ludziom si臋 kojarz膮 z malutkimi
nokiami, tymczasem od d艂u偶szego czasu jest sporo z wielkim ekranem
dotykowych.

IMHO jest ca艂kiem wygodnie, na tyle przynajmniej by zrezygnowa膰 z
okazyjnego patrzenia samemu na rzecz tego :)
Tw贸j wzrok - Twoja sprawa. Ja bym mnie rezygnowa艂.

Siebie rezygnowa艂? :)
Jak wspomina艂em to wygodne patrzenie w pojedynk臋 z s艂uchawkami, w 艂贸偶ku w
ka偶dej pozycji, zupe艂nie nieinwazyjnie dla otoczenia :)

[...]

Wyobra偶am sobie, ale wi臋kszo艣膰 nawet na takiej klawiaturze sobie nie藕le
radzi. Chodzi o to, 偶e smsy s膮 proste, nie wymagaj膮 konfiguracji, op艂aty
s膮 zrozumia艂e. Ergonomia konkretnego telefonu to inna zupe艂nie sprawa.

Sam dop贸ki mia艂em telefony z klawiaturami numerycznymi to mia艂em
identycznie jak Ty. Od kilku lat mam jednak pe艂ne klawiatury i pisanie na
nich jest ca艂kiem ok. SMS za to jest ok, je艣li kto艣 nie mo偶e odebra膰 lub
sam m贸wi膰, albo jeszcze jak po prostu trzeba zwi臋z艂ej informacji.
Aktualnie us艂uga jest na tyle tania, 偶e telefony pokazuj膮 wiadomo艣ci w
formie chatu.

W czasie, ktory starce
mna napisanie dawno bym zd.膮偶y艂 uzgodni膰 spraw臋 rozmawiaj膮c przez telefon.

Dok艂adnie - mia艂em dok艂adnie tak samo, ale w chwili gdy pisanie zrobi艂o
si臋 bardzo wygodne to ju偶 si臋 zastanawiam czy chc臋 rozmawia膰. Szczeg贸lnie
je艣li znam kogo艣 kto wiem, 偶e b臋dzie rozmawia艂 dobre p贸艂 godziny :)

[...]

Tak :) to te偶 jest fajna opcja.
Ale ja nie o tym, m贸wi艂em tylko, 偶e smsy zyska艂y spor膮 popularno艣膰, dalece
wi臋ksz膮 ni偶 spodziewali si臋 operatorzy bo by艂o to bardzo proste i
intuicyjne. MMSy maj膮 znikome u偶ycie wobec tego.

[...]

Czasem owszem, przyk艂adowo wspomniany gara偶owy nokton ledwo starczy na
odbitk臋 10x15 swoj膮 rozdzielczo艣ci膮. Kupuj膮c takie szkie艂ko, de facto do
cctv z g贸ry bym zak艂ada艂 jego u偶ycie w ekstremalnych przypadkach, gdzie
nie b臋d臋 chcia艂 rozdzielczo艣ci wystawowej. To jest wi臋c zdecydowanie
kwestia nastawienia - czy godzisz si臋 z cen膮 i jako艣ci膮 do tego do czego
chcesz u偶ywa膰 obiektywu. Ja si臋 nie z wszystkimi godz臋, ale wtedy nie
kupuj臋 czego艣 i po k艂opocie.

[...]

Gdyby艣my 偶yli w kraju, kt贸ry jest troch臋 bezpieczniejszy to bym przyzna艂
Ci zdecydowanie racj臋 co do nawigacji, bo mo偶na by by艂o tam zainstalowa膰
sobie wygodniejsz膮, 5 calow膮, mie膰 kabelki popod艂膮czane jak si臋 chce itd.
Jednak w chwili gdy wychodz膮c z auta musisz ca艂y taki majdan zwin膮膰, bo
razem z st艂uczon膮 szyb膮 kosztuje sporo, to ju偶 zaczynasz si臋 zastanawia膰
czy nie lepiej jednak mie膰 wszystkiego w telefonie. Kiedy艣 nosi艂em osobno
telefon, palmtop i gps - pod艂膮czenie wszystkiego zajmowa艂o chwil臋 i by艂o
niewygodne. Z ch臋ci膮 przywita艂em telefon z wszystkim, chocia偶 ekran mia艂
mniejszy jednak.

[...]

No w艂a艣nie tu si臋 pojawia poj臋cia optimum. Pisa艂em Ci dlaczego
zainteresowa艂em si臋 patrzeniem poprzez tel - bo by艂o wygodnie dla mnie,
nieinwazyjnie dla kogokolwiek technicznie ok. Brzmi to jednak okrutnie, 偶e
ogl膮da si臋 co艣 na tel ;) Ale polecam si臋 przekona膰 kiedy艣 z porz膮dnym tel,
bo na wi臋kszo艣ci niestety na razie tylko frustracje :)
Jak dla mnie EOT :)

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-28 18:13:04
Autor: JA
On 2011-05-28 16:29:26 +0200, dominik <usenet@dominik.net.pl> said:

Sprawdzi砮m zreszt wczoraj i ogl眃aj眂 co wysz硂 縠 raczej jednak
trzymam si 10-20cm.

Nie chc nic m體i, ale imho masz jako problem z oczami.

Data: 2011-05-28 20:59:06
Autor: dominik
On 2011-05-28 18:13, JA wrote:
Sprawdzi艂em zreszt膮 wczoraj i ogl膮daj膮c co艣 wysz艂o 偶e raczej jednak
trzymam si臋 10-20cm.
Nie chc臋 nic m贸wi膰, ale imho masz jako艣 problem z oczami.

Znaczy powinienem z takiej odleg艂o艣ci nie widzie膰, a widz臋? :) hyhy :)

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-28 21:05:10
Autor: JA
On 2011-05-28 20:59:06 +0200, dominik <usenet@dominik.net.pl> said:

Znaczy powinienem z takiej odleg硂禼i nie widzie, a widz? :) hyhy :)

Dok砤dnie to powiniene widzie 糽e.
I nie ma si z czego cieszy.

Data: 2011-05-29 15:18:15
Autor: dominik
On 2011-05-28 21:05, JA wrote:
Znaczy powinienem z takiej odleg艂o艣ci nie widzie膰, a widz臋? :) hyhy :)
Dok艂adnie to powiniene艣 widzie膰 藕le.
I nie ma si臋 z czego cieszy膰.

殴le to jest na granicy ostrego widzenia - ok 7-8cm od ga艂ki ocznej.

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-29 16:37:20
Autor: JA
On 2011-05-29 15:18:15 +0200, dominik <usenet@dominik.net.pl> said:

琹e to jest na granicy ostrego widzenia - ok 7-8cm od ga砶i ocznej.

Twoje oczy, Twoja sprawa.
Ja na Twoim miejscu poszed砨ym do okulisty.

Data: 2011-05-29 23:15:56
Autor: dominik
On 2011-05-29 16:37, JA wrote:
殴le to jest na granicy ostrego widzenia - ok 7-8cm od ga艂ki ocznej.
Twoje oczy, Twoja sprawa.
Ja na Twoim miejscu poszed艂bym do okulisty.

Dopiero by艂em: wynik 0 dioptri, -0,2 cylindra.
No nic, wystarczy, jak dla mnie definitywnie EOT.

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-28 21:24:16
Autor: JD
W dniu 2011-05-28 20:59, dominik pisze:
On 2011-05-28 18:13, JA wrote:
[...]

Ja te偶 z takiej odleg艂o艣ci kiedy艣 widzia艂em, hyhy

JD

Data: 2011-05-28 19:35:57
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-05-28 16:29, dominik pisze:

[...]

Policz sobie, jaki rozmiar mia艂by monitor Twojego komputera przy rozdzielczo艣ci z jaka pracujesz i wielko艣ci plamki takiej, jak Tw贸j telefon. Obstawiam, ze wyjdzie Ci rozmiar znacznie mniejszy od rozmiaru Twojego monitora. Zgodnie z Twoim rozumowaniem oznacza to, ze Tw贸j aktualny monitor ma tylko rozdmuchane piksele...

Sprawdzi艂em zreszt膮 wczoraj i ogl膮daj膮c co艣 wysz艂o 偶e raczej jednak
trzymam si臋 10-20cm.

Mam wra偶enie, 偶e dla wi臋kszo艣ci ludzi to zdecydowanie zbyt ma艂a odleg艂o艣膰.

[...]

Czyli 偶e daje si臋 pokaza膰. I ja w to ca艂kowicie wierz臋. Ale - 'daje si臋 pokaza膰' a 'daje si臋 komfortowo ogl膮da膰' to nie to samo.

A wida膰
ca艂kiem fajnie na dobrym ekranie. Kom贸rki ludziom si臋 kojarz膮 z malutkimi
nokiami, tymczasem od d艂u偶szego czasu jest sporo z wielkim ekranem
dotykowych.

Co znaczy dla Ciebie 'wielki ekran dotykowy'? 3.5"? 4"? Bo.... wi臋kszy b臋dzie mia艂 k艂opoty ze zmieszczeniem si臋 do kieszeni... Dla mnie to s膮 nadal malutkie ekraniki.

IMHO jest ca艂kiem wygodnie, na tyle przynajmniej by zrezygnowa膰 z
okazyjnego patrzenia samemu na rzecz tego :)
Tw贸j wzrok - Twoja sprawa. Ja bym mnie rezygnowa艂.

Siebie rezygnowa艂? :)

Liter贸wka - mia艂o by膰 'nie rezygnowa艂'.

[...]

OK - mam wra偶enie, ze i tak 偶aden z nas nie przekona drugiego.

Data: 2011-05-21 23:22:41
Autor: dominik
On 2011-05-19 23:38, JA wrote:
A wracaj膮c do pytania Dominika.
Klienci zaakceptuj膮 wszystko. Kwestia tyko jak cz臋sto im si臋 b臋dzie
powtarza膰, 偶e to jest ql.

To jeszcze zale偶y od klienta :)
Ci niezdecydowani owszem dadz膮 si臋 urobi膰.

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-20 13:00:24
Autor: VVojtekVV
Po 19 latach noritsu znika z rynku polskiego

U縴tkownik "dominik" <usenet@dominik.net.pl> napisa w wiadomo禼i news:ir1kd7$jsn$1inews.gazeta.pl...
 Czy klienci zaakceptowali nowe formy druku
cyfrowego i to im wystarcza, a tradycyjne odbitki to s w odwrocie? Troch
szkoda chyba :(

Jest jeszcze problem trwa硂禼i wydruku lab vs wydruk na profesjonalnej drukarce atramentowej  oraz mo縠 jeszcze silnie wyrazona roznica pomiedzy jakoscia wydruku, mysle tu np. o przestrzeni barwnej z drukarki, ktora przewyzsza fotolaba.
Z tym, ze osobiscie nie wierze ze w masowym drukowaniu pozostanie ona na takim samym wysokim poziomie. Nie wiem czy sie bedzie chcialo/dalo zapanowac nad rezimem profili barwnych calego lancuszka sprzetowego (aparat, obrobka programowa,monitor, drukarka i co tam jeszcze podrodze).

Data: 2011-05-20 16:19:45
Autor: Marian Pa藕dzioch
Po 19 latach noritsu znika z rynku polskiego

U偶ytkownik "dominik" <usenet@dominik.net.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ir1kd7$jsn$1inews.gazeta.pl...
Czy klienci zaakceptowali nowe formy druku
cyfrowego i to im wystarcza, a tradycyjne odbitki to s膮 w odwrocie? Troch臋
szkoda chyba :(

Ale tutaj idzie to przeciez w innym kierunku, tym lepszym. Uwa偶asz plastik z labu za tradycyjn膮 odbitk臋? Przecie偶 to mierna jako艣膰. W艂a艣nie druk pigmentowy wysokiej jako艣ci daje mo偶liwo艣膰 powrotu do barytowych standard贸w. Przy czym jest jeszcze troch臋 dro偶szy od labu, ale to kwestia tego czego potrzebujemy.

Pzdr.
M.

Data: 2011-05-28 05:02:38
Autor: pilot
Po 19 latach noritsu znika z rynku polskiego
Witam,

styp... Noritsu znika z naszego rynku, nawet na ich polskiej stronie maj
serverfehler jak by to nawet strony im by硂 ju 縜l zostawi. Natomiast
wszyscy posiadacze lab體 ju chwilk temu dostali wypowiedzenia um體
serwisowych itd. Szkoda troch tej jednak zas硊縪nej marki, szkoda 縠
producent si wycofuje, no i na pewno nie u砤twi to sprawy wielu foto
punktom.

Na pewno nie szkoda polskiego oddzialu. Pogadalem sobie troche z
wlascicielami paru labow, w czasie gdy masowo przestawiali sie na
printery cyfrowe (a ja szukalem takiego co swieci przez negatyw na
papier).

W 4 pad砤 jakas drobna czesc (nie ta sama, po prostu jakies drobne
usterki)
Noritsu Polska nie bylo w stanie dostarczy.
3 odda硂 printer do utylizacji
1 sie uparl i sci眊n背 z阞atk z Noritsu Niemcy. Bo tam jako si
op砤ca takie drobiazgi sprzedawa. Chemi cz-b w opakowaniach du縴ch
te chyba tam kupuje.

CEWE mi napisa硂 縠 "zrezygnowali z analogowej obr骲ki w celu
ujednolicenia procesu technologicznego" - by mo縠 te nie mogli si
na jak倍 秗ubk doczeka.

Pono trend teraz jest by odchodzi od tradycyjnych (cyfrowych) lab體 i
chemii na rzecz wydruk體 cyfrowych w r罂nych technologiach, no bo coraz to

I to si nazywa trend centralnie sterowany :-)

Dobrego 秝iat砤 縴cz.
Przemys砤w Strzelecki

Po 19 latach noritsu znika z rynku polskiego