Po 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność

Data: 2013-07-02 20:41:55
Autor: J.F
Po 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność
Użytkownik "Bugatti"  napisał
Po kupieniu nowego ZTE Grand X IN włożyłem fabrycznie naładowaną baterię do 1. Po pierwszym całkowitym rozładowaniu (smartfon sam się wyłączył)

W instrukcji zalecali ? Chyba juz nie trzeba.

Po 5 dniach rozładowałem go do 0% (sam się wyłączył).
Po drugim ładowaniu telefon wytrzymał dokładnie 4 dni 0h i 6 minut do
4. Po dzisiejszym czwartym ładowaniu [....]
Mija właśnie 6h od naładowania i telefon rozładował się o 5% (ze 100% na 95%). Czyli wynika że po 24h rozładuje się o 24% (ze 100% do 76%). Przez ten czas rozmawiałem około 6 minut.

Pytanie: Co się stało po dzisiejszym ładowaniu że tak nagle zaczął tracić pojemność ?

1) wcale nie tak nagle, bo 24% w 24h, to starczy na 4 dni. A tyle miales wczesniej.
2) chwile gadales, a wtedy pradu leci duzo,
3) nie wierz tym procentom. Zapewne wnioskuje na podstawie napiecia, a to jest obarczone sporym bledem,
4) to jest android, to zyje wlasnym zyciem. Moze sobie upgrade sciagal przez GSM, moze mu wujek google kazal GPS wlaczyc.

5) szkoda zachodu, i tak bedziesz musial ladowac codziennie i dokupic pare ladowarek :-)

J.

Data: 2013-07-02 21:51:49
Autor: Bugatti
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości:

1) wcale nie tak nagle, bo 24% w 24h, to starczy na 4 dni. A tyle miales wczesniej.

Właśnie te 4 dni 0h 6 min nie świadczą o tym że bateria rozładowuje się każdego dnia dokładnie o 24% / 24h.

Krzywa rozładowania to bardziej wielomian stopnia n niż stopnia pierwszego o stałym kącie nachylenia do osi czasu

2) chwile gadales, a wtedy pradu leci duzo,

dokładnie to gadałem 10 minut

[...]

GPRS mam wyłączonego. Wi-Fi również. Obecnie badam zachowanie się baterii pod możliwie małym obciążeniem.

Max obciążenie jaki mi się udało zrobić w ubiegłym tygodniu to 7h 30min ciągłego przeglądania internetu z przerwami (bez filmów) przez Wi-Fi. Więc chyba nie jest źle

5) szkoda zachodu, i tak bedziesz musial ladowac codziennie i dokupic pare ladowarek :-)

Po 24h i wczorajszego ładowania wszystko się wyjasniło i nie ma strachu, ponieważ wczoraj gadałem ok 10 minut i przez 24h rozłądował się o 11% (ze 100% do 89%)

Jednakże nadal nurtuje mnie fakt że baterie (a może tylko ta moja bateria choć wątpie) po rozładowaniu do poziomu 30% zaczyna rozładowywać się szybciej. A od 10% do 0% wystaczy mniej niż 12h. Wszystkiego baterie Li-On tak mają ?

J.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2013-07-02 22:32:09
Autor: J.F
Po 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność
Użytkownik "Bugatti"  napisał w
[...]

przyjmujac w miare staly poboru energii przez telefon, to chyba chcemy aby liczba odpowiadala rzeczywistosci i po polowie czasu pokazal 50% ?

Tyle ze zeby to zrealizowac to trzeba miec precyzyjny miernik ladunku i dobrze znac ch-ke akumulatora.
Notebooki to maja, telefony ... raczej nie. Ale niewykluczam ze drozsze modele juz tak.

Jesli na pokladzie sa jakies przetwornice, to nalezaloby jeszcze napiecie uwzglednic.

A w telefonach to sie raczej spodziewaj czegos bardzo uproszczonego, i tak naprawde to sprawdzasz jakosc programu :-)

2) chwile gadales, a wtedy pradu leci duzo,
dokładnie to gadałem 10 minut

A ile producent deklaruje talk time ? 300 minut czy 600 ?
Z dala od BTS moze byc znacznie mniej.
a 10 minut to np 3% z 300.

[...]

Poszukaj sobie lepiej jakiegos monitora pradu - moze ten telefon ma.

Ekran bierze, podswietlenie bierze, wifi bierze, procesor bierze ...

[...]

Baterie po pierwsze nie maja wskaznika naladowania, wiec te liczby to bardzo orientacyjne sa.
Bardzo bardzo. Nie opieraj na tym doktoratu.

Wez jakies fachowe opracowania, np
www.sony.com.cn/products/ed/battery/download.pdf
masz tam krzywe rozladowania ... one sa mocno nieliniowe,
i wez pod uwage ze to przy stalym pradzie - nowoczesny sprzet im nizsze napiecie, tym wiecej pradu bierze.

A programisci uwzglednili nie wiadomo co i wyswietlaja nie wiadomo co.
Ale wiadomo ze nie moze byc dokladnie :-)

J.

Po 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność