Po co S/PDIF

Data: 2009-10-07 13:54:16
Autor: Mariusz Kruk
Po co S/PDIF
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "jureq"
Po co ł±czy się kabelkiem S/PDIF płytę główn± z kart± dĽwiękow±? Jakie i kiedy s± tu przesyłane sygnały dĽwiękowe?

Płytę z kart±? Bez sensu. S/PDIF służy do wyprowadzenia sygnału
cyfrowego z komputera (czyli interfejsu dĽwiękowego) do zewnętrznego
przetwornika D/A (zazwyczaj w jakim¶ amplitunerze, albo innym takim
wynalazku).

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-10-07 12:22:07
Autor: jureq
Po co S/PDIF
Dnia Wed, 07 Oct 2009 13:54:16 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "jureq"
Po co łączy się kabelkiem S/PDIF płytę główną z kartą dźwiękową? Jakie i
kiedy są tu przesyłane sygnały dźwiękowe?

Płytę z kartą? Bez sensu. S/PDIF służy do wyprowadzenia sygnału
cyfrowego z komputera (czyli interfejsu dźwiękowego) do zewnętrznego
przetwornika D/A (zazwyczaj w jakimĹ› amplitunerze, albo innym takim
wynalazku).

Tfu. Sorry, napisałem bzdurę. Chodziło o kartę graficzną. I Właśnie tu jest pytanie: po co doprowadzać dźwięk z płyty głównej do karty graficznej?

Data: 2009-10-07 14:28:18
Autor: Mariusz Kruk
Po co S/PDIF
[...]
Tfu. Sorry, napisałem bzdurę. Chodziło o kartę graficzn±. I Wła¶nie tu jest pytanie: po co doprowadzać dĽwięk z płyty głównej do karty graficznej?

Po to, żeby go wypluć w HDMI do telewizora.

--

Data: 2009-10-07 23:55:20
Autor: maX
Po co S/PDIF

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:hai15f$clh$2news.onet.pl...

Tfu. Sorry, napisałem bzdurę. Chodziło o kartę graficzną. I Właśnie tu
jest pytanie: po co doprowadzać dźwięk z płyty głównej do karty
graficznej?

Bo Geforce nie mają (w przeciwieństwie do Radeonów) własnej, wbudowanej karty dźwiękowej i trzeba dostarczyć audio do HDMI z innego źródła. Kabelek to najprostsze rozwiązanie w takim przypadku.

Po co S/PDIF