Po co ZUS 46 tys. pracownikĂłw?

Data: 2015-04-17 21:02:17
Autor: the_foe
Po co ZUS 46 tys. pracownikĂłw?
Nie prosciej przerzucić całą skłądkę do podatku dochodowego i niech US sie tym zajmuje?
--
@foe_pl

Data: 2015-04-17 12:43:26
Autor: kogutek444
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 21:02:45 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:
Nie prosciej przerzucić całą skłądkę do podatku dochodowego i niech US sie tym zajmuje?
-- @foe_pl

Niby można przerzucić składkę do US i zasilić go czterdziestoma sześcioma tysiącami pracowników ZUSu. Tylko czy akurat w US znają się na rentach, zasiłkach różnych itp? Weź facet koło i pierdolnij się w czoło. Albo płać do III filaru. Całkowicie prywatne ubezpieczenie, mało ludzi zatrudniają. Tylko jakoś dziwnie wychodzi że po piętnastu latach płacenia w III filarze ma się na koncie mniej kasy niż wpłaciło. O odsetkach, inflacji nie ma co wspominać.

Data: 2015-04-17 21:54:49
Autor: u2
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-17 o 21:43, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

o to firerkowi chodzi, "oszczednosci" na ZUS przetransferuje sobie na konta na Kajmanach:)))

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-04-17 21:55:41
Autor: the_foe
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
[...]

nie przerzucamy tych 46 tys pracowników, tylko ich wywalamy na bezrobocie. Po co US wiecej pracowników, chyba przytulanie wiekszej kasy niz mniejszej nie wymaga dodatkowych etatów?
Jakie zasiłki, jakie renty? To sie wszytko likwiduje do 0 i nie ma problemu. Człowiek pracuje lub nie (powód nieistotny). Jak nie pracuje to składa podanie do MOPSU i tam na podstawie danych z US o dotychczasowej kwocie wpłaconych podatków na podstawie prostego wzoru wylicza ile ma dostać kasy i przez jaki czas.

--
@foe_pl

Data: 2015-04-17 13:59:28
Autor: kogutek444
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 21:56:57 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:

> [...]

Jakie zasiłki, jakie renty? To sie wszytko likwiduje do 0 i nie ma problemu. Człowiek pracuje lub nie (powód nieistotny). Jak nie pracuje to składa podanie do MOPSU i tam na podstawie danych z US o dotychczasowej kwocie wpłaconych podatków na podstawie prostego wzoru wylicza ile ma dostać kasy i przez jaki czas.

Napisz projekt ustawy. Potem wszystkie przepisy wykonawcze opracuj. Masz do tego prawo. ZUS jest nie do ruszenia. I dobrze że tak jest. ZUS ma najniższe koszty działania jeśli idzie o ubezpieczenia jakie ma w pakiecie.. To nie jest wina instytucji a ludzi którzy tworzą dla niej przepisy. Tym którzy tam pracują tak samo jak wszystkim zabierają  kasę na ZUS. tak samo jak wszyscy mają podniesiony wiek emerytalny. Tak samo jak wszyscy są ruchani w kakałko bez gumki. Oni są potrzebni. Przepisy są chujowe. W Anglii też masz ichni ZUS. też zatrudniają tam dużo ludzi w tym ich ZUSie. I okazuje się że składki niskie mogą być. W Niemczech to samo, we Francji podobnie. Niestety tak ZUS działa jak stoi gospodarka. Przypierdol się do tych co z Polski zrobili kolonię.

Data: 2015-04-17 15:09:48
Autor: Marek
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
 ZUS ma najniższe koszty działania jeśli idzie o ubezpieczenia jakie ma w pakiecie.

Buhaahaa...
Najnizsze, w porownaniu do kogo ?

Data: 2015-04-17 15:47:29
Autor: kogutek444
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu sobota, 18 kwietnia 2015 00:09:49 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
ZUS ma najniższe koszty działania jeśli idzie o ubezpieczenia jakie ma w pakiecie.

Buhaahaa...
Najnizsze, w porownaniu do kogo ?

ciebie to nie dotyczy bo jako męska prostytutka nie płacisz ZUSu. Emerytury socjalnej też nie doczekasz. Wcześniej zdechniesz na AIDS.

Data: 2015-04-18 20:24:05
Autor: ApostatA
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-17 o 22:59, kogutek444@gmail.com pisze:
też zatrudniają tam dużo ludzi w tym ich ZUSie.

83 tys. Ale własnie wprowadzaja 5 letni program zwalniania 20 tys. DWP (ichni ZUS) zajmuje sie także urzędami pracy i częsciowo tym co w Polsce nalezy do NFZ i MOPS (w zakresie inwalidztwa i opieki nad dziecmi)

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2015-04-18 11:44:08
Autor: kogutek444
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu sobota, 18 kwietnia 2015 20:24:03 UTC+2 użytkownik ApostatA napisał:
> [...]

83 tys. Ale własnie wprowadzaja 5 letni program zwalniania 20 tys. DWP (ichni ZUS) zajmuje sie także urzędami pracy i częsciowo tym co w Polsce nalezy do NFZ i MOPS (w zakresie inwalidztwa i opieki nad dziecmi)

czyli też dużo ludzi w icnim ZUSie pracuje. Nie uważam żeby w Polsce był przerost zatrudnienia w tej instytucji. Tutaj też będą w ZUSie redukcje.

Data: 2015-04-19 11:09:54
Autor: ApostatA
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-18 o 20:44, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

ichni ZUS dysponuje kasą rzędu 50% polskiego PKB. W GB żyje 50% więcej ludzi niż w Polsce. Dodatkowo tam jest inna etyka urzędnicza. Urzędnik w GB ma obowiązek rozwiązać problem klienta, szczególnie papierkowy. Tam Cię nie sponiewierają za to, ze nie umiesz wypełnić ich prostego 200 polowego formularza, tylko pomogą ci to przejść. Dlatego potrzebują więcej ludzi, niż by to wynikało z prostoty systemu.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2015-04-18 09:16:28
Autor: u2
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-17 o 21:55, the_firer pisze:
nie przerzucamy tych 46 tys pracowników, tylko ich wywalamy na
bezrobocie. Po co US wiecej pracowników, chyba przytulanie wiekszej kasy
niz mniejszej nie wymaga dodatkowych etatów?

o, to to wlasnie, oszczednosci kosztem pracownikow, ktorzy i tak zarabiaja grosze, by firerek sie wypasal na hawajach:)

Data: 2015-04-18 10:49:41
Autor: Stokrotka
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
Nie prosciej przerzucić całą skłądkę do podatku dochodowego i niech US
sie tym zajmuje?

Jestem za.

Tylko czy akurat w US znają się na rentach,
zasiłkach różnych itp?

nie przerzucamy tych 46 tys pracowników, tylko ich wywalamy na bezrobocie.
Po co mnożyć bezrobocie? Lepiej dać im inną robotę, spokrewnioną.
Miliony ludzi , pseudo pszedsiębiorcy często jedno -2 3 osobowi liczą , wypełniają skłądają, poprawiają,....- te całe kadry tej masy powinien prowadzić zus.
A fahowiec ma zajmować się tym czego uczył się w szkole, a nie podatkami, rentami i zusem.

[...]

Coś w tym stylu, ale nie dokładnie.
To znaczy ten wzur na wypłatę za brak pracy nie byłyby taki prosty.
Np inne potszeby są człowieka niezdolnego do pracy z powodu np zaawansowanej cukszycy - duże koszty lekarstw i opszyżądowania (czy coś w tym stylu),
a inne człowieka, ktury nie pracuje, bo pewnie jest hory, ale nikt nie wie na co i właściwie nikt go nie leczy, by nie szkodzić,
a obie osoby są hore i ten drugi może nawet bardziej.
Ten drugi pewnie tylko potszebuje na pszeżycie, ewentualnie wizyty u medyka, dojazd - a i tak  ma mniejsze koszty.
Inne koszty człowieka samotnego, a inne żyjącego z rodziną.
Inne bezdzietnego , inne z dziećmi.
Parametry się mnożą, ale wydaje się, że wzur,
a raczej algorytm dało by się napisać,
i powinien być dostępny na jakiejś żądowej stronie.

Powstają jeszcze problemy jak liczyć pomoc w natuże (żywność, zamiast pieniędzy) lepszą dla ludzi z uzależnieniami.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-04-18 04:37:25
Autor: kogutek444
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu sobota, 18 kwietnia 2015 10:54:12 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:
> [...]

Jestem za.

> [...]

Powstają jeszcze problemy jak liczyć pomoc w natuże (żywność, zamiast pieniędzy) lepszą dla ludzi z uzależnieniami.

nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1..pl/

Idiotką jesteś od urodzenia czy to nabyte nieuleczalne schorzenie. Jeśli ZUS zamiast tym co robi do tej pory, bo chcesz żeby US się tym zajęły, zacznie prowadzić małym firmą buchalterię. To kilkadziesiąt tysięcy ludzi prowadzących i pracujących w małych firmach prowadzących innym małym firmom księgowość pójdzie na bezrobocie. Specjalnie za dużo od dyslektyczki wymagać nie można. Ale do kurwy nędzy dysleksja to nie debilizm i w czasie dwa trzy razy dłuższym niż normalni powinnaś zrozumieć o co chodzi. A ty i debilizm i dysleksja.

Data: 2015-04-18 19:41:51
Autor: Stokrotka
Po co ZUS 46 tys. pracowników?

> [...]

zamiast tym co robi do tej pory, bo chcesz żeby US się tym zajęły, zacznie >prowadzić małym firmą buchalterię. To kilkadziesiąt tysięcy ludzi prowadzących i >pracujących w małych firmach prowadzących innym małym firmom księgowość >pójdzie na bezrobocie.
Zanim mi zaczniesz wymyślać od idiotuw , naucz sie polskiego sam.
Inaczej nie masz żadnego prawa.
Pszeczytaj swoje pierwsze zdanie z zacytowanego akapitu i rozłuż je składniowo.
Gdzie tam podmiat, gdzie ożeczenie? Idioto.

A co do meritum. 1, 2 3 osobowe firmy nie stać na najęcie firmy księgowej.
Firmy księgowe obsługują zwykle nieco większe firmy: 5-20 osobowe.
Nikogo więc na bezrobocie nie wyślę.
A nawet jeśli część firm księgowyh zbankrutuje, to z zyskiem dla społeczeństwa,
ponieważ ta praca - liczenie - będzie wykonana mniejszym kosztem, pszez hurtową obsługę byłego już wtedy zusu.
Społeczeństwo jako całość wypracuje więc tę samą wartość mniejszym nakładem pracy.
Twoje myślenie jest identyczne z myśleniem Chińczyka: zakup maszyny jest zły, ponieważ ludzie straca pracę. Takie myślenie wyklucza postęp.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-04-18 11:11:54
Autor: kogutek444
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu sobota, 18 kwietnia 2015 19:42:02 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:

> [...]

Twoje myślenie jest identyczne z myśleniem Chińczyka: zakup maszyny jest zły, ponieważ ludzie straca pracę. Takie myślenie wyklucza postęp.

W języku polskim istnieje podmiot domyślny.

Data: 2015-04-19 15:37:02
Autor: Stokrotka
Po co ZUS 46 tys. pracowników?

> [...]
składniowo.
Gdzie tam podmiat, gdzie ożeczenie? Idioto.

W języku polskim istnieje podmiot domyślny.
U ciebie nie ma ani domyślnego podmiotu, ani domyślnego ożeczenia.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-04-19 15:49:19
Autor: u2
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-19 o 15:37, tw Stokrot pisze:
U ciebie nie ma ani domyślnego podmiotu, ani domyślnego ożeczenia.

o żesz ty...

Data: 2015-04-18 12:22:32
Autor: Anatol
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-17 o 21:55, the_foe pisze:

[...]

Czyli pracownicy na długotrwałym zwolnieniu lekarskim (np ze skręconym kolanem), kobiety w ciąży albo z niemowlętami, sieroty, wdowy, inwalidzi, chorzy psychicznie albo w stanie śpiączki, rodziny organizujące pogrzeb będą musieli zasuwać w kolejkę do MOPsu (którym przybędzie miliony klientów przy tej samej obsadzie) bo inaczej studenci, rolnicy zostanie tylko śmietnik ?

Co z osobami które mają tylko staż składkowy i nieskładkowy sprzed wprowadzeniem PIT ? Co z osobami które nie płacą PIT a mają prawo do ubezpieczenia (np. studenci, rolnicy, niepracujący małżonkowie, pracujący za granicą) ?

Ktoś musi weryfikować dokumenty, orzekać o stanie zdrowia, aktualizować i zarządzać bazami danych oraz prowadzić archiwum dokumentów, wyłapywać oszustów, dojeżdżać do klientów którzy sami nie mogą i to wszystko często w ciągu kilku- kilkunastu dni dni a nie w wielomiesięcznych kolejkach.

Anatol

-- -

Data: 2015-04-18 20:04:16
Autor: Stokrotka
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
[...]

NIe musza zasuwać do MOPSU.
Ja uważam, że wszystkie pieniądze (i pensję i zasiłki) powinien wypłacać odpowiednik zus (nazwijmi to Wielkie Kadry).
Ma to wiele zalet:
1. Pracodawca płaci Wielkim Kadrom, a Wielkie Kadry naliczają  wszystkie wartości, pracodawca nie ma więc możliwości nie zapłacić pracownikowi za pracę. Odciąży to sądy pracy,  i uniemożliwi w tym względzie nieuczciwą konkurencję, polegająca na zaniżaniu cen kosztem niepłacenia pracownikom.
2. Nikt nie widzi dokładnie czy i gdzie pracuje człowiek, bo wszyscy w rejonie odbierają forsę w jednej kasie Wielkih Kadr.
3. Pracodawca nie musi wiedzieć ile pracownik ma dzieci itp. Zminejsza to nadużycia polegające na dyskryminacji rużnego typu.
4. Z podpożądkowania się Wielkim Kadrom wyłączyła bym bardzo duże zakłady pracy (ponad 1000 zatrudnionyh), bo i tak mają zwykle rozbudowane kadry, lub
umieściła bym w takiej dużej firmie pododdziały Wielkih Kadr, działające tylko dla danej firmy.

Co z osobami które mają tylko staż składkowy i nieskładkowy sprzed wprowadzeniem PIT ?
NIe rozumiem. PIT nie ma związku ze stażami. PIT były wprowadzone około 90 roku,
a staże zaczęto nalicać w dawnej komunie, pewnie tuż po wojnie ii światowej, a reforma emerytalna była w 98/99. NIe widzę kolizji ani związku.

Co z osobami które nie płacą PIT a mają prawo do ubezpieczenia (np. studenci, rolnicy, niepracujący małżonkowie, pracujący za granicą) ?
Wszystkim należy się na podstawie konstytucji, już teraz.
Takie rozwiązanie ( jednego podatku) uniemożliwia omijanie płacenia zus. To dobre rozwiązanie.
Obecnie opieka zdrowotna nie należy się tylko tym  Polakom, co mają pieniądze, a nie płacą zus, czyli np właścicielowi zarejestrowanej firmy, ktury zus nie płaci.
Jak nie płacisz, bo cię nie stać, bo np nie masz pracy, to się należy opieka zdrowotna, nawet jak nie jesteś zarejestrowany w PUP, bo jest duże bezrobocie i rejestracja po prostu nie ma sensu.

Ktoś musi weryfikować dokumenty, ....., aktualizować i zarządzać bazami danych oraz prowadzić archiwum dokumentów,
To by robiły Wielki Kadry.

Ktoś musi .... orzekać o stanie zdrowia...
To jest dyskusyjne, ponieważ dzielisz wtedy ludzi na gorszyh i lepszyh ze względu na rodzaj horoby: gorsi zawsze będą ci niezdjagnozowani , lub z horobą nową jeszcze nie znaną, a lepsi ci ze znaną powszednią cukszycą itp. To nie sprawiedliwe i temat na osobną dyskusję.

Ktoś musi .... wyłapywać  oszustów, ...
Gdy będzie jeden podatek oszuści będa dużo żadsi,
bo będzie to podatek dużo trudniejszy do ominięcia.

dojeżdżać do klientów którzy sami nie mogą i to wszystko często w ciągu kilku- kilkunastu dni dni a nie w wielomiesięcznych kolejkach.
Tego nie rozumiem, jest internet i inne rozwiązania.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-04-19 10:57:53
Autor: the_foe
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-18 o 20:04, Stokrotka pisze:
[...]

Dla mnie jest proste. "Od jutra" nie ma ZUS. Pracodoawca nic juz nie płaci (tylko pracownikowi). Oczywiscie ubruttowiamy płace i pracodawca zamiast 1200 zł płaci 2100. Oczywiscie dla niego nic sie nie zmienia (jesli jest uczciwy), dla pracownika tez nic w kontekscie kasy w ręku. Dla budżetu tez nic, bo tyle samo kasy dostaje. No może politykom się trochę nogi ugną bo wyjdzie na jaw jaki jest realny podatek dochodowy w Polsce (ok.43% dla najbiednieszych) i dostaną burę od swoich mocodawców typu Bochniarz czy Mordasewicz, bo z dnie na dzien okaze sie, ze "smieciówki" nie beda juz miały swojej dodatniej relatywnej wartosci księgowej (wzgledem zwyklych umów).
Kolejnym plusem, ze mozna wprowadzić podatek dochodowy liniowy bez kwoty wolnej, bo progresja bedzie gdzie indziej. Progresja byłaby w wskazniku "przepływu" na "konto socjalne". Np. rzad okresla wskaznik tego przepływu na 10%, ale nie mniej niz 10000 rocznie.
Jedyną nową fuchą US byłoby prowadzenie wirtualnego subkonta gdzie byłyby zapisywane ile pieniedzy z podatku przeszło na "dostęp socjalny". Oczywiscie nie byłyby to prawdziwe pieniadze, a tylko informacja.
"konto socjalne" osobom juz pracującym i płacącym podatki dochodowe konto zasilamy na podstawie szacunku z zachowaniem praw nabytych (w proporcji).
Składka zdrowtna znika, leczymy wszytkich na dowod (choc w tym tempie komercjalizacji to niedlugo i tak nie bedze gdzie sie za darmo leczyć).
W sprawie fundamentalnej, czy "socjale" maja miec charakter redystrybucyjno-ubezpieczniowy czy osczednosciowy nalezy przeprowadzić referendum. Ja optowałbym za drugim rozwiazaniem bo to uprasza system drastycznie, nie trzeba ZADNEJ kontroli wydawanych srodków bo kazdy nie wyda wiecej niz wplacił, a wartosc "konta socjolnego" mogłaby podlegać dziedziczeniu. Referendum byłoby potzrebne, by ludzie zrozumieli, ze w przypadku 2. opcji jak nie pracują to nie mają, a w 1. ze muszą płacić na mniej pracowitych i zaradnych.

--
@foe_pl

Data: 2015-04-19 13:19:08
Autor: Anatol
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-19 o 10:57, the_foe pisze:

Dla mnie jest proste. "Od jutra" nie ma ZUS. Pracodoawca nic juz nie
płaci (tylko pracownikowi). Oczywiscie ubruttowiamy płace i pracodawca
zamiast 1200 zł płaci 2100.

A skąd kasa na wypłaty przyznanych bieżących emerytur, rent i zasiłków - obecnie ok. 160 mld PLN rocznie ?

  Oczywiscie dla niego nic sie nie zmienia
(jesli jest uczciwy), dla pracownika tez nic w kontekscie kasy w ręku.
Dla budżetu tez nic, bo tyle samo kasy dostaje.

Co z należnościami ZUS dla pracowników, którzy przez kilkanaście czy kilkadziesiąt lat płacili uczciwe składki na ZUS ?

[...]

Zmiana formalnej nazwy składki niczego nie zmienia w kosztach ZUSu (bez względu jak go nazwiemy) bo te koszty wynikają głównie z konieczności wypłaty świadczeń.

[...]

Prowadzenie kont emerytalnych działa od dawna ale obejmuje jedynie okres od 1999 roku. Dla wcześniejszego okresu trzeba donieść dokumenty.

Zasiłki pogrzebowe są wypłacane wszystkim niezależnie od dochodu i wpłacanych składek.

Składka zdrowtna znika,

Jeżeli składka zdrowotna znika to znika też 70 mld PLN (powinno być o 50%-100% więcej) wydawanych przez NFZ na leczenie a więc będzie musiała być 100%  odpłatność za leczenie - także dla dzieci, studentów, emerytów i rencistów (w przypadku raka terapia może kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy PLN miesięcznie).

leczymy wszytkich na dowod (choc w tym tempie
komercjalizacji to niedlugo i tak nie bedze gdzie sie za darmo leczyć).

Cudzoziemcy mogą być zatrudnieni bez posiadania polskiego dowodu osobistego - jeżeli płaca wszystkie składki i podatki od pracy to powinni mieć identyczne prawa do ubezpieczenia w Polsce jak posiadacze dowodu.

[...]

I co się będzie należało osobie ciężko chorej od urodzenia albo studentowi lub młodemu pracownikowi który straci wzrok, złamie kręgosłup, zachoruje na raka albo SM, dostanie udaru mózgu lub ciężkiego zawału serca ? śmietnik ?

Anatol

Data: 2015-04-19 13:53:49
Autor: the_foe
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-19 o 13:19, Anatol pisze:
[...]

Nie czytasz lub nie myslisz. Ale poprowadze Cie za paluszek: "Oczywiscie ubruttowiamy płace i pracodawca zamiast 1200 zł płaci 2100".

[...]

A co ma sie zmieniać, dzis nie ma tych pieniedzy i sa wypłacane. No skąd? Z podatków.

[...]

ZUS nie ma kosztów (nie licząć koszty działalnosci typu pałace i pracownicy), ZUS jest tylko drogim księgowym budzetu panstwa.

[...]

no i? Ja bym rozumiał strach gdyby te dokumenty były w ZUSie, ale skoro tzreba je doniesc to co to za róznica komu?

Zasiłki pogrzebowe są wypłacane wszystkim niezależnie od dochodu i
wpłacanych składek.

Aha, ZUSu niet to trupy beda na chodnikach gnic?

[...]

OMG!!! Skoro ubruttawiamy skłądki ZUS do podatku dochodowego to ta składka wciaz tam jest. Realnie składkę płaci się w kwocie "wystającej" poza 7,75% (czyli 1,25, czyli ~14% tejze składki). Te 86% składki zdrowtnej to de facto tylko zblokowany podatek dochodowy który zamiast do US idzie przez ZUS do NFZ.

[...]

przeciez to sa detale, omg

[...]

pomoc socjalna finansowana z budzetu.

--
@foe_pl

Data: 2015-04-19 14:30:18
Autor: Anatol
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-19 o 13:53, the_foe pisze:

[...]

Są jeszcze składki ubezpieczenia dobrowolnego bez płacenia podatku PIT.

[...]

Są 2 problemy :

1) finansowanie czyli pobieranie składek i podatków - wszystko jedno w jaki sposób byle była zebrana kasa na wszystkie wymagane wydatki socjalno-zdrowotne niezależnie jak się będzie nazywać to i tak to będzie wyciąganie tej samej kasy z tych samych kieszeni; tutaj można dyskutować o technicznym uproszczeniu całego systemu podatkowego (likwidacja ulg, zwolnień i progów) - rozumiem ze tu kasa ma nie przepływać bezpośrednio do NFZ i ZUS tylko dodatkowo musi przejść przez budżet,

2) dystrybucja czyli przyznawanie, naliczanie i wypłacanie świadczeń socjalnych - czym zajmuje się kilkadziesiąt tysięcy pracowników ZUS (ale klientów do obsługi są miliony); połączenie ZUS i Urzędu Skarbowego w jedną instytucję spowoduje jedynie likwidacje 1 etatu prezesa, którego zastąpi pewnie dyrektor; jeżeli zredukujemy znacznie pracowników którzy obsługują klientów i backoffice to system przestanie działać niezależnie   od nazwy instytucji.

Anatol

Data: 2015-04-19 15:40:24
Autor: Stokrotka
Po co ZUS 46 tys. pracowników?

Są jeszcze składki ubezpieczenia dobrowolnego bez płacenia podatku PIT.
Powinny być obowiązkowe, co do podatku PIT - nie ma problema, pszecież będzie już wtedy istaniał JEDEN podatek, skarbowy.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-04-19 16:20:57
Autor: Anatol
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-19 o 15:40, Stokrotka pisze:

Są jeszcze składki ubezpieczenia dobrowolnego bez płacenia podatku PIT.
Powinny być obowiązkowe,
  co do podatku PIT - nie ma problema, pszecież
będzie już wtedy istaniał JEDEN podatek, skarbowy.

Zarówno podatku od funduszu płac w PRL jak i obecnie  PIT nie płaciło i nie płaci wiele osób np. rolnicy, dzieci i młodzież, niepracujący małżonkowie, osoby duchowne, prostytutki, żebracy, klienci MOPS, Ukraińcy pracujący na czarno itp.

Anatol

Data: 2015-04-19 15:54:54
Autor: ApostatA
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-19 o 14:30, Anatol pisze:
[...]

o durnej konstrukcji. Jak ktos nie ma dochodów to musiałby zapłacić 372 zł miesiecznie, a jak ktos ma pokazny dochód ze zrodel które nie zmuszaja do płacenia składki zdrowotnej to zapłaci tylko 47 zł.
Dodatkowo zeby państwo wzieło od ciebie kasę to musisz zapłacić karę za okresy nieubezpieczone. To czysta zachęta by isc po darmochę z UP. Nie dziwota, ze samoubezpieczonych jest ledwie 70 tys.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2015-04-19 15:46:28
Autor: Stokrotka
Po co ZUS 46 tys. pracowników?

Kolejnym plusem, ze mozna wprowadzić podatek dochodowy liniowy ...
Za komuny był dyskusyjny, ale prosty podatek obrotowy.
On miał sens, bo jak ktoś handluje dużo, to jego zabek jest jakby "lżejszy" więc płacenie wyższego podatku jest uzasadnione.

[...]

Nie, prostszy jest system ubezpieczeniowy, jak rozumiem oznaczający, że państwo weźmie na siebie ryzyko horoby obywatela.
Wtedy państwo po całości liczy prawdopodobieństwo horoby i epidemi itp, i koszty w pszypadku nieszczęścia rozkładają się po społeczeństwie, a nie po małej grupie ludzi , co jest łatwiejsze do pszeprowadzenia (jednolitość prawa), i bezpieczniejsze ekonomicznie (pszy dużej liczbie ubepieczonyh - całe społeczeństwo - są mniejsze odhylenia od średniej).

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-04-19 12:47:24
Autor: Anatol
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
[...]

Studenci nie płacą ZUS ani PIT ale mają prawo do ubezpieczenia rentowego. Jeżeli ktoś pracował wcześniej za granica a później w Polsce to ZUS uwzględnia staż zagraniczny i rozlicza się z odpowiednikami ZUS tamtych krajów (i odwrotnie)

[...]

Mówimy o ZUS a nie o NFZ. ZUS nie płaci za leczenie tylko wypłaca różnego rodzaju socjal, który może być oczywiście przeznaczony także na prywatna opiekę zdrowotną czy opłacenie leków nierefundowanych przez NFZ.

[...]

ZUS ma jedynie swoich lekarzy w komisjach orzekających tylko o zdolności do pracy (wcześniej chyba tego nie było i była masa przekrętów) - to nie ma nic wspólnego z leczeniem, które finansuje NFZ.

[...]

Lekarz orzekający czy inny pracownik ZUS przyjeżdża do ubezpieczonego którego stan zdrowia uniemożliwia dojazd na komisje lub w celu złożenia podpisanego wniosku czy dostarczenia dokumentacji o stanie zdrowia i/lub stażu ubezpieczeniowym.

Anatol

Data: 2015-04-18 11:48:47
Autor: ruski szpieg
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 17.04.2015 o 21:43, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]
Coraz bardziej przychylam się do niby spiskowej, własnej teorii, że takie sianie nienawiści do jakieś jednej grupy społecznej (w tym przypadku do pracownikow ZUS) to jest celowa robota. Społeczeństwo można w ten sposób podzielić i odwrócić jego uwagę od prawdziwych problemów.
A to że górnicy mają za dobrze, pracownicy urzędów mają za dobrze, ZUS niepotrzebny, SRUS niepotrzebny itd.

Data: 2015-04-19 11:25:55
Autor: ApostatA
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-18 o 11:48, ruski szpieg pisze:
[...]

nie, te całe NFZ, KRUS, ZUS itd.. to nie sa realne instytucje, to są łatki, przebieranki. Rzad kreuje je by odwrócić uwagę spoleczenstwa. To nie rząd orznął kogos na emeryturze, to ZUS, to nie rząd odmówił leczenia nową metodą to NFZ. W Polsce zasada podwójnej firmy to juz tradycja. Jedna bierze na siebie wszelkie zobowiązania z których pewnego dnia nie bedzie sie w stanie wywiązać, a druga przyjmuje wszelkie wierzytelnosci i do czasu kiedy to sie oplaci to "wspomaga" tą pierwszą: wiecznie na minusie firmę. Praktycznie kazda firma w której pracowałem miała własnie taki schemat: firma wydmuszka prawa handlowego, która zatrudniała ludzi, podpisywała umowy na media, nieruchomosci, leasingi i byłą tez druga firma, prawa cywilnego, ktora wystawia faktury do zapłaty. Księgowość sie optymalizuje dzieki dobrodziejstwom prawa autorskiego. A gdy cos sie rypnie to tonie tylko statek wypelniony fakturami do zapłaty.
Tak wiec, pracownicy ZUS to pracownicy rządu, a demokracja polega własnie na tym, ze rządu się nie lubi.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2015-04-18 12:10:14
Autor: ruski szpieg
W dniu 17.04.2015 o 21:02, the_foe pisze:
Nie prosciej przerzucić całą skłądkę do podatku dochodowego i niech US
sie tym zajmuje?

Sþółdzielnie mieszkaniowe swego czasu też były tak obrabiane bo to były instytucje nie do ruszenia i nie dało się z nich kasy stargać.

Centralnie sterowane wycie propagandowe - "prezesi zarabiają krocie, leniwi pracownicy robią same przekręty". Skąd ja to znam...

Kaczor jako prezydent nie pozwolił rozwalić spółdzielni ale się ugiął i zrobił furtkę dla wspólnot mieszkaniowych.

Te instytucje po prostu trzymają łapę na kasie, na którą kto inny sobie ostrzy zęby. A to są naprawdę olbrzymie pieniądze...

Data: 2015-04-18 12:44:28
Autor: Stachu Chebel
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 21:02:45 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:
Nie prosciej przerzucić całą skłądkę do podatku dochodowego i niech US sie tym zajmuje?

==============
O K...a. Nawet se sprawy z tego nie zdawałem, że taka masa luda tam robi. Toż to jegomać robi się z tego niemałe miasteczko. Wiadomo, ZUS , czy jakkolwiek by to zwał musi być. No to teraz popatrzmy sobie wstecz na jebaną komunę:

1) Ile było wtedy zatrudnionych w ZUS? Proszę se wygooglać!

2) W celu obniżenia kosztów obsługi "klientów" firmy ZUS, wprowadzono komputery.
   Na dzień dzisiejszy to jakieś 2kompy/pysk emeryta wychodzi.
3) A młodzi mają ten burdel w dupie i jadą na wyspy. A premier też ma to w dupie i też se zrobił emigrację zarobkową. A Prezydent jeszcze fandzoli o jakiejś polskiej "coś tam". Nawet jego mać nie pamiętam co analfabeta fandzolnął, ale było to coś właśnie w tym stylu.
4) I tak jego mać wygląda szanowni robotnicy, stoczniowcy i górnicy ten bajzel o który krew żeście przelewali. Congratlations !!

Data: 2015-04-18 13:04:36
Autor: kogutek444
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu sobota, 18 kwietnia 2015 21:44:29 UTC+2 użytkownik Stachu Chebel napisał:
> [...]

4) I tak jego mać wygląda szanowni robotnicy, stoczniowcy i górnicy ten bajzel o który krew żeście przelewali. Congratlations !!

Nie zapominaj że to wszystko dzieje się za zgodą ludzi którzy w Polsce żyją. Ciekawostką jest to że żyjący tutaj robotnicy najemni dla których socjalizm był naturalnym systemem socjalnym w wolnych wyborach zmienili go na wrogi im  kapitalizm.

Data: 2015-04-19 10:25:50
Autor: the_foe
Po co ZUS 46 tys. pracowników?

===============

[...]

No cóż, wszyscy uwierzyli, ze Polska to 10. potęga na swiecie, a w sklepach pustki bo wszytko rurociągiem przyjaźn do ZSRR jest wywozone, łącznie z zywymi swiniami ;)

--
@foe_pl

Data: 2015-04-19 11:33:29
Autor: ApostatA
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-19 o 10:25, the_foe pisze:
No to teraz popatrzmy sobie wstecz na jebaną komunę:

1) Ile było wtedy zatrudnionych w ZUS? Proszę se wygooglać!

za "komuny" w ZUSie pracowali tylko nieudacznicy. Kazdy chciał szaleć na tokarce bo na akordzie zarobiłeś w połowie lat 70 co najmniej 5K i to zaraz po zawodówce. Stara panna z ZUSu pijąć cały dzień cieniutką herbatkę popularną wyciagnęła cos kolo 1,5-2K. Roboty tam nie było bo i tak wiekszość była odwalana przez kadry w panstwowych firmach.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2015-04-19 03:43:21
Autor: kogutek444
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu niedziela, 19 kwietnia 2015 11:33:31 UTC+2 użytkownik ApostatA napisał:
> [...]

za "komuny" w ZUSie pracowali tylko nieudacznicy. Kazdy chciał szaleć na tokarce bo na akordzie zarobiłeś w połowie lat 70 co najmniej 5K i to zaraz po zawodówce. Stara panna z ZUSu pijąć cały dzień cieniutką herbatkę popularną wyciagnęła cos kolo 1,5-2K. Roboty tam nie było bo i tak wiekszość była odwalana przez kadry w panstwowych firmach.

Było tak jak napisałeś. Pojawia się proste pytanie. Po chuj robotnicy najemni sobie to zmienili? Znam odpowiedź, jest prosta.

Data: 2015-04-19 13:00:13
Autor: ApostatA
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-19 o 12:43, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Bo kazdy z nich myslal, ze jest wybitnym fachowcem i w nowej rzeczywistosci zostanie doceniony bardziej, a jak nie, to wyjedzie i go w Niemczech albo w USA docenią. Masa "fachowców" myslała, ze sa absolutnie niezastąpieni dla swiata, a "komuna" okrada ich z ich wiedzy i genialnej genialnosci.
A po tem sie okazała, ze ta ich wiedza jest juz niepotrzebna bo jest na poziomie technologii z lat 40, nowe tokarki wymagają goscia po MIT i zastępują 20 tych z poprzedniego systemu. A za granicą to mogą co najwyżej ogórki zrywać.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2015-04-19 04:22:54
Autor: kogutek444
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu niedziela, 19 kwietnia 2015 13:01:08 UTC+2 użytkownik ApostatA napisał:

> [...]

A po tem sie okazała, ze ta ich wiedza jest juz niepotrzebna bo jest na poziomie technologii z lat 40, nowe tokarki wymagają goscia po MIT i zastępują 20 tych z poprzedniego systemu. A za granicą to mogą co najwyżej ogórki zrywać.

Popatrz na Chiny. Masową produkcję robią ludzie bez żadnych kwalifikacji. Powoli to się będzie zmieniało. Ale na razie wczorajszy chłop małorolny pracuje w fabryce mikserów i telewizorów.

Data: 2015-04-19 14:00:01
Autor: ApostatA
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
ApostatA napisał:
[...]

to samo jest u nas. Do produkcji tv w fabryce LG nie potrzebują
fachowców. Nikt tam nawet prawa Ohma nie zna. I tego polski robotnik nie
wiedział, ze przemysł w kapitalizmie nie jest od zatrudniania ludzi
tylko od produkowania. Taki mistrz tokarki moze sobie, jako hobby, w
przydomowym warsztaciku figury szachowe wykonać, ale ta umiejetnosc jest
juz nikomu nie potrzebna.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2015-04-19 14:03:16
Autor: u2
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-19 o 14:00, ApostatA pisze:
to samo jest u nas. Do produkcji tv w fabryce LG nie potrzebują
fachowców. Nikt tam nawet prawa Ohma nie zna.

dlatego ty tam nie pracujesz, bo znasz prawo łoma:)

Data: 2015-04-19 15:53:35
Autor: Stokrotka
Po co ZUS 46 tys. pracowników?

.... Do produkcji tv w fabryce LG nie potrzebują
fachowców. Nikt tam nawet prawa Ohma nie zna. I tego polski robotnik nie
wiedział, że przemysł w kapitalizmie nie jest od zatrudniania ludzi
tylko od produkowania.

Polski robotnik nie wiedział, że kapitalizm produkuje dla produkowania,
a nie dla dobra społeczeństwa.
W kapitalizmie naczelną wartością są pieniądze dość zależne od zbytu.
W socjalizmie zbyt nie ma żadenego znaczenia, bo z założenia, dla dobra społeczeństwa, by żadna praca się nie zmarnowała,
a więc by żaden produkt się nie marnował -
WSZYSTKIEGO BRAKOWAŁO, celowo i z premedytacją,
bo każdy towar zalegający na regale oznaczał, że ktoś napracował się niepotszebnie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-04-19 16:09:56
Autor: niebieski
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 19.04.2015 15:53, Stokrotka pisze:

[...]

No to faktycznie się nie przepracowywali.
Najważniejsze że władza dbała o nich również po pracy :)
http://mlodelata.pl/img/exhibits/big/30.jpg

--
niebieski

Data: 2015-04-19 16:52:15
Autor: ApostatA
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-19 o 16:09, niebieski pisze:
[...]

słaby fake: komuna w swych hasłach nigdy nie uzywała słowa 'władza'

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2015-04-19 19:01:59
Autor: Stokrotka
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
[...]

To nie jest śmieszne co piszesz.
Dawniej robotnik nie pszepracowywał się, a jednoczesnie były wprowadzone i słusznie do dziś istnieją pszywileje emerytalne dotyczące co najmniej połowy społeczeństwa (ustawa do dziś obowiązująca z okolic stanu wojennego).
A więc emerytura od 55 lat i nie pszepracowywanie się jak piszesz wcześniej.

A co nam pszynosi kapitalizm?
1. Autocenzurę w TV i radiu i gazecie, by o pszywilejah młode,  a i stare pokolenie nic nie wiedziało.
2. Emeryturę od 67 roku życia a szkołę od 5 lat - tak od 5 lat bo jest obowiązek pszedszkolny rok wcześniej niż szkoła, a 5 latki jak pokazli niedawno pokazali w TV zostały wsadzone  już w normalne szkolne ławki.

Sam wnioskuj. Po prostu było lepiej.
Kapitalizm jest po prostu niewydolny, i swoją niewydolność zamienia na wyzysk.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-04-19 19:31:02
Autor: platformowe głupki
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
a może by tak się zastanowić:
wolność czy europa?

Data: 2015-04-20 09:17:16
Autor: Stokrotka
Po co ZUS 46 tys. pracowników?

a może by tak się zastanowić:
wolność czy europa?

Wolicz dah nad głowa czy żarcie?
To nie ma związku.
I co rozumiesz pod słowami wolność, i pod słowem Europa?

W Europie to ja już jestem.
A wolność to pojęcie wieloznaczne, można ją traktować mentalnie , fizycznie i inaczej.
Fizycznie nie ma w Europie wolności bo jest zamordyzm- władza policji często zabijającej obywateli.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-04-20 12:50:10
Autor: platformowe głupki
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
ciekawe te Twoje posty

Data: 2015-04-19 19:19:05
Autor: Wiesiaczek
W dniu 19.04.2015 o 16:09, niebieski pisze:
W dniu 19.04.2015 15:53, Stokrotka pisze:

.... Do produkcji tv w fabryce LG nie potrzebują
fachowcĂłw. Nikt tam nawet prawa Ohma nie zna. I tego polski robotnik nie
[...]

Trochę marna propagandowa podróbka.
Ciekawe, że są jeszcze idioci, którzy takie głupoty biorą na poważnie.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2015-04-19 19:24:14
Autor: niebieski
W dniu 19.04.2015 19:19, Wiesiaczek pisze:

No to faktycznie się nie przepracowywali.
Najważniejsze że władza dbała o nich również po pracy :)

Trochę marna propagandowa podróbka.
Ciekawe, że są jeszcze idioci, którzy takie głupoty biorą na poważnie.

No właśnie są i twierdzą, że w to wierzą!
--
niebieski

Data: 2015-04-19 19:29:47
Autor: platformowe głupki
Po co ZUS 46 tys. pracownikĂłw?
ja cię kręcę, co wy kur... pierdolicie... przecież hanna i donald zapiera się nogami i rękami, żeby nie umieszczać wszędzie takich europejskich dyrektyw jak na tym obrazku - tak ich pali... czas się leczyć Panowie!

Data: 2015-04-19 19:36:23
Autor: z
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu 2015-04-17 o 21:02, the_foe pisze:
Nie prosciej przerzucić całą skłądkę do podatku dochodowego i niech US
sie tym zajmuje?

Każdy mądry ekonomista przecież już sugeruje likwidację podatku dochodowego i zostawienie VATu.
A składkę na ZUS zmniejszyć do poziomu KRUS i zagwarantować tylko minimalne świadczenia państwowe. Kawa na ławę. Tylko tyle można zagwarantować. Musimy oszczędzać i zmniejszać redystrybucję.
Mrzonki?
Zobaczycie jak się wszystko zawali to będziecie żałować że nikt nie ruszył palcem. Trwanie socjalistycznego państwa w obecnej formie prowadzi do nędzy.
Tak wiem... Tego się nie da od razu zrobić ale trzeba mieć jaja żeby zacząć, zrobić pierwszy krok...

PS. Z dzisiaj:
http://independenttrader.pl/342,austria_wycofuje_gwarancje_dla_depozytow_bankowych.html

Data: 2015-04-19 19:39:54
Autor: platformowe głupki
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
http://independenttrader.pl/342,austria_wycofuje_gwarancje_dla_depozytow_bankowych.html

nie czytałem, bo i tak monopol na rozumienie ma europa...

ciekawe, jak pieniądz był stabilny to gwarancje, jak nie to się wycofują...

kpina w oczach każdego myślącego obywatela...

to po co w ogóle takie gwarancje...

ale to bardzo dobrze, bo to może oznaczać, że w końcu system europejskich kumpli się wali i może handel w końcu zostanie uwolniony...

P.S.
jebać euro! ;o)

Data: 2015-04-20 09:23:17
Autor: Stokrotka
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
Każdy mądry ekonomista przecież już sugeruje likwidację podatku dochodowego i zostawienie VATu.

Bzdury piszesz, to ekonomiści pierwsi zauważylu, że VAT mimo że ma być w jakimś sensie podatkiem sprawiedliwym, jest podatkiem bardzo złym.
Ma wady: jego naliczanie jest zbyt skomplikowane i tym sposobem podatek ten generuje koszty.
Jest pszyczyną wielu afer.

Podatek dohodowy ma sens: nie jest w interesie społęczeństwa by jeden pracował dużo a drugi mało. Bo pierwszy umże z pszepracowania, a drugi z głodu.
A celem żądzenia (ustalania podatku) powinno być długie i szczęśliwe życie każdej jednostki.
Podział ma być ruwny, także pracy i nieliniowypodatek dohodowy powoduje , że nadmierna praca pszestaje być opłacalna i ma tak być.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-04-20 04:24:41
Autor: kogutek444
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
Dla dyslektyczki napisanie adresu na kopercie będzie bardzo trudne. Trudność w rozliczaniu polega na wypełnieniu druku w którym najwięcej miejsca zajmują rubryki identyfikujące podatnika. Poza tym chyba nie znam nikogo, łącznie z o firmami jednoosobowymi, kto sam wypełnia druki różne. Wszystkim których znam biurokrację prowadzą wynajęte firmy.To że jesteś głupia zostało już dawno ustalone. Teraz trwa ustalanie jak bardzo jesteś głupia. Pojawia się problem bo skali zaczyna brakować.

Data: 2015-04-20 14:38:34
Autor: platformowe głupki
[OT] Po co ZUS 46 tys. pracowników?
o zaleciało europą...

Data: 2015-04-20 18:23:25
Autor: Stokrotka
Po co ZUS 46 tys. pracowników?

... Trudność w rozliczaniu polega na wypełnieniu druku
w którym najwięcej miejsca zajmują rubryki identyfikujące podatnika.
Rozmawiamy o VATcie. Nie masz pojęcia o tym jak się ten VAT rozlicza.
To nie PITowski druk. To konta, podkonta, to podatek zależny od tego co i jak rozliczysz z dostawcami i z odbiorcami.
Dlatego VAT jest trudny. Nawet dla takiego geniusza jak ty nie odrużniającego podatku dohodowego od VAT.

Poza tym chyba nie znam nikogo, łącznie z o firmami jednoosobowymi, kto sam >wypełnia druki różne.
Jestem pszerażona twoim poziomem.

Wszystkim których znam biurokrację prowadzą wynajęte firmy.
Wszyscy tak gadają geniuszu z psiej wulki, by niekt nawet nie szukał błędu w rozliczeniu, tak jest bezpieczniej.

To że jesteś głupia zostało już dawno ustalone. Teraz trwa ustalanie jak bardzo >jesteś głupia. Pojawia się problem bo skali zaczyna brakować.
Właśnie dopisuję cię do listy "nadawcy zablokowani".

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-04-20 11:47:39
Autor: kogutek444
Po co ZUS 46 tys. pracowników?
W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2015 18:23:34 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:
> [...]

Właśnie dopisuję cię do listy "nadawcy zablokowani".

Jesteś debilką. Dopisuj. Jak po burej suce będę mógł po tobie jeździć bez żadnych odpowiedzi. Pasuje mi taki bonus.

Data: 2015-04-20 21:14:10
Autor: Wiesiaczek
W dniu 20.04.2015 o 20:47, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]
To nie PITowski druk. To konta, podkonta, to podatek zaleĹźny od tego co i
[...]

Jestem pszeraĹźona twoim poziomem.

[...]

(tekst bez: Ăł, ch, rz i -ii)

Jesteś debilką. Dopisuj. Jak po burej suce będę mógł po tobie jeździć bez żadnych odpowiedzi. Pasuje mi taki bonus.

To Ty jesteś debilem.
Na plonka się nie odpowiada z oczywistych względów.
A odgrażanie się, tak jak to robisz jest szczeniackie, tak jak pokazywanie faka komuś odwróconemu plecami.

Data: 2015-04-20 08:42:39
Autor: Patriota
Po co ZUS 46 tys. pracownikĂłw?
W dniu 2015-04-17 o 21:02, the_foe pisze:
Nie prosciej przerzucić całą skłądkę do podatku dochodowego i niech US sie tym zajmuje?

Już nie wymyślaj, akurat ZUS to jeden z ostatnich pozytywów który funkcjonuje w tym kraju.

Po co ZUS 46 tys. pracownikĂłw?