Po co brać kredyt jak się ma środki....?

Data: 2016-01-12 13:15:22
Autor: J.F.
Po co brać kredyt jak się ma środki....?
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.2385869230940941473@news.neostrada.pl...
Tak nawiÄ…zujÄ…c do tego:
http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/oswiadczenie-majatkowe-mateusza-morawieckiego,609822.html

Ma 3mln a bierze jeszcze kredyt na 1mln.
Wielokrotnie się nad tym zastanawiałem, jakie są przekonujące korzyści kredytowania się gdy ma się wystarczające nie pracujące w obrocie środki? Argumenty banków w tej kwesti mnie nie przekonują.
Przecież to prosta matematyka - finansując przez kredyt zawsze wyjdzie drożej.

Po pierwsze - kredyt mogl zaciagnac w czasach, gdy jeszcze nie mial 3 mln.
A znasz te banki - za splate przed terminem kara :-)
Co prawda prezesem jest od 2007r, to juz chyba mial gotowke - ale moze to byc np jakas konsolidacja.

Po drugie - zwolnia cie z pracy, i za co bedziesz jezdzil na golfa ?
A tak to oszczednosci masz np milion, kredytu tez milion, ale kosztuje cie 10 tys miesiecznie, to mozesz sobie roboty szukac i 5 lat i marudzic.

Po trzecie - matematyka wcale nie jest taka prosta.
Bierzesz kredyt, a wolnymi srodkami grasz na gieldzie. Kredyt cie kosztuje powiedzmy 5%, a na gieldzie zarabiasz 10%.
Albo w ogole bierzesz kredyt pod zakup akcji - sie uda - bedziesz bogaty, sie nie uda - bedziesz biedny :-)
Ale kto nie ryzykuje, ten bogaty nie jest :-)

Mogl tez np w 2013 roku miec dobrze ulokowane fundusze, wiec wzial kredyt, potem sytuacja sie zmienila, wiec trzyma na lokacie :-)

A tak dawno temu mialem w reku dwie ulotki jednego banku.
W jednym reklamowali lokate na 3 miesiace, w drugiej kredyt na 3 miesiace.
Stopy procentowe byly ogolnie wtedy wysokie, ale ... 3 raty kredytu kosztowaly w sumie mniej niz wyplata z tej lokaty.
Zgadnij jak to mozliwe ...

J.

Data: 2016-01-12 14:48:38
Autor: Marek
On Tue, 12 Jan 2016 13:15:22 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Bierzesz kredyt, a wolnymi srodkami grasz na gieldzie. Kredyt cie

Nie czytałeś uważnie, w założeniu było, że wolne środki,nie są obracane, tyko sobie leżą. Pozostaje argument o "szukaniu pracy", który do mnie nie przemawia.

--
Marek

Data: 2016-01-12 06:43:05
Autor: Kris
Po co braæ kredyt jak siê ma ¶rodki....?
W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 14:48:41 UTC+1 u¿ytkownik Marek napisa³:
Nie czyta³e¶ uwa¿nie, w za³o¿eniu by³o, ¿e wolne ¶rodki,nie s± obracane, tyko sobie le¿±. Pozostaje argument o "szukaniu pracy", który do mnie nie przemawia.
Napiszê na przyk³adzie mego kumpla. Firme prowadzi, na du¿± do¶æ skalê handluje pewnymi rzeczami.
Gada³ mi kiedy¶ ze zawsze stara siê mieæ te pó³ miliona na koncie.
Cos tam wiêkszego kupuje a terminy p³atno¶ci nie goni± za np. 300tys to bierze kredyt. Niby po co skoro kasê ma na koncie. On handluje takimi rzeczami ¿e z dnia na dzieñ mo¿e mu siê trafiæ fajna transakcja ale zap³aciæ trzeba od rêki.
Dzisiaj kupuje, dzisiaj p³aci, za tydzieñ sprzedaje.
Czasami jaki¶ wiêkszy przetarg to i konkretne wadium trzeba wp³aciæ..
Tak wiêc ma i kredyty i kasê na rachunku.

Data: 2016-01-12 16:23:21
Autor: J.F.
Po co braæ kredyt jak siê ma ¶rodki....?
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:640f6396-b88c-4e90-b512-ddf0b1eaa6ef@googlegroups.com...
[...]

Nie tylko fajna transakcja - wystarczy ze klient nie zaplaci w terminie, i nagle trzeba miec gotowke na koncie.

A banki wiadomo - jak klient potrzebuje kredytu, to go nie dostanie, wiec trzeba brac, jak nie potrzebuje :-)
Jak sie jeszcze uda kredyt na nieruchomosc, to tani bedzie ...

J.

Data: 2016-01-12 16:33:38
Autor: Marek
Po co brać kredyt jak się ma środki....?
On Tue, 12 Jan 2016 06:43:05 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Napiszę na przykładzie mego kumpla. Firme prowadzi, na dużą doś
ć skalę handluje pewnymi rzeczami.

To jest jasne, moje pytanie dot. osób nie prowadzących biznesów.

--
Marek

Data: 2016-01-12 08:09:53
Autor: Kris
W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 16:33:44 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
> ć skalę handluje pewnymi rzeczami.

To jest jasne, moje pytanie dot. osób nie prowadzących biznesów.
O Morawieckim pisaÅ‚eÅ›- niby nie robi biznesòw;)  ale może rankiem zdecyduje za 3mln frankòw kupić bo mu sie przyÅ›niÅ‚o że wieczorem drożej sprzeda;)
Realna sytuacja dla takich ludzi.

Data: 2016-01-17 15:08:29
Autor: Arek
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:2d8ed7dc-7f38-4cf9-8ed0-e6667a01201bgooglegroups.com...

To jest jasne, moje pytanie dot. osób nie prowadzących biznesów.
O Morawieckim pisaÅ‚eÅ›- niby nie robi biznesòw;)  ale może rankiem zdecyduje za 3mln
frankòw kupić bo mu sie przyśniło że wieczorem drożej sprzeda;)
Realna sytuacja dla takich ludzi.

No cóż, obecnie regulację kursu prowadzi się już z MF nie bezpośrednio ale
pośrednio przez rzucenie na rynek np. EUR z UE czy działania polityczne.
Tzn. do niedawna, bo teraz będzie trochę bardziej bezpośrednio.

W praktyce państw bywa utrzymywanie płatnej otwartej linii kredytowej np.
tak krytykowana dot. Polski w MFW.
Nie pamiętam gdzie wyczytałem, że na opinię o firmie może wpływać wartość
zaciągniętych kredytów na rozwój. Im więcej tym lepiej. Bo jest "aktywna".
Intrygujące... oznaczałoby to, że lepiej dla wizerunku wziąć kredyt niż
finasować z zysków (opodatkowanych 19% CIT-em).

Nie odnosÄ™ siÄ™ do zeznania, bo nie podoba mi siÄ™ siÄ™ zaglÄ…danie do cudzych
portfeli. Ale skoro już został wywleczony dług we frankach na dom w którym
mieszka (właściciel żona, wzięła kredyt w banku w którym minister pracował) to
czy nie ma konfliktu interesów w popieraniu ustawowego łamania umów z bankami?
Polityka prorodzinna?...

Arek

Data: 2016-01-18 23:23:57
Autor: Krzysztof Halasa
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

Napiszę na przykładzie mego kumpla. Firme prowadzi, na dużą dość skalę handluje pewnymi rzeczami.
Gadał mi kiedyś ze zawsze stara się mieć te pół miliona na koncie.
Cos tam większego kupuje a terminy płatności nie gonią za np. 300tys to bierze kredyt.

Na takie rzeczy to są linie kredytowe. Chyba że on ten kredyt bierze
cały czas.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-01-12 14:51:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-12 o 14:48, Marek pisze:
[...]

Sam nie umiesz myśleć. Co z tego, że teraz leżą, skoro wcześniej mogły
nie leżeć, a i później mogą nie leżeć.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-12 16:31:24
Autor: Marek
On Tue, 12 Jan 2016 14:51:17 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Sam nie umiesz myśleć. Co z tego, że teraz leżą, skoro wcześniej
mogły
nie leżeć, a i później mogą nie leżeć.

Odezwała krynica mądrości której trzeba za każdym razem mówić wprost bo nie umie się domyśleć prostych rzeczy. Skoro później nie mogą leżeć to tym bardziej to bez sensu.

--
Marek

Data: 2016-01-12 18:37:12
Autor: J.F.
Po co brać kredyt jak się ma środki....?
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.5059195249689732267@news.neostrada.pl...
[...]

Ale racje ma.

bo nie umie się domyśleć prostych rzeczy. Skoro później nie mogą leżeć to tym bardziej to bez sensu.

Nie "nie moga" tylko "moga nie".  Zrobi sie dobry okres, to bedzie mogl zainwestowac 3 mln, a nie 2.
I zarobi na tym wiecej, niz ten kredyt kosztowal.
A dobry okres sie zbliza - gielda doluje, doluje, to kiedys musi sie odbic :-)

I tylko tak jak widze - kredyt bral, gdy akurat gielda szczytowala. A czy to mozna przewidziec, ze zaraz spadnie ?
Oczywiscie wcale nie musial w gielde inwestowac.

J.

Data: 2016-01-12 19:30:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-12 o 16:31, Marek pisze:
[...]

Marku, z jakiego kraju do nas przyemigrowałeś, że nie rozróżniasz "mogą
nie leżeć" od "nie mogą leżeć"? Krynico głupoty, tak parafrazując ;)

--
Liwiusz

Data: 2016-01-13 00:25:37
Autor: Marek
On Tue, 12 Jan 2016 19:30:03 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Marku, z jakiego kraju do nas przyemigrowałeś, że nie rozróżniasz
"mogÄ…
nie leżeć" od "nie mogą leżeć"? Krynico głupoty, tak parafrazując ;)

Z Syrii, nie podoba siÄ™?

--
Marek

Data: 2016-01-13 09:50:16
Autor: J.F.
Po co brać kredyt jak się ma środki....?
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n730cu$42f$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A propos - miedia spekulowaly o wysokosci odprawy, ktora mogl dostac przy odejsciu z banku, to moga byc te miliony na koncie.

J.

Data: 2016-01-12 15:08:30
Autor: J.F.
Po co brać kredyt jak się ma środki....?
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.3626453787237754799@news.neostrada.pl...
On Tue, 12 Jan 2016 13:15:22 +0100, "J.F."
Bierzesz kredyt, a wolnymi srodkami grasz na gieldzie. Kredyt cie
Nie czytałeś uważnie, w założeniu było, że wolne środki,nie są obracane, tyko sobie leżą.

Lezec sobie moga np na lokacie strukturyzowanej, z mozliwym wysokim zyskiem.

Pozostaje argument o "szukaniu pracy", który do mnie nie przemawia.

Szukasz pracy na pewnym poziomie, to widac wypada znajomego do dobrej restauracji zaprosic, osmiorniczki postawic, koniaczek, pozalic sie "z tymi nowymi wlascicielami nie moge dojsc do ladu, wariaci, mam ochote pier* te posade, niech sami sobie rzadza - nie masz jakiegos ciekawego projektu na oku ?",
a nie "stary poratuj, wszystko wsadzilem w dom, teraz to mnie nawet na taksowke nie stac" :-)

J.

Po co brać kredyt jak się ma środki....?