Data: 2009-08-07 10:51:08 | |
Autor: Pawel_sm | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
Zastanawiam sie od dluzszego czasu i nie wymyslilem ani nigdzie nie
znalazlem konkretnej przyczyny montowania odzielnego gaznika dla kazdego cylindra w motocyklach. W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze, w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze. Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ? Pozdrawiam |
|
Data: 2009-08-07 11:02:04 | |
Autor: Jackare | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze, Żeby miał większą moc, lepsze przyspieszenie, lepszy przebieg krzywej momentu obrotowego, bardziej równomierne zasilanie, lepsze wypełnienie cylindra mieszanką, mniejszy pływ niekorzystnych zjawisk falowych występujących w kolektorach dolotowych i większe dochody serwisu z tytułu synchronizacji gaźników. Wysokoobrotowe silniki to trochę inna bajka niż wolnoobrotowce które swobodnie można zasilić jednym gaźnikiem dla niewysilonych silników. -- Jackare |
|
Data: 2009-08-07 12:01:25 | |
Autor: fv | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
Pawel_sm wrote:
W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze, Gwoli jasności, nie jest to prawda. Auta sportowe "z epoki" miały często dwa gaźniki. Umożliwiało to często zasilanie motoru w mieszankę w wystarczającej ilości. Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów często były w jednej obudowie. Popatrz na mnogość gaźników tak jak na wtrysk wielopunktowy. Ta sama idea, tylko umiejscowienie nieco inne. -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GSX 650F Auto: Nissan Primera 2,0 |
|
Data: 2009-08-07 14:01:57 | |
Autor: Shreek | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
fv pisze:
Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów często były w jednej obudowie. To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w jednej obudowie. -- M. |
|
Data: 2009-08-07 13:27:18 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
On Fri, 07 Aug 2009 14:01:57 +0200, Shreek
<pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> wrote: To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w jednej obudowie. Masz na myśli gażniki typu register czy takie jak np. DCOE? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-08-07 15:30:04 | |
Autor: fv | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
Shreek wrote:
fv pisze: Podwójny weber: http://www.google.pl/search?q=weber+DCOE http://www.team-bhp.com/forum/modifications-accessories/24508-weber-double-body-horizontal-draught-carb.html http://twincarbs.com/ Masz rację, dwie gardziele nie oznaczają dwóch gaźników. -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GSX 650F Auto: Nissan Primera 2,0 |
|
Data: 2009-08-07 18:13:37 | |
Autor: Jacot | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
fv <fake@cybax.com> wrote:
Gwoli jasności, nie jest to prawda. Auta sportowe "z epoki" miały często dwa gaźniki. A 12 nie laska?;) tez bywalo. Wszytko zalezy do jakiego celu silnik mial sluzyc. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.stokrotka.ath.cx/ |
|
Data: 2009-08-07 12:42:15 | |
Autor: Kizior | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
Ogolnie nie wchodzac w szczegoly daje to lepsze osiagi. Co do samochodow to w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.
-- Kizior |
|
Data: 2009-08-07 12:43:21 | |
Autor: Kizior | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
Byla to co prawda wersje po tuningu Shnitzera
|
|
Data: 2009-08-07 20:53:15 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior <teliss@poczta.fm>
wrote: Co do samochodow to w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto. Które M3 miało sześć gaźników? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-08-11 19:19:29 | |
Autor: Sqeeb | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
On Fri, 7 Aug 2009 20:53:15 +0000 (UTC)
Robert Rędziak wrote: > Co do samochodow to > w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto. http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S14 Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi... -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-08-11 19:12:16 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
On Tue, 11 Aug 2009 19:19:29 +0200, Sqeeb
<sqeeb@internet.community> wrote: Które M3 miało sześć gaźników? Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub 32), ale tam też nie było gaźników. Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu osobne przepustnice, po jednej na cylinder. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-08-11 21:55:46 | |
Autor: Sqeeb | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
On Tue, 11 Aug 2009 19:12:16 +0000 (UTC)
Robert Rędziak wrote: Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub No co Ty czytać nie umiesz? Pisze jasno przeca "It has four separate throttle bodies". Czyli jeden TB na cylinder. Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki. > Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie Indywidual? ;) -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-08-11 20:42:18 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
On Tue, 11 Aug 2009 21:55:46 +0200, Sqeeb
<sqeeb@internet.community> wrote: Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub -- 8<-- On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior <teliss@poczta.fm> wrote: Co do samochodow to-- 8<-- S14 był w E30, nie w E36. Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki. W żadnej M nie było gaźników. ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu Individual. Lepiej? :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-08-12 17:27:19 | |
Autor: Sqeeb | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
On Tue, 11 Aug 2009 20:42:18 +0000 (UTC)
Robert Rędziak wrote: -- 8<-- Sorry Winetou! ;-) >> ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu Może być ;] -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-08-11 20:40:16 | |
Autor: Kuczu | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
Sqeeb pisze:
Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie Nie, to osobne przepustnice dla kazdego cylindra. Podobny system jak w nowoczesnych motocyklach z wtryskiem. Silniki samochodowe, nawet te z wielopunktowym wtryskiem maja wspolna przepustnice i osobne wtryskiwacze. Ten silnik BMW ma osobno dla kazdego cylindra komplet wtryskiwacz + przepustnica. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-08-07 14:05:22 | |
Autor: Shreek | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
Pawel_sm pisze:
Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ? W tym samym celu w jakim we współczesnych samochodach są wtryski wielopunktowe. Idea zasilania każdego cylindra oddzielnie była już dawno znana jednak koszt gaźników był wysoki (w motocyklach i samochodach sportowych stosowano mniej kompromisowe rozwiązania więc i stosowano po kilka gaźników) - teraz przy taniej elektronice i stosunkowo prostych wtryskiwaczach masz to wszędzie. -- M. |
|
Data: 2009-08-07 18:19:19 | |
Autor: Sqeeb | |
Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
On Fri, 07 Aug 2009 10:51:08 +0200
Pawel_sm wrote: W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze, Hem... a któryś tam wypust dużego fiata nie miał przypadkiem dwóch gaźników? -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-08-08 00:46:07 | |
Autor: Piotr May | |
Podsumownie: Re: Po co komu PRM | |
Pawel_sm pisze:
Zastanawiam sie od dluzszego czasu i nie wymyslilem ani nigdzie nie I za to nalezy kochac ta grupe. Nigdy sie nie zastanawialem nad tym problemem, ale .. zafascynowany watkiem, tym bardziej ze sam jezdzilem CZtka, poczytalem tu, poczytalem tam.. no i madrzejszy znow jestem. Mimo ze myslalem ze glupi umre. dzieki -- piomay www.piomay.riders.pl |