Po co kilka gaznikow w motocyklach ?

Data: 2009-08-07 12:42:15
Autor: Kizior
Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Ogolnie nie wchodzac w szczegoly daje to lepsze osiagi. Co do samochodow to w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.
--
Kizior

Data: 2009-08-07 12:43:21
Autor: Kizior
Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Byla to co prawda wersje po tuningu Shnitzera

Data: 2009-08-07 20:53:15
Autor: Robert Rędziak
Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior <teliss@poczta.fm>
wrote:
Co do samochodow to w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.

 Które M3 miało sześć gaźników?

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-08-11 19:19:29
Autor: Sqeeb
Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
On Fri, 7 Aug 2009 20:53:15 +0000 (UTC)
Robert Rędziak wrote:

> Co do samochodow to > w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.

 Które M3 miało sześć gaźników?

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S14

Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-08-11 19:12:16
Autor: Robert Rędziak
Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
On Tue, 11 Aug 2009 19:19:29 +0200, Sqeeb
<sqeeb@internet.community> wrote:

 Które M3 miało sześć gaźników?

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S14

 Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub
 32), ale tam też nie było gaźników.

Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...

 ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu
 osobne przepustnice, po jednej na cylinder.

Data: 2009-08-11 21:55:46
Autor: Sqeeb
Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
On Tue, 11 Aug 2009 19:12:16 +0000 (UTC)
Robert Rędziak wrote:

 Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub
 32), ale tam też nie było gaźników.

No co Ty czytać nie umiesz? Pisze jasno przeca "It has four
separate throttle bodies". Czyli jeden TB na cylinder.

Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki.

Indywidual? ;)

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-08-11 20:42:18
Autor: Robert Rędziak
Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
On Tue, 11 Aug 2009 21:55:46 +0200, Sqeeb
[...]

-- 8<--
wrote:
Co do samochodow to
w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane
jak w moto.
-- 8<--

 S14 był w E30, nie w E36.

Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki.

 W żadnej M nie było gaźników.

 ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu
 osobne przepustnice, po jednej na cylinder.

Indywidual? ;)

 Individual. Lepiej? :)

Data: 2009-08-12 17:27:19
Autor: Sqeeb
Po co kilka gaznikow w motocyklach ?

-- 8<--
wrote:
> Co do samochodow to
> w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane
> jak w moto.
-- 8<--

 S14 był w E30, nie w E36.

> Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki.

 W żadnej M nie było gaźników.

Sorry Winetou! ;-)

> Indywidual? ;)

 Individual. Lepiej? :)

Może być ;]

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-08-11 20:40:16
Autor: Kuczu
Sqeeb pisze:

Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...

Nie, to osobne przepustnice dla kazdego cylindra. Podobny system jak w nowoczesnych motocyklach z wtryskiem. Silniki samochodowe, nawet te z wielopunktowym wtryskiem maja wspolna przepustnice i osobne wtryskiwacze. Ten silnik BMW ma osobno dla kazdego cylindra komplet wtryskiwacz + przepustnica.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition